Czas rozpocząć moją przygodę w Szkole Polskiej w Barcelonie!

¡Hola! 
Czas rozpocząć moją przygodę w Szkole Polskiej w Barcelonie! Nazywam się Natalia Gomólińska, jestem świeżo upieczoną absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Przez trzy lata studiowałam Amerykanistykę, jednocześnie ucząc się języka hiszpańskiego, udzielając korepetycji oraz pomagając w nauce dzieciom w wieku szkolnym. 
Skąd pomysł na taką formę oraz miejsce praktyk? Barcelona zauroczyła mnie już rok temu, podczas mojego stypendium w ramach programu Erasmus. Spędziłam wtedy 3 miesiące w tym katalońskim mieście, studiując na Uniwersytecie Pompeu Fabra. Wyjazd był dla mnie porządną szkołą życia, lekcją samodzielności oraz sprawdzianem z dojrzałości. Pomimo przeróżnych perturbacji, to doświadczenie było jednym z najcenniejszych w moim dorosłym życiu. Od tamtego czasu wiedziałam, że to nie będzie moja jedyna i ostatnia podróż, postanowiłam poznawać świat i czerpać z tego jak najwięcej. 
Ponieważ chciałam mieć możliwość spędzenia dłuższego czasu w już znanym mi środowisku moim wyborem na dwumiesięczne praktyki jest Szkoła Polska w Barcelonie. Przede wszystkim dlatego, że od kilku lat w formie dorywczej pracy spędzałam czas z dziećmi, pomagałam im w nauce, wyjeżdżałam z nimi na kolonie, bawiłam się, a przede wszystkim rozmawiałam- i tę część pracy z młodszymi ode mnie cenię najbardziej. Uwielbiam słuchać dzieci, ich przemyśleń, pomysłów, refleksji- często są one o wiele bardziej trafne niż te ze świata dorosłych. Rozważałam propozycję podjęcia pracy w szkole podstawowej w tym roku szkolnym, jednak zdecydowałam się skorzystać z możliwości jakie daje studentom program Erasmus. Cieszę się z tego wyboru. 
Poza życiem studenckim oraz pracą, jestem ogromną miłośniczką zwierząt, wegetarianką, kocham sport w każdej formie. Nie wyobrażam sobie życia bez muzyki, tańca, Zumby, moich wspaniałych kotów, pieczenia ciast, spędzania czasu z ludźmi. 
Mam nadzieję, że praktyki w Szkole Polskiej w Barcelonie pozwolą mi na zdobycie kolejnych doświadczeń, poznanie funkcjonowania tego rodzaju instytucji „od środka”, współpracę z pomysłowymi, aktywnymi osobami oraz przede wszystkim przekazanie wiedzy dzieciom. 

Do zobaczenia w szkole! 
Natalia Gomólińska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?