Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 17 października

Poziomki, 3-latki 

Nasze pierwsze październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw muzyczno - ruchowych. Tańczyliśmy do piosenki: Wyginam śmiało ciało. Na hasło: muzyka stop, dzieci musiały wykonać określone polecenia nauczycielek, na przykład złapać się za kolana. 
Potem przeszliśmy do nauki nazw owoców i warzyw. Każdy losował jeden przedmiot, musiał powiedzieć jak się nazywa i jaki ma kolor. 
Po śniadaniu przyszła do nas z wizytą Pani Marta odpowiedzialna za zajęcia artystyczne. Na rozłożonym na ziemi papierze rysowaliśmy kredką wszystko to co podpowiadała nam wyobraźnia. 
Gdy wróciliśmy z zabawy na świeżym powietrzu zdążyliśmy jeszcze zaśpiewać kilka piosenek. 
Bardzo dziękujemy też za nieocenioną pomoc Mai i Natalii. 

Pozdrawiamy i do zobaczenia,



Dorota i Babcia Sabina 

Poziomki, 4-latki 

Na ostatnich zajęciach Poziomki poznawały owoce i warzywa. Najpierw zostały przywitane przez pacynki: małpkę i myszkę. Później zaś oglądały plastikowe zabawki owoców i warzyw, zgadywały, co jest czym, opowiadały, jakie owoce i warzywa lubią, a także co można z nich przygotować (zupę, sałatkę itp.). Bawiły się w ważenie. 
Następnie odbywały się różne zabawy i ćwiczenia ruchowe, m.in. w tajemniczą wyspę, w zbieranie owoców. 
Później dzieci zjadły śniadanie, po którym przyszedł czas na ruch na świeżym powietrzu - patio. Stamtąd wszyscy udali się do sali pełnej jesiennych liści, gdzie można było pobawić się wśród liści, oglądając je i podrzucając. Wiele gier odbyło się przy pomocy chusty animacyjnej. 
Następnie dzieci oglądały i nazywały warzywa narysowane na kartonach, a także nauczyły się piosenki „Ogórek wąsaty” grupy Fasolki, do której potem zatańczyły. Bajka o smakach była kolejnym punktem zajęć, po którym grupa wróciła do sali lekcyjnej. Tam dzieci miały za zadanie narysować swoje ulubione warzywo lub owoc. W ten sposób Poziomki spędziły czas w Szkole Polskiej w ubiegłą sobotę. 

Małgosia, Patrycja i Natalia 

Tęcza 

Podczas ostatniego sobotniego spotkania mieliśmy bardzo dużo pracy. Na początku zajęć Pani Marta zaprosiła dzieci do jesiennych zabaw sensorycznych i do wspólnej pracy plastycznej , również tematycznie związanej z jesienią. Następnie, po przypomnieniu literek polskiego alfabetu jakie już znamy, przyszedł czas na poznanie kolejnych. Były nimi - D d, Y y, L l, E e, K k, I, i. Najwięcej kłopotu sprawiła literka Y, ponieważ bardzo trudno było wymyślić "coś", co zaczynało się na tę literkę. Z pozostałymi nie było żadnego problemu. Po przerwie śniadaniowej rozpoczęliśmy naukę polskiego tańca narodowego "Polonez" prowadzoną przez Panią Marylę i przygotowywaliśmy elementy dekoracyjne na Dni Społeczne w naszej szkole. 
Druga część sobotniego spotkania poświęcona była realizacji I Dnia Społecznego , dlatego też uczniowie wspólnie ze swoimi mamusiami i tatusiami rozegrali grę " Polsko! Chcę Cię poznawać" opracowaną przez nauczycieli i praktykantki z naszej szkoły. Tematyka gry obejmowała polskie dobranocki, bajki i legendy. Okazało się, że wiele dobranocek nie jest w ogóle znana dzieciom dlatego też postaramy się podczas kolejnych zajęć przybliżyć dzieciom np. - " Reksia", " Baltazara gąbkę", " Misia Uszatka , a nawet " Jacka i Agatkę". 
Po zakończeniu gry - chwilę czasu , jaka nam pozostała do końca zajęć wykorzystaliśmy na omówienie pracy domowej z czasopisma " Miś". Dzieci rewelacyjnie przygotowały swoje wypowiedzi o tym, co najbardziej podobało im się w " Misiu". Kilkoro dzieci wykonało nawet rysunki przedstawiające omawiane zagadnienie. Duże brawa należą się Zosi, która dokładnie i szczegółowo opracowała zadanie domowe. Brawo Zosiu! 

Bardzo serdecznie dziękujemy dzieciom i rodzicom za czynny udział w zajęciach, Agnieszka i Maria 

Praca domowa. 
Bardzo proszę o narysowanie rysunku lub wklejenie obrazka przedstawiającego np. przedmiot na każdą poznaną dotychczas literkę. Dla przypomnienia podaję znane już dzieciom literki - o, a, m, t, e, i ,d, k. l, y. Na kolejnych zajęciach będziemy mówić o rodzinie. Proszę o przyniesienie fotografii członków rodziny. Spróbujemy wykonać drzewa genealogiczne. 

Do zobaczenia, 
Maria 

Jarzębina 

Ostatnie zajęcia grupa Jarzębina rozpoczęła od gry "Polsko chcę Cię poznawać". Do gry zostali też zaproszeni rodzice, których liczna reprezentacja pomagała dzieciom zapoznać się z polskimi bajkami, dobranockami i legendami. Gra jest elementem Polskich Dni Społecznych, które odbywają się w naszej szkole. Jej oryginalna wersja została zaadoptowana do potrzeb naszych uczniów przez praktykantki pod okiem nauczycieli naszej szkoły. 
Kolejnym punktem zajęć były przygotowania do dalszej części Dni Społecznych. Klasa podzielona wcześniej na dwie grupy robocze (kulinarną i medialną) rozpoczęła przygotowania do swoich zadań. Grupa kulinarna opracowała przepis na gofry: składniki, sposób ich przygotowania oraz listę produktów, które mogą służyć jako dodatki do gofrów. Ponadto przygotowała listę zakupów. Grupa medialna dowiedziała się czym jest wywiad, czym zajmuje się reporter a także przygotowała listę pytań, które chcielibyśmy zadać naszemu gościowi. Wybraliśmy fotografów oraz osoby, które jako reprezentanci uczniów przeprowadzą wspomniany wywiad. 
Razem z grupą Tęcza uczyliśmy się też tańców, które zaprezentujemy 7 listopada. 
Na zajęciach sztuki i arteterapii uczniowie zmierzyli się ze swoimi strachami. Po kilku ćwiczeniach, których celem było rozbudzenie kreatywności i wprowadzenie w tematykę zajęć, dzieci stworzyły listę rzeczy, które budzą w nich strach, miały okazję namalować swojego "potwora" oraz nadać mu imię. Dzięki temu mogły przyjrzeć się swoim lękom, zobaczyć iż większość z nich podzielana jest przez kolegów z klasy oraz zmierzyć się z irracjonalnością wielu ze swoich obaw. I choć do zabawy z potworami jeszcze wrócimy, rozstaliśmy się z nimi mówiąc im stanowcze: żegnajcie! 

Pozdrawiamy,
Ania, Basia i Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?