Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 17 października
Poziomki, 3-latki
Nasze pierwsze październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw muzyczno - ruchowych. Tańczyliśmy do piosenki: Wyginam śmiało ciało. Na hasło: muzyka stop, dzieci musiały wykonać określone polecenia nauczycielek, na przykład złapać się za kolana.
Po śniadaniu przyszła do nas z wizytą Pani Marta odpowiedzialna za zajęcia artystyczne. Na rozłożonym na ziemi papierze rysowaliśmy kredką wszystko to co podpowiadała nam wyobraźnia.
Gdy wróciliśmy z zabawy na świeżym powietrzu zdążyliśmy jeszcze zaśpiewać kilka piosenek.
Bardzo dziękujemy też za nieocenioną pomoc Mai i Natalii.
Pozdrawiamy i do zobaczenia,
Dorota i Babcia Sabina
Poziomki, 4-latki
Na ostatnich zajęciach Poziomki poznawały owoce i warzywa. Najpierw zostały przywitane przez pacynki: małpkę i myszkę. Później zaś oglądały plastikowe zabawki owoców i warzyw, zgadywały, co jest czym, opowiadały, jakie owoce i warzywa lubią, a także co można z nich przygotować (zupę, sałatkę itp.). Bawiły się w ważenie.
Następnie odbywały się różne zabawy i ćwiczenia ruchowe, m.in. w tajemniczą wyspę, w zbieranie owoców.
Później dzieci zjadły śniadanie, po którym przyszedł czas na ruch na świeżym powietrzu - patio. Stamtąd wszyscy udali się do sali pełnej jesiennych liści, gdzie można było pobawić się wśród liści, oglądając je i podrzucając. Wiele gier odbyło się przy pomocy chusty animacyjnej.
Następnie dzieci oglądały i nazywały warzywa narysowane na kartonach, a także nauczyły się piosenki „Ogórek wąsaty” grupy Fasolki, do której potem zatańczyły. Bajka o smakach była kolejnym punktem zajęć, po którym grupa wróciła do sali lekcyjnej. Tam dzieci miały za zadanie narysować swoje ulubione warzywo lub owoc. W ten sposób Poziomki spędziły czas w Szkole Polskiej w ubiegłą sobotę.
Małgosia, Patrycja i Natalia
Tęcza
Podczas ostatniego sobotniego spotkania mieliśmy bardzo dużo pracy. Na początku zajęć Pani Marta zaprosiła dzieci do jesiennych zabaw sensorycznych i do wspólnej pracy plastycznej , również tematycznie związanej z jesienią. Następnie, po przypomnieniu literek polskiego alfabetu jakie już znamy, przyszedł czas na poznanie kolejnych. Były nimi - D d, Y y, L l, E e, K k, I, i. Najwięcej kłopotu sprawiła literka Y, ponieważ bardzo trudno było wymyślić "coś", co zaczynało się na tę literkę.
Z pozostałymi nie było żadnego problemu.
Po przerwie śniadaniowej rozpoczęliśmy naukę polskiego tańca narodowego "Polonez" prowadzoną przez Panią Marylę i przygotowywaliśmy elementy dekoracyjne na Dni Społeczne w naszej szkole.
Druga część sobotniego spotkania poświęcona była realizacji I Dnia Społecznego , dlatego też uczniowie wspólnie ze swoimi mamusiami i tatusiami rozegrali grę " Polsko! Chcę Cię poznawać" opracowaną przez nauczycieli i praktykantki z naszej szkoły. Tematyka gry obejmowała polskie dobranocki, bajki i legendy. Okazało się, że wiele dobranocek nie jest w ogóle znana dzieciom dlatego też postaramy się podczas kolejnych zajęć przybliżyć dzieciom np. - " Reksia", " Baltazara gąbkę", " Misia Uszatka , a nawet " Jacka i Agatkę".
Po zakończeniu gry - chwilę czasu , jaka nam pozostała do końca zajęć wykorzystaliśmy na omówienie pracy domowej z czasopisma " Miś". Dzieci rewelacyjnie przygotowały swoje wypowiedzi o tym, co najbardziej podobało im się w " Misiu". Kilkoro dzieci wykonało nawet rysunki przedstawiające omawiane zagadnienie. Duże brawa należą się Zosi, która dokładnie i szczegółowo opracowała zadanie domowe. Brawo Zosiu!
Bardzo serdecznie dziękujemy dzieciom i rodzicom za czynny udział w zajęciach,
Agnieszka i Maria
Praca domowa.
Bardzo proszę o narysowanie rysunku lub wklejenie obrazka przedstawiającego np. przedmiot na każdą poznaną dotychczas literkę. Dla przypomnienia podaję znane już dzieciom literki - o, a, m, t, e, i ,d, k. l, y.
Na kolejnych zajęciach będziemy mówić o rodzinie. Proszę o przyniesienie fotografii członków rodziny. Spróbujemy wykonać drzewa genealogiczne.
Do zobaczenia,
Maria
Jarzębina

Kolejnym punktem zajęć były przygotowania do dalszej części Dni Społecznych.
Klasa podzielona wcześniej na dwie grupy robocze (kulinarną i medialną) rozpoczęła przygotowania do swoich zadań.
Grupa kulinarna opracowała przepis na gofry: składniki, sposób ich przygotowania oraz listę produktów, które mogą służyć jako dodatki do gofrów. Ponadto przygotowała listę zakupów.
Grupa medialna dowiedziała się czym jest wywiad, czym zajmuje się reporter a także przygotowała listę pytań, które chcielibyśmy zadać naszemu gościowi. Wybraliśmy fotografów oraz osoby, które jako reprezentanci uczniów przeprowadzą wspomniany wywiad.
Razem z grupą Tęcza uczyliśmy się też tańców, które zaprezentujemy 7 listopada.

Pozdrawiamy,
Ania, Basia i Marta
Komentarze
Prześlij komentarz