Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 26 września

Poziomki 3-latki 

Nasze drugie zajęcia w nowym semestrze rozpoczęliśmy od zabawy w kółko graniaste i balonik. Dzieci chwytały się za rączki i naśladowały rosnący balonik; wybuchały śmiechem gdy balonik pękał pod wpływem naporu powietrza. 
Potem z pomocą naszej maskotki, Kaczorka, losowaliśmy z magicznego pudełka słoneczka z imionami które dzieci chętnie kolorowały na różne kolory. 
Po śniadaniu i zabawie na patio, przeszliśmy do wspominania minionych wakacji. Dzieci dostały za zadanie pokolorowanie obrazków przedstawiających wakacje na plaży. Tańczyliśmy też do piosenki zespołu Fasolki: Gdy leżę na plaży. 

Pozdrawiamy serdecznie, 
Dorota i Babcia Sabina 

Poziomki 4-latki 

„Wakacyjne podróże małe i duże” 
Zajęcia rozpoczęły się zabawą na powitanie, której celem - oprócz oczywistego, tj. powitania - było przypomnienie i utrwalenie sobie imion swoich kolegów i koleżanek. Zabawa polegała na marszu po obwodzie koła i powtarzaniu słów rymowanki, a także gestów za nauczycielką. Później dzieci usiadły na krzesełkach i odbyła się rozmowa na temat lata, podróży, minionych wakacji. Dzieci opowiadały, jakimi środkami transportu zdarzyło im się podróżować, jakie mają skojarzenia z latem i wakacjami, a także jakie pamiątki przywożą z wakacji. Później oglądały obrazki związane z czasem letnim i opowiadały o tym, co robią i w jaki sposób bawią się dzieci przedstawione na rysunkach. 
Następnie rozpoczęła się zabawa w ruch drogowy: uczniowie ustawieni naprzeciwko siebie w dwóch rzędach na komendę nauczycielki biegli na wprost siebie, ale tak, żeby się nie zderzyć, zamieniając się miejscami. 
Kolejna zabawa ruchowa polegała na udawaniu pojazdów: dzieci przemieszczały się po sali w rytm tamburyna, kiedy zaś dźwięk ustawał - musiały zatrzymywać się tak, jakby to było czerwone światło dla samochodów. Grający, który się nie zatrzymał, musiał usiąść pod tablicą. Tam wkrótce i tak usiedli wszyscy i rozpoczęła się gra w zgadywanie: „Jaki to pojazd”. Ci, którym udało się zgadnąć, dostawali kolorową kredkę. 
Kolejnym punktem zajęć było śniadanie - dzieci z apetytem zjadły przekąski przyniesione z domu, a także ciasteczka zapewnione im przez Szkołę. Później maluchy poszły na salę z piłkami, tam grały w swoistą wersję piłki nożnej, a także w „Śpiące słoneczko”, które, gdy się budziło, ganiało bawiących się. Następnie uczniowie udali się na patio, gdzie mieli do swojej dyspozycji różnego rodzaju rowerki i samochodziki. 
Po powrocie do sali część dzieci rysowała bądź rozwiązywała zagadki graficzne, a ci, którzy woleli robić coś innego, układali puzzle, grali w memory, a na koniec wzięli udział w zabawach z chustą animacyjną. 
Wszyscy miło spędzili czas w Szkole Polskiej. 

Małgosia i Patrycja 

Tęcza 

Drugie w bieżącym roku szkolnym zajęcia były bardzo pracowite. Na początku Pani Marta proponowała dzieciom zabawy integrujące i ułatwiające zapamiętanie imion wszystkich dzieci i nauczycielek w naszej grupie. Następnie uczyliśmy się piosenki "Kolorowe kredki". Po przerwie śniadaniowej obejrzeliśmy film na podstawie legendy " Król kruków" i porozmawialiśmy o jego treści. Wypowiedzi dzieci były szczegółowe, co świadczy o uważnym oglądaniu prezentowanego filmu. Praca plastyczna przedstawiająca czarnego kruka ze złotą koroną na głowie była dopełnieniem omawianego tematu. 
Następnie po ćwiczeniach rozluźniających na korytarzu szkolnym dzieci dowiedziały się , co to jest " głoska" i czym się rożni od " litery". Bardzo ważnym elementem naszego spotkania było opracowanie Kodeksu Klasowego. Dzieci zgłaszały swoje propozycje. Oto one: 1. Szanujemy innych w grupie, 2. Nie przerywamy osobie mówiącej, 3. Gdy chcemy coś powiedzieć, podnosimy rękę do góry, 4. Nie dokuczamy sobie nawzajem, 5. Pomagamy sobie wzajemnie. Zasady naszego Klasowego Kodeksu od razu wcieliliśmy w życie. 
Pod koniec zajęć bawiliśmy się jeszcze na sali tęczowej i w kącikach zainteresowań. Wspomnieliśmy też o Dniach Społecznych, jakie mają odbyć się w naszej szkole w ramach programu Korona Polskiego Wychowania i udało nam się opracować pierwszy etap realizacji tegoż programu. 

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, 
Maria , Marta i Agnieszka 

Praca domowa 
Drodzy Rodzice! Tym razem proponujemy pracę z czasopismem. Każde dziecko otrzymało egzemplarz " Misia". Prosimy przejrzeć czasopismo z dzieckiem i wybrać to , co dziecko uzna za najciekawsze dla siebie. Popracować nad wybraną treścią - przeczytać , opisać, rozwiązać, itd. w zależności od charakteru wybranej treści. O wyborach dzieci będziemy rozmawiać na następnych zajęciach. Przynosimy oczywiście " Misie " do szkoły. 
Bardzo dziękuję za współpracę, 
Maria 

Jarzębina

Drugie w tyn roku szkolnym zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy mającej na celu utrwalenie/przybliżenie wiadomości na temat Polaków, których poznaliśmy przed wakacjami. 
Klasa została podzielona na trzy grupy. Każda grupa otrzymała zdjęcia przedstawiające przedmioty, którymi posługiwali się wielcy Polacy lub też nawiązujące do ich działalności np: laboratorium, batuta, nuty, obraz "Bitwa pod Grunwaldem", rakieta, itd. W klasie znajdowały się portrety Polaków podpisane imieniem i nazwiskiem oraz kim byli. Zadaniem dzieci było odpowiednio dopasować zdjęcia do portretów. Uczniowie poradzili sobie bardzo dobrze i prawie wszystkie zdjęcia zostały właściwie przyporządkowane. 
Kolejnym punktem naszych zajęć były podróże. Okazało się, że podróżować wcale nie jest łatwo. Trzeba mieć paszport, pieniądze, czas. Zdarza się, że czegoś zapomnimy i oczywiście jest też problem walizki, do której nie mieści się wszystko co chcielibyśmy zabrać. Porozmawialiśmy też o tym jak podróżuje się teraz i jak podróżowało się kiedyś. Nawiązując do tematu, dzieci poznały dwóch polskich podróżników: Pawła Edmunda Strzeleckiego (badacza Australii, który jej najwyższą górę nazwał Górą Kościuszki) oraz Marka Kamińskiego (zdobywcę obu biegunów). Przy okazji wymienianych nazw geograficznych zwróciliśmy uwagę na pojawiającą się w pisowni wielką literę. Dzieci same zauważyły, że wielką literę piszemy też w nazwach państw i miast, imionach i nazwiskach oraz na początku zdania. 
Przypomnieliśmy też jak wygląda polski alfabet. Dzieci otrzymały rożne literki, które następnie przyklejały na tablicy w odpowiedniej kolejności. Zwróciliśmy uwagę na różne dziwne literki, jak: ą, ć, ż, ź, pojawiające się w naszym alfabecie. Ostatnim punktem zajęć były zwariowane kalambury. Dwoje uczniów losowało postać, czynność i miejsce. Następnie aktorzy spotykali się na scenie prezentując swoje postaci. Każde z dzieci chciało zostać aktorem i wystąpić na scenie aby pokazać np. Lech Wałęsę gotującego zupę na autostradzie lub Andrzeja Wajdę wywołującego zamieszki na księżycu. Do kalamburów będziemy jeszcze z przyjemnością wracać bo jest to nie tylko wspaniała zabawa ale także świetny sposób na utrwalanie wiadomości. 
Jako pracę domową prosimy aby dzieci dokończyły dopisywanie wyrazów do kolejnych liter alfabetu oraz uzupełniły ćwiczenia na pisownię wielkich liter. 

Pozdrawiamy, 
Ania i Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?