Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 3 października
Grupa dzieci młodszych
W deszczowy ranek kolejne z rzędu zajęcia w Szkole Polskiej zaczęliśmy od wspólnej gry w nazywanie warzyw i owoców , jak się okazało wcale nie było to łatwe zadanie.
W dalszej części dzieci postanowiły zjeść śniadanko, i tak nasyceni przeszliśmy do zajęć ruchowych.
Rozgrzewkę już tradycyjnie zaczęliśmy od chodzenia na paluszkach i piętach, po czym zadaniem dzieci było utrzymanie maskotki na głowie bez strącenia, ażeby utrudnić zadanie stworzyliśmy tor przeszkód z krzesełek, kosza na śmieci i koszy z zabawkami.
Jako iż wkroczyliśmy w nową porę roku, jesień, pokrótce przypomnieliśmy sobie wszystkie cztery pory roku za pomocą rozmieszczonych w klasie obrazków, które dzieci świetnie odnalazły i odgadły właściwe okresy klimatyczne.
Przeczytaliśmy opowiadanko z Elementarza B.Falskiego o Jesieni, opowiedzieliśmy cechy charakterystyczne znajdujące się w czytance.
Po zapoznaniu się z tą porą roku przeszliśmy do wyklejania grzybków liśćmi, techniką kolażu.
Mali artyści bardzo dobrze się spisali, więc wybraliśmy się na krótki spacerek, gdyż niestety pogoda nie pozwoliła nam na dłuższy pobyt.
Powrót do klasy wykorzystaliśmy na poznanie wiersza "Na straganie" J. Brzechwy.
Dzieci uważnie słuchając Pani Dominiki, kolejno wylosowały karteczkę z odpowiadającym każdemu z osobna warzywkiem. Z pomocą rodzica dzieci mają sobie utrwalić swoja krótką rolę, jako iż na następnych zajęciach dzieci zamienią się w aktorów. Przedstawimy teatrzyk na podstawie wiersza ''Na straganie'' J.Brzechwy.
Resztę zajęć spędziliśmy na kolorowaniu i dowolnych grach.
Bardzo proszę o przyniesienie na następne zajęcia warzywek, które każde dziecko wylosowało oraz skrawki materiałów, ażeby nasze warzywka trochę przyozdobić.
Proszę o utrwalenie z dziećmi wiersza ''Na straganie'' oraz ich krótkich ról. Pod koniec zajęć będzie można zobaczyć swoje pociechy jak recytują swoją rolę.
Dziękujemy i pozdrawiamy,
Małgosia i Dominika
Grupa dzieci starszych
Sobotni poranek rozpoczęliśmy od wprowadzenia tematu Dni Społecznych, które będziemy organizować w listopadzie z udziałem wszystkich rodziców, dzieci i nauczycieli naszej szkoły. Z jednej strony, zdecydowaliśmy, że Dni Społeczne poświęcimy na polską literaturę dziecięcą. Z drugiej strony, będziemy chcieli podzielić się wiadomościami na temat godła polskiego, flagi polskiej oraz hymnu polskiego.
Wprowadzając te tematy, dzieci obejrzały film Polak Mały, o polskich symbolach narodowych: https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
Następnie zapoznaliśmy się z wierszem: Katechizm polskiego dziecka, Władysława Bełzy:
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/katechizm-polskiego-dziecka-katechizm-polskiego-dziecka.htm
Bardzo proszę poćwiczyć tekst wierszy z dzieckiem w domu. Rodzice zadają pytania, a dzieci udzielają odpowiedzi.
Kończąc ten temat poświęciliśmy kilka minut na układanie godła polskiego z puzzli.
A po chwili uczestniczyliśmy w losowaniu ról- warzywek, które musimy przygotować do przedstawienia ''Na straganie''.
Mimo, że pogoda nie dopisała postanowiliśmy wyjść trochę na powietrze i zrobiliśmy sobie krótki i szybki spacer.
Po powrocie poświęciliśmy trochę czasu na powtórzenie sobie literek z polskiego alfabetu. Jak to zrobiliśmy?
Najpierw obejrzeliśmy animowany film - piosenkę, Alfabet po polsku dla dzieci - abecadło: https://www.youtube.com/watch?v=hPIild_cMlg
A mówiąc o alfabecie nie mogło zabraknąć klasycznego wiersza Juliana Tuwima: Abecadło z pieca spadło w fantastycznym wykonaniu Piotra Fronczewskiego: https://www.youtube.com/watch?v=Y6ccyZIxwOw
Na sam koniec zgraliśmy w bardzo miłą grę memory związaną z polskim alfabetem. Trzeba było znaleźć pary dużej i małej literki.
I tak się skończyły nasze jesienne zajęcia.
Pozdrawiam serdecznie,
Ewa
Komentarze
Prześlij komentarz