Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 24 października

Poziomki, 4-latki 

Temat ostatnich zajęć brzmiał: „Jesienna pogoda”. Dzieci na samym początku losowały papierowe emblematy kojarzące się ze wspomnianą wcześniej porą roku: jeża, wiewiórkę, grzybka lub listek. Po zaprezentowaniu ich pozostałym, nauczycielki podpisały je imionami dzieci i przyczepiły im do ubrań. W ten sposób utworzyły się grupki, będące podstawą do dalszych zabaw podczas zajęć. Losowanie emblematów było z kolei wstępem do rozmowy o jesieni: co dzieciom kojarzy się z tą porą roku? Czy lubią jesień? Czy zbierają liście, żołędzie? Czy były kiedyś na grzybobraniu? Potem poprowadzona została rozmowa na temat różnych zwierząt, m.in. wiewiórek, jeży, niedźwiedzi; jak się zachowują jesienią? Co jedzą? Uczniowie opowiadali o swoich doświadczeniach z nimi związanych: czy widziały wiewiórki, jeże? Następnie każde z dzieci usiadło przy konkretnym, oznaczonym emblematem, stoliku. Tam czekała na nie zabawa-ćwiczenie graficzne: narysowanie, jak spadają jesienią liście z drzew. W tym celu trzeba było połączyć kropki. Później dzieci kolorowały rysunek, a na koniec, w nagrodę dostały papierowe słoneczko, które można było przykleić do pracy. Później dzieci zamknęły oczy i nasłuchiwały dźwięków burzy. W tym czasie nauczycielki porozkładały w sali papierowe grzybki i kiedy ustały dźwięki burzy - maluchy wybrały się na grzybobranie. Zanim jednak zaczęły zbierać grzybki, wyjaśnione zostało wyrażenie: „rosnąć jak grzyby po deszczu”. Po zebraniu grzybków, dzieci dokładnie je obejrzały i miały za zadanie rozdzielić te, które miały kropki, od tych, które ich nie miały. W ten sposób dzieci uczyły się, że niektóre z grzybów mogą być trujące. Te trzeba było odłożyć, za to „grzyby jadalne” dzieci włożyły do słoika. Słoik został zamknięty i w ten sposób powstały „grzyby marynowane”. Kolejnym punktem zajęć było śniadanie, po którym „Poziomki” wyszły na patio. Po powrocie do sali wszyscy odtańczyli „jesienny taniec”, dobierając się w pary. W trakcie tańca nauczycielka kilkakrotnie zmieniała konfiguracje par: jeżyki i grzybki, wiewiórki i listki. Kolejną zabawą ruchową była gra z parasolką: dzieci spacerowały po sali, na dźwięk zbliżającej się burzy musiały szybko schować się pod parasolką. 
Następnie zadawane były zagadki o zwierzętach. Potem dzieci usiadły przy stolikach i oddały się pracy plastycznej: kolorowaniu listków. 
Zajęcia o „jesiennej pogodzie” przebiegły w pogodnej atmosferze, dzieci bawiły się bardzo dobrze. 

Małgosia, Patrycja i Natalia 

Tęcza 

W wirze przygotowań do Dni Społecznych, których druga część będzie kontynuowana w naszej szkole 7 listopada br. znaleźliśmy czas na zajęcia przewidziane w naszym szkolnym programie nauczania. Poza pracą grupy dekoracyjnej - przygotowywanie dekoracji i artystycznej - próba tańca " Trojak" w strojach góralskich i krakowskich, na początku spotkania omówiliśmy pracę domową, którą dzieci wykonały bardzo starannie i opowiadaliśmy o rodzinie. Wymienialiśmy poszczególnych członków rodziny takich jak - mama, tata, brat, siostra, ja - imię dziecka, rodzeństwo, babcia, dziadek, a nawet ciocia i wujek. Każde dziecko przyniosło fotografie swojej rodziny. Wykonaliśmy prace plastyczne o tematyce rodzinnej. 
Nauczyliśmy się także krótkiego zabawnego wierszyka - rymowanki, którego treść pokazujemy na palcach jednej dłoni. " Rodzinka":

Ten pierwszy - to dziadziuś. KCIUK 
A obok - babunia . WSKAZUJĄCY 
Największy - to tatuś. ŚRODKOWY  
A przy nim - mamunia. SERDECZNY 
A to ja - dziecinka mała. MAŁY 
To rodzinka moja cała. MACHAMY RĘKĄ. 

Po przerwie śniadaniowej i zabawie na dużej sali gimnastycznej obejrzeliśmy obiecaną na poprzednich zajęciach pierwszą, najstarszą polską dobranockę pt. "Jacek i Agatka". Dzieci zdziwiły się trochę, że była w kolorach - czarnym i białym oraz, że występowały tylko dwie postacie. 
Pod koniec spotkania wymieniliśmy jeszcze znane dzieciom owoce i warzywa, które będą tematem kolejnych zajęć i bawiliśmy się w zabawę słowną "Pomidor". Jako zadanie domowe, dzieci otrzymały karty z naszkicowanym drzewem rodzinnym czyli genealogicznym do uzupełnienia podpisami i fotografiami bądź własnoręcznie wykonanymi portretami członków własnej rodziny. 

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, 
Agnieszka i Maria 

Jarzębina 

Sobotni poranek rozpoczęliśmy od sprawdzenia zadania domowego oraz od krótkiej powtórki materiału. Gdy się już przebudziliśmy na dobre, przystąpiliśmy do zajęć, których głównym tematem był "Opis postaci - wygląd zewnętrzny". Aby móc opisać wygląd danej postaci lub rzeczy, przyjrzeliśmy się bliżej ciału człowieka, poznaliśmy i wymieniliśmy kształty: twarzy, oczu, uszu; rodzaje i kolory włosów. Następnie omówiliśmy wygląd wybranych zwierząt: ptaka, psa, ryby, niedźwiedzia, raka, itp. Dowiedzieliśmy się, że różnią się znacznie między sobą pokryciem ciała, niektórymi kształtami, kolorem i sposobem poruszania się. Pierwsza połowa zajęć przebiegła dość intensywnie. 
Drugą część rozpoczęliśmy od małego relaksu - zajęć sportowych. Utrwaliliśmy imiona wszystkich dzieci i poznaliśmy bliżej ich zainteresowania biorąc udział w różnych zabawach na naszym boisku szkolnym. 
Na zakończenie zajęć wróciliśmy do sali i przystąpiliśmy do ostatniego zadania, którym było opisanie naszych strachów (które rysowaliśmy na poprzednich zajęciach). Zadanie okazało się bardzo wciągające, wszyscy z zapałem pracowali nad estetyką swojej pracy. Brawo! 

Pozdrawiam, 
Basia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?