Tarragona, zajęcia 5 października
Październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od przywitanki pt.''Cichuteńko już
siadamy i zajęcia zaczynamy''. W wyciszonym kręgu kontynuowaliśmy temat
jesieni z wykorzystaniem jej darów, strączków drzewa chleba świętojańskiego,
szyszek, kasztanów, orzechów i liści. Za pomocą zmysłów odkrywaliśmy
przyniesione skarby lasu.
Zapoznaliśmy się z książką ''Rok w szkole'', miesiąc październik, a w
dalszej części, części praktycznej Sikoreczki dokonały podziału liści na
trzy grupy. Celem zadania było zapoznanie uczniów ze stopniowaniem
przymiotników, duży, większy, największy. Nie zabrakło odrysowania dłoni
i jak również porównania jej ze zbiorami liści.
Po części praktycznej przyszedł czas na posiłek, podczas którego Sikorki
słuchały muzyki. Był też czas na swobodne zabawy z klockami oraz mini
tor przeszkód z wykorzystaniem tunelu, piłki oraz zadania z puzzlami.
Nasz zapał i energię spożytkowaliśmy na grach naśladowczych z nauką
piosenek jak Ulijanko, klęknij na kolanko, Pomidorek, Ogórek, czy
Biedroneczki są w kropeczki, itd.
Kontynuowaliśmy czas wspólnych zabaw na boisku ze starszą grupą. Po
powrocie do klasy dzieci wykonały obrazek wiewiórki techniką
wydzieranki.
Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy bajkę Kot w butach oraz przybliżyliśmy
sobie wiersze J. Brzechwy. Wspomnieliśmy pokrótce, czym będziemy się
zajmować już za dwa tygodnie.
Dziękuje i do zobaczenia,
Gosia
Orły
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia naszego zadania
domowego. Ochotnicy na głos przeczytali wiersz J. Tuwima pt. „Abecadło”.
Zapoznaliśmy się również z wierszem pt. „Alfabet” W. Chotomskiej. Miało
to za zadanie powtórzenie wymowy głosek, które sprawiają trudność
uczniom (ę, ą, ć, ń, ó, ś, ź, ż). Sprawdziliśmy także naszą wiedzę o
Polsce. Wypisaliśmy wszystkie państwa sąsiadujące z Polską (Niemcy,
Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Rosja) oraz pokolorowaliśmy
flagi tych państw.
Następnie zapoznaliśmy się z Projektem „Podróże małe i duże”, który w
tym roku szkolnym będziemy realizować. Projekt ma na celu zapoznanie z
wybranymi miastami w Polsce (w tej edycji Wrocław) oraz z innymi krajami
(w tej edycji Egipt). Przeszliśmy do wykonania pierwszych zadań
projektowych. Każdy z uczniów otrzymał własny Dzienniczek Podróżnika,
zapoznaliśmy się z jego zawartością oraz pokolorowaliśmy stronę
tytułową. Obejrzeliśmy Album o Polsce i przeczytaliśmy główne informacje
na temat Wrocławia. Jest to miasto położone nad rzeka Odrą, miasto 12
wysp i 112 mostów oraz kolorowych budynków i małych krasnali. Na rynku,
który jest jednym z najstarszych w Europie, znajduje się popularna i
interesująca fontanna oraz gotycki Stary Ratusz (obecnie mieści się tu
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej). To tutaj znajduje się najstarsze ZOO w
Polsce z największym oceanarium w Polsce. Naszą przygodę z Wrocławiem
będziemy kontynuować podczas tego semestru.
Pozdrawiam,
Komentarze
Prześlij komentarz