Tarragona, zajęcia 5 października

Sikorki

Październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od przywitanki pt.''Cichuteńko już siadamy i zajęcia zaczynamy''. W wyciszonym kręgu kontynuowaliśmy temat jesieni z wykorzystaniem jej darów, strączków drzewa chleba świętojańskiego, szyszek, kasztanów, orzechów i liści. Za pomocą zmysłów odkrywaliśmy  przyniesione skarby lasu.
Zapoznaliśmy się z książką ''Rok w szkole'', miesiąc październik, a w dalszej części, części praktycznej Sikoreczki dokonały podziału liści na trzy grupy. Celem zadania było zapoznanie uczniów ze stopniowaniem przymiotników, duży, większy, największy. Nie zabrakło odrysowania dłoni i jak również porównania jej ze zbiorami liści.
Po części praktycznej przyszedł czas na posiłek, podczas którego Sikorki słuchały muzyki. Był też czas na swobodne zabawy z klockami oraz mini tor przeszkód z wykorzystaniem tunelu, piłki oraz zadania z puzzlami.
Nasz zapał i energię spożytkowaliśmy na grach naśladowczych z nauką piosenek jak Ulijanko, klęknij na kolanko, Pomidorek, Ogórek, czy Biedroneczki są w kropeczki, itd.
Kontynuowaliśmy czas wspólnych zabaw na boisku ze starszą grupą. Po powrocie do klasy dzieci wykonały obrazek wiewiórki techniką wydzieranki.

Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy bajkę Kot w butach oraz przybliżyliśmy sobie wiersze J. Brzechwy. Wspomnieliśmy pokrótce, czym będziemy się zajmować już za dwa tygodnie.

Dziękuje i do zobaczenia,
Gosia

Orły


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia naszego zadania domowego. Ochotnicy na głos przeczytali wiersz J. Tuwima pt. „Abecadło”. Zapoznaliśmy się również z wierszem pt. „Alfabet” W. Chotomskiej. Miało to za zadanie powtórzenie wymowy głosek, które sprawiają trudność uczniom (ę, ą, ć, ń, ó, ś, ź, ż). Sprawdziliśmy także naszą wiedzę o Polsce. Wypisaliśmy wszystkie państwa sąsiadujące z Polską (Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Rosja) oraz pokolorowaliśmy flagi tych państw.
Następnie zapoznaliśmy się z Projektem „Podróże małe i duże”, który w tym roku szkolnym będziemy realizować. Projekt ma na celu zapoznanie z wybranymi miastami w Polsce (w tej edycji Wrocław) oraz z innymi krajami (w tej edycji Egipt). Przeszliśmy do wykonania pierwszych zadań projektowych. Każdy z uczniów otrzymał własny Dzienniczek Podróżnika, zapoznaliśmy się z jego zawartością oraz pokolorowaliśmy stronę tytułową. Obejrzeliśmy Album o Polsce i przeczytaliśmy główne informacje na temat Wrocławia. Jest to miasto położone nad rzeka Odrą, miasto 12 wysp i 112 mostów oraz kolorowych budynków i małych krasnali. Na rynku, który jest jednym z najstarszych w Europie, znajduje się popularna i interesująca fontanna oraz gotycki Stary Ratusz (obecnie mieści się tu Muzeum Sztuki Mieszczańskiej). To tutaj znajduje się najstarsze ZOO w Polsce z największym oceanarium w Polsce. Naszą przygodę z Wrocławiem będziemy kontynuować podczas tego semestru.


 Po tak intensywnym poranku wyszliśmy na boisko szkolne, trochę odpocząć. W dalszym ciągu rozwijamy nasze relacje z młodszą grupą. Po powrocie do klasy skupiliśmy się na zadaniach z dwuznakiem SZ. Podczas wykonywania ćwiczeń Alexia zwróciła uwagę na podobieństwo brzmienia wyrazów szelki – żelki. Była to okazja do rozmowy na temat różnicy znaczeniowej podanych wyrazów. Jest to jedna mała głoska, która może zmienić znaczenie danego wyrazu. Brawo Orły, w tym dniu nasza grupa wykazała się ogromną ciekawością i chłonnością nabywania nowej wiedzy. Ćwiczyliśmy pisanie głoski sz w rzeczownikach, czasownikach i przymiotnikach, poznaliśmy nowe wyrazy tj. szelki, sztruksy, biustonosz, szynszyla, szaszłyk.
 Na zakończenie zajęć zagraliśmy w grę gramatyczną, która miała na celu odmianę rzeczownika przez przypadki. Każdy z uczniów otrzymał kartę, na której był obrazek, zadanie polegało na poszukaniu obrazka swojego kolegi. Ja mam ….. (np. sałatę), a kto ma … (pietruszkę), ja mam pietruszkę, a kto ma buraka itp. Okazało się, że nie jest to takie proste zadanie. Przećwiczyliśmy również odmianę na przykładzie naszych imion, np. idę z Clarą, mówię o Ericu, szukam Alicji, biegam z Alexią, pożyczyłem książkę Tomkowi, poznałem Roberta itp.
 Do zobaczenia na następnych zajęciach 19.10.2024.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?