Barcelona, zajęcia 26 października

Klub Malucha

Ostatnie zajęcia w Klubie Malucha były bardzo emocjonujące. Nasz przyjaciel pan Tom miał okazję spotkać wielu kolegów. Maluszki wraz z rodzicami wyklejały jesienne jeżyki. Wspólnie nauczyliśmy się śpiewać i pokazywać jeżową piosenkę.  Wszystkie kartonowe jeżyki również tupały w rytm melodii.

 
Idzie jeż, tup, tup, tup,
słychać tupot małych stóp! /x2
Zwinął się w kuleczkę, boi się troszeczkę... /x2

Idzie jeż, tup, tup, tup,
słychać tupot małych stóp! /x2
Liście kolorowe lecą mu na głowę! /x2

Idzie jeż, tup, tup, tup,
słychać tupot małych stóp! /x2
Panią jesień wita, w liściach już zasypia. /x2

Jak zawsze uaktualniliśmy nasz kalendarz, powtórzyliśmy dni tygodnia, przypomnieliśmy sobie jaki jest miesiąc i pora roku, a także porozmawialiśmy o pogodzie za oknem. Przywitaliśmy się piosenką i rozruszaliśmy tańcząc do dźwięków ukrytych w "muzycznych pudełkach".

Nie mogło też zabraknąć zabaw w kole "Baloniku nasz malutki", "Kółko graniaste", "Chodzi lisek koło drogi".

W związku ze zbliżającym się Świętem Niepodległości 11 listopada porozmawialiśmy o Polsce i o tym jakie mamy z nią skojarzenia. Poznaliśmy polską flagę i jej kolory, a także słuchaliśmy piosenki "Mały Polak". Każdy maluszek przygotował sobie biało-czerwony wianek, w którym wystąpi na uroczystym spotkaniu całej szkoły podczas kolejnego spotkania.

Serdecznie na nie zapraszam! 

Dorota 

Poziomki

"11 Listopada 1918"
Historia Polski, piękna, bogata.
Historia Twoja i Twego brata.

Bądźmy z niej dumni, bądźmy z niej radzi.

Niech ona nas uczy, niech tworzy obrazy.

Nie można zapomnieć o przodków marzeniach
O niepodległej Polsce wolnej od ciemiężenia.

Dzisiaj jest święto, święto wolności
Święto Polaków i naszej polskości.

Ostatnie październikowe zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle tańcem i śpiewem naszej  powitalnej piosenki "Wesołe powitanie" https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec Niedługo listopad, a w nim piękne święto, bardzo ważne dla wszystkich, którzy mają w sercu miłość do Polski. To Dzień Niepodległości - 11 Listopada. W związku z tym przybliżyliśmy sobie  troszkę informacji o tym święcie.  Dzieci dowiedziały się, że kiedyś nie było przez 123 lata Polski na mapie. Nie można było wtedy nawet mówić po polsku i dzieci nie mogły chodzić do polskiej szkoły. Następnie  przyjrzeliśmy się obrazkowej mapie Polski , odszukaliśmy morze, góry i rzeki. Pokazałam dzieciom gdzie znajduje się stolica Polski - Warszawa. Na podsumowanie tych wiadomości maluszki wysłuchały piosenki " Jesteśmy Polką i Polakiem" https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Kolejną aktywnością było umieszczenie obrazków z górami, smokiem, piernikiem, syrenką i łódką w odpowiednich miejscach przy mapie Polski. Wyjaśniliśmy jakich miejsc dotyczą. Poziomki zapoznały się z polskimi symbolami narodowymi - Flagą, Godłem i Hymnem. W drugiej części zajęć rozmawialiśmy o zdrowym stylu życia i zdrowym jedzeniu. Obejrzeliśmy film edukacyjny , w którym sympatyczna Zuza opowiedziała co jeść , aby być silnym i zdrowym https://www.youtube.com/watch?v=mOsQijzrMME
a następnie  przygotowaliśmy pyszne kanapki papierowe i uzupełniliśmy karty pracy. Za oknem padał deszcz , w związku z tym przerwę w czasie zajęć spędziliśmy w sali bawiąc się w dowolne zabawy. Tego dnia nie zabrakło oczywiście smacznego, zdrowego śniadania przyniesionego z domku. Na koniec wiersz pani Katarzyny Grochowskiej .


"Co to jest Polska"  Katarzyna Grochowska

Pytasz - " Co to jest Polska?" - Trudne pytanie,
ale postaram się odpowiedzieć na nie.
Polska - to morskie fale. To piasek plaży,
wydmy pustyni, słońce co praży.
Polska - to łąki, pola , bory i lasy.
Puszcze nieprzebyte, co pamiętają dawne czasy.
Polska - to strumyki, rzeki, jeziora.
Cztery pory roku, a każda inna pora.
Polska - to pagórki, góry i ich szczyty.
Równiny , niziny, zadziwiających roślin byty.
Polska - to wiatr i wichury.
Chmury pełne deszczu
Śniegu , lodowatego gradu.
A to powiem jeszcze ,
Że Polska to barwy - biała i czerwona.
To Orzeł w koronie ,
i Hymn,
To właśnie ONA.


Dziękuję bardzo Poziomeczkom za wspólnie spędzony czas i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,


Maria Kołomyjec

Jagódki


Ten sobotni dzień kolejnego naszego spotkania przywitał nas deszczową pogodą,  jednak nie przestraszyła ona naszych maluszków do przybycia na zajęcia. Kiedy wszyscy zajęli swoje miejsca, przypomnieliśmy sobie temat ostatnich spotkań . Dzieci pamiętały dobrze wszystkie dary jesieni .
Kolejnym  tematem  naszych sobotnich zajęć miały być emocje, których doświadczamy codziennie. Aby przybliżyć dzieciom   znaczenie tego słowa , obejrzeliśmy  krótki film edukacyjny. Potem wszyscy już wiedzieli co to jest : radość , gniew , znudzenie , zdziwienie . Wszyscy bardzo ładnie potrafili wyrazić swoje emocje i pokazać je w książce, którą dostały wraz z kartami pracy. Na kartach dzieci miały odszukać i dopasować  naklejki przedstawiające emocje na poszczególnych obrazkach. Potem przyszedł czas na śniadanie , po którym w dalszej części spotkania rozmawialiśmy o zbliżającym się święcie 11 Listopada. Zobaczyliśmy film dotyczący tego tematu i zaczęliśmy prace plastyczne. Robiliśmy kotyliony. Wyszły przepiękne. Dzieci były bardzo zaangażowane w swoją pracę. Na zakończenie zajęć rozmawialiśmy o nazwach dni tygodnia. Wspólnie je nazywaliśmy i rozmawialiśmy o tym co robimy każdego dnia.


Dziękuję wszystkim za przybycie  i za wspólną zabawę oraz za pomoc Filipa. Widzimy się w przyszłym miesiącu.

Gosia i Filip praktykant 



Śliweczki

Dzień rozpoczął się deszczowo i smutno za oknem, ale dzielne "Śliweczki" stawiły się w szkole polskiej z uśmiechem na twarzy. Tematem zajęć były symbole narodowe i zbliżający się Dzień Niepodległości.
Na początku zajęć przywitaliśmy się piosenkami oraz zabawami ruchowymi a także zabawami integracyjnymi. Śpiewaliśmy "Głowa, ramiona, kolana, palce", co wprowadziło nas w radosny nastrój. Dziewczynki bardzo polubiły również nową zabawę pt. "Mam chusteczkę haftowaną". Były także zabawy w kole z piłką i Iskiereczka.
Następnie poznaliśmy kilka piosenek, takich jak "Kundel bury", "Pieski małe dwa", "Czekolada" oraz "Na straganie" etc…
Ponieważ przewodnim tematem były symbole narodowe, dzieci obejrzały prezentację multimedialną przygotowaną przez nauczycielkę. Prezentacja przedstawiła mapę Polski, flagę, godło, hymn państwowy, stroje ludowe oraz walutę.
Rozmawialiśmy o Polsce, wspólnie śpiewaliśmy piosenkę "Jestem Polakiem" i recytowaliśmy wiersz "Kto ty jesteś? Polak mały".
Następnie każda z dziewczynek była odpowiedzialna za pokolorowanie puzzli z symbolami narodowymi, a później wspólnie złożyłyśmy je w jedną całość, tworząc wielką mapę Polski. To zadanie sprawiło, że grupa bardzo się zintegrowała i można było zauważyć, jak bardzo ta aktywność im się podobała. Następnie dziewczynki nazywały wszystkie obrazki występujące na mapie.
W późniejszej części zajęć oglądaliśmy filmik o symbolach narodowych i o zbliżającym się Dniu Niepodległości. Tego dnia wykonałyśmy również pięknego orła w koronie z obrysowanych naszych własnych dłoni. Prace wyszły niesamowite.
Podsumowując, mimo deszczowego dnia, zajęcia były pełne radości i kreatywności, a "Śliweczki" nauczyły się wiele o symbolach narodowych Polski a także ćwiczyły swoje umiejętności śpiewania, rysowania, wycinania. 


Barbara Pietrzak


Linki z zajęć
Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Piosenka Polska Ojczyzna
https://www.youtube.com/watch?v=oob2Dg_AgWs
Karolek i Narodowe Święto Niepodległości
https://www.youtube.com/watch?v=qXZczVFlJTU&t=244s
Zagadki- Święto Niepodległości
https://www.youtube.com/watch?v=rX9QW6nlpbg

CZEKOLADA – Śpiewanki.tv - Piosenki dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk
NA STRAGANIE
https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s
CZTERY ŁAPY
https://www.youtube.com/watch?v=2JJ-pSJuG1w
 

Malinki


Zajęcia rozpoczęliśmy od kontynuacji naszego tradycyjnego już cyklu, tj. „zwiedzania” kolejnego miasta Polski i odkrycia związanej z nim legendy. Tym razem nasza uwaga była skupiona na Gdańsku. Dzieci dowiedziały się, gdzie Gdańsk leży na mapie i obejrzały film dotyczący legendy o Gdańskich lwach. Dowiedzieliśmy  się również o najbardziej znanych zabytkach Gdańska, tj. fontannie Neptuna, Żurawiu i Długim Targu.
Kolejnym, najważniejszym punktem naszej lekcji, było poruszenie tematu Święta Niepodległości, obchodzonego 11. listopada. Historia zaborów, życia pod obcym panowaniem, zakaz mówienia w języku polskim i nauki polskiego wzbudziła w dzieciach dużo emocji. Jednocześnie z dużym entuzjazmem przyjęły fakt, w jaki sposób obchodzi się święto i same okoliczności odrodzenia państwa polskiego. Obce nie pozostały nam również takie postacie jak Józef Piłsudski, Ignacy Paderewski czy Roman Dmowski. Na koniec tej części zajęć wyszliśmy na korytarz, aby rozwinąć ogromną biało-czerwoną flagę. Po tym nastąpiła przerwa śniadaniowa.
Później przeszliśmy do nauki pisania i czytania w języku polskim, co ćwiczyliśmy również na poprzednich zajęciach. Korzystając z pomocy dydaktycznych, pisaliśmy cyfry i proste działania matematyczne w zakresie od 1 do 10. Dzieci zostały również poproszone i świetnie poradziły sobie z napisaniem swoich imion i frazy „Jestem Polką/Polakiem”.  
W kolejnej części zajęć, korzystając z przerwy w deszczu, wyszliśmy na podwórko, miło i efektywnie spędzając czas na grach i zabawach zespołowych.
Po powrocie do sali, jak to zwykle mamy w zwyczaju, poznaliśmy kolejną polską bajkę animowaną – tym razem był to „Reksio”. 

Borys

Jarzębina

Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia przysłowia „Leje jak z cebra”, ponieważ deszczowa pogoda sprawiła, że część uczniów dotarła do szkoły z opóźnieniem. Gdy przybyli już wszyscy, przeszliśmy do tematu muzycznego, a pierwszym zadaniem było zapoznanie się z podstawowymi pojęciami muzycznymi w języku polskim. Uczniowie poznali terminy takie jak partytura, klucz wiolinowy, pięciolinia oraz wartości rytmiczne nut. Na małych kartkach dzieci rysowały nutki, które później służyły nam jako punkty za aktywność w zajęciach. Kolejnym punktem zajęć było omówienie zbliżającego się Narodowego Święta Niepodległości Polski. Przypomnieliśmy najważniejsze daty, wyjaśniliśmy pojęcia takie jak ojczyzna, wojna, niepodległość, rozejm i patriotyzm oraz omówiliśmy rodzaje patriotyzmu. Poruszaliśmy również temat rozbiorów Polski i 123-letniego okresu pod zaborami oraz poznaliśmy osobę Józefa Piłsudskiego. W klasie zagościło dzisiaj polskie godło oraz oryginalna flaga z sejmu Rzeczypospolitej, którą uczniowie obejrzeli z szacunkiem. Na zakończenie tego modułu zagraliśmy w tematycznego wisielca. W części plastycznej zajęć uczniowie tworzyli ruchome obrazki, a w tle towarzyszyły nam patriotyczne pieśni powstańcze. Przeprowadziliśmy również głosowanie na najlepszy rysunek, który wygrał Antek.
Czas wolny spędziliśmy na podwórku, grając w piłkę i w gumę, a po powrocie do klasy odbył się krótki quiz podsumowujący dzisiejsze zajęcia, po którym wręczyliśmy nagrodę dla najbardziej aktywnego uczestnika – Unaia.


Pozdrawiam,
Agata i Ignacy Karol Gołąb

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?