Barcelona, zajęcia 26 października
Ostatnie zajęcia w Klubie Malucha były bardzo emocjonujące. Nasz
przyjaciel pan Tom miał okazję spotkać wielu kolegów. Maluszki wraz z
rodzicami wyklejały jesienne jeżyki. Wspólnie nauczyliśmy się śpiewać i
pokazywać jeżową piosenkę. Wszystkie kartonowe jeżyki również tupały w
rytm melodii.
Idzie jeż, tup, tup, tup,
słychać tupot małych stóp! /x2
Zwinął się w kuleczkę, boi się troszeczkę... /x2
Idzie jeż, tup, tup, tup,
słychać tupot małych stóp! /x2
Liście kolorowe lecą mu na głowę! /x2
Idzie jeż, tup, tup, tup,
słychać tupot małych stóp! /x2
Panią jesień wita, w liściach już zasypia. /x2
Jak zawsze uaktualniliśmy nasz kalendarz, powtórzyliśmy dni tygodnia, przypomnieliśmy sobie jaki jest miesiąc i pora roku, a także
porozmawialiśmy o pogodzie za oknem. Przywitaliśmy się piosenką i
rozruszaliśmy tańcząc do dźwięków ukrytych w "muzycznych pudełkach".
Nie mogło też zabraknąć zabaw w kole "Baloniku nasz malutki", "Kółko graniaste", "Chodzi lisek koło drogi".
W związku ze zbliżającym się Świętem Niepodległości 11 listopada
porozmawialiśmy o Polsce i o tym jakie mamy z nią skojarzenia.
Poznaliśmy polską flagę i jej kolory, a także słuchaliśmy piosenki "Mały
Polak". Każdy maluszek przygotował sobie biało-czerwony wianek, w
którym wystąpi na uroczystym spotkaniu całej szkoły podczas kolejnego
spotkania.
Serdecznie na nie zapraszam!
Dorota
Poziomki
Historia Polski, piękna, bogata.
Historia Twoja i Twego brata.
Bądźmy z niej dumni, bądźmy z niej radzi.
Niech ona nas uczy, niech tworzy obrazy.
Nie można zapomnieć o przodków marzeniach
O niepodległej Polsce wolnej od ciemiężenia.
Dzisiaj jest święto, święto wolności
Święto Polaków i naszej polskości.
Ostatnie październikowe zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle tańcem i
śpiewem naszej powitalnej piosenki "Wesołe powitanie"
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec Niedługo listopad, a w nim
piękne święto, bardzo ważne dla wszystkich, którzy mają w sercu miłość
do Polski. To Dzień Niepodległości - 11 Listopada. W związku z tym
przybliżyliśmy sobie troszkę informacji o tym święcie. Dzieci
dowiedziały się, że kiedyś nie było przez 123 lata Polski na mapie. Nie
można było wtedy nawet mówić po polsku i dzieci nie mogły chodzić do
polskiej szkoły. Następnie przyjrzeliśmy się obrazkowej mapie Polski ,
odszukaliśmy morze, góry i rzeki. Pokazałam dzieciom gdzie znajduje się
stolica Polski - Warszawa. Na podsumowanie tych wiadomości maluszki
wysłuchały piosenki " Jesteśmy Polką i Polakiem"
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Kolejną aktywnością było umieszczenie obrazków z górami, smokiem,
piernikiem, syrenką i łódką w odpowiednich miejscach przy mapie Polski.
Wyjaśniliśmy jakich miejsc dotyczą. Poziomki zapoznały się z polskimi
symbolami narodowymi - Flagą, Godłem i Hymnem. W drugiej części zajęć
rozmawialiśmy o zdrowym stylu życia i zdrowym jedzeniu. Obejrzeliśmy
film edukacyjny , w którym sympatyczna Zuza opowiedziała co jeść , aby
być silnym i zdrowym https://www.youtube.com/watch?v=mOsQijzrMME
a następnie przygotowaliśmy pyszne kanapki papierowe i uzupełniliśmy
karty pracy. Za oknem padał deszcz , w związku z tym przerwę w czasie
zajęć spędziliśmy w sali bawiąc się w dowolne zabawy. Tego dnia nie
zabrakło oczywiście smacznego, zdrowego śniadania przyniesionego z
domku. Na koniec wiersz pani Katarzyny Grochowskiej .
"Co to jest Polska" Katarzyna Grochowska
Pytasz - " Co to jest Polska?" - Trudne pytanie,
ale postaram się odpowiedzieć na nie.
Polska - to morskie fale. To piasek plaży,
wydmy pustyni, słońce co praży.
Polska - to łąki, pola , bory i lasy.
Puszcze nieprzebyte, co pamiętają dawne czasy.
Polska - to strumyki, rzeki, jeziora.
Cztery pory roku, a każda inna pora.
Polska - to pagórki, góry i ich szczyty.
Równiny , niziny, zadziwiających roślin byty.
Polska - to wiatr i wichury.
Chmury pełne deszczu
Śniegu , lodowatego gradu.
A to powiem jeszcze ,
Że Polska to barwy - biała i czerwona.
To Orzeł w koronie ,
i Hymn,
To właśnie ONA.
Dziękuję bardzo Poziomeczkom za wspólnie spędzony czas i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Maria Kołomyjec
Jagódki
Ten sobotni dzień kolejnego naszego spotkania przywitał nas deszczową
pogodą, jednak nie przestraszyła ona naszych maluszków do przybycia na
zajęcia. Kiedy wszyscy zajęli swoje miejsca, przypomnieliśmy sobie
temat ostatnich spotkań . Dzieci pamiętały dobrze wszystkie dary jesieni
.
Kolejnym tematem naszych sobotnich zajęć miały być emocje, których
doświadczamy codziennie. Aby przybliżyć dzieciom znaczenie tego słowa
, obejrzeliśmy krótki film edukacyjny. Potem wszyscy już wiedzieli co
to jest : radość , gniew , znudzenie , zdziwienie . Wszyscy bardzo
ładnie potrafili wyrazić swoje emocje i pokazać je w książce, którą
dostały wraz z kartami pracy. Na kartach dzieci miały odszukać i
dopasować naklejki przedstawiające emocje na poszczególnych obrazkach.
Potem przyszedł czas na śniadanie , po którym w dalszej części
spotkania rozmawialiśmy o zbliżającym się święcie 11 Listopada.
Zobaczyliśmy film dotyczący tego tematu i zaczęliśmy prace plastyczne.
Robiliśmy kotyliony. Wyszły przepiękne. Dzieci były bardzo zaangażowane w swoją pracę. Na
zakończenie zajęć rozmawialiśmy o nazwach dni tygodnia. Wspólnie je
nazywaliśmy i rozmawialiśmy o tym co robimy każdego dnia.
Dziękuję wszystkim za przybycie i za wspólną zabawę oraz za pomoc
Filipa. Widzimy
się w przyszłym miesiącu.
Gosia i Filip praktykant
Śliweczki
Dzień rozpoczął się deszczowo i smutno za oknem, ale dzielne "Śliweczki"
stawiły się w szkole polskiej z uśmiechem na twarzy. Tematem zajęć były
symbole narodowe i zbliżający się Dzień Niepodległości.
Na początku zajęć przywitaliśmy się piosenkami oraz
zabawami ruchowymi a także zabawami integracyjnymi. Śpiewaliśmy "Głowa,
ramiona, kolana, palce", co wprowadziło nas w radosny nastrój.
Dziewczynki bardzo polubiły również nową zabawę pt. "Mam chusteczkę
haftowaną". Były także zabawy w kole z piłką i Iskiereczka.
Następnie poznaliśmy kilka piosenek, takich jak "Kundel bury", "Pieski małe dwa", "Czekolada" oraz "Na straganie" etc…
Ponieważ przewodnim tematem były symbole narodowe, dzieci obejrzały
prezentację multimedialną przygotowaną przez nauczycielkę. Prezentacja
przedstawiła mapę Polski, flagę, godło, hymn państwowy, stroje ludowe
oraz walutę.
Rozmawialiśmy o Polsce, wspólnie śpiewaliśmy piosenkę "Jestem Polakiem" i recytowaliśmy wiersz "Kto ty jesteś? Polak mały".
Następnie każda z dziewczynek była odpowiedzialna za pokolorowanie
puzzli z symbolami narodowymi, a później wspólnie złożyłyśmy je w jedną
całość, tworząc wielką mapę Polski. To zadanie sprawiło, że grupa bardzo
się zintegrowała i można było zauważyć, jak bardzo ta aktywność im się
podobała. Następnie dziewczynki nazywały wszystkie obrazki występujące
na mapie.
W późniejszej części zajęć oglądaliśmy filmik o symbolach narodowych i o
zbliżającym się Dniu Niepodległości. Tego dnia wykonałyśmy również
pięknego orła w koronie z obrysowanych naszych własnych dłoni. Prace
wyszły niesamowite.
Podsumowując, mimo deszczowego dnia, zajęcia były pełne radości i
kreatywności, a "Śliweczki" nauczyły się wiele o symbolach narodowych
Polski a także ćwiczyły swoje umiejętności śpiewania, rysowania,
wycinania.
Barbara Pietrzak
Linki z zajęć
Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Piosenka Polska Ojczyzna
https://www.youtube.com/watch?v=oob2Dg_AgWs
Karolek i Narodowe Święto Niepodległości
https://www.youtube.com/watch?v=qXZczVFlJTU&t=244s
Zagadki- Święto Niepodległości
https://www.youtube.com/watch?v=rX9QW6nlpbg
CZEKOLADA – Śpiewanki.tv - Piosenki dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk
NA STRAGANIE
https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s
CZTERY ŁAPY
https://www.youtube.com/watch?v=2JJ-pSJuG1w
Malinki
Zajęcia rozpoczęliśmy od kontynuacji naszego tradycyjnego już cyklu, tj.
„zwiedzania” kolejnego miasta Polski i odkrycia związanej z nim
legendy. Tym razem nasza uwaga była skupiona na Gdańsku. Dzieci
dowiedziały się, gdzie Gdańsk leży na mapie i obejrzały film dotyczący legendy o Gdańskich lwach. Dowiedzieliśmy się również o najbardziej
znanych zabytkach Gdańska, tj. fontannie Neptuna, Żurawiu i Długim
Targu.
Kolejnym, najważniejszym punktem naszej lekcji, było poruszenie tematu
Święta Niepodległości, obchodzonego 11. listopada. Historia zaborów, życia pod obcym panowaniem, zakaz
mówienia w języku polskim i nauki polskiego wzbudziła w dzieciach dużo
emocji. Jednocześnie z dużym entuzjazmem przyjęły fakt, w jaki sposób obchodzi
się święto i same okoliczności odrodzenia państwa polskiego. Obce nie
pozostały nam również takie postacie jak Józef Piłsudski, Ignacy
Paderewski czy Roman Dmowski. Na koniec tej części zajęć wyszliśmy na
korytarz, aby rozwinąć ogromną biało-czerwoną flagę. Po tym nastąpiła
przerwa śniadaniowa.
Później przeszliśmy do nauki pisania i czytania w języku polskim, co
ćwiczyliśmy również na poprzednich zajęciach. Korzystając z pomocy
dydaktycznych, pisaliśmy cyfry i proste działania matematyczne w
zakresie od 1 do 10. Dzieci zostały również poproszone i świetnie
poradziły sobie z napisaniem swoich imion i frazy „Jestem
Polką/Polakiem”.
W kolejnej części zajęć, korzystając z przerwy w deszczu, wyszliśmy na
podwórko, miło i efektywnie spędzając czas na grach i zabawach
zespołowych.
Po powrocie do sali, jak to zwykle mamy w zwyczaju, poznaliśmy kolejną polską bajkę animowaną – tym razem był to „Reksio”.
Borys
Jarzębina
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia przysłowia „Leje jak z
cebra”, ponieważ deszczowa pogoda sprawiła, że część uczniów dotarła do
szkoły z opóźnieniem. Gdy przybyli już wszyscy, przeszliśmy do tematu
muzycznego, a pierwszym zadaniem było zapoznanie się z podstawowymi
pojęciami muzycznymi w języku polskim. Uczniowie poznali terminy takie
jak partytura, klucz wiolinowy, pięciolinia oraz wartości rytmiczne nut.
Na małych kartkach dzieci rysowały nutki, które później służyły nam
jako punkty za aktywność w zajęciach. Kolejnym punktem zajęć było
omówienie zbliżającego się Narodowego Święta Niepodległości Polski.
Przypomnieliśmy najważniejsze daty, wyjaśniliśmy pojęcia takie jak
ojczyzna, wojna, niepodległość, rozejm i patriotyzm oraz omówiliśmy
rodzaje patriotyzmu. Poruszaliśmy również temat rozbiorów Polski i
123-letniego okresu pod zaborami oraz poznaliśmy osobę Józefa
Piłsudskiego. W klasie zagościło dzisiaj polskie godło oraz oryginalna
flaga z sejmu Rzeczypospolitej, którą uczniowie obejrzeli z szacunkiem.
Na zakończenie tego modułu zagraliśmy w tematycznego wisielca. W części
plastycznej zajęć uczniowie tworzyli ruchome obrazki, a w tle
towarzyszyły nam patriotyczne pieśni powstańcze. Przeprowadziliśmy
również głosowanie na najlepszy rysunek, który wygrał Antek.
Czas wolny spędziliśmy na podwórku, grając w piłkę i w gumę, a
po powrocie do klasy odbył się krótki quiz podsumowujący dzisiejsze
zajęcia, po którym wręczyliśmy nagrodę dla najbardziej aktywnego
uczestnika – Unaia.
Pozdrawiam,
Agata i Ignacy Karol Gołąb
Komentarze
Prześlij komentarz