Międzynarodowa Konferencja „Innowacje pedagogiczne w edukacji: Bridging Nature & Technology in Teaching Process” - Poznań, 28 października
28 października odbyła się w Poznaniu Międzynarodowa Konferencja
„Innowacje pedagogiczne w edukacji: Bridging Nature & Technology in
Teaching Process”.
Konferencja była zorganizowana przez Pracownię Badań nad Procesem Uczenia się Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Była podsumowaniem dwuletniego międzynarodowego projektu: „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i
wielojęzycznym” (Polish PIE). Podczas konferencji zostały zaprezentowane materiały teoretyczne, szkoleniowe i dydaktyczne dotyczące zastosowania edukacji społeczno-przyrodniczej (fauna i flora) i wykorzystania narzędzi ICT w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Po uroczystym otwarciu, przedstawiciele szkół polonijnych w Hiszpanii, Turcji i Islandii przedstawili swoje doświadczenia projektowe oraz rezultaty przeprowadzonych warsztatów przyrodniczych w swoich placówkach a nauczyciele z wybranych przedszkoli i szkół wielkopolskich opowiedzieli o swoich projektach i funkcjonowaniu ich instytucji. To była doskonała okazja do wymiany dobrych praktyk w edukacji.
Podczas przerwy można było zapoznać się z trasami przyrodniczymi partnerów projektu i zeskanować kody QR do tras i materiałów edukacyjnych im towarzyszących.
Po przerwie obiadowej odbyły się warsztaty artystyczno-przyrodnicze w języku polskim i angielskim.
Mimo tak intensywnego programu znalazł się również czas na przedstawienie książki Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej pod redakcją Michaliny Kasprzak, głównego koordynatora projektu. Książka ta jest owocem dwuletniej współpracy wszystkich partnerów projektu, nauczycieli szkół polonijnych i pracowników Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Projekt „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” jest dofinansowany przez Unię Europejską.
Konferencja była zorganizowana przez Pracownię Badań nad Procesem Uczenia się Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Była podsumowaniem dwuletniego międzynarodowego projektu: „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i
wielojęzycznym” (Polish PIE). Podczas konferencji zostały zaprezentowane materiały teoretyczne, szkoleniowe i dydaktyczne dotyczące zastosowania edukacji społeczno-przyrodniczej (fauna i flora) i wykorzystania narzędzi ICT w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Po uroczystym otwarciu, przedstawiciele szkół polonijnych w Hiszpanii, Turcji i Islandii przedstawili swoje doświadczenia projektowe oraz rezultaty przeprowadzonych warsztatów przyrodniczych w swoich placówkach a nauczyciele z wybranych przedszkoli i szkół wielkopolskich opowiedzieli o swoich projektach i funkcjonowaniu ich instytucji. To była doskonała okazja do wymiany dobrych praktyk w edukacji.
Podczas przerwy można było zapoznać się z trasami przyrodniczymi partnerów projektu i zeskanować kody QR do tras i materiałów edukacyjnych im towarzyszących.
Po przerwie obiadowej odbyły się warsztaty artystyczno-przyrodnicze w języku polskim i angielskim.
Mimo tak intensywnego programu znalazł się również czas na przedstawienie książki Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej pod redakcją Michaliny Kasprzak, głównego koordynatora projektu. Książka ta jest owocem dwuletniej współpracy wszystkich partnerów projektu, nauczycieli szkół polonijnych i pracowników Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Ewa Hojna
Projekt „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” jest dofinansowany przez Unię Europejską.
Komentarze
Prześlij komentarz