Girona, 26 października

Biedronki

Ostatnie zajęcia z grupą Biedronek rozpoczęły się wspólnie z grupą starszą piosenką powitalną "Wesołe powitanie". Dzieci, dołączyły do zabawy i śpiewu żeby później jeszcze raz przedstawić się swoim kolegom i koleżankom. Po wspólnej piosence przeszliśmy do tematu patriotyzmu. Na początku zajęć rozmawialiśmy z dziećmi o ich skojarzeniach z Polską – były to m.in. biało-czerwone barwy i symbole narodowe. Następnie obejrzeliśmy krótki filmik na temat patriotyzmu, który w przystępny sposób przybliżył dzieciom, czym jest miłość do ojczyzny i jak ważna jest niepodległość.
Kolejnym elementem było wspólne odsłuchanie hymnu narodowego, przy którym dzieci
stanęły na baczność, ucząc się wyrażania szacunku dla symboli narodowych.
Po śniadaniu skupiliśmy się na tematyce warzyw i owoców. Dzieci obejrzały zabawne nagranie piosenki „Warzywa i owoce”, które wprowadziło nas w tematykę. Następnie, w trakcie wspólnej zabawy staraliśmy się wymieniać jak najwięcej nazw warzyw i owoców, zwracając uwagę na ich kolory oraz zastanawiając się, czy dzieci lubią je jeść. Oglądaliśmy również film edukacyjny o warzywach, który pomógł utrwalić nowe słownictwo. Następnie każde dziecko wybrało swój ulubiony owoc lub warzywo i przygotowało piękny rysunek. Później, aby rozruszać dzieci, wspólnie tańczyliśmy do piosenki „Małe czerwone jabłuszko”, trzymając się za rączki i tworząc krąg. Po zabawie ruchowej wróciliśmy do stolików i wykonaliśmy ćwiczenia związane z tematem warzyw i owoców.
Kiedy udało nam się wykonać wszystkie kolorowanki owocowo-warzywne, rozdaliśmy
między sobą materiałowe flagi Polski. Włączyliśmy raz jeszcze hymn narodowy, a dzieci
machały flagami i maszerowały, ucząc się poszanowania dla symboli narodowych. Następnie każde dziecko układało puzzle z herbem Polski, który potem przykleiło na kartkę. Zajęcia zakończyliśmy utrwaleniem informacji na temat symboli narodowych i niepodległości naszego pięknego kraju.


Dziękujemy za uczestnictwo we wspólnej zabawie i nauce w Szkole Polskiej,
Katarzyna Bujak

Motylki


Po energicznym „Wesołym powitaniu” ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnego wprowadzenia do tematyki Święta Niepodległości. Dowiedzieliśmy się, że dzięki niej możemy mówić po polsku i bawić się w naszym kraju tak, jak chcemy. Dzieci poznały symbole narodowe, takie jak godło, flaga oraz hymn Polski, który następnie wspólnie ćwiczyliśmy, poznając poprawną postawę podczas śpiewania. Obie grupy obejrzały film „Polak Mały”, z pomocą którego poznały historię naszych symboli narodowych. Po śniadaniu przeszliśmy do indywidualnych prac. Motylki przygotowały kotyliony, które mogą stanowić piękne uzupełnienie galowych strojów na Święto Niepodległości Polski. Zagraliśmy również w grę „Polak Mały”, podczas której ułożyliśmy puzzle przedstawiające godło, a także uczyliśmy się tekstu naszego hymnu.

Druga część zajęć została przeznaczona tematyce emocji. Motylki rozmawiały o radości, smutku, strachu, złości, zaskoczeniu i wstręcie. Dzieci uczyły się, jak rozpoznawać takie emocje u innych, zwracając uwagę na mimikę twarzy, ton głosu, czy postawę ciała i gesty. Obejrzały swoją mimikę w lusterku, a następnie odgadywały, jakie emocje przedstawiają ich koleżanki podczas gry w kalambury. Ku uciesze Motylków, następnie przeszliśmy do prac rysunkowych - zadaniem dzieci było narysowanie marionetek, obrazujących twarze każdej z omawianych emocji. Marionetki, przedstawiające mimikę oraz cechy danej emocji, pomogły nam później wspominać różne sytuacje, podczas których Motylki odczuwały dane uczucie. Rozmawialiśmy o tym, że emocje mogą być pozytywne lub negatywne, ale wszystkie są nam potrzebne. Wspomnieliśmy, że czasami emocje mogą występować jednocześnie z innymi, a każdy z nas ma różne sposoby na radzenie sobie z nimi, jak na przykład złością. Ostatnie chwile zajęć dzieci spędziły tworząc komiksy o emocjach, które omawialiśmy na dzisiejszych zajęciach. Dziękuję za zajęcia i do zobaczenia następnym razem!


Daria

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?