Tarragona, zajecia 18 listopada

Sikorki

Czekając na zbierające się Sikorki sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od wielokrotnego odbicia swoich dłoni na zielonych kartkach. Będzie nam to potrzebne za 2 tygodnie do stworzenia świątecznej dekoracji. Kiedy większość dzieci zebrała się w klasie przeszliśmy do głównego tematu zajęć. Ale żeby go poznać Sikoreczki musiały odgadnąć zagadkę: patyczki drewniane, w pudełku schowane, pięknie rysują, zatemperowane. 22 Listopada to dzień kredki, dlatego postanowiliśmy pobawić się troszeczkę kredkami. Podczas burzy mózgów dzieci zastanowiły się, co można robić kredkami. Przy okazji dowiedzieliśmy się, czym różni się rysowanie od kolorowania. Wysłuchaliśmy również piosenkę z repertuaru Fasolek „Kolorowe kredki” (https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs) i obejrzeliśmy filmik jak powstają kredki Bambino (https://www.youtube.com/watch?v=hrMYecF4-_o). Trzeba przyznać, że dzieciom bardzo się on spodobał. Zapoznaliśmy się z takimi słowami jak rysik, kredki ołówkowe, świecowe, zatemperowane, temperówka. Na koniec naszych zabaw z kredkami każde dziecko musiało ułożyć otrzymane kredki od najmniejszej do największej, ćwiczyliśmy również przeliczanie kredek oraz grupowanie wg koloru, a także układaliśmy obrazki (dzieci stworzyły domki, drogi itd.).


Po tych kilku ćwiczeniach naszedł nas głód, więc zrobiliśmy przerwę śniadaniową, podczas której dzieci dowiedziały się o naszym zbliżającym się spotkaniu świątecznym. Tego dnia wykonaliśmy również Mikołaje, które posłużą nam, jako dekoracje Sali w Torredembarra. Wraz ze starszą grupą przećwiczyliśmy śpiewanie kolędy „Wśród Nocnej Ciszy” oraz piosenki „Hu hu ha nasza zima zła”.    
Po próbie wyszliśmy na boisko szkolne, a po powrocie do klasy wykonaliśmy rysunki o dowolnej tematyce i bransoletki z kolorowych koralików. Na zakończenie ochotnicy wypożyczyli książki z naszej biblioteki szkolnej.

Uwaga: wybrane dzieci dostały krótkie wierszyki do nauki na pamięć, prosimy również wszystkich uczniów o naukę kolędy Wśród Nocnej Ciszy i piosenki Nasza zima zła.

Pozdrawiam,

Gabrysia

 

Orły


Ostatnie sobotnie zajęcia u Orłów odbyły się w okrojonym gronie. Przybyli uczniowie, zwarci i gotowi czekali na temat dnia. A zaczęliśmy od zagadki i pogadanki na temat czasu.

Chodzi,ale w miejscu stoi,

bije- nikt się go nie boi.

Cyfry ma na tarczy,

Czy to już wystarczy?


Po co jest czas, co to takiego, dzieci wypowiadały się jak umiały, aczkolwiek uzupełniliśmy naszą wiedzę filmikiem edukacyjnym Historia zegara https://youtu.be/EoU1B96dBSI 

W klasie nastąpiła niezwykła cisza, uczniowie byli bardzo zaciekawieni tymi wiadomościami jakie usłyszeli. Opowiedzieliśmy sobie jak od starożytności, po dziś dzień mierzono czas. Począwszy od mierzenia śladów, cieni, zegary wykorzystujące wodę, ogień, piasek po coraz bardziej nam znane dziś, mechaniczne, czy elektroniczne. Dzieci również zapoznały się z wyglądem różnych rodzajów zegarów: ścienny, zegarek na rękę, budzik, klepsydra, zegar słoneczny. Następnie przeszliśmy do budowy zegara ściennego, omówiliśmy z czego się składa: wskazówki, tarcza, odczytywanie cyfr na tarczy. Kontynuując temat, z wykorzystaniem gry planszowej Która godzina utrwaliliśmy pojęcia związane z czasem: godzina,minuta,sekunda oraz objaśniłam dzieciom jaka jest różnica pomiędzy małą i dużą wskazówką. Po teorii przyszła pora na praktykę. Na losowanych kartach dzieci w parach musiały ułożyć prawidłową godzinę. Jak się okazało nikt z uczniów nie posiada zegarka na rękę. Zgodnie przyznaliśmy, że znajdzie się on na liście, pisząc list do św.Mikołaja:)
Czas na śniadanie wykorzystaliśmy na wysłuchanie kolęd, gdyż już niedługo zbliżamy się do szkolnego świętowania Świąt Bożego Narodzenia. Wraz z grupą Sikorek wspólnie uczyliśmy się zimowej piosenki, którą zaprezentujemy, aczkolwiek nie będziemy zdradzać jej tytułu. Następnie wyszliśmy na szkolne boisko. Po powrocie do klasy dzieci otrzymały plastyfikowane karty pracy z zegarem z godzinami. Teraz już każdy będzie mógł ćwiczyć zapisywanie godzin nawet w domu. Nasze zajęcia nie mogły się obyć bez zabaw ruchowych, które dzieci uwielbiają. Z wykorzystaniem chusty animacyjnej i piosenki o Zegarze https://youtu.be/csU5Kwvct0E   uczniowie wsłuchując się w muzykę musieli naśladować zwierzęta tam występujące oraz zalecenia zgodnie ze słowami. Śmiechu było co niemiara...Następnie, chodziliśmy po chuście jak wskazówki w zegarze, ustawiając się na wypowiedzianej przez Panią godzinie i kolorze. Na zakończenie zabawy zamieniliśmy się w sekundy, minuty i godziny. Pozostając na kolorowej chuście wysłuchaliśmy legendy o Poznańskich koziołkach. W ten sposób nasza lista legend opowiadanych się wydłuża.
Pod koniec zajęć porozmawialiśmy o zbliżających się Świętach.

Dziękuje i do zobaczenia,

Małgosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?