III Międzynarodowe Spotkanie Projektowe “Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym”, Poznań 10-13.11.2023
III Międzynarodowe Spotkanie Projektowe w ramach realizacji projektu nr 2022-1-PL01-KA220-SCH-000086408.
W spotkaniu udział wzięły instytucje partnerskie:
* Polska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - gospodarz spotkania
* Hiszpania - Associació Cultural Escuela Polaca
* Włochy - Consiglio dell'Istruzione in lingua Polacca in Italia
* Islandia - Pólski Skólinn i Reykjavik
* Turcja - Polonyalılar Kültür ve Eğitim Derneği
Program spotkania miał charakter naukowy, badawczy i innowacyjny. Nasze spotkanie zaczęliśmy od wizytacji instytucji partnerskiej na wydziale biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza pod przewodnictwem Pani dr Michaliny Kasprzak.
W spotkaniu udział wzięły instytucje partnerskie:
* Polska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - gospodarz spotkania
* Hiszpania - Associació Cultural Escuela Polaca
* Włochy - Consiglio dell'Istruzione in lingua Polacca in Italia
* Islandia - Pólski Skólinn i Reykjavik
* Turcja - Polonyalılar Kültür ve Eğitim Derneği
Program spotkania miał charakter naukowy, badawczy i innowacyjny. Nasze spotkanie zaczęliśmy od wizytacji instytucji partnerskiej na wydziale biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza pod przewodnictwem Pani dr Michaliny Kasprzak.
Pani Prof. UAM dr hab.Eliza Rybska przywitała wszystkich, po czym oprowadziła nas po najistotniejszych miejscach wydziału.
Jednym z nich było spotkanie z Panem dr. hab. Szymonem Konwerskim,
który przedstawił nam zbiory przyrodnicze, iście unikatowe. Kontynuując,
mieliśmy okazję odwiedzić Centrum Neuronauki Poznawczej pod
kierownictwem Prof.UAM dr. hab.Michała Klichowskiego. Byliśmy tu
świadkami stymulacji mózgu poprzez grę na bazie myśli. Poza tym organizatorzy
zadbali, abyśmy poznali rezerwat przyrody ''Meteoryt Morasko'' poprzez
wyprawę krajoznawczą, którą wyjaśniła nam bliżej mgr inż. Anna
Klichowska. Podsumowaniem całego dnia była integracyjna kolacja.
Kolejnego dnia wszyscy razem uczestniczyliśmy w obchodach
Świętomarcińskich, z okazji obchodów imienin patrona głównej ulicy w
mieście oraz spacerowaliśmy Traktem Królewsko-Cesarskim w Poznaniu,
wsłuchując się w ciekawe opowieści o Poznaniu i jego historii opowiedziane przez dr. Mateusza Marciniaka. A my tam byliśmy i rogale świętomarcińskie
jedliśmy... Na domiar wszystkiego tego dnia, obchody te łączą się z
obchodami Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Kulturowo
zakończyliśmy dzień pełen wraże, korzystając z zaproszenia organizatorów do Teatru Nowego na spektakl pt.''Kanapka z
człowiekiem''.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy wizytą w Ogrodzie Botanicznym UAM. Dzięki Pani mgr inż. Annie Klichowskiej poznaliśmy wiele gatunków drzew, kwiatów oraz historię tego niezwykłego miejsca. Ogród został założony w latach 1922-1925 na powierzchni 22 hektarów i w chwili obecnej gromadzi imponującą kolekcję ponad 7000 gatunków i odmian roślin z niemal wszystkich stref klimatyczno - roślinnych Ziemi. W dalszej części dnia wysłuchaliśmy szkoleń ''Efektywna komunikacja w środowiskach dwu i wielojęzycznych'' dr Michaliny Kasprzak.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy wizytą w Ogrodzie Botanicznym UAM. Dzięki Pani mgr inż. Annie Klichowskiej poznaliśmy wiele gatunków drzew, kwiatów oraz historię tego niezwykłego miejsca. Ogród został założony w latach 1922-1925 na powierzchni 22 hektarów i w chwili obecnej gromadzi imponującą kolekcję ponad 7000 gatunków i odmian roślin z niemal wszystkich stref klimatyczno - roślinnych Ziemi. W dalszej części dnia wysłuchaliśmy szkoleń ''Efektywna komunikacja w środowiskach dwu i wielojęzycznych'' dr Michaliny Kasprzak.
Ostatni dzień spotkania projektowego skupił się na konferencji na
wydziale studiów edukacyjnych UAM. Uroczyście ją otworzyła Pani
Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych, prof.dr hab. Agnieszka Cybal -
Michalska a o Polish PIE opowiedziała Pani dr Michalina Kasprzak. Wszyscy uczestnicy mogli wysłuchać różnorodnych wystąpień wykładowców
uczelni UAM oraz instytucji partnerskich. Gwarancją pozostanie fakt, że
cenne informacje i doświadczenia zostaną wdrożone do dalszych działań na
rzecz edukacji w kształtowaniu kompetencji współczesnego nauczyciela.
Dziękujemy gospodarzom i całemu zespołowi za profesjonalność, wymianę doświadczeń i dobrych praktyk oraz polską gościnność.
Małgorzata Kalinowska
Projekt „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” jest dofinansowany przez Unię Europejską.
Projekt „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” jest dofinansowany przez Unię Europejską.
Komentarze
Prześlij komentarz