Gavá, zajęcia 4 listopada

Klub Maluszka

W minioną sobotę liczna grupa Maluszków naszego Klubu w Gavá próbowała zatrzymać słońce, tak aby nie chowało się za chmury.
Przywitaliśmy się rytmicznie  https://www.youtube.com/watch?v=IFj4BW0O3gI  jak zawsze poszukując dźwięków różnymi instrumentami, poznaliśmy nowe dzieci – bardzo się cieszymy, że do nas dołączyły.
Nauczyliśmy się piosenki „Słoneczko późno dzisiaj wstało”, która nam opowiedziała jak ciężko wstaje się bez słońca https://www.youtube.com/watch?v=DJRgHkyzohI.
Dzieci przyglądały się Listopadowej stronie naszej tematycznej książki i zapytane jaki ma kolor tło tej historii zauważyły, że jest ciemne i brakuje SŁOŃCA.
Wykonaliśmy uśmiechnięte słońca, które miały 5 promieni, 5 piórek unoszących słońce, uśmiech z 5 guziczków, 5 żółtych uśmieszków i cyfry od 1 do 5.
Odbierając poszczególne elementy dzieci uczyły się liczyć do 5.
Po przerwie śniadaniowej, podczas, której nowi Klubowicze bardzo chętnie integrowali się z dobrze już czującymi się bywalcami grupy piosenką „Dmucha Wiatr” https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc uświadomiliśmy sobie co w obecnej porze roku często widzimy za oknem – niestety! Naszym pomysłem było wywołanie takiego wiatru ramionami, żeby rozwiać chmury, które wyłonią nasze słoneczka – udało się!
W celu utrwalenia umiejętności matematycznych (liczymy do 5) wykonaliśmy „mini” liczydełka.
Dzieci, aby zgromadzić potrzebne koraliki odbierały je, powtarzając liczby: 1 koralik, 2 koraliki…….

Zamocowane w pozycji wiszącej koraliki w kolejności do najdłuższej utworzyły nie tylko pomocne liczydła, ale także kolorową girlandę. Wypróbowaliśmy je w sposób tradycyjnego dodawania: widzę 1 koralik, widzę 2 i ile mam razem?  Potem wypróbowaliśmy je sensorycznie (z zamkniętymi oczami) koralikowy kształt pozwolił poczuć ile kółek trzymamy w ręku. Takim sposobem „urosła” wiedza i wyobraźnia matematyczna naszych Maluszków.  
Koralikowe, kolorowe liczydełka bardzo podobały się Maluszkom – chętnie przekładały sznureczki – sprawdzając również, czy Rodzice potrafią dodawać😊
Pobawiliśmy się w rytmie piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=7vxPWq0CQQI zaznaczając, że my zapraszamy jednak wszystkich do nas (odmienimy Maluszki na wesołe i uśmiechnięte 😊).
Piosenka na pewno zagości u nas na dłużej, marszowy rytm utworu przypadł dzieciom do gustu.
O!! Usłyszeliśmy pociąg, a to oznacza powrót do domów, nasz pociąg zrobił aż trzy trasy, żeby każdy chciał wysiąść.
Dziękuję Wszystkim za radosne spotkanie, pełne zaangażowania Maluszków i Rodziców.
Do zobaczenia znowu, pozdrawiam serdecznie,
Joanna Tylek

Żabki 1


Ostatnie zajęcia były bardzo pracowite. Na początku spotkania Pani Ewa Hojna, dyrektor szkoły wręczyła dzieciom  dyplomy za udział w warsztatach folklorystycznych, które odbyły się na poprzednich zajęciach. Po gromkich brawach dla nagrodzonych dzieci i jako zachęta dla pozostałych przeszliśmy do omówienia bardzo ważnej dla wszystkich Polaków daty 11 listopada. Dzieci obejrzały film edukacyjny mówiący o symbolach narodowych Polski i wyjaśniający dlaczego 11 listopada jest tak bardzo ważnym  dniem. Następnie wspólnie z pozostałymi dziećmi naszej szkoły odśpiewaliśmy polski Hymn narodowy. Po przerwie śniadaniowej bawiliśmy się na podwórku szkolnym.


Następnie powróciliśmy do  rozmowy na temat obchodzonego w Polsce święta 11 Listopada. Przypomnieliśmy najważniejsze symbole narodowe, jakimi są hymn, godło oraz flaga. Dzieci wykonały flagi zwracając uwagę na znaczenie i umiejscowienie białego i czerwonego koloru. Jako że trwa jesień, ale zimne dni  już tuż, tuż dalsza część zajęć skupiała się wokół tematu przygotowań do zimy przez ludzi i zwierzęta. W pierwszej kolejności dzieci oglądały zaprezentowane ilustracje, chętnie wymieniały znane im zwierzęta oraz opowiadały o sposobach gromadzenia przez nie zapasów na zimę. Najbardziej znanym zwierzątkiem była wiewiórka, która gromadzi orzechy w swoich dziuplach. Żabki bezbłędnie wykonały zadanie z karty pracy dopasowując rodzaje orzechów do dziupli.  Następnie porozmawialiśmy o tym jak do zimy przygotowują się ludzie. Przypomnieliśmy nazwy warzyw i owoców, które są zbierane i wykorzystywane do tworzenia przetworów. Wspominaliśmy o własnych ulubionych przetworach , spośród których najczęściej wymienione zostały owocowe dżemy i marmolady. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy krótki film na temat procesu powstawania dżemu śliwkowego.  Oprócz tego dzieci stworzyły w ramach pracy plastycznej słoiki z przetworami z grzybów i śliwek.


Pod koniec zajęć  zostaliśmy zaproszeni do starszych Żabek na przedstawienie opowiadające o początkach państwa polskiego. Bardzo dziękujemy starszym koleżankom i kolegom za zaproszenie.

Bardzo dziękuję za aktywność wszystkim Żabkom i zapraszam na kolejne zajęcia,
Maria Kołomyjec

Żabki 2

"Polska to taka kraina,
która się w sercu zaczyna"


Pod tym refleksyjnym hasłem, kryła się wyjątkowość ostatnich zajęć w grupie Żabek 2. Tego dnia Polska i "bycie Polakiem" były dla nas szczególnie ważne.
W związku ze zbliżającymi się obchodami Święta Niepodległości 11 Listopada, wszystkie dzieci przyszły do szkoły ubrane na galowo.
Zebrane w kole Żabki 2, przedstawiały się i odpowiadały co lubią i co sprawia im radość. W ten sposób, każde dziecko miało możliwość scenicznej autoprezentacji (która będzie potrzebna w kolejnej części zajęć), a ja szansę, na lepsze poznanie grupy. Przywitaliśmy dawno nie widziane dwie Żabki, oraz poznaliśmy praktykantkę Laurę.
Po wprowadzeniu w temat przewodni, jakim są polskie obchody dnia odzyskania niepodległości, czym jest niepodległość, Żabki 2 wraz z Żabkami 1 obejrzały animowane filmy edukacyjne dotyczące:

Święta Niepodległości 11 Listopada (https://youtu.be/CgcZFGFB_50?feature=shared), polskich symboli narodowych (https://youtu.be/xQk8p7XY23A?feature=shared).
Oczywiście, zarówno polskie barwy narodowe, jak i orzeł biały w złotej koronie na czerwonym tle, były dzieciom bardzo dobrze znane. Wspaniale było obserwować, jak zdolne Żabki na pytanie  "Kto ty jesteś?" szeptem odpowiadały "Polak mały".
Przed godziną 11 spotkaliśmy się na podwórku ze wszystkimi grupami, by z zachowaniem właściwej postawy uroczyście odśpiewać hymn Polski "Mazurka Dąbrowskiego". Żabki 2 starały się śpiewać głośno i wyraźnie. Widać było ich radość i dumę, że mogą zaprezentować polskie symbole narodowe: flagę, godło i hymn.
Po wspólnym apelu i po śniadaniu, przypomnieliśmy sobie raz jeszcze, jakie są polskie symbole narodowe. Naszą uwagę skupiliśmy na godle: co przedstawia, jaka jest jego historia. Podczas zajęć manualnych, Żabki 2 samodzielnie lub z niewielką pomocą wykonały godło. Zadanie do łatwych nie należało i wymagało dużej precyzji: nacinanie białych pasków papieru jako piór i dokładne oklejanie nimi rolki, odrysowanie swoich dłoni, wycięcie i wklejenie szablonów.
Pracy sporo, ale efekt wspaniały! Tłem muzycznym dla tej twórczej aktywności była piosenka "Jestem Polakiem" (https://youtu.be/plug6OIrxRM?feature=shared), której refren "wpadł w ucho" wszystkim dzieciom.
Nadszedł czas na chwilę spontanicznej zabawy na świeżym powietrzu.
Po przerwie Żabki 2 na podstawie "Legendy o Lechu, Czechu i Rusie", dowiedziały się, jakie były początki państwa polskiego i dlaczego biały orzeł jest symbolem Polski.

Po ponownym wysłuchaniu legendy, dzieci wykonały kukiełki, przedstawiające m.in. dawnych Słowian. Po stworzeniu przestrzeni scenicznej i błyskawicznej próbie generalnej, Żabki 2 zaprosiły na swoje przedstawienie młodsze Żabki 1. Sztuka, oczywiście była udana, a gromkie oklaski było z pewnością słychać poza gmachem szkoły.
Na zakończenie zajęć, Żabki 2 wzięły udział w wielkim quizie na temat 11 Listopada, polskich symboli narodowych, piosenek, legendy i postaci, które poznali w ciągu tego aktywnego dnia.

Pożegnaliśmy się z uśmiechem na twarzy, życząc sobie dobrego weekendu.

Pozdrawiamy i do zobaczenia niebawem!
Żaneta Pomorska i praktykantka Laura

Bociany

W minioną sobotę w związku z nadchodzącym w Polsce bardzo ważnym Świętem Niepodległości grupa Bocianów poświęciła zajęcia właśnie tej tematyce. Lekcję rozpoczęliśmy od omówienia symboli narodowych, a następnie każde dziecko przygotowało swoją pracę plastyczną zawierającą symbol Polski. Bociany przygotowały także flagi oraz wspólnie przeczytaliśmy fragment książki na temat historii Polski związany z tym ważnym dniem. Znaleźliśmy także czas na specjalny film edukacyjny podsumowujący temat zajęć oraz grę patriotyczną, która ogromnie zaangażowała wszystkie dzieci. Podczas zajęć zaśpiewaliśmy także z dziećmi z młodszych grup Hymn Polski oraz na sam koniec dzieci miała okazje zapoznać się także z patriotycznym komiksem, który przyniósł nam wszystkim wiele radości i cennej wiedzy.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,

Wiktoria 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?