Tarragona, zajęcia 18 lutego
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od powitanki i przedstawienia się
wszystkich dzieci. Do naszej grupy dołączyła nowa uczennica. Serdecznie
witamy w szeregach Sikorek Lenę. Aby trochę zintegrować grupę
rozpoczęliśmy od kilku zabaw integracyjnych typu kółko graniaste.
Następnie zapoznaliśmy się z wierszykiem Barbary Łukowiak „Biedroneczka”
(https://www.youtube.com/watch?v=6DVU29m1hWc). Próbowaliśmy nauczyć się
rymowanki na pamięć (Biedroneczko, biedroneczko leć do nieba przynieś
mi kawałek chleba). Pokolorowaliśmy również kolorowankę, powtarzając
przy tym nazywanie cyfr od 1 do 20 oraz kartę pracy, która polegała na
połączeniu odpowiednich zwierząt z ich cieniami. Przy okazji szukaliśmy
własnych cieni. Poznaliśmy nowe słowo żuk. Po tak intensywnej pracy
przyszła pora na przerwę śniadaniową, podczas której dzieci opowiadały,
za co się przebrały podczas karnawału w swoich tutejszych szkołach.
Następnie zapoznaliśmy się z wierszem Juliana Tuwima „Rzepka” (https://www.youtube.com/watch?v=Nl9qo6dzqa0). Krótko porozmawialiśmy na temat utworu. Po czym wyszliśmy na boisko szkolne integrować się z innymi grupami. Po powrocie do klasy odrysowaliśmy nasze ręce na kolorowych kartach papieru. Posłużą nam one do wykonania kolejnej dekoracji wielkanocnej, a jakiej to tajemnica. Na zakończenie zajęć wypożyczyliśmy i oddaliśmy książki do naszej szkolnej biblioteki.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki
Kolejne lutowe zajęcia przybyliśmy do Szkoły Polskiej, aby świętować
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Jego data przypada na 21 lutego i
został ustanowiony nie po to, by uczcić język ojczysty, naszą umiłowaną
polszczyznę, tylko po to, byśmy wszyscy, na całym świecie uświadomili
sobie, jak wielka jest różnorodność i wartość języków ojczystych,
regionalnych, narodowych, oficjalnych i nieoficjalnych. Z tego właśnie
powodu Kukułki połączyły się internetowo z grupą Malinek ze Szkoły Polskiej w Barcelonie.
Było to pierwsze tego typu spotkanie, gdzie mogliśmy się przedstawić i
chwilkę porozmawiać. Dzięki temu utwierdziliśmy się w przekonaniu, iż
inne dzieci w innej szkole, innym mieście również uczęszczają do szkoły
polskiej w soboty i poznają język polski jak my.
Kontynuacją tematu była gra Domino i gra w Rymy, za pośrednictwem
teczek Plac Zabaw. Nasza zabawa w rymy zakończyła się zawodami. Krótka
przerwa na śniadanko, w której wysłuchaliśmy patriotycznej piosenki ''
Przybyli ułani pod okienko'', którą uczniowie zaprezentują na
najbliższym spotkaniu wielkanocnym. Dzieci chętne do rysowania, wykonały
obrazki pt. ,,Co kojarzy Ci się z Polską''. Brawo, pojawiła się nawet nasza Szkoła Polska!
Nie mogliśmy nie wspomnieć o Tłustym Czwartku. Dlatego obejrzeliśmy
krótki filmik jak się robi faworki, gdyż uczniowie nie znali tego
wypieku. Pączki, jak się okazało są bardziej znane. Piękna pogoda tego
dnia zaprosiła nas na szkolne boisko.
Ostatnią częścią naszego spotkania było wykonanie plakatu z okazji Dnia Języka Ojczystego, który będzie można obejrzeć już niedługo... Zbliżając
się wielkimi krokami do Wielkanocy, obejrzeliśmy Brzydkie kaczątko
https://youtu.be/5g9ixD9wjYE i spróbowaliśmy omówić role dla każdego.
Wychodząc z klasy każde dziecko wzięło ''dobre słowo'' z listy o języku, a teraz pozostaje nam je zapamiętać.
Pozdrawiam i do zobaczenia,
Gosia
Orły
Na ostatnich zajęciach Orły poznały grę o
nazwie „państwa miasta”. Aby zagrać w tę grę, uczniowie musieli
narysować na kartce 5 rubryk i napisać na górze: postać z bajki/imię,
zwierzę, państwo oraz miasto. Następnie po kolei każdy z uczniów mówił
alfabet, a inna osoba ppowiedziała „stop”, aby wiedzieć na którą
literkę muszą zaczynać się słowa do tabelki.
Kolejnym zadaniem była praca z tekstem, która dotyczyła ferii zimowych.
Na początku przeczytaliśmy krótki tekst, a następnie wypełniliśmy
ćwiczenia w książce. Dzięki temu zadaniu wyjaśniliśmy czym jest „kulig”.
Na sam koniec Orły otrzymały wierszyki oraz zaczęły przygotowywać dekoracje wielkanocne, które będą ozdabiać salę w Torredembarra.
Pozdrawiam,
Karolina
Komentarze
Prześlij komentarz