Tarragona, zajęcia 18 lutego

Sikorki

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od powitanki i przedstawienia się wszystkich dzieci. Do naszej grupy dołączyła nowa uczennica. Serdecznie witamy w szeregach Sikorek Lenę. Aby trochę zintegrować grupę rozpoczęliśmy od kilku zabaw integracyjnych typu kółko graniaste.
Następnie zapoznaliśmy się z wierszykiem Barbary Łukowiak „Biedroneczka” (https://www.youtube.com/watch?v=6DVU29m1hWc). Próbowaliśmy nauczyć się rymowanki na pamięć (Biedroneczko, biedroneczko leć do nieba przynieś mi kawałek chleba). Pokolorowaliśmy również kolorowankę, powtarzając przy tym nazywanie cyfr od 1 do 20 oraz kartę pracy, która polegała na połączeniu odpowiednich zwierząt z ich cieniami. Przy okazji szukaliśmy własnych cieni. Poznaliśmy nowe słowo żuk. Po tak intensywnej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową, podczas której dzieci opowiadały, za co się przebrały podczas karnawału w swoich tutejszych szkołach.


Ponieważ coraz bliżej do naszego spotkania wielkanocnego Sikoreczki zapoznały się z tańcem krakowiakiem, który postaramy się zaprezentować podczas Rodzinnego Malowania Jajek w marcu. Wykonaliśmy też pierwsze dekoracje, farbami pomalowaliśmy pisanki. Zadanie to wymagało od nas współpracy.
Następnie zapoznaliśmy się z wierszem Juliana Tuwima „Rzepka” (https://www.youtube.com/watch?v=Nl9qo6dzqa0). Krótko porozmawialiśmy na temat utworu. Po czym wyszliśmy na boisko szkolne integrować się z innymi grupami. Po powrocie do klasy odrysowaliśmy nasze ręce na kolorowych kartach papieru. Posłużą nam one do wykonania kolejnej dekoracji wielkanocnej, a jakiej to tajemnica. Na zakończenie zajęć wypożyczyliśmy i oddaliśmy książki do naszej szkolnej biblioteki.

Pozdrawiam,

Gabrysia

 

Kukułki


Kolejne lutowe zajęcia przybyliśmy do Szkoły Polskiej, aby świętować Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Jego data przypada na 21 lutego i został ustanowiony nie po to, by uczcić język ojczysty, naszą umiłowaną polszczyznę, tylko po to, byśmy wszyscy, na całym świecie uświadomili sobie, jak wielka jest różnorodność i wartość języków ojczystych, regionalnych, narodowych, oficjalnych i nieoficjalnych. Z tego właśnie powodu Kukułki połączyły się internetowo z grupą Malinek ze Szkoły Polskiej w Barcelonie. Było to pierwsze tego typu spotkanie, gdzie mogliśmy się przedstawić i chwilkę porozmawiać. Dzięki temu utwierdziliśmy się w przekonaniu, iż inne dzieci w innej szkole, innym mieście również uczęszczają do szkoły polskiej w soboty i poznają język polski jak my.
Kontynuacją tematu była gra Domino i gra w Rymy, za pośrednictwem teczek  Plac Zabaw. Nasza zabawa w rymy zakończyła się zawodami. Krótka przerwa na śniadanko, w której wysłuchaliśmy patriotycznej piosenki '' Przybyli ułani pod okienko'', którą uczniowie zaprezentują na najbliższym spotkaniu wielkanocnym. Dzieci chętne do rysowania, wykonały obrazki pt. ,,Co kojarzy Ci się z Polską''. Brawo, pojawiła się nawet nasza Szkoła Polska!
Nie mogliśmy nie wspomnieć o Tłustym Czwartku. Dlatego obejrzeliśmy krótki filmik jak się robi faworki, gdyż uczniowie nie znali tego wypieku. Pączki, jak się okazało są bardziej znane. Piękna pogoda tego dnia zaprosiła nas na szkolne boisko.
Ostatnią częścią naszego spotkania było wykonanie plakatu z okazji Dnia Języka Ojczystego, który będzie można obejrzeć już niedługo... Zbliżając się wielkimi krokami do Wielkanocy, obejrzeliśmy Brzydkie kaczątko https://youtu.be/5g9ixD9wjYE  i spróbowaliśmy omówić role dla każdego.
Wychodząc z klasy każde dziecko wzięło  ''dobre słowo''  z listy o języku, a teraz pozostaje nam je zapamiętać.

Pozdrawiam i do zobaczenia,
Gosia

Orły


Na ostatnich zajęciach Orły poznały grę o nazwie „państwa miasta”. Aby zagrać w tę grę, uczniowie musieli narysować na kartce 5 rubryk i napisać na górze: postać z bajki/imię, zwierzę, państwo oraz miasto. Następnie po kolei każdy z uczniów mówił alfabet, a inna osoba ppowiedziała „stop”, aby wiedzieć na którą literkę muszą zaczynać się słowa do tabelki.
Kolejnym zadaniem była praca z tekstem, która dotyczyła ferii zimowych. Na początku przeczytaliśmy krótki tekst, a następnie wypełniliśmy ćwiczenia w książce. Dzięki temu zadaniu wyjaśniliśmy czym jest „kulig”.


Na sam koniec Orły otrzymały wierszyki oraz zaczęły przygotowywać dekoracje wielkanocne, które będą ozdabiać salę w Torredembarra.


Pozdrawiam,
Karolina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?