Girona, zajęcia 11 lutego

Biedronki

Zajęcia w tym tygodniu były bardzo wyjątkowe, ponieważ do grupy Motylków zawitała Pani Paulina.
Zajęcia minęły nam w fantastycznych humorach. Zaczęliśmy przygotowywać się do karnawału, który będziemy świętować na kolejnych zajęciach.
Przypomnieliśmy sobie całą paletę kolorów po polsku i zabawiliśmy się w grę w szybką zmianę kolorowych kredek przy ozdabianiu balonów. Wciąż w karnawałowym nastroju, stworzyliśmy piękne maski i opaski.
Dalej ćwiczyliśmy kształty i kolory. Udało nam się odkryć, że z łatwością możemy stworzyć piękny naszyjnik dla mamy z "jarzębinowych" kulek. Nie mogło zabraknąć także kolorowej gry, którą pokochały nasze Biedronki na ostatnich zajęciach. 


Do zobaczenia na karnawałowej zabawie,
Martyna



 

 

 

 

Motylki

Głównym tematem ostatnich zajęć Motylków był Fryderyk Chopin i jego twórczość. Na samym początku dzieci rozwiązały słowną zagadkę dotyczącą fortepianu. Opowiedzieliśmy sobie czym jest fortepian i jak wydobywają się z niego dźwięki. Każdy z nas opowiadał o swoich doświadczeniach z muzyką i różnymi instrumentami. Następnie wspólnie przeczytaliśmy i zinterpretowaliśmy wiersz „Żelazowa Wola” Czesława Janczarskiego przedstawiającego postać Chopina, oraz obejrzeliśmy film dotyczący jego życia i twórczości. Kolejnym krokiem było wykonanie multimedialnych ćwiczeń interaktywnych na podstawie wcześniej wysłuchanego wiersza i obejrzanego filmu. Dzieci z dużym zaangażowaniem, wspólnie w grupie wykonywały polecenia i odpowiadały na pytania za pośrednictwem komputera. Po wykonaniu zadań, wysłuchaliśmy kolejnych utworów Fryderyka Chopina charakteryzując je, opisując i przedstawiając swoje emocje podczas słuchania konkretnych pozycji muzycznych. W połowie zajęć postanowiliśmy skorzystać z pogody za oknem i wspólnie z grupą Biedronek wyszliśmy na patio. Po powrocie do sali następną część zajęć poświęciliśmy ćwiczeniu sprawności manualnej i rozwijaniu wyobraźni przestrzennej. Spośród wielu małych elementów puzzli, staraliśmy się ułożyć postać Chopina, jednak dzieci postanowiły spróbować swoich sił po raz kolejny zwiększając sobie poziom trudności, tnąc puzzle na jeszcze mniejsze kawałki. Ostatnim zadaniem podczas naszego sobotniego spotkania było wykonanie rysunku w trakcie słuchania utworu Chopina. Obraz, który tworzyły dzieci miał przedstawiać ich rozumienie muzyki dotyczące konkretnego utworu, a dokładniej jej interpretacje przelaną na papier. Okazało się, że każdy z nas inaczej interpretuje muzykę, inaczej ją odczuwa. Było to z pewnością ciekawe i rozwijające muzycznie spotkanie. 


Do zobaczenia,
Paulina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?