Gavá, zajęcia 11 lutego

Żabki 1

Przewodnim tematem ostatnich zajęć był Tydzień ze wszystkimi swoimi dniami. Po przywitaniu się wykonaliśmy gimnastykę do słów wiersza I. Dziubek "Gimnastyka dni tygodnia"

Gimnastyka – dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
Trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki,
Wtorek lubi kroki w boki.
Środa kręci dwa kółeczka,
No a w czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
A sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały,
Dni tygodnia wciąż szalały.


Po gimnastycznej rozgrzewce obejrzeliśmy film edukacyjny wprowadzający w temat. Powtarzaliśmy nazwy kolejnych dni i staraliśmy się zapamiętać ich kolejność. Następnie przy pomocy różnych materiałów edukacyjnych utrwalaliśmy imiona dni tygodnia. Po przerwie śniadaniowej i zabawach na podwórku szkolnym kontynuowaliśmy temat grając w klasy z nazwami dni tygodnia, planując menu na poszczególne dni oraz przeliczaliśmy kolorowe patyczki by w ten sposób uczyć się liczebników porządkowych poprzez określanie którym dniem tygodnia jest np. środa. Omawiając kolejność następowania po sobie dni tygodnia wprowadziliśmy określenia czasowe: wczoraj, dziś , jutro. Przy pomocy specjalnego zegara, który każde dziecko wzięło do domu  będziemy kontynuować to zagadnienie.
Na zakończenie spotkania nauczyliśmy się prostej piosenki, która pomoże w zapamiętaniu nazw i kolejności poszczególnych dni tygodnia.
Bardzo dziękuję małym Żabkom za aktywność na zajęciach .

Zapraszam na spotkanie za tydzień,
Maria Kolomyjec

Materiał audiowizualny

https://www.youtube.com/watch?v=_yweQs81PFQ 7 dni tygodnia - piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=zr_L6Tz9P5o Karolek i nauka dni tygodnia

Piosenka o dniach tygodnia do melodii " Panie Janie"

Poniedziałek, poniedziałek
I wtorek i wtorek,
Środa, czwartek piątek,
Środa czwartek piątek,
Sobota- niedziela.

Żabki 2


W minioną sobotę w starszej grupie  Żabek nastąpiło małe zaskoczenie, z powodu nieobecności najmłodszych w tym dniu (choroby) miałam okazję poznać i pracować z dziećmi.
Zajęliśmy się zwrotami grzecznościowymi, nazwami owoców i warzyw, aż wreszcie dowiedzieliśmy się nad czym pracuje Instytut Zdrowej Żywności. Była też z nami matematyka - na wesoło, temat "mniej czy więcej", a wszystko zaczęło się od wiersza polskiego poety Jana Brzechwy "Na straganie" .
Posłuchaliśmy utworu w wersji recytowanej, starając się zapamiętać jak najwięcej nazw warzyw  https://www.youtube.com/watch?v=2t-cslxPlV8.
Wybraliśmy się "na zakupy", żeby stworzyć nasz stragan. Ale jak zbudujemy stragan? Okazało się, że Żabki poradziły sobie z tym problemem bardzo szybko.
Zakupiliśmy warzywa, które były bohaterami wiersza, zakupiliśmy również owoce, starannie używając nazw. Ćwiczyliśmy  zwroty grzecznościowe towarzyszące zakupom: poproszę..., czy mogłabym zważyć?, przepraszam, ile kosztuje..., czy są....., bardzo dziękuję, do zobaczenia i wiele innych form, które sprawiają, że nasze zakupy są miłe.


Kiedy już stragan był wypełniony, sprawdziliśmy jakich warzyw wymienionych w wierszu nie mamy i brakujące wykonaliśmy z plastycznej masy dokładając do innych. Dziewczynki stworzyły takie warzywa, że trudno było je odróżnić - były idealne - jak prawdziwe.
Piosenką "Witaminki"   https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs zaczęliśmy rozmowę na temat zdrowia, energii, w czym pomagają nam zawarte w produktach żywnościowych minerały i witaminy.
Z prawdziwych już tym razem owoców wykonaliśmy pełne witamin kolorowe szaszłyki i stonogi. Okazało się, że owoce których nie lubimy, podane w inny sposób zaczynamy jeść. Dzieciom bardzo się podobały owocowe stonogi:-). Przygotowując je nadal wsłuchiwaliśmy się w poezję - wiersz "Stonoga" wspomnianego poety.  https://www.youtube.com/watch?v=iv6YyNTXdr0

Podsumowując temat sposobów wspierania zdrowia i odporności przygotowaliśmy piramidy żywieniowe opracowane dla nas przez Instytut Zdrowego Żywienia, zaktualizowane, gdzie dzieci mogły wyraźnie przyjrzeć się jak zdrowo żyć!  Trójkątny kształt, przygotowaliśmy przyczepiając poziomy rzepą, tak aby, jeśli jakiejś grupy produktów danego dnia zjemy za dużo (przyznamy się :-)) musimy poziom umieścić w innym miejscu, a to zaburzy kształt piramidy -  no tak!
Chwilka na skupienie - o ile mniej będzie produktów zbożowych, jeśli aktywnościom sportowym przypiszemy 5 koralików? To było dla Żabek prawdziwe matematyczne zadanie tekstowe, również sobie poradziły! I tak kolejno - powstała nam bransoletka zdrowego stylu życia - oooo jak się przyda - powiedziała jedna z Żabek - cieszę się bardzo.
Dziękuję  za tworzenie, myślenie, śpiew i zabawę - to było bardzo pracowite i ciekawe przedpołudnie. Pozdrawiam serdecznie i może znowu kiedyś będę miała przyjemność spotkać się z Wami - z chęcią przybędę:-)


Joanna Tylek

Bociany


Wspaniałe Walentynkowe zajęcia czekały na Bociany w ubiegłą sobotę, ponieważ święto to można celebrować nie tylko wśród zakochanych, ale okazując sympatię i miłość swoim najbliższym, również rodzeństwu i rodzicom. Zapoznaliśmy się z tradycjami związanymi z tym świętem w Polsce i w Hiszpanii, zobaczyliśmy również filmik edukacyjny. Przeczytaliśmy kilka wierszy walentynkowych i wybraliśmy jeden, aby zapisać go na kartce. Wykonując serduszkową girlandę opowiadaliśmy sobie o obchodach karnawału, gdyż girlanda posłuży nam za tydzień do dekoracji sali. Wysłuchaliśmy również wiersza Wisławy Szymborskiej pt. “Nic dwa razy”, a potem jego aranżacji muzycznej w wykonaniu polskiej wokalistki Sanah.
Po przerwie śniadaniowej wyszliśmy na szkolny plac zabaw, a po powrocie na przygotowanych szablonach walentynkowych kartek - serc, odrysowywaliśmy motywy dekoracyjne za pomocą wzornika i pomalowaliśmy je farbami akrylowymi, używając określonej palety kolorystycznej. Jak zwykle wszyscy byli tak bardzo zaintrygowani pracą, że ociągali się, aby wrócić do domu.

Serdecznie pozdrawiam, 

Beata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?