Gavá, zajęcia 28 stycznia
Udało się!! W ostatnią sobotę wraz z Maluszkami z naszego Klubu uporządkowaliśmy w podstawowym zakresie świat zwierząt.
Strona w naszej "klasowej" książce Rok w Lesie od ostatnich zajęć się nie zmieniła, nadal jesteśmy w STYCZNIU, kolor biały, zwierzęta śpią..... ale kto jest mieszkańcem lasu, kto mieszka w zagrodzie, kto lubi środowisko wodne? To było nasze zadanie podczas zajęć.
Maluszki miło się przywitały wchodząc w radosny nastrój https://www.youtube.com/watch?v=R5mV7kWivvU, a w kolejnych etapach zajęliśmy się najpierw kolorowymi ilustracjami zwierząt, które przedstawiały zwierzęta w gospodarstwie, koń, kot, świnka, była też dzika świnka - DZIK. Od razu pojawił się krótki wiersz Jana Brzechwy, "DZIK" - ooooo jaki straszny ten dzik. Z zainteresowaniem dzieci posłuchały jeszcze 3 innych wierszyków "Kangur", "Lis", "Wilk".
Zaśpiewaliśmy piosenki "Kotek" https://www.youtube.com/watch?v=ockp6Dam8VU i "Jak chodzą zwierzęta" https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Ma-2i7U-t5w, a potem zbliżyliśmy się do pojemnika wypełnionego bardzo różnymi "osobnikami". Byli tam prawie wszyscy przedstawiciele zwierzęcych gatunków.
Najpierw Dzieci posłuchały zwierzęcych odgłosów https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tCj0R2FQGD0 - z próbą naśladowania, co było bardzo interesującym momentem, jak się okazało, nie wszyscy znamy te same odgłosy......
Maluszki skupiły się na wybraniu (używając poprawnej nazwy) zwierząt, które mieszkają w lesie(ogólnie), które mieszkają w zagrodzie domowej i tych, które pływają.
Naszym lasem były dwie wysokie zielone poduszki, zagrodą szara, a najfajniejszym dla dzieci okazał się "prawdziwy" staw wodny. Wszyscy zostali przyporządkowani do właściwych miejsc - brawo!!!
Piosenką "Zwierzęce party" https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=bZaYj6sLYN8 powtórzyliśmy słownictwo - kilka razy - tak nam się podobała piosenka:-)
Aby jeszcze bardziej rozwinąć dziecięcą wyobraźnię, zajęliśmy się tworzeniem mini pacynek na dziecięcy paluszek. Dzięki temu każdy paluszek może być kimś innym. Od razu wprowadziliśmy się w atmosferę tworzenia dialogu. Paluszki bardzo szybko zaczęły ze sobą rozmawiać.
Na pamiątkę również wykonaliśmy obrazek - "Moje akwarium" .
Dzieci zapytane jaką piosenką - zabawą chciałyby się pożegnać ( myślałam, że nasz pociąg już jest nudny) bezsprzecznie odpowiedziały "Pociąg" i zakończyliśmy jak zwykle "Zabawą w pociąg" https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8.
Bardzo dziękuję Dzieciom i Rodzicom za wspólne tworzenie, zabawę i radość.
Pozdrawiam serdecznie - do zobaczenia znowu!
Żabki 1
" Zima " Witold Zechenter
Wesoło idzie na spacer zima,
za rączki małe bałwanki trzyma,
gdy się zaśmieje, śnieg z nieba leci,
aby na sankach śmiały się dzieci.
"Domek dla ptaszków" Irena Suchorzewska
Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
zmajstrowali ptaszkom domek.
Jest podłoga, jest i daszek,
żeby mógł się zmieścić ptaszek.
Jest też miejsce na okruszki
dla wróbelka, pośmieciuszki.
Jest i gwoździk na skraweczki
dla łakomej sikoreczki.
https://dzieci.epapa.pl/wiersze/2/
Miesiąc styczeń to prawie środek zimy. A jak zima to powinien być śnieg, zabawy na śniegu i oczywiście lepienie bałwanków. Ale zima ze śniegiem i mrozem nie dla wszystkich może być radosna. Młodsze Żabki przekonały się o tym oglądając bajkę z serii "Bolek i Lolek" pt. "Kruk".
Dzieci dowiedziały się, że malutkie wróbelki i inne ptaszki w czasie zimy, gdy śnieg przykryje wszystkie rośliny muszą szukać pożywienia. Dlatego należy im pomagać. Aby pokazać maluszkom sposób pomocy wykonaliśmy tekturowe karmniki i ustawiliśmy w nich ptaki. Jako ziarenka posłużyły nam kawałeczki papieru zwinięte w malutkie kulki umieszczone wewnątrz karmników. W ten sposób Żabki mogły zrozumieć o co chodzi z tą pomocą ptaszkom w zimie.
Starsze Żabki podziękowały za wspólną zabawę, a młodsze obejrzały jeszcze na zakończenie utwór pt. "Bałwankowa rodzina".
Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na kolejne zajęcia,
Maria
Żabki 2
Ostatnie zajęcia Żabek 2 dotyczyły tematów związanych z porami roku. Na
samym początku wymieniliśmy i opisaliśmy każdą z nich. Dzieci wspólnie
omawiały jakie warunki atmosferyczne towarzyszą podczas wiosny, lata,
jesieni i zimy, kiedy jest ciepło, a kiedy jest zimno. Jako pomoc
dydaktyczną wykorzystaliśmy karty przedstawiające różne warunki
pogodowe, na podstawie których dzieci określały jaką porę roku dana
fotografia przedstawia. Po charakteryzacji pór roku dzieci odgadywały
zagadki słowne dotyczące każdej z nich. Kolejną czynnością było
narysowanie swojej ulubionej pory roku i wyjaśnienie co sprawia, że jest
ona naszą ulubioną. Podczas zajęć zostało poruszone zagadnienie
termometru i omówienie jego funkcji. Następnie przeszliśmy do omówienia i
klasyfikacji garderoby w zależności od temperatury. Każdy z nas losując
z worka papierowy element garderoby opowiadał czym wylosowana rzecz
jest i kiedy ją ubieramy. Omawiając temat garderoby dzieci wykorzystały
papierowe ludziki na które nakładały ubrania i klasyfikowały ich
kostiumy do odpowiedniej pory roku. Na koniec naszego spotkania dzieci
miały okazje zobaczyć i samodzielnie stworzyć sztuczny śnieg co dało
całej grupie wiele radości.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Paulina
Bociany
W sobotę 28 stycznia, odbyły się kolejne zajęcia w Gavá. Tym razem
tematem zajęć było “Dziedzictwo kulturowe Polski na przykładzie
wybranych kart pracy”. W trakcie zajęć skupiliśmy się na poznaniu nowych
miejsc w Polsce, które stanowią dziedzictwo naszego kraju. Dzieci
praktykowały czytanie po polsku, zapoznając się jednocześnie z historią
danego miejsca, a potem skupiliśmy się na umiejętności pisania po
polsku. W kolejnej części zajęć zobaczyliśmy film edukacyjny o Warszawie
i jej zabytkach, na koniec dzieci brały udział w quizie podsumowującym
wiedzę. W trakcie przerwy śniadaniowej słuchaliśmy polskich przebojów
muzyki pop, a także posłuchaliśmy piosenki z filmu “Pan Kleks” i
zobaczyliśmy zwiastun nowego filmu, który ukaże się zimą tego roku.
Pomimo chłodu zdecydowaliśmy się na aktywność fizyczną na szkolnym
boisku i placu zabaw. Po powrocie do sali przeszliśmy do aktywności
plastycznej, próbując na podstawie otrzymanych ilustracji rozwinąć
historię z obrazka w postaci komiksu.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Beata
Komentarze
Prześlij komentarz