Gavá, zajęcia 28 stycznia

Klub Maluszka

Zebra, słoń, kura, koń. Kaczka, gęś papuga, a może nam się uda....?
Udało się!! W ostatnią sobotę wraz z Maluszkami z naszego Klubu uporządkowaliśmy w podstawowym zakresie świat zwierząt.
Strona w naszej "klasowej" książce Rok w Lesie od ostatnich zajęć się nie zmieniła, nadal jesteśmy w STYCZNIU, kolor biały, zwierzęta śpią..... ale kto jest mieszkańcem lasu, kto mieszka w zagrodzie, kto lubi środowisko wodne?  To było nasze zadanie podczas zajęć.
Maluszki miło się przywitały wchodząc w radosny nastrój https://www.youtube.com/watch?v=R5mV7kWivvU, a w kolejnych etapach zajęliśmy się najpierw kolorowymi ilustracjami zwierząt, które przedstawiały zwierzęta w gospodarstwie, koń, kot, świnka, była też dzika świnka - DZIK. Od razu pojawił się krótki wiersz Jana Brzechwy, "DZIK" - ooooo jaki straszny ten dzik. Z zainteresowaniem dzieci posłuchały jeszcze 3 innych wierszyków "Kangur", "Lis", "Wilk".
Zaśpiewaliśmy piosenki "Kotek" https://www.youtube.com/watch?v=ockp6Dam8VU "Jak chodzą zwierzęta" https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Ma-2i7U-t5w, a potem zbliżyliśmy się do pojemnika wypełnionego bardzo różnymi "osobnikami". Byli tam prawie wszyscy przedstawiciele zwierzęcych gatunków.

Najpierw Dzieci posłuchały zwierzęcych odgłosów  https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tCj0R2FQGD0  - z próbą naśladowania, co było bardzo interesującym momentem, jak się okazało, nie wszyscy znamy te same odgłosy......
Maluszki skupiły się na wybraniu (używając poprawnej nazwy) zwierząt, które mieszkają w lesie(ogólnie), które mieszkają w zagrodzie domowej i tych, które pływają.
Naszym lasem były dwie wysokie zielone poduszki, zagrodą szara, a najfajniejszym dla dzieci okazał się "prawdziwy" staw wodny. Wszyscy zostali przyporządkowani do właściwych miejsc - brawo!!!
Piosenką "Zwierzęce party" https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=bZaYj6sLYN8 powtórzyliśmy słownictwo - kilka razy - tak nam się podobała piosenka:-)
Aby jeszcze bardziej rozwinąć dziecięcą wyobraźnię, zajęliśmy się tworzeniem mini pacynek na dziecięcy paluszek. Dzięki temu każdy paluszek może być kimś innym. Od razu wprowadziliśmy się w atmosferę tworzenia dialogu. Paluszki bardzo szybko zaczęły ze sobą rozmawiać.
Na pamiątkę również wykonaliśmy obrazek - "Moje akwarium" .
Dzieci zapytane jaką piosenką - zabawą chciałyby się pożegnać ( myślałam, że nasz pociąg już jest nudny) bezsprzecznie odpowiedziały "Pociąg" i zakończyliśmy jak zwykle "Zabawą w pociąg"  https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8.
Bardzo dziękuję Dzieciom i Rodzicom za wspólne tworzenie, zabawę i radość.

Pozdrawiam serdecznie  - do zobaczenia znowu!
Joanna Tylek

Żabki 1


" Zima " Witold Zechenter

Wesoło idzie na spacer zima,
za rączki małe bałwanki trzyma,
gdy się zaśmieje, śnieg z nieba leci,
aby na sankach śmiały się dzieci.


 "Domek dla ptaszków" Irena Suchorzewska

Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
zmajstrowali ptaszkom domek.
Jest podłoga, jest i daszek,
żeby mógł się zmieścić ptaszek.
Jest też miejsce na okruszki
dla wróbelka, pośmieciuszki.
Jest i gwoździk na skraweczki
dla łakomej sikoreczki.
 
https://dzieci.epapa.pl/wiersze/2/
 

Miesiąc styczeń to prawie środek zimy. A jak zima to powinien być śnieg, zabawy na śniegu i oczywiście  lepienie bałwanków. Ale zima ze śniegiem i mrozem nie dla wszystkich może być radosna. Młodsze Żabki przekonały się o tym oglądając bajkę z serii "Bolek i Lolek" pt. "Kruk".



https://www.youtube.com/watch?v=qOihahN9-5k
Dzieci dowiedziały się, że malutkie wróbelki i inne ptaszki w czasie zimy, gdy śnieg przykryje wszystkie rośliny muszą szukać pożywienia. Dlatego należy im pomagać. Aby pokazać maluszkom sposób pomocy wykonaliśmy tekturowe karmniki i ustawiliśmy w nich ptaki. Jako ziarenka posłużyły nam kawałeczki papieru zwinięte w malutkie kulki umieszczone wewnątrz karmników. W ten sposób Żabki mogły zrozumieć o co chodzi z tą pomocą ptaszkom w zimie.
Po przerwie śniadaniowej i dowolnych zabawach w kącikach zainteresowań kontynuowaliśmy temat. Najpierw w zabawie "Czego brakuje?" dzieci odszukiwały różnice porównując dwa obrazki, ćwicząc tym spostrzegawczość i analizę wzrokową. Następnie zajęliśmy się białym zimnym puchem czyli śniegiem. W śniegowe podejście do zimy wprowadziła nas piosenka o bałwanku. https://www.youtube.com/watch?v=OZZvOZkfWso
Po jej wysłuchaniu i obejrzeniu dzieci otrzymały kolorowanki z bałwankami, omówiliśmy kolejne etapy lepienia bałwana. Po zdobyciu tak obszernej wiedzy przystąpiliśmy do tworzenia śniegu. Na ten ważny moment zajęć zaprosiliśmy koleżanki i kolegów z troszkę starszej grupy , czyli Żabki 2. Wspólnie wyrabialiśmy masę śniegową, która powstała z mąki ziemniaczanej i oleju słonecznikowego. Trzeba było uważać na odpowiednie proporcje składników, ale udało się. Masa skrzypiała między paluszkami jak prawdziwy śnieg. Wylepialiśmy kulki mniejsze i dość duże kule, powstał nawet bałwanek. Zdziwienia i radości było co niemiara. Znawcy śniegu przekonywali resztę grupy, że to prawdziwy śnieg. Produkowanie śniegu zajęło tak bardzo naszą uwagę, że nie zauważyliśmy upływającego czasu. Szkoda było kończyć tak wspaniałą  zabawę.


Starsze Żabki podziękowały za wspólną zabawę, a młodsze obejrzały jeszcze na zakończenie utwór pt. "Bałwankowa rodzina".

Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na kolejne zajęcia,
Maria

Żabki 2

Ostatnie zajęcia Żabek 2 dotyczyły tematów związanych z porami roku. Na samym początku wymieniliśmy i opisaliśmy każdą z nich. Dzieci wspólnie omawiały jakie warunki atmosferyczne towarzyszą podczas wiosny, lata, jesieni i zimy, kiedy jest ciepło, a kiedy jest zimno. Jako pomoc dydaktyczną wykorzystaliśmy karty przedstawiające różne warunki pogodowe, na podstawie których dzieci określały jaką porę roku dana fotografia przedstawia. Po charakteryzacji pór roku dzieci odgadywały zagadki słowne dotyczące każdej z nich. Kolejną czynnością było narysowanie swojej ulubionej pory roku i wyjaśnienie co sprawia, że jest ona naszą ulubioną. Podczas zajęć zostało poruszone zagadnienie termometru i omówienie jego funkcji. Następnie przeszliśmy do omówienia i klasyfikacji garderoby w zależności od temperatury. Każdy z nas losując z worka papierowy element garderoby opowiadał czym wylosowana rzecz jest i kiedy ją ubieramy. Omawiając temat garderoby dzieci wykorzystały papierowe ludziki na które nakładały ubrania i klasyfikowały ich kostiumy do odpowiedniej pory roku. Na koniec naszego spotkania dzieci miały okazje zobaczyć i samodzielnie stworzyć sztuczny śnieg co dało całej grupie wiele radości.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,


Paulina  

Bociany 

W sobotę 28 stycznia, odbyły się kolejne zajęcia w Gavá. Tym razem tematem zajęć było “Dziedzictwo kulturowe Polski na przykładzie wybranych kart pracy”. W trakcie zajęć skupiliśmy się na poznaniu nowych miejsc w Polsce, które stanowią dziedzictwo naszego kraju. Dzieci praktykowały czytanie po polsku, zapoznając się jednocześnie z historią danego miejsca, a potem skupiliśmy się na umiejętności pisania po polsku. W kolejnej części zajęć zobaczyliśmy film edukacyjny o Warszawie i jej zabytkach, na koniec dzieci brały udział w quizie podsumowującym wiedzę. W trakcie przerwy śniadaniowej słuchaliśmy polskich przebojów muzyki pop, a także posłuchaliśmy piosenki z filmu “Pan Kleks” i zobaczyliśmy zwiastun nowego filmu, który ukaże się zimą tego roku. Pomimo chłodu zdecydowaliśmy się na aktywność fizyczną na szkolnym boisku i placu zabaw. Po powrocie do sali przeszliśmy do aktywności plastycznej, próbując na podstawie otrzymanych ilustracji rozwinąć historię z obrazka w postaci komiksu.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!


Beata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?