Gavá, zajęcia 4 lutego

Klub Maluszka

Rozpoczęliśmy spotkanie od piosenki na powitanie "Dzień dobry dzień dobry". Przywitał nas Mic - pomarańczowa maskotka . Poruszaliśmy się wesoło do kilku innych piosenek "Krasnoludki", "Autobus" i inne. Potem wspólnie układaliśmy puzzle. Opisywaliśmy szczegóły z obrazka z wyszczególnieniem zwrotów  orientacyjnych:  z przodu, z tyłu, na górze , na dole, za, pod, nad, w prawo, w lewo, etc. Następnie zjedliśmy śniadanie. Wzięliśmy udział w aktywności plastycznej, w której wykonywaliśmy wielowarstwowe serca w różnych kolorach w temacie walentynek. Nazywaliśmy  kolory oraz porządkowaliśmy różnej wielkości wycięte serca by je potem złożyć w jedną kompozycję. Także  zdobyliśmy papierowe samochody różnokolorowymi pomponami jako alternatywne zajęcie dla chłopców.  Resztę czasu bawiliśmy się w dowolne zabawy tematyczne.


Pozdrawiam,
Monika

Żabki 1



Podczas ostatnich sobotnich zajęć Żabki miały okazję poznać się z nową nauczycielką, która wyjątkowo prowadziła zastępstwo. Dlatego zajęcia rozpoczęliśmy kilkoma zabawami integracyjnymi, podczas których mogliśmy poznać i zapamiętać lepiej nasze imiona.
Całe zajęcia były wyprawą w kosmos, a dzieci zamieniły się w kosmonautów. Na początku wysłuchaliśmy dwóch wierszy i opowiedzieliśmy sobie o planetach i Układzie Słonecznym. Dzieci wykazały się dużą wiedzą w temacie.


Agnieszka Karcz
"Kosmos"
Gdy zgasną wszystkie światła, a słońce oczy zmruży,
Na niebie pojawi się mapa kosmicznej podróży.
Ile gwiazd błyszczących i migoczących na niebie,
Tyle odległych galaktyk i planet we wszechświecie.
Ciemna otchłań, pełna niezbadanych miejsc,
Wielu się zastanawia gdzie jej początek jest.
A nasza Ziemia jedną z miliona planet jest,
Niczym małą kropelką wśród oceanów łez.
Wielką tajemnicą dla ludzkości wciąż jest,
Odkryć choć mały skrawek przestrzeni tej.
Mapę kosmicznej podróży już znamy,
Może w przyszłości z niej skorzystamy.



Ewa Dafner
"Układ Słoneczny"
Układ Słoneczny z butów wyrywa:
SŁOŃCE i osiem planet ukrywa!
Najpierw na scenę wjeżdża MERKURY,
co ma na sobie dziwne struktury!
Potem WENUS sunie śmiało -
ta urody ma niemało!
Tuż za WENUS - stoi ZIEMIA -
na niej ciągle się coś zmienia!
MARS kolejną jest planetą -
nie pomylcie go z kometą!
Wielki JOWISZ za nim bieży -
temu podziw się należy!
Jest i SATURN w swym pierścieniu,
za JOWISZEM krąży w cieniu!
Za SATURNEM, URAN znajdziesz.
Potem NEPTUN Cię dopadnie!
NEPTUN to ostatni obiekt,
co w układzie ma swój obieg!


Każda Żabka przygotowała swoją kosmiczną rakietę, dzięki której mogła wyruszyć w kosmiczną podróż. Nie było to proste zadanie, najpierw trzeba było rakietę ułożyć z rozsypanki, a później pokolorować. Gdy już wyruszyliśmy, bawiliśmy się w odnajdywanie meteorytów oraz udawaliśmy chód kosmonauty na statku kosmicznym oraz na różnych planetach. Wykonaliśmy kartę pracy, na której dzieci musiały odnaleźć drogę, jaką pokona rakieta, aby dolecieć do planety. Każdy przygotował też swój własny plakat z Układem Słonecznym. Korzystając z pięknej pogody, bawiliśmy się również na patio.

Na zakończenie każdy dostał odznakę kosmonauty. Serdecznie dziękuję za wspaniałe zajęcia i do zobaczenia.

Dorota 

Żabki 2


To już pierwsza sobota nowego miesiąca. Luty zaskoczył nas swoją skomplikowaną nazwą. Ale skomplikowane wyrazy nam nie straszne, wszakże mamy piosenki i tak właśnie zaczęliśmy sobotnie spotkanie od śpiewania, od rozmowy. Żabki uplotły całkiem przyzwoitą pajęczą sieć w naszym obfitym żabim kole. Za pomocą delikatnej, bardzo pięknej jak się okazało, pomarańczowej wstążki prowadziliśmy naszą sieć tak, aby każdy miał szansę coś powiedzieć, każdy miał szansę zapamiętać imiona koleżanek i kolegów, i każdy miał szansę być lektorem przez kilka sekund.

Kolejnym tematem były emocje. Dzieci mówiły jakie emocje znają, próbowaliśmy je zdefiniować i opisać, nazywać i pokazać. Na sam koniec za pomocą kart pracy zobaczyliśmy graficzne przedstawienie emocji. Wszyscy ze zniecierpliwieniem czekali na rozpoczęcie prac plastycznych. Z powstałych grup do pracy zespołowej powstały jednak prace indywidualne, które przedstawiały różne rodzaje emocji. Każde dziecko opowiedziało co przedstawia jego rysunek i nazwało emocje i kolory jakich użyło.

Następnym ważnym punktem naszych zajęć była przerwa śniadaniowa. To również czas żeby porozmawiać na inne tematy i posłuchać ciekawych opowieści dzieci, oczywiście w języku polskim. Niektórzy z determinacją kontynuowali prace plastyczne na temat emocji. Z pomysłu bardzo kreatywnej i plastycznie uzdolnionej L. powstały piękne kalejdoskopy z przedstawieniami scenek i użyciem twarzy emocji.
Po przerwie przyszedł czas na filmową wersję Baśni Braci Grimm o 'Żabim Księciu', niestety problem z dźwiękiem naruszył nieznacznie odbiór bajki, ale okazało się że dzieci znały fabułę, rozpoznały uczucia, emocje, postaci i problemy jakie pojawiły się w historii oraz finalnie szczęśliwe zakończenie.
Za pomocą dźwięków i kolorów, odsłuchując 5 różnych zagadkowych dźwięków natury, dzieci zobrazowały swoje skojarzenia i odczucia. Ostatnia kratka pozostała pusta. To tam za pomocą kolorów dzieci próbowały odnaleźć swój ulubiony odcień, podobnie jak emocje, które się zmieniają i ewoluują, dodając i odejmując barwy, zestawiając je ze sobą i mieszając, otrzymaliśmy kolor, niektórzy zdecydowali się na całą tęczową gamę kolorów.

Nasze zajęcia powoli dobiegały końca, pomiędzy ostatnimi szusami kredek i składaniem papieru, przyszedł czas na powrót do domu. Dziękujemy Wam za tak aktywny i pełen pomysłów i emocji udział w zajęciach!
Pozdrawiam,
Aleksandra T.

Bociany


Podczas sobotnich zajęć w Gavá zapoznaliśmy się z kolejną grupą zabytków w polskich miastach m.in. Ratuszem w Poznaniu, Osadą Archeologiczną w Biskupinie czy Kościołem Mariackim w Krakowie. Dzieci ćwiczyły czytanie i pisanie po polsku. W trakcie zajęć przypomnieliśmy sobie, czym są legendy oraz fabułę legend: O Lechu, Czechu i Rusie, O smoku wawelskim, O warszawskiej syrence oraz zapoznaliśmy się z legendą O bazyliszku, oglądając bajkę animowaną.

Wykorzystując zasoby naszej klasy i prace plastyczne uczniów hiszpańskiej szkoły, omówiliśmy narządy ludzkie tj. serce, neuron, mózg, oko. Z uwagi na piękną pogodę spędziliśmy również czas na zewnątrz, grając w paletki, piłkę czy rzucając piłeczkami do tarczy. W kolejnej części zajęć z materiałów i pianek tworzyliśmy projekty ubiorów na zabawę karnawałową. Powstały ciekawe kolaże, które będziemy kończyć na kolejnym naszym spotkaniu.

Do zobaczenia, pozdrawiam serdecznie,

Beata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?