Gavá, zajęcia 4 lutego
Klub Maluszka
Rozpoczęliśmy spotkanie od piosenki na powitanie "Dzień dobry dzień
dobry". Przywitał nas Mic - pomarańczowa maskotka . Poruszaliśmy się
wesoło do kilku innych piosenek "Krasnoludki", "Autobus" i inne. Potem
wspólnie układaliśmy puzzle. Opisywaliśmy szczegóły z obrazka z
wyszczególnieniem zwrotów orientacyjnych: z przodu, z tyłu, na górze ,
na dole, za, pod, nad, w prawo, w lewo, etc. Następnie zjedliśmy
śniadanie. Wzięliśmy udział w aktywności plastycznej, w której
wykonywaliśmy wielowarstwowe serca w różnych kolorach w temacie
walentynek. Nazywaliśmy kolory oraz porządkowaliśmy różnej wielkości
wycięte serca by je potem złożyć w jedną kompozycję. Także zdobyliśmy
papierowe samochody różnokolorowymi pomponami jako alternatywne zajęcie
dla chłopców. Resztę czasu bawiliśmy się w dowolne zabawy tematyczne.
Pozdrawiam,
Monika
Żabki 1
Podczas ostatnich sobotnich zajęć Żabki miały okazję poznać się z nową
nauczycielką, która wyjątkowo prowadziła zastępstwo. Dlatego zajęcia
rozpoczęliśmy kilkoma zabawami integracyjnymi, podczas których mogliśmy
poznać i zapamiętać lepiej nasze imiona.
Całe zajęcia były wyprawą w kosmos, a dzieci zamieniły się w
kosmonautów. Na początku wysłuchaliśmy dwóch wierszy i opowiedzieliśmy
sobie o planetach i Układzie Słonecznym. Dzieci wykazały się dużą wiedzą
w temacie.
Agnieszka Karcz
"Kosmos"
Gdy zgasną wszystkie światła, a słońce oczy zmruży,
Na niebie pojawi się mapa kosmicznej podróży.
Ile gwiazd błyszczących i migoczących na niebie,
Tyle odległych galaktyk i planet we wszechświecie.
Ciemna otchłań, pełna niezbadanych miejsc,
Wielu się zastanawia gdzie jej początek jest.
A nasza Ziemia jedną z miliona planet jest,
Niczym małą kropelką wśród oceanów łez.
Wielką tajemnicą dla ludzkości wciąż jest,
Odkryć choć mały skrawek przestrzeni tej.
Mapę kosmicznej podróży już znamy,
Może w przyszłości z niej skorzystamy.
Ewa Dafner
"Układ Słoneczny"
Układ Słoneczny z butów wyrywa:
SŁOŃCE i osiem planet ukrywa!
Najpierw na scenę wjeżdża MERKURY,
co ma na sobie dziwne struktury!
Potem WENUS sunie śmiało -
ta urody ma niemało!
Tuż za WENUS - stoi ZIEMIA -
na niej ciągle się coś zmienia!
MARS kolejną jest planetą -
nie pomylcie go z kometą!
Wielki JOWISZ za nim bieży -
temu podziw się należy!
Jest i SATURN w swym pierścieniu,
za JOWISZEM krąży w cieniu!
Za SATURNEM, URAN znajdziesz.
Potem NEPTUN Cię dopadnie!
NEPTUN to ostatni obiekt,
co w układzie ma swój obieg!
Każda Żabka przygotowała swoją kosmiczną rakietę, dzięki której mogła wyruszyć w kosmiczną podróż. Nie było to proste zadanie, najpierw trzeba było rakietę ułożyć z rozsypanki, a później pokolorować. Gdy już wyruszyliśmy, bawiliśmy się w odnajdywanie meteorytów oraz udawaliśmy chód kosmonauty na statku kosmicznym oraz na różnych planetach. Wykonaliśmy kartę pracy, na której dzieci musiały odnaleźć drogę, jaką pokona rakieta, aby dolecieć do planety. Każdy przygotował też swój własny plakat z Układem Słonecznym. Korzystając z pięknej pogody, bawiliśmy się również na patio.
Na zakończenie każdy dostał odznakę kosmonauty. Serdecznie dziękuję za wspaniałe zajęcia i do zobaczenia.
Dorota
Żabki 2
To już pierwsza sobota nowego miesiąca. Luty zaskoczył nas swoją skomplikowaną nazwą. Ale skomplikowane wyrazy nam nie straszne, wszakże
mamy piosenki i tak właśnie zaczęliśmy sobotnie spotkanie od śpiewania,
od rozmowy. Żabki uplotły całkiem przyzwoitą pajęczą sieć w naszym
obfitym żabim kole. Za pomocą delikatnej, bardzo pięknej jak się
okazało, pomarańczowej wstążki prowadziliśmy naszą sieć tak, aby każdy
miał szansę coś powiedzieć, każdy miał szansę zapamiętać imiona
koleżanek i kolegów, i każdy miał szansę być lektorem przez kilka sekund.
Kolejnym tematem były emocje. Dzieci mówiły jakie emocje znają,
próbowaliśmy je zdefiniować i opisać, nazywać i pokazać. Na sam
koniec za pomocą kart pracy zobaczyliśmy graficzne przedstawienie
emocji. Wszyscy ze zniecierpliwieniem czekali na rozpoczęcie prac
plastycznych. Z powstałych grup do pracy zespołowej powstały jednak
prace indywidualne, które przedstawiały różne rodzaje emocji. Każde
dziecko opowiedziało co przedstawia jego rysunek i nazwało emocje i
kolory jakich użyło.
Następnym ważnym punktem naszych zajęć była przerwa śniadaniowa. To
również czas żeby porozmawiać na inne tematy i posłuchać ciekawych
opowieści dzieci, oczywiście w języku polskim. Niektórzy z determinacją
kontynuowali prace plastyczne na temat emocji. Z pomysłu bardzo
kreatywnej i plastycznie uzdolnionej L. powstały piękne kalejdoskopy z
przedstawieniami scenek i użyciem twarzy emocji.
Po przerwie przyszedł czas na filmową wersję Baśni Braci Grimm o 'Żabim
Księciu', niestety problem z dźwiękiem naruszył nieznacznie odbiór
bajki, ale okazało się że dzieci znały fabułę, rozpoznały uczucia,
emocje, postaci i problemy jakie pojawiły się w historii oraz finalnie
szczęśliwe zakończenie.
Za pomocą dźwięków i kolorów, odsłuchując 5 różnych
zagadkowych dźwięków natury, dzieci zobrazowały swoje skojarzenia i
odczucia. Ostatnia kratka pozostała pusta. To tam za pomocą kolorów
dzieci próbowały odnaleźć swój ulubiony odcień, podobnie jak emocje,
które się zmieniają i ewoluują, dodając i odejmując barwy, zestawiając je
ze sobą i mieszając, otrzymaliśmy kolor, niektórzy zdecydowali się na
całą tęczową gamę kolorów.
Nasze zajęcia powoli dobiegały końca, pomiędzy ostatnimi szusami kredek i
składaniem papieru, przyszedł czas na powrót do domu. Dziękujemy Wam za
tak aktywny i pełen pomysłów i emocji udział w zajęciach!
Pozdrawiam,
Aleksandra T.
Bociany
Podczas sobotnich zajęć w Gavá zapoznaliśmy się z kolejną grupą
zabytków w polskich miastach m.in. Ratuszem w Poznaniu, Osadą
Archeologiczną w Biskupinie czy Kościołem Mariackim w Krakowie. Dzieci
ćwiczyły czytanie i pisanie po polsku. W trakcie zajęć przypomnieliśmy
sobie, czym są legendy oraz fabułę legend: O Lechu, Czechu i Rusie, O
smoku wawelskim, O warszawskiej syrence oraz zapoznaliśmy się z legendą O
bazyliszku, oglądając bajkę animowaną.
Wykorzystując zasoby naszej klasy i prace plastyczne uczniów
hiszpańskiej szkoły, omówiliśmy narządy ludzkie tj. serce, neuron, mózg,
oko. Z uwagi na piękną pogodę spędziliśmy również czas na zewnątrz,
grając w paletki, piłkę czy rzucając piłeczkami do tarczy. W kolejnej
części zajęć z materiałów i pianek tworzyliśmy projekty ubiorów na
zabawę karnawałową. Powstały ciekawe kolaże, które będziemy kończyć na
kolejnym naszym spotkaniu.
Do zobaczenia, pozdrawiam serdecznie,
Beata
Komentarze
Prześlij komentarz