Zajęcia w Tarragonie, 25 września

Sikorki

W sobotę rozpoczęliśmy zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie. Pokaźną gromadką przeszliśmy do nowej, przestronnej sali. Ażeby lepiej się poznać usiedliśmy w kręgu i odśpiewaliśmy naszą powitankę ''Wszyscy są, witam Was''. Następnie z kolorowego pudełka ukazały się nam karteczki w dwóch kolorach z imionami dzieci. Spostrzegawczość dzieci jak zawsze wygrała, gdyż zauważyły, że kolor żółty był dla młodszych dzieci, zielony dla starszych. W ten sposób podzieliliśmy się na dwie grupy. W dalszej kolejności za pomocą piłki odgadywaliśmy imiona kolegów i koleżanek. Kontynuując naszą zabawę z rozsypanych po sali literek każde dziecko miało za zadanie podejść ze swoją karteczką i znaleźć swój inicjał. Brawo, wszystkim się udało! Przypomnieliśmy sobie też nasze zabawy a nowe dzieci, uczyły się razem z nami Baloniku nasz malutki, Kółko graniaste, Stary niedźwiedź mocno śpi...
Po części integracyjno - poznawczej dzieci zjadły śniadanie, a następnie była chwila na swobodne zabawy. Następnie przeszliśmy do kalendarza, który będziemy powtarzać na każdych zajęciach. Tu powtórzyliśmy dni tygodnia, pory roku oraz zjawiska pogodowe, jak słońce, wiatr, deszcz, burza, tęcza...Zaznaczyliśmy odpowiednie karteczki na naszym klasowym kalendarzu z wyróżnieniem, iż właśnie zaczęła się jesień.
Niezmiernie szybko minął nam czas, dlatego też wyruszyliśmy na szkolne boisko, gdzie dzieci zbierały kolorowe liście, szyszki...Powrót do klasy minął śpiewająco, bo z piosenką ''Jedzie pociąg z daleka''.  Umywszy rączki, zajęliśmy się częścią plastyczną. Sprytne paluszki dzieci miały za zadanie wypełnić puste kółeczka plasteliną, rozcierając ją. Wspomniany wcześniej dzieciom Dzień kropki i początek jesieni bardzo nam pomogły w pracy.
Plastycznym akcentem zakończyliśmy nasze pierwsze zajęcia. A tymczasem  zapraszamy na kolejne, które odbędą się już za tydzień. 


Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia i Wiktoria

Orły 

Pierwsze zajęcia w nowym roku szkolnym rozpoczęliśmy od zabawy integracyjnej, ponieważ do naszej klasy dołączyli nowi uczniowie. Usiedliśmy wszyscy w kręgu tak, aby każdy mógł widzieć się nawzajem. Każdy z uczniów musiał powiedzieć kilka słów o sobie, jak się nazywa, co lubi robić w wolnym czasie albo, jakie ma hobby, rzucając przy tym piłką i tym samym wskazując osobę, która ma się przedstawić.
 

Następnie przypomnieliśmy nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Kolejno uczniowie zapoznali się z wierszem Marii Konopnickiej pt. „Jesienią”. Był to wstęp do naszego głównego tematu zajęć, który brzmiał: Jesień idzie przez świat. Urządziliśmy pogadankę na temat nowej pory roku. Uczniowie odpowiadali na takie pytania, jak: Kiedy rozpoczęła się jesień i jak długo potrwa? – Po czym poznajemy, że nadeszła jesień? – Jaka pogoda towarzyszy nam jesienią? – Jak się ubieramy w jesienne dni? Niektóre z pytań rzeczywiście sprawiły naszym uczniom trochę trudności, ale wspólnymi siłami udało nam się odpowiedzieć na wszystkie pytania. Po części czysto teoretycznej przeszliśmy do części bardziej praktycznej. Kolejne zadanie uczniów polegało na rozpoznaniu za pomocą dotyku przedmiotów znajdujących się w worku związanych z jesienią (szyszka, kasztan, jabłko, liść, żołędzie itp.). Następnie osoba, która rozpoznała dany przedmiot wybierała kolejną osobę, która musiała przeliterować wylosowany dar jesieni.

Po zabawie wróciliśmy do ławek i wykonaliśmy prace plastyczną. Uczniowie musieli narysować koło/okrąg a następnie tak zmodyfikować go, aby powstał nowy rysunek związany z naszym tematem zajęć. Przy tworzeniu nowych obrazków słuchaliśmy utworu Cztery Pory Roku – Jesień Vivaldiego. Ze zwykłych kół powstały przepiękne szyszki, kasztany, ślimaki, drzewa w parku. Wyobraźnia dzieci nie zna granic. Zmęczeni tak intensywną pracą zrobiliśmy przerwę śniadaniową. Podczas, której mogliśmy swobodnie porozmawiać oraz poznać naszych nowych kolegów. Po króciutkiej przerwie wróciliśmy do zajęć i rozwiązaliśmy kartę pracy z wykreślanką. Uczniowie musieli w diagramie odszukać ukryte słowa (żołędzie, jarzębina, grzyby, wrzos, kasztan, liście). Wyszliśmy również na boisko szkolne integrując się z drugą
grupą. Po powrocie do klasy przeszliśmy do trudniejszego zadania. Musieliśmy wypisać jak najwięcej określeń (przymiotników) do poszczególnych wyrazów, tj. dynia, liść, kasztan, grzyb, żołędzie, kalosze (np. dynia – pomarańczowa, okrągła, duża, grzyb – jadalny, trujący itd.) Na zakończenie podzieliłyśmy klasę na 4 grupy i urządziłyśmy konkurs zagadek związanych z jesienią.
Dziękujemy za tak owocne pierwsze zajęcia i do zobaczenia w sobotę 2 października.


Pozdrawiamy, 

Gabrysia i Natalia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?