Zajęcia w Barcelonie, 25 września

Klub Malucha

Za nami kolejne spotkanie w Klubie Malucha. Maluszki razem z rodzicami kolejny raz spotkali się razem na wspólnej zabawie z językiem polskim w tle. Na pewno dla niektórych z nich było to wielkie wyzwanie, ponieważ w tym tygodniu zaczęliśmy z przytupem!!
Zajęcia przeprowadziliśmy w dużej mierze opierając się o metody zabawy z śpiewem i tańcem. Zaczęliśmy nasze spotkanie poznaną piosenką „Wszyscy są, witam was”. Na zajęcia zaplanowaliśmy kilka głównych tematów, które dla dzieci okazały się bardzo inspirujące. Początkowo rozdaliśmy każdemu dziecku i rodzicowi puzzle z członkami rodziny, które każdy z nich miał ułożyć. Gdy skończyliśmy układać, stworzyliśmy kolorowy pociąg, dzięki któremu mogliśmy podjechać do każdego członka rodziny i opowiedzieć kilka słów o nim.
Kolejnym tematem zajęć było poznanie zwierząt. Poprzez obrazki mogliśmy pokazać, jak one wyglądają oraz przeprowadzić z dziećmi ćwiczenie, które pomogło nam określić rytmiczność i rozpoznanie rytmu u dzieci dzięki powtarzaniu po nauczycielu odgłosów zwierząt.
Następnym poruszonym przez nas zagadnieniem były kolory, które mogliśmy pokazać dzieciom wybierając się na „Krótki spacer w poszukiwaniu kolorów”. Wróciwszy, dzieci poznały polskie nazwy owoców tj. banan i jabłko oraz mogły je skosztować. Po krótkiej przerwie, aby wyzwolić w dzieciach duszę artystyczną wspólnie z rodzicami pokolorowaliśmy duże czerwone jabłko.
Nauczyliśmy się także, gdzie myć zęby, do czego służy szczotka i pasta oraz zaśpiewaliśmy piosenkę „Myje zęby”. Poprzez liczenie zębów poznaliśmy trzy pierwsze liczby. Piosenka „Raz, dwa, trzy” pomogła nam zapamiętać poznane liczebniki.
Pełni dobrej energii podsumowaliśmy zajęcia i pożegnaliśmy się znaną przez wszystkich piosenką „Żegnamy się”.
Dziękujemy wszystkim za udział w zajęciach!! 😊

Julia i Paulina

PS.
Link do playlisty z piosenkami z zajęć o którą Państwo prosili:
https://open.spotify.com/playlist/29DWO3fTYvuIONV26enMQs?si=bURr5WalTx6gjr-PmgCT6A&dl_branch=1

Poziomki

Kolejne zajęcia z Poziomkami za nami. Po wspólnym słownym przywitaniu się postanowiliśmy nauczyć się piosenki powitalnej, którą będzie od tej pory utwór pt. "Wszyscy są, witam was" https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA. Wystukując rytm piosenki na instrumentach perkusyjnych bawiliśmy się wybornie. Następnie siedząc w okręgu przypomnieliśmy sobie nasze imiona. Poszło rewelacyjnie. Jeszcze jedno spotkanie w szkole i zapamiętamy z pewnością wszystkie imiona dzieci. Tematem przewodnim były kolory, dlatego używając kolorowej kostki edukacyjnej wypowiadaliśmy nazwę ¨wyrzuconego¨ koloru dodając jednocześnie nazwy rzeczy występujące wokół nas i posiadające odpowiadający kostce kolor. Następnym zadaniem była klasyfikacja kolorowych piłeczek. Trzeba przyznać, że Poziomki poradziły sobie z tymi zadaniami doskonale. Kolory - czerwony, zielony , niebieski i żółty możemy uznać za opanowane do perfekcji. Brawo! Znajomość ich przyda nam się na kolejnych zajęciach.
Po przerwie śniadaniowej w trakcie której utrwalaliśmy bądź poznawaliśmy słownictwo opisujące czynności przy śniadaniu udaliśmy się na plac zabaw, aby przy użyciu chusty animacyjnej kontynuować zabawę z kolorami, łapać kolorowe piłeczki i zjeżdżać na zjeżdżalni.


Po powrocie do sali czekała na dzieci niespodzianka. Pani Julia, studentka odbywająca praktyki w naszej szkole zaproponowała Poziomkom zabawę z dźwiękami. Dzieci dowiedziały się, że dźwięki mogą być niskie lub wysokie. Pani Julia grała na keyboardzie , a dzieci wsłuchując się w muzykę i polecenia pokazywały ruchem ptaszki szybujące wysoko i niedźwiedzia stąpającego ciężko po ziemi. Na zakończenie muzycznej zabawy Poziomeczki naśladowały kwiatki, które budzi poranne słońce, a księżyc utula do snu. Dzieciom bardzo spodobała się muzyczna zabawa, dlatego przygoda z muzyką będzie kontynuowana na naszych zajęciach. Kolejnym punktem spotkania było wielkie malowanie. Poziomki podzielone na dwie grupy malowały zieloną łąkę z kolorowymi kwiatami. Wyszły wspaniałe prace.
Jako utrwalenie wiadomości dzieci obejrzały opowiadanie w którym kredki sprzeczały się, który kolor jest najważniejszy i bajkę o kolorach.
To było bardzo pracowite spotkanie. Pożegnaliśmy się troszkę zmęczeni , ale radośni.
Dziękujemy wspaniałym, małym  uczniom za wspólnie spędzony czas i zapraszamy na kolejne zajęcia.


Pani Maria i Pani Irenka

Jagódki

W tę sobotę Jagódki wyruszyły w podróż w kosmos. Zaczęliśmy od rozgrzewki, czyli zabaw ruchowych do muzyki.  Jagódki coraz pewniej czują się w swoim towarzystwie, więc zabawa była wyśmienita. Następnie zastanowiliśmy się wspólnie czym jest kosmos i co się w nim znajduje. Dla uzupełnienia wiedzy obejrzeliśmy krótki filmik o Układzie Słonecznym. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jakie planety się w nim znajdują oraz jakie panują na nich warunki. Taka ilość informacji spowodowała, że Jagódkom zaczęło burczeć w brzuszkach, więc przyszedł czas na drugie śniadanie. Potem kontynuowaliśmy naszą kosmiczną przygodę udając się w podróż po Układzie Słonecznym. Najpierw Jagódki musiały włożyć skafander i plecak z tlenem, a gdy rakieta wystartowała robiliśmy przystanki na poszczególnych planetach, gdzie czekały na nas rozmaite zadania. Jagódki świetnie dawały sobie z nimi radę. Nawet ułożenie słowa Wenus okazało się całkiem proste, kiedy pracuje się wspólnie. Po wylądowaniu z powrotem na Ziemi, wyszliśmy na zewnątrz na chwilę zabawy na placyku. Pod koniec zajęć czekało na Jagódki jeszcze jedno wyzwanie, czyli samodzielne zbudowanie rakiety. Okazało się, że bycie konstruktorem to nie taka łatwa sprawa, ale wszyscy bardzo się starali. Rakiety wyszły kosmicznie. 😊 Z Jagódkami spotkamy się na następnej wspólnej przygodzie.


Do zobaczenia
Pani Oliwia i Pani Agnieszka

Śliweczki

W sobotni poranek spotkaliśmy się po raz drugi w Szkole Polskiej. Rozpoczęliśmy od powitania w kole z Jeżem Tomem. Dzieci przedstawiły swoje imiona. Potem śpiewaliśmy różne piosenki z pokazywaniem: Boggie Boggie, Głowa ramiona, Krasnoludki, Żabka etc. Między piosenkami przeczytaliśmy trzy opowiadania o pewnej rodzinie Misiów, śwince Pepie i jesieni, włączając rozmowę i pytania nakierowane na orientację w przestrzeni , poszerzanie słownictwa i logiczne uzasadnianie odpowiedzi. Przed południem usiedliśmy do stolików by chwilę odpocząć i zjeść śniadanie. Następnie grupa podzielona na dwie drużyny rywalizowała w zawodach ruchowych. Ćwiczyliśmy w różnych konkurencjach, także  przestrzegania zasad i grupową współpracę. Ponownie przy stolikach wykonaliśmy jesienne tęczowe papierowe chmurki. Nabieraliśmy praktyki w użyciu nożyczek, śledzenia kolejności  łączenia elementów w całości i estetykę wykonania. Dzieci koncentrowały się na zadaniu. Po warsztacie zaprezentowaliśmy w kolejności nasze prace i posprzątaliśmy salę i stoliki szykując się do zakończenia zajęć. Pożegnaliśmy się w kręgu z Panem Tomem.


Pozdrawiamy,
Magda i Monika 

Malinki

Po krótkiej przewie mogliśmy spotkać się znowu w naszej wesołej gromadzie w Szkole Polskiej. W tę sobotę kontynuowaliśmy temat czasu, bo przecież jeszcze musieliśmy się tyle dowiedzieć! Zaczęliśmy więc od quizu z nagrodami.  Poziom wiedzy dzieci okazał się bardzo zróżnicowany. Nie wszyscy wiedzieli na przykład ile sekund ma jedna minuta oraz jaki mamy rok. Czasem łatwiej znaleźliśmy odpowiedzi na dużo trudniejsze pytania takie jak: od jakiego wydarzenia liczymy lata lub ile trwa jedno okrążenie Ziemi wokół Słońca. Zdecydowanym zwycięzcą quizu został Julian! Gratulujemy! Zaraz po quizie postanowiliśmy przyjrzeć się czasowi jeszcze bliżej i poczuć jak upływa. Każde dziecko otrzymało tabelę z konkurencjami do uzupełniania swoich rekordów. Na podwórku mierzyliśmy za pomocą stopera czas i biliśmy kolejne rekordy. Mierzyliśmy na przykład ile czasu potrafimy ustać w pozycji jaskółki albo ile czasu jesteśmy w stanie utrzymać balon w powietrzu. Prawie każda Malinka miała ambicję na poprawę swojego wyniku i nie poprzestawała na jednej próbie.
Po śniadaniu byliśmy w pełni sił na pierwszą podróż naszym statkiem/rakietą/wehikułem (chyba na następnych zajęciach musimy wymyślić naszemu bliżej nieokreślonemu pojazdowi nazwę... ). Naszą pierwszą podróż odbyliśmy... w głąb człowieka! Tak! A konkretnie do głowy człowieka. Zastał nas tam bałagan kłębiących się w głowie EMOCJI. Naszym zadaniem było pomóc  posegregować emocje na pozytywne i negatywne oraz uporządkowane odesłać z powrotem do głowy człowieka podczas misji ratunkowej. Przy okazji porozmawialiśmy sobie o tym co oznaczają poszczególne emocje i w jakich sytuacjach możemy je odczuwać. Na następnych zajęciach będziemy się uczyć jak rozpoPo krótkiej przewie mogliśmy spotkać się znowu w naszej wesołej gromadzie w Szkole Polskiej. W tę sobotę kontynuowaliśmy temat czasu, bo przecież jeszcze musieliśmy się tyle dowiedzieć! Zaczęliśmy więc od quizu z nagrodami.  Poziom wiedzy dzieci okazał się bardzo zróżnicowany. Nie wszyscy wiedzieli na przykład ile sekund ma jedna minuta oraz jaki mamy rok. Czasem łatwiej znaleźliśmy odpowiedzi na dużo trudniejsze pytania takie jak: od jakiego wydarzenia liczymy lata lub ile trwa jedno okrążenie Ziemi wokół Słońca. Zdecydowanym zwycięzcą quizu został Julian! Gratulujemy! Zaraz po quizie postanowiliśmy przyjrzeć się czasowi jeszcze bliżej i poczuć jak upływa. Każde dziecko otrzymało tabelę z konkurencjami do uzupełniania swoich rekordów. Na podwórku mierzyliśmy za pomocą stopera czas i biliśmy kolejne rekordy. Mierzyliśmy na przykład ile czasu potrafimy ustać w pozycji jaskółki albo ile czasu jesteśmy w stanie utrzymać balon w powietrzu. Prawie każda Malinka miała ambicję na poprawę swojego wyniku i nie poprzestawała na jednej próbie.
Po śniadaniu byliśmy w pełni sił na pierwszą podróż naszym statkiem/rakietą/wehikułem (chyba na następnych zajęciach musimy wymyślić naszemu bliżej nieokreślonemu pojazdowi nazwę... ). Naszą pierwszą podróż odbyliśmy... w głąb człowieka! Tak! A konkretnie do głowy człowieka. Zastał nas tam bałagan kłębiących się w głowie EMOCJI. Naszym zadaniem było pomóc  posegregować emocje na pozytywne i negatywne oraz uporządkowane odesłać z powrotem do głowy człowieka podczas misji ratunkowej. Przy okazji porozmawialiśmy sobie o tym co oznaczają poszczególne emocje i w jakich sytuacjach możemy je odczuwać. Na następnych zajęciach będziemy się uczyć jak rozpoznawać emocje oraz jak samemu można poradzić sobie z trudnymi emocjami w bezpieczny i efektywny sposób.
Jako ostatni punkt programu oraz podsumowanie tematu czasu dobraliśmy się w pary i wykonaliśmy własnoręcznie klepsydry z plastikowych butelek oraz piasku. Ach, ile było zabawy przy przesypywaniu piasku, prawie tyle co sprzątania po zajęciach :D Zmierzyliśmy prawdziwym stoperem ile sekund odmierza każda z naszych klepsydr, bo przecież każda wyszła troszeczkę inna.
Na koniec zajęć każdy otrzymał kwestionariusz do pracy z rodzicem. Zachęcam wszystkich rodziców do odpowiedzenia na tych parę pytań, niech będzie to pretekstem do rozmowy z dzieckiem aby jeszcze lepiej zrozumiało koncept czasu i dowiedziało się czegoś o sobie. znawać emocje oraz jak samemu można poradzić sobie z trudnymi emocjami w bezpieczny i efektywny sposób.
Jako ostatni punkt programu oraz podsumowanie tematu czasu dobraliśmy się w pary i wykonaliśmy własnoręcznie klepsydry z plastikowych butelek oraz piasku. Ach, ile było zabawy przy przesypywaniu piasku, prawie tyle co sprzątania po zajęciach :D Zmierzyliśmy prawdziwym stoperem ile sekund odmierza każda z naszych klepsydr, bo przecież każda wyszła troszeczkę inna.
Na koniec zajęć każdy otrzymał kwestionariusz do pracy z rodzicem. Zachęcam wszystkich rodziców do odpowiedzenia na tych parę pytań, niech będzie to pretekstem do rozmowy z dzieckiem aby jeszcze lepiej zrozumiało koncept czasu i dowiedziało się czegoś o sobie. 

Kasia

Jarzębina 

Zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęliśmy krótką zabawą integracyjną, której celem było utrwalenie naszych imion ale także rozluźnienie się. Siedząc w kole zmienialiśmy miejsca skacząc jak króliki, pełzając jak dżdżownica czy latając jak sowa.
Następnie na emocjonometrach zaznaczyliśmy nasze samopoczucie na początku zajęć.

W kolejnej części zajęć zapoznaliśmy się z pojęciami litery, głoski, sylaby, wyrazu i zdania. Na początku uczniowie w grupach próbowali określić czym są powyższe pojęcia lub próbowali dopasować definicje do pojęć. Następnie w przykładowych zdaniach liczyliśmy litery, głoski, sylaby, wyrazy i zdania.
Całą klasą ułożyliśmy alfabet szukając  przedmiotów zaczynających się na kolejne litery alfabetu.
Aby poćwiczyć i utrwalić poznane wiadomości w dwóch grupach graliśmy w gry, z których jedna polegała na tworzeniu zdań z wylosowanych wyrazów (łącznie z ich poprawną odmianą) a druga na tworzeniu wyrazów z wylosowanych sylab.
Ostatnim elementem zajęć była część dotyczącą projektu o emocjach, w którym bierzemy udział. Obejrzeliśmy bajkę "The dot" i rozmawialiśmy m.in. o tym jak można zachęcić innych do działania i co może pomóc w odkrywaniu talentów.

Na zakończenie zajęć ponownie oznaczyliśmy nasze samopoczucie na emocjonometrach.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Ania Lintner

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?