Zajęcia w Barcelonie, 25 września
Klub Malucha
Za nami kolejne spotkanie w Klubie Malucha. Maluszki razem z rodzicami
kolejny raz spotkali się razem na wspólnej zabawie z językiem polskim w
tle. Na pewno dla niektórych z nich było to wielkie wyzwanie, ponieważ w
tym tygodniu zaczęliśmy z przytupem!!
Zajęcia przeprowadziliśmy w dużej mierze opierając się o metody zabawy z
śpiewem i tańcem. Zaczęliśmy nasze spotkanie poznaną piosenką „Wszyscy
są, witam was”. Na zajęcia zaplanowaliśmy kilka głównych tematów, które
dla dzieci okazały się bardzo inspirujące. Początkowo rozdaliśmy każdemu
dziecku i rodzicowi puzzle z członkami rodziny, które każdy z nich miał
ułożyć. Gdy skończyliśmy układać, stworzyliśmy kolorowy pociąg, dzięki
któremu mogliśmy podjechać do każdego członka rodziny i opowiedzieć
kilka słów o nim.
Kolejnym tematem zajęć było poznanie zwierząt. Poprzez obrazki mogliśmy
pokazać, jak one wyglądają oraz przeprowadzić z dziećmi ćwiczenie, które
pomogło nam określić rytmiczność i rozpoznanie rytmu u dzieci dzięki powtarzaniu po nauczycielu odgłosów zwierząt.
Następnym poruszonym przez nas zagadnieniem były kolory, które mogliśmy
pokazać dzieciom wybierając się na „Krótki spacer w poszukiwaniu
kolorów”. Wróciwszy, dzieci poznały polskie nazwy owoców tj. banan i
jabłko oraz mogły je skosztować. Po krótkiej przerwie, aby wyzwolić w
dzieciach duszę artystyczną wspólnie z rodzicami pokolorowaliśmy duże
czerwone jabłko.
Nauczyliśmy się także, gdzie myć zęby, do czego służy szczotka i pasta
oraz zaśpiewaliśmy piosenkę „Myje zęby”. Poprzez liczenie zębów
poznaliśmy trzy pierwsze liczby. Piosenka „Raz, dwa, trzy” pomogła nam
zapamiętać poznane liczebniki.
Pełni dobrej energii podsumowaliśmy zajęcia i pożegnaliśmy się znaną przez wszystkich piosenką „Żegnamy się”.
Dziękujemy wszystkim za udział w zajęciach!! 😊
Julia i Paulina
PS.
Link do playlisty z piosenkami z zajęć o którą Państwo prosili:
https://open.spotify.com/playlist/29DWO3fTYvuIONV26enMQs?si=bURr5WalTx6gjr-PmgCT6A&dl_branch=1
Poziomki
Kolejne zajęcia z Poziomkami za nami. Po wspólnym słownym przywitaniu
się postanowiliśmy nauczyć się piosenki powitalnej, którą będzie od tej
pory utwór pt. "Wszyscy są, witam was"
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA. Wystukując rytm piosenki na
instrumentach perkusyjnych bawiliśmy się wybornie. Następnie siedząc w
okręgu przypomnieliśmy sobie nasze imiona. Poszło
rewelacyjnie. Jeszcze jedno spotkanie w szkole i zapamiętamy z pewnością
wszystkie imiona dzieci. Tematem przewodnim były kolory, dlatego
używając kolorowej kostki edukacyjnej wypowiadaliśmy nazwę ¨wyrzuconego¨ koloru dodając jednocześnie nazwy rzeczy występujące wokół
nas i posiadające odpowiadający kostce kolor. Następnym zadaniem była
klasyfikacja kolorowych piłeczek. Trzeba przyznać, że Poziomki poradziły
sobie z tymi zadaniami doskonale. Kolory - czerwony, zielony ,
niebieski i żółty możemy uznać za opanowane do perfekcji. Brawo!
Znajomość ich przyda nam się na kolejnych zajęciach.
Po przerwie śniadaniowej w trakcie której utrwalaliśmy bądź poznawaliśmy
słownictwo opisujące czynności przy śniadaniu udaliśmy się na plac
zabaw, aby przy użyciu chusty animacyjnej kontynuować zabawę z kolorami,
łapać kolorowe piłeczki i zjeżdżać na zjeżdżalni.
Po powrocie do sali czekała na dzieci niespodzianka. Pani Julia, studentka odbywająca praktyki w naszej szkole zaproponowała Poziomkom zabawę z dźwiękami. Dzieci dowiedziały się, że dźwięki mogą być niskie lub wysokie. Pani Julia grała na keyboardzie , a dzieci wsłuchując się w muzykę i polecenia pokazywały ruchem ptaszki szybujące wysoko i niedźwiedzia stąpającego ciężko po ziemi. Na zakończenie muzycznej zabawy Poziomeczki naśladowały kwiatki, które budzi poranne słońce, a księżyc utula do snu. Dzieciom bardzo spodobała się muzyczna zabawa, dlatego przygoda z muzyką będzie kontynuowana na naszych zajęciach. Kolejnym punktem spotkania było wielkie malowanie. Poziomki podzielone na dwie grupy malowały zieloną łąkę z kolorowymi kwiatami. Wyszły wspaniałe prace.
Jako utrwalenie wiadomości dzieci obejrzały opowiadanie w którym kredki sprzeczały się, który kolor jest najważniejszy i bajkę o kolorach.
To było bardzo pracowite spotkanie. Pożegnaliśmy się troszkę zmęczeni , ale radośni.
Dziękujemy wspaniałym, małym uczniom za wspólnie spędzony czas i zapraszamy na kolejne zajęcia.
Pani Maria i Pani Irenka
Jagódki
W tę sobotę Jagódki wyruszyły w podróż w kosmos. Zaczęliśmy od
rozgrzewki, czyli zabaw ruchowych do muzyki. Jagódki coraz pewniej
czują się w swoim towarzystwie, więc zabawa była wyśmienita. Następnie
zastanowiliśmy się wspólnie czym jest kosmos i co się w nim znajduje.
Dla uzupełnienia wiedzy obejrzeliśmy krótki filmik o Układzie
Słonecznym. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jakie planety się w nim
znajdują oraz jakie panują na nich warunki. Taka ilość informacji
spowodowała, że Jagódkom zaczęło burczeć w brzuszkach, więc przyszedł
czas na drugie śniadanie. Potem kontynuowaliśmy naszą kosmiczną przygodę
udając się w podróż po Układzie Słonecznym. Najpierw Jagódki musiały
włożyć skafander i plecak z tlenem, a gdy rakieta wystartowała robiliśmy
przystanki na poszczególnych planetach, gdzie czekały na nas rozmaite
zadania. Jagódki świetnie dawały sobie z nimi radę. Nawet ułożenie słowa
Wenus okazało się całkiem proste, kiedy pracuje się wspólnie. Po
wylądowaniu z powrotem na Ziemi, wyszliśmy na zewnątrz na chwilę zabawy
na placyku. Pod koniec zajęć czekało na Jagódki jeszcze jedno wyzwanie,
czyli samodzielne zbudowanie rakiety. Okazało się, że bycie
konstruktorem to nie taka łatwa sprawa, ale wszyscy bardzo się starali.
Rakiety wyszły kosmicznie. 😊 Z Jagódkami spotkamy się na następnej
wspólnej przygodzie.
Do zobaczenia
Pani Oliwia i Pani Agnieszka
Śliweczki
W sobotni poranek spotkaliśmy się po raz drugi w Szkole Polskiej.
Rozpoczęliśmy od powitania w kole z Jeżem Tomem. Dzieci przedstawiły
swoje imiona. Potem śpiewaliśmy różne piosenki z pokazywaniem: Boggie
Boggie, Głowa ramiona, Krasnoludki, Żabka etc. Między piosenkami
przeczytaliśmy trzy opowiadania o pewnej rodzinie Misiów, śwince Pepie i
jesieni, włączając rozmowę i pytania nakierowane na orientację w
przestrzeni , poszerzanie słownictwa i logiczne uzasadnianie odpowiedzi.
Przed południem usiedliśmy do stolików by chwilę odpocząć i zjeść
śniadanie. Następnie grupa podzielona na dwie drużyny rywalizowała w
zawodach ruchowych. Ćwiczyliśmy w różnych konkurencjach, także
przestrzegania zasad i grupową współpracę. Ponownie przy stolikach
wykonaliśmy jesienne tęczowe papierowe chmurki. Nabieraliśmy praktyki w
użyciu nożyczek, śledzenia kolejności łączenia elementów w całości i
estetykę wykonania. Dzieci koncentrowały się na zadaniu. Po warsztacie
zaprezentowaliśmy w kolejności nasze prace i posprzątaliśmy salę i
stoliki szykując się do zakończenia zajęć. Pożegnaliśmy się w kręgu z
Panem Tomem.
Pozdrawiamy,
Magda i Monika
Malinki
Po krótkiej przewie mogliśmy spotkać się znowu w naszej wesołej
gromadzie w Szkole Polskiej. W tę sobotę kontynuowaliśmy temat czasu, bo
przecież jeszcze musieliśmy się tyle dowiedzieć! Zaczęliśmy więc od
quizu z nagrodami. Poziom wiedzy dzieci okazał się bardzo zróżnicowany.
Nie wszyscy wiedzieli na przykład ile sekund ma jedna minuta oraz
jaki mamy rok. Czasem łatwiej znaleźliśmy odpowiedzi na dużo trudniejsze
pytania takie jak: od jakiego wydarzenia liczymy lata lub ile trwa
jedno okrążenie Ziemi wokół Słońca. Zdecydowanym zwycięzcą quizu został
Julian! Gratulujemy! Zaraz po quizie postanowiliśmy przyjrzeć się
czasowi jeszcze bliżej i poczuć jak upływa. Każde dziecko otrzymało
tabelę z konkurencjami do uzupełniania swoich rekordów. Na podwórku
mierzyliśmy za pomocą stopera czas i biliśmy kolejne rekordy.
Mierzyliśmy na przykład ile czasu potrafimy ustać w pozycji jaskółki
albo ile czasu jesteśmy w stanie utrzymać balon w powietrzu. Prawie
każda Malinka miała ambicję na poprawę swojego wyniku i nie
poprzestawała na jednej próbie.
Po śniadaniu byliśmy w pełni sił na pierwszą podróż naszym
statkiem/rakietą/wehikułem (chyba na następnych zajęciach musimy
wymyślić naszemu bliżej nieokreślonemu pojazdowi nazwę... ). Naszą
pierwszą podróż odbyliśmy... w głąb człowieka! Tak! A konkretnie do
głowy człowieka. Zastał nas tam bałagan kłębiących się w głowie EMOCJI.
Naszym zadaniem było pomóc posegregować emocje na pozytywne i negatywne
oraz uporządkowane odesłać z powrotem do głowy człowieka podczas misji
ratunkowej. Przy okazji porozmawialiśmy sobie o tym co oznaczają
poszczególne emocje i w jakich sytuacjach możemy je odczuwać. Na
następnych zajęciach będziemy się uczyć jak rozpoPo krótkiej przewie mogliśmy spotkać się znowu w naszej wesołej
gromadzie w Szkole Polskiej. W tę sobotę kontynuowaliśmy temat czasu, bo
przecież jeszcze musieliśmy się tyle dowiedzieć! Zaczęliśmy więc od
quizu z nagrodami. Poziom wiedzy dzieci okazał się bardzo zróżnicowany.
Nie wszyscy wiedzieli na przykład ile sekund ma jedna minuta oraz
jaki mamy rok. Czasem łatwiej znaleźliśmy odpowiedzi na dużo trudniejsze
pytania takie jak: od jakiego wydarzenia liczymy lata lub ile trwa
jedno okrążenie Ziemi wokół Słońca. Zdecydowanym zwycięzcą quizu został
Julian! Gratulujemy! Zaraz po quizie postanowiliśmy przyjrzeć się
czasowi jeszcze bliżej i poczuć jak upływa. Każde dziecko otrzymało
tabelę z konkurencjami do uzupełniania swoich rekordów. Na podwórku
mierzyliśmy za pomocą stopera czas i biliśmy kolejne rekordy.
Mierzyliśmy na przykład ile czasu potrafimy ustać w pozycji jaskółki
albo ile czasu jesteśmy w stanie utrzymać balon w powietrzu. Prawie
każda Malinka miała ambicję na poprawę swojego wyniku i nie
poprzestawała na jednej próbie.
Po śniadaniu byliśmy w pełni sił na pierwszą podróż naszym
statkiem/rakietą/wehikułem (chyba na następnych zajęciach musimy
wymyślić naszemu bliżej nieokreślonemu pojazdowi nazwę... ). Naszą
pierwszą podróż odbyliśmy... w głąb człowieka! Tak! A konkretnie do
głowy człowieka. Zastał nas tam bałagan kłębiących się w głowie EMOCJI.
Naszym zadaniem było pomóc posegregować emocje na pozytywne i negatywne
oraz uporządkowane odesłać z powrotem do głowy człowieka podczas misji
ratunkowej. Przy okazji porozmawialiśmy sobie o tym co oznaczają
poszczególne emocje i w jakich sytuacjach możemy je odczuwać. Na
następnych zajęciach będziemy się uczyć jak rozpoznawać emocje oraz jak
samemu można poradzić sobie z trudnymi emocjami w bezpieczny i efektywny
sposób.
Jako ostatni punkt programu oraz podsumowanie tematu czasu dobraliśmy
się w pary i wykonaliśmy własnoręcznie klepsydry z plastikowych butelek
oraz piasku. Ach, ile było zabawy przy przesypywaniu piasku, prawie tyle
co sprzątania po zajęciach :D Zmierzyliśmy prawdziwym stoperem ile
sekund odmierza każda z naszych klepsydr, bo przecież każda wyszła
troszeczkę inna.
Na koniec zajęć każdy otrzymał kwestionariusz do pracy z rodzicem.
Zachęcam wszystkich rodziców do odpowiedzenia na tych parę pytań, niech
będzie to pretekstem do rozmowy z dzieckiem aby jeszcze lepiej
zrozumiało koncept czasu i dowiedziało się czegoś o sobie. znawać emocje oraz jak
samemu można poradzić sobie z trudnymi emocjami w bezpieczny i efektywny
sposób.
Jako ostatni punkt programu oraz podsumowanie tematu czasu dobraliśmy
się w pary i wykonaliśmy własnoręcznie klepsydry z plastikowych butelek
oraz piasku. Ach, ile było zabawy przy przesypywaniu piasku, prawie tyle
co sprzątania po zajęciach :D Zmierzyliśmy prawdziwym stoperem ile
sekund odmierza każda z naszych klepsydr, bo przecież każda wyszła
troszeczkę inna.
Na koniec zajęć każdy otrzymał kwestionariusz do pracy z rodzicem.
Zachęcam wszystkich rodziców do odpowiedzenia na tych parę pytań, niech
będzie to pretekstem do rozmowy z dzieckiem aby jeszcze lepiej
zrozumiało koncept czasu i dowiedziało się czegoś o sobie.
Kasia
Jarzębina
Zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęliśmy krótką zabawą integracyjną,
której celem było utrwalenie naszych imion ale także rozluźnienie się.
Siedząc w kole zmienialiśmy miejsca skacząc jak króliki, pełzając jak
dżdżownica czy latając jak sowa.
Następnie na emocjonometrach zaznaczyliśmy nasze samopoczucie na początku zajęć.
Całą klasą ułożyliśmy alfabet szukając przedmiotów zaczynających się na kolejne litery alfabetu.
Aby poćwiczyć i utrwalić poznane wiadomości w dwóch grupach graliśmy w gry, z których jedna polegała na tworzeniu zdań z wylosowanych wyrazów (łącznie z ich poprawną odmianą) a druga na tworzeniu wyrazów z wylosowanych sylab.
Ostatnim elementem zajęć była część dotyczącą projektu o emocjach, w którym bierzemy udział. Obejrzeliśmy bajkę "The dot" i rozmawialiśmy m.in. o tym jak można zachęcić innych do działania i co może pomóc w odkrywaniu talentów.
Na zakończenie zajęć ponownie oznaczyliśmy nasze samopoczucie na emocjonometrach.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Ania Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz