Nabór uczestników szkolenia, Litwa 2021
Associació Cultural Escuela Polaca ogłasza nabór uczestników szkolenia
dla kadry organizacji partnerskich w ramach projektu „Polska szkoła na
emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”
realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja
K02 – projekty strategiczne na rzecz edukacji szkolnej. Szkolenie
odbędzie się w dniach 12.11.2021 – 16.11.2021 w Vilniaus r. Maisiagalos
vaiku lopselis-darzelis w Mejszagole (Litwa)
Dane identyfikacyjne projektu: nr 2020-1-PL01-KA201-081783
Czas trwania projektu:
01.09.2020 -31.08.2023
Adresaci projektu:
• pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca
Cel projektu:
• podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych
z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz.
polskim
• podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek
oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą
• podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz
międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych
• opracowanie i wdrożenie w instytucjach partnerskich rezultatów pracy intelektualnej projektu
• dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków
na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich
Finansowanie:
• w ramach budżetu projektu sfinansowane zostaną koszty podróży i
pobytu w kraju partnera przyjmującego wraz z ubezpieczeniem, a także
przygotowanie uczestników do wyjazdu.
Obowiązki uczestników:
przed mobilnością zagraniczną:
- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty
polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone
materiały,
- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia
w trakcie mobilności zagranicznej:
- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,
- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej –
Associació Cultural Escuela Polaca z przebiegu krótkiego szkolenia dla
pracowników organizacji partnerskich,
- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,
- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego
wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy
intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym
po mobilności:
- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot.
prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach
upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym
dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji
partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu
- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po
zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej
- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie
przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do
org. koordynującej).
Rekrutacja do projektu:
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji dostępne są w „Regulaminie
rekrutacji”. W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy
wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik
nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie
przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na
adres: ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na
stronie internetowej http://szkolapolska.blogspot.com/) lub złożyć
osobiście w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 20 września 2021 roku o godz. 16.00
Szczegółowe informacje o programie znajdują się na stronie internetowej: http://erasmusplus.org.pl/
REGULAMIN REKRUTACJI
uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu
„Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń
kluczem do sukcesu” realizowanego przez Associació Cultural Escuela
Polaca w międzynarodowym partnerstwie w ramach programu Erasmus+, sektor
edukacja szkolna, akcja KA02 partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji
szkolnej.
Dane identyfikacyjne projektu: Nr 2020-1-PL01-KA201-081783
Czas trwania projektu: 01.09.2020 -31.08.2023
Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni Associació Cultural Escuela Polaca
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników szkolenia dla
kadry instytucji partnerskich oraz zasady uczestnictwa w projekcie
„Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń
kluczem do sukcesu”, realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor
edukacja szkolna, akcja KA02 – partnerstwa strategiczne na rzecz
edukacji szkolnej przez Associació Cultural Escuela Polaca w
międzynarodowej grupie partnerskiej.
Projekt został przygotowany w celu organizowania i prowadzenia
doskonalenia zawodowego nauczycieli polonijnych w zakresie edukacji
wczesnoszkolnej oraz nauczania przedmiotowego w jęz. polskim;
podniesienie ich kompetencji metodycznych, przedmiotowych,
psychologicznych i międzykulturowych. Realizacja tego projektu umożliwi
jego beneficjentom praktyczne wykorzystanie w rozwoju zawodowym i
osobistym zdobytej wiedzy i umiejętności. Realizacja projektu przyczyni
się także do podniesienia jakości pracy organizacji partnerskich w nim
uczestniczących.
Cele projektu:
• podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych
z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz.
polskim
• podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek
oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą
• podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz
międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych
• podniesienie kompetencji prowadzenia szkoleń oraz udzielania
doradztwa metodycznego nowym grupom odbiorców przez pracowników
dydaktycznych z organizacji koordynującej
• opracowanie i wdrożenie w instytucjach partnerskich rezultatów pracy intelektualnej projektu
• dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków
na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich
§ 2
PRZEDMIOT PROJEKTU
Podstawowym założeniem oraz głównym celem i przedmiotem projektu jest
opracowanie i wdrożenie, w ramach współpracy międzynarodowej,
kompleksowych, innowacyjnych oraz szeroko dostępnych narzędzi i metod
wspierania doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz kadry kierowniczej
szkół polonijnych prowadzących działalność edukacyjną w jęz. polskim za
granicą. Aby osiągnąć założone cele, obok zaplanowanych działań w
krajach instytucji partnerskich, realizacja projektu zakłada również
przeprowadzenie mobilności pracowników merytorycznych instytucji
partnerskich do kraju każdej instytucji partnerskiej.
Cele mobilności:
- zapewnienie stałego kontaktu, doradztwa oraz wsparcia metodycznego
nauczycieli polonijnych przez pracowników dydaktycznych (konsultantów,
doradców metodycznych, trenerów i specjalistów) z organizacji
koordynującej w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu (m.in.
dzięki wykorzystaniu e-learningu)
- poszerzenie umiejętności nauczycieli polonijnych związanych z
planowaniem i organizowaniem pracy dydaktycznej: pomoc w opracowaniu
planów dydaktycznych, wyborze metod i materiałów dydaktycznych,
planowaniu lekcji, opracowaniu indywidualnych programów
terapeutyczno-edukacyjnych, programów zajęć wyrównawczych i kół
zainteresowań oraz własnych programów nauczania
- możliwość zaprezentowania innowacyjnych narzędzi i metod pracy z uczniem oraz ich przetestowania w lokalnych warunkach
- aktywne włączenie się wszystkich partnerów w wypracowanie rezultatów
oraz produktów projektu, stanowiących pomoc i wsparcie
metodyczno-przedmiotowe dla poszczególnych nauczycieli oraz instytucji
prowadzących edukację polonijną
- możliwość wymiany doświadczeń, elementów dobrych praktyk, a także
promocji kultury współpracy i uczenia się od siebie w środowisku
nauczycieli polonijnych z różnych krajów europejskich
- poszerzenie kompetencji kadry zarządzającej szkół polonijnych w zakresie organizacji pracy placówki oświatowej.
Mobilność zagraniczna odbędzie się w dniach 12.11 – 16.11.2021 w kraju organizacji partnerskiej projektu:
Vilniaus r. Maisiagalos vaiku lopselis-darzelis w Mejszagole (Litwa)
§ 3
WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Uczestnikami projektu są pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca
Nabór zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję
Rekrutacyjną a poprzedzony działalnością informacyjno-promocyjną w
formie informacji zamieszczonych na tablicy ogłoszeń w siedzibie
Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie www instytucji.
Równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd
zagraniczny bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność zostanie
zapewniona w procesie rekrutacji.
W rekrutacji będą brane pod uwagę tylko kryteria merytoryczne.
W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i
własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz
deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać
pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres:
ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie
internetowej http://szkolapolska.blogspot.com) lub złożyć osobiście w
sekretariacie – Associació Cultural Escuela Polaca.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 20.09.2021 r. o godz. 16.00
Każdy kandydat zostanie poinformowany o wynikach naboru droga pisemną,
mailową lub telefoniczną. Lista zakwalifikowanych osób do projektu
zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela
Polaca, lista rezerwowa będzie do wglądu w sekretariacie – Associació
Cultural Escuela Polaca
§ 4
KRYTERIA UCZESTNICTWA
Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria:
• zatrudnienie lub umowa o wolontariat z Associació Cultural Escuela Polaca
• minimum roczny staż pracy w oświacie polonijnej
i deklarują:
• aktywny udział w zaplanowanych szkoleniach oraz wszelkich merytorycznych aktywnościach
• wspólną pracę nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu w trakcie i po szkoleniu
• dzielenie się uzyskaną wiedzą w organizacjach macierzystych
• udział w lokalnych działaniach/wydarzeniach informacyjnych o projekcie i działaniach upowszechniających
• wdrażanie pozyskanej wiedzy i umiejętności w codziennej praktyce pedagogicznej
• zaangażowanie w realizację projektu oraz współpracę z instytucjami oświatowymi
• chęć podnoszenia kwalifikacji
§ 5
SPOSÓB ORGANIZACJI MOBILNOŚCI - SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW Z INSTYTUCJI PARTNERSKICH
W drugiej, zaplanowanej w trakcie realizacji projektu mobilności typu
krótkie programy szkoleniowe dla pracowników instytucji partnerskich do
partnera zagranicznego (Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w
Białymstoku) weźmie udział 3 pracowników merytorycznych (2 nauczycieli i
1 przedstawiciel kadry zarządzającej instytucją) – tu nazwa instytucji.
Wyjazd zostanie zorganizowany w terminie 11.11.2021 – 17.11.2021 i
będzie trwał 7 dni (w tym pierwszy (1, tj. 11.11.2021) i ostatni (7, tj.
17.11.2021) dzień przeznaczony na podróż). Działania merytoryczne
podczas mobilności będą miały miejsce w dniach 12.11.21 – 16.11. 21,
zgodnie z ustalonym w porozumieniu z partnerem zagranicznym planem
mobilności – krótkiego szkolenia dla pracowników instytucji
partnerskich.
W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na
odbycie mobilności (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie,
zajęcia w ramach przygotowania kulturowego).
§ 6
KOMISJA REKRUTACYJNA
Komisja Rekrutacyjna powołana przez Prezesa Associació Cultural Escuela
Polaca przeprowadzi wybór uczestników na podstawie kwestionariuszy
zgłoszeniowych, punktacji dot. stażu pracy w oświacie polonijnej, tj.:
- roczny staż – 1 punkt
- za każdy dodatkowy rok pracy +1 punkt
W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o wyborze uczestnika zadecyduje kolejność zgłoszeń.
W wyniku podjęcia powyższej procedury stworzona lista uczestników.
W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów utworzona zostanie
lista rezerwowa. Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej
uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza
osoba z listy rezerwowej.
Każdy kandydat do projektu zostanie poinformowany o wynikach naboru drogą pisemną, mailową lub telefoniczną.
Lista zakwalifikowanych osób do projektu zostanie opublikowana na
tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie
internetowej Associació Cultural Escuela Polaca. Lista rezerwowa będzie
do wglądu w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca.
§ 7
PROCEDURA REZYGNACJI
Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie (w uzasadnionych przypadkach)
możliwa jest po przedstawieniu pisemnego wniosku do koordynatora
projektu z instytucji partnerskiej. Wniosek taki należy złożyć nie
później niż 14 dni przed rozpoczęciem mobilności. W przypadku rezygnacji
uczestnika po zakupieniu biletów lotniczych zostaje on obciążony
kosztami tzw. przebukowania biletu.
Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej
miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy
rezerwowej.
§ 8
OBOWIĄZKI UCZESTNIKA MOBILNOŚCI I PROJEKTU
przed mobilnością zagraniczną:
- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty
polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone
materiały,
- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia
w trakcie mobilności zagranicznej:
- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,
- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej –
nazwa instytucji z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników
organizacji partnerskich,
- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,
- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego
wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy
intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym
po mobilności:
- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot.
prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach
upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym
dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji
partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu
- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po
zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej
- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie
przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do
org. koordynującej).
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie zostaną określone w umowie
pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności
(pracownikiem). Wzór umowy zostanie udostępniony na stronie
internetowej Associació Cultural Escuela Polaca.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 0034 644407101 lub adresem mailowym – jose.manuel.rodriguez.moreno@gmail.com
Szczegółowe informacje o Programie Erasmus+, akcji 2, Edukacja szkolna,
Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej -
http://erasmusplus.org.pl/edukacja-szkolna/akcja-2/
Komentarze
Prześlij komentarz