Zajęcia w Tarragonie, 21 października
Sikorki
Zajęcia październikowe Sikorki zaczęły od swobodnych zabaw, po czym przeszliśmy do głównego tematu lekcji - Bezpieczna droga do szkoły.
W pierwszej kolejności zapoznaliśmy się z piosenką Centrum Uśmiechu - ,,Światła drogowe'', która ułatwiła nam późniejszą pracę plastyczną. Następnie utrwaliliśmy zasady zachowania się na drodze, poznając sygnalizator drogowy, znak ostrzegawczy STOP, znak przejazdu kolejowego oraz ,,pasy zebry'' czyli przejście dla pieszych. Ażeby lepiej przyswoić wiedzę o znakach drogowych, z kart prac Tropiciele stworzyliśmy sygnalizator oraz złożyliśmy i skleiliśmy samochody.
Po tej części plastycznej zjedliśmy śniadanko, a następnie udaliśmy się do Orłów, aby wspólnie zrobić owocowe szaszłyki z bitą śmietaną! Specjalny szaszłyk uczniowie przygotowali również dla pani dyrektor, Ewy Hojnej.
Witaminowa uczta pozwoliła nam na powtórkę z owoców, integrację grupową oraz na zapełnienie brzuszków.
Tak posileni wyszliśmy na szkolne boisko, by w piasku tworzyć ,,domki dla mrówek''. Nie zabrakło pogadanki na różne tematy oraz utrwalanie i poznawanie nowych słówek w języku polskim takich jak plaga czy pożyteczna. Po powrocie do klasy pobawiliśmy się w ,,Sygnalizator'', gdzie dzieci naśladowały samochody, dostosowując się do słów nauczyciela oraz znaków drogowych zachowując zasady poruszania się na drodze.
Nasze zajęcia zbiegły się z Polonijnym Dniem Dwujęzyczności, dlatego też Sikorki i Orły nagrały film zadając jedno pytanie : Dlaczego uczysz się języka polskiego? Młodszym dzieciom było nieco trudniej z uwagi na nieśmiałość, ale padły odpowiedzi, między innymi: żeby móc jechać do Polski, żeby Mikołaj przyszedł, oraz że lubią szkołę polską. Starsze dzieci wypowiadały się sprawniej.
Na zakończenie naszych zajęć uruchomiliśmy naszą kreatywność, tworząc plakat miasteczka, który dokończymy na następnych zajęciach.
Jako mama i nauczycielka apeluję gorąco do rodziców i starszego rodzeństwa, ROZMAWIAJCIE PO POLSKU!!!
Pozdrawiam,
Małgosia
Orły
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i sprawdzenia zadania domowego oraz przypomnienia nazw dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Główny temat zajęć brzmiał: stragan owocowo-warzywny.
Pierwszym zadaniem było narysowanie i podpisanie swoich ulubionych owoców i warzyw. Okazało się, że uczennice lubią jabłka, gruszki, czereśnie, pomarańcze oraz takie warzywa jak: ziemniaki, ogórki, pomidory. Następnie korzystając z hiszpańskiej planszy przedstawiające owoce przeszliśmy do tłumaczenia nazw owoców z języka hiszpańskiego na język polski. Niektóre nazwy sprawiły uczennicom trochę problemów.
Kolejno bawiliśmy się w odgadywanie zagadek tematycznych, przy okazji poznaliśmy kilka nowych nazw warzyw, tj. brukselka, bakłażan oraz owoców (śliwka). Podczas zabawy określaliśmy ich cechy, czyli szukaliśmy przymiotników (okrągły, długi, zielony itd.).
Po przerwie śniadaniowej przeszliśmy do drugiej części naszych zajęć, tzw. Kącika gastronomicznego. Razem z młodszą grupą, Sikorkami, przygotowaliśmy przepyszne, kolorowe szaszłyki owocowe. Podczas przygotowywania utrwalaliśmy nazwy przyniesionych owoców. Ta część zajęć najbardziej spodobała się uczniom.
Po tak intensywnej pracy wyszliśmy na boisko szkolne pograć w piłkę, poskakać na skakance.
Po powrocie do klasy wysłuchaliśmy piosenki ´´By zdrowym być´´ oraz wzięliśmy udział w mini projekcie z okazji dnia dwujęzyczności. Zadanie podlegało na udzieleniu odpowiedzi na pytanie: dlaczego uczysz się języka polskiego? Każde dziecko zostało nagrane oddzielnie i nie słyszało odpowiedzi swoich koleżanek i kolegów. Nasze dzieci przeważnie uczą się polskiego, ponieważ ich mamy są Polkami, a także żeby móc rozmawiać z babcią czy ciocią w Polsce.
Pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem DO WIDZENIA.
PRACA DOMOWA:
Dzieci otrzymały do domu karty pracy (należy odszukać ukryte nazwy owoców
w diagramie oraz pokolorować kolorowankę).
Proszę pamiętać o przyniesieniu na następne zajęcia zeszytu.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz