Zajęcia w Gironie, 30 września
Biedronki i Motylki
Na początku spotkania bawiliśmy się przy piosence Mało nas , której słowa pozwoliły utrwalić nasze imiona do perfekcji. Tematem przewodnim zajęć była nasza grupa czyli JA-TY-MY i związane z tym zagadnieniem treści.
Pierwszym z nich było wspólne opracowanie szkolnego Kodeksu. Najpierw w luźnej, spontanicznej rozmowie przytaczaliśmy różne sytuacje jakie zdarzają lub mogłyby się wydarzyć w naszej szkole. Następnie omówiliśmy sposoby zachowania w konkretnych sytuacjach. Dzieci bardzo poważnie podeszły do tematu. Po moim wprowadzeniu w zagadnienie i poprowadzeniu dyskusji - Maia (która była ,,panią nauczycielką ,, podsumowującą tę część spotkania ) bardzo ładnie omówiła z dziećmi przy pomocy obrazków zasady postępowania obowiązujące na naszych spotkaniach szkolnych. Była to doskonała lekcja utrwalania słownictwa polskiego, poznawania nowych polskich wyrazów i umiejętności zastosowania ich w zdaniach. Obrazkowy Kodeks klasowy umieściliśmy na tablicy , aby każdy mógł utrwalić jego treść.
Po śniadaniu (w czasie którego Daniel poczęstował wszystkich pysznymi ciasteczkami) Olivia zaprezentowała niespodziankę w postaci tajemniczego woreczka, który przywiozła z Polski. Opowiedziała dzieciom o swojej wakacyjnej wycieczce do kopalni soli w Wieliczce, a każde dziecko mogło posmakować kryształek soli prosto z kopalni.
Po dowolnych zabawach na podwórku szkolnym przystąpiliśmy do kontynuacji tematu. Wyjaśniliśmy pojęcia: kolega/koleżanka i przyjaciel/przyjaciółka. Dzięki zabawom dydaktycznym: Co kto lubi? i Co jest takie same? dowiedzieliśmy się o naszych zainteresowaniach oraz zaobserwowaliśmy różnice i podobieństwa. Następnie w grupach wykonaliśmy prace plastyczne ( Stworki-Cudaczki), które miały za zadanie zdobywanie umiejętności pracy w grupie oraz ukazanie różnicy w wykonaniu stworka z takich samych materiałów. Prace oczywiście umieściliśmy na wystawie klasowej.
Na zakończenie spotkania bawiliśmy się w zabawę Przyjdź do mnie jako...., w którą będziemy bawić się jeszcze nie raz.
Zadanie domowe
Dzieci otrzymały tekturowe ramki okienne, które należy wykorzystać do wykonania pracy plastycznej przedstawiającej widok za oknem ( interpretacja dowolna - pogoda, to co widać...itp) oraz spróbować opowiedzieć co przedstawia wykonana praca.
Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Maria Kołomyjec
Komentarze
Prześlij komentarz