Zajęcia w Barcelonie, 21 października

Poziomki 

Deszczowe dni, zachmurzone niebo, silny wiatr jednym słowem jesień w pełni. To właśnie charakterystycznym dla tej pory roku oznakom poświęcony jest blok tematyczny realizowany w grupie Poziomek. 

W czasie ostatniego spotkania głównym tematem była wiewiórka, jako reprezentant mieszkańca polskich lasów. Dzieci wysłuchały wiersza opisującego życie wiewiórki, wygląd, nawyki żywieniowe itp. Oprócz poznania tego zwierzęcia od strony przyrodniczej, dzieci obejrzały również krótki fragment filmu Alvin i wiewiórki i poznały inny sposób przestawienia wiewiórek. 
Na zajęciach o takiej tematyce nie mogło zabraknąć pracy plastycznej, wykorzystującej piękne jesienne liście. 
W ramach edukacji społecznej i tworzenia więzi w grupie, każde z dzieci odcisnęło swoją dłoń w masie solnej, w ten sposób powstały osobiste/indywidualne dziecięce „pieczęcie”. Odciski w masie solnej wspólnie utworzyły unikatową mozaikę. 
Oprócz zajęć w sali szkolnej, dzieci spędziły czas na grach i zabawach (np. z woreczkami z grochem, piłkami, chustą animacyjną) na patio. 

Pozdrawiam serdecznie,  
Izabela Tomaczk, Babcia Sabina, Monika Szewczyk 

Jagódki 

Nasze ostatnie zajęcia w grupie Jagódek zaczęliśmy przywitaniem się z Sową Mądrą Głową oraz opowieściami o minionym tygodniu. Następnie rozpoczęliśmy rozmowę na temat zwierząt domowych. Wszyscy już wiemy jakie zwierzęta mogą zamieszkać z nami w domu! Każdy miał okazję pochwalić się jakie zwierzątko ma albo o jakim marzy. Okazało się również, że niektórzy z nas znają piosenkę i wierszyk o kotku! 
Kolejnym punktem naszych zajęć był konkurs zagadek. Podzieliliśmy się na grupy i odgadywaliśmy o jakich zwierzątkach była mowa. W grze liczył się również dobry refleks, ponieważ mogliśmy odpowiedzieć na pytania dopiero po naciśnięciu dzwonka (jak w prawdziwym teleturnieju)! 
Po krótkiej przerwie śniadaniowej jak co tydzień bawiliśmy się w artystów razem z Panią Martą. Następnie porozmawialiśmy o obowiązkach jakie wynikają z posiadania zwierzątka w domu oraz zaprezentowaliśmy pewne czynności podczas zabawy w pantomimę. 
Naszym przedostatnim punktem była zabawa na ukochanym patio, gdzie mieliśmy szanse porządnie się wyszaleć, a na koniec każdy narysował ulubione zwierzątko. 
Dziękujemy za kolejną wspaniała sobotę! Do zobaczenia na kolejnych zajęciach! 

Pozdrawiamy, 
Kaja i Pauliny 

Malinki 

Jako że jesień już w pełni, nasze ostatnie sobotnie zajęcia poświęcone były w dużej części właśnie tej porze roku. Zajęcia zaczęliśmy od tradycyjnego powitania i sprawdzenia listy obecności, oraz od niemal godzinnej sesji arteterapii. 
Zanim wprowadziliśmy temat jesieni, należało się posilić pożywnym śniadankiem. Zaraz potem jesień zagościła u nas na dobre. Przy pomocy materiałów audiowizualnych, omówiliśmy jesienne zjawiska pogody, jesienną florę i faunę, kolory, skarby jesieni, itp. Opowiedział nam też o tym wszystkim wiersz Doroty Rozwens „Co jesień niesie”. Dla utrwalenia, odpowiadaliśmy na zagadki o jesieni. Ale to nie wszystko: dla miłośników muzyki i tańca była jeszcze sympatyczna piosenka „Jesienne cza cza cza”, którą próbowaliśmy wspólnie zaśpiewać, a co odważniejsi, zatańczyć. Na koniec tej części zabraliśmy się za wykonanie prac plastycznych i przy użyciu szablonów, nożyczek i kleju, powstały papierowe wiewiórki i jeżyki. 
Po przerwie rekreacyjnej, kolejnym punktem programu był Dom i otoczenie, czyli poznawanie i ćwiczenie słownictwa związanego z domem/ mieszkaniem, pomieszczeniami w nim się znajdującymi i ich wystrojem, i naszym otoczeniem zewnętrznym. Aby ta nowo nabyta wiedza nam się utrwaliła, dzieci dostały jako zadanie domowe karty pracy Mój pokój, które nie tylko ćwiczą słówka, ale też i przyimki, bo to właśnie za ich pomocą określamy położenie przedmiotów w naszym pokoju. 
Z cyklu Wielcy Polacy, dzieci poznały tym razem sylwetkę naszego wielkiego poety romantycznego, Adama Mickiewicza. Choć większość jego utworów jest jeszcze zbyt poważnych dla Malinek, zachęcam do czytania jego bajek i niektórych ballad. My, w naszym Kąciku czytelniczym, zapoznaliśmy się z bajką „Przyjaciele”, a przy okazji wyjaśniliśmy, co to jest morał, czyli nauka płynąca z tego właśnie gatunku literackiego. W tym przypadku chodziło o „przysłowie niedźwiedzie”, bowiem, jak pisał wieszcz; Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie. I tym Mickiewiczowskim akcentem żegnamy się do kolejnych zajęć, przypominając o pracy domowej.

PRACA DOMOWA: Karta pracy Mój pokój 

Pozdrawiamy, 
Gosia i Patrycja 

Jarzębina 

Na ostatnich zajęciach wróciliśmy do tematu kodeksu klasowego. Jeszcze raz przeczytaliśmy punkty kodeksu z książki "Nasza Szkoła" oraz rozmawialiśmy o ich znaczeniu. Dyskutowaliśmy o tym czy nauczycielom trzeba mówić o wszystkim, czy może czasem lepiej spróbować dojść do porozumienia bez angażowania nauczycieli, a także o tym czy zawsze trzeba mówić prawdę (uczniowie przyznali że czasem nie mówią prawdy, np. gdy babcia ugotuje nielubianą zupę lub przyjaciel przyniesie nietrafiony prezent) , co znaczy szanować innych oraz dotrzymywać słowa. Kilka z zasad zapisaliśmy na kartce, którą przypieczętowaliśmy odciskami palców. 
Następnie przeczytaliśmy tekst "To jest moja szkoła". Wykorzystaliśmy pomysł z czytanki i stworzyliśmy własną "ważną skrzynkę", do której każdy, anonimowo czyli tajnie, może wrzucić pomysł na to, co można zmienić lub ulepszyć w klasie lub na zajęciach. Pomysły będą przegłosowywane podczas lekcji. Mamy już nawet pierwsze propozycje. Niestety na razie tylko dotyczące wydłużenia czasu na sali gimnastycznej ale liczymy, że będą pojawiały się nowe, innowacyjne idee. Nasza kartka z kalendarza tym razem dotyczyła odkrycia Ameryki przez Krzysztofa Kolumba. Uczniowie poznali ciekawostki dotyczące tego wydarzenia a następnie wykonali prace plastyczne. W klasie pojawiła się dużą mapa świata na której pokazywaliśmy kontynenty oraz miejsce do którego dopłynął Krzysztof Kolumb. 

Pozdrawiamy, 
Ania i Agata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?