Zajęcia w Gironie, 21 października
Biedronki
W ubiegłą sobotę mieliśmy wyjątkowo jesienne spotkanie. Na początku zajęć bawiliśmy się wspólnie z Motylkami przyswajając nazwy czynności i zawodów. Przy niewielkiej pomocy nauczycielki dzieci bardzo dobrze radziły sobie z tym niełatwym zadaniem.
Po zaśpiewaniu piosenki powitalnej przeszliśmy do tematu dnia jakim były Dary jesieni. Odczytaliśmy fragment wiersza pt. Pani Jesień
Kolorowa ze mnie Pani,
tutaj kosze mam z darami.
Jabłka, gruszki i śliweczki,
to są z sadu cukiereczki.
Tu w koszyku mam ziemniaki,
por, marchewkę i buraki.
Ogród nam je wszystkie dał,
bo podzielić się dziś chciał.
Tu kasztany i żołędzie,
z których potem ludzik będzie.
Mam też liście kolorowe,
jarzębinę, grzybki zdrowe.
Każde dziecko przyniosło z domu jesienne skarby. Wszystkie owoce i warzywa oraz kolorowe liście, szyszki, kasztany i żołędzie umieściliśmy w papierowym koszu. Odszukiwaliśmy w naszym koszu dary jesieni wymienione w wierszu. Opisywaliśmy kolejno - marchewkę, pietruszkę, dynię, paprykę, ziemniak, jabłko, gruszkę, kasztany, żołędzie, liście. Była to doskonała okazja do nauki nazw owoców z lasu i ogrodu, kolorów i kształtów.
Po śniadaniu w trakcie którego zaśpiewaliśmy Sto lat dla 9-letniego Patricka i 12-letniej Andrei wykonaliśmy z owoców i warzyw ludziki, które posłużyły nam jako postacie do naszego Biedronkowego Teatrzyku.
Następnie bawiliśmy się na podwórku szkolnym korzystając z pięknej słonecznej pogody. Wykonane przez dzieci ludziki towarzyszyły im w trakcie zabaw. Jako dopełnienie jesiennego tematu dzieci wykonały przy użyciu liści z drzew i papierowych liści , kasztanów i żołędzi jesienny obraz, który został umieszczony na ścianie.
Pod koniec zajęć jak zwykle czytaliśmy książeczkę z naszej szkolnej biblioteki.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na kolejne zajęcia,
Maria Kołomyjec
Motylki
Zajęcia zaczęliśmy od wspólnej gry dla Biedronek i Motylków.
Dzieci poznawały nazwy zawodów poprzez zabawę. Z porozrzucanych elementów układanki, gdzie głównym fragmentem był puzzel z nazwą zawodu, dzieci dopasowywały narzędzia niezbędne do wykonywania pracy. Tak więc krawiec odzyskał zagubioną maszynę do szycia, a mechanikowi przypasowano skrzynie na narzędzia. Następnie dzieci opowiedziały, jakie są ich wymarzone zawody i dlaczego chciałyby tę pracę wykonywać. Wśród Motylków i Biedronek mamy przyszłych lekarzy, policjantów, strażaków i kucharzy.
W dalszej części zajęć dzieci poznawały owoce i warzywa jesienne. Był to też motyw naszych zajęć — Jesień. Dzieci wykonały wspólnie jesienny koszyk, umieszczając w nim jesienne owoce i warzywa.
Po śniadaniu, ze starszymi dziećmi omówiliśmy cyfry od 1 do 10 w języku polskim. Cyfry zostały opisane na tablicy, a dzieci zapisały je w swoich zeszytach. Następnie na głos czytały cyfry w kolejności numerycznej, a także losowo.
Po tych ćwiczeniach udaliśmy się na szkolne podwórko. Po powrocie do klasy kontynuowaliśmy naukę, poznając literki "ą" i "ę".
Na koniec zajęć omówiliśmy, na czym polegają prace jesienne w ogrodzie, sadzie i przy naszym domu.
Zakończeniem naszego dnia pracy była wspólna lektur książki "Rymowanki mojego dzieciństwa", która ma na celu właściwe wyrobienie poprawnej wymowy.
Serdecznie zapraszam na kolejne spotkanie,
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz