Zajęcia w Barcelonie, 30 września

Poziomki 

W czasie ostatniego sobotniego spotkania dzieci z grupy Poziomek realizowały temat „To jestem ja”. Ponieważ spotykamy się co dwa tygodnie dzieci nie znają jeszcze swoich imion. Na lepsze poznanie koleżanek i kolegów była zorientowana pierwsza część spotkania, w której chętne dzieci przedstawiały się na forum grupy. Do swojej prezentacji dzieci mogły dobrać kolorową perukę, lub kartonowe maski. 

Następnie wspólnie obejrzeliśmy prezentację „Ciało człowieka dla dzieci – nauka części ciała”, dzieci pokazały „na sobie” gdzie znajdują się oczy, uszy czy ramiona, które wspólnie przeliczyliśmy. 
Po śniadaniu Poziomki przeszły na patio znajdujące się na dachu budynku, gdzie dostępne są dla nich zabawkowe samochody, rowery, motory oraz zjeżdżalnia. Przed rozejściem się do domu był jeszcze czas na zabawienie się w Starego niedźwiedzia i Ojca Wirgiliusza. 
Na zakończenie zajęć każde z dzieci mogło pozostawić po sobie ślad… i odrysować na kartce swoje dłonie. 
Bardzo proszę aby dzieci z grupy Poziomek na następne zajęcia przyniosły ze sobą fartuszki ochronne abyśmy mogli malować farbkami oraz zdjęcie z rodzinnego albumy, które wykorzystamy do następnego ćwiczenia prezentacji. 

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Szewczyk, Babcia Sabina, Izabela Tomczak

Jagódki 

Dnia 30 września po raz drugi Jagódki spotkały się w Szkole Polskiej. Nasze spotkanie zaczęliśmy od swobodnej zabawy. Następnie w przyjaznym kręgu przypomnieliśmy sobie nasze imiona oraz przywitaliśmy Sowę Mądrą Głowę, która razem z nami będzie spotykała się w soboty. 
Później nadszedł czas na zabawy ruchowe i integracyjne, dzięki którym lepiej się poznaliśmy. Naszym głównym tematem zajęć była obecna pora roku- jesień. Wymieniliśmy spostrzeżenia dotyczące zmian zachodzących w pogodzie w Polsce i Hiszpanii. Porównaliśmy zdjęcia przedstawiające jesienne krajobrazy dwóch krajów oraz przypomnieliśmy sobie kolory, jakie dominują w tej porze roku. Mieliśmy też okazje przypomnieć sobie nazwy wybranych owoców i porównać ich smaki. Już wiemy, że banan jest słodki, grejpfrut gorzki, a cytryna kwaśna. Po rozmowie nadszedł czas na kolorowanie wiewiórki oraz dekorowanie jej ogona jesiennymi liśćmi. Dzieciom bardzo spodobało się to zadania i wymieniały innych mieszkańców lasu. Tym sposobem przypomnieliśmy sobie piosenkę o Starym Niedźwiedziu. Dzieciom przypadło do gustu śpiewanie i nasz kolega- Józef zaśpiewał nam inną polską piosenkę- Ogórek, ogórek, ogórek. Zielony ma garniturek
Po krótkiej przerwie śniadaniowej dzieci spędziły czas z panią Martą, która poprowadziła zajęcia z arteterapii. 
Przedostatnim punktem naszego dnia była zabawa na patio. Tam, wszyscy razem mogliśmy pobawić się w „Starego Niedźwiedzia”! 
Na zakończenie dzieci z ziemniaka i zapałek wykonały jeża! Wszyscy wymyślili imiona dla swoich nowych pupili i zabrali ich do domu. 

Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i do zobaczenia na kolejnych zajęciach! Kaja, Paulina 

Malinki 

Nasze ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy, jak zwykle, od przywitania się i sprawdzenia listy obecności. Doszła do nas kolejna nowa koleżanka, Emma, którą serdecznie witamy w naszym gronie. Witamy też naszą drugą praktykantkę, panią Patrycję. 
Zaraz po przywitaniu, zajęcia przejęła p. Marta Pawlikowska i przez całą godzinę Malinki miały arteterapię, czyli „Terapię przez sztukę”, stały już punkt naszych spotkań. 


Po pożywnym śniadanku wróciliśmy pokrótce do wypomnień z wakacji, które były tak naprawdę punktem wyjścia do przypomnienia sobie lub zapoznania się z elementami geografii Polski. Niektóre dzieci przyniosły zdjęcia lub pocztówki z wybranych miejsc w kraju, inne mówiły o znanych im miastach, górach czy plażach, a stąd łatwo już było przejść do mapy i wskazać na niej te wszystkie bliskie nam miejsca. Pomocna nam była też sympatyczna piosenka – wideo Jesteśmy Polką i Polakiem,którą część z nas poznała już w zeszłym roku, a dzięki której z łatwością odbyliśmy krótką, acz treściwą podróż po Polsce: od Tatr aż po Bałtyk. Był też pokaz zdjęć z emblematycznymi widokami: Morskie Oko, Rynek Krakowski z Lajkonikiem, Pałac Królewski w Warszawie, Syrenka Warszawska, nadbałtycka plaża czy Mazury. Następnie, dzieci pracowały nad kartami pracy z mapą Polski. Po tym ćwiczeniu chyba nie ma już Malinki, która nie umiałaby zaznaczyć rzeki Wisły czy też naszej stolicy, Warszawy. 
Po grach i zabawach na patio, przyszedł czas na temat związany z rodziną, a więc opis rodziny po polsku i stopnie pokrewieństwa. Dla wielu Malinek słownictwo „rodzinne” nie stanowi żadnego problemu, ale dobrze było sobie je powtórzyć i zapamiętać. Dzieci dostały dwie karty pracy: tematyczny słowniczek hiszpańsko-polski do pomocy (przyda się do zrobienia zadania domowego!) oraz „Rodzinne zdjęcia”, czyli ćwiczenie na opis różnych członków rodziny. Z zadania wszyscy wywiązali się doskonale. Na dodatek, w ramach naszego Kącika czytelniczego, przeczytaliśmy wiersz Doroty Rozwens „Odlotowa rodzinka” i poćwiczyliśmy słuchanie ze zrozumieniem. Malinki świetnie odpowiadały na pytania zadawane do przeczytanego tekstu.
Kolejnym punktem programu było krótkie wprowadzenie do cyklu Wielcy Polacy w historii Polski, który będziemy realizować w tym roku szkolnym. Posłużyła nam ku temu piosenka „Wielcy Polacy” z cyklu „Niezwykłe lekcje rytmiki”, która w bardzo przystępny sposób wprowadziła nas w temat naszych wielkich rodaków, takich jak Chopin, Mickiewicz czy Jan Paweł II. 
Na zakończenie posprzątaliśmy nieco naszą klasę i pożegnaliśmy się do następnych zajęć, na które zapraszamy 14 października. 

PRACA DOMOWA: Karta pracy: Drzewo genealogiczne- można narysować lub powklejać zdjęcia, no i oczywiście podpisać. Będziemy omawiać nasze drzewa na następnych zajęciach. 
Dodatkowo, karta pracy= łamigłówka z nazwami stopni pokrewieństwa (niektóre starsze Malinki zrobiły jeszcze na zajęciach). 

Pozdrawiamy, 
Gosia, Karolina i Patrycja 

Jarzębina 

Zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęliśmy od sprawdzenia listy obecności oraz pracy domowej. Następnie przypomnieliśmy sobie czytankę z poprzednich zajęć: "Jak spędziliśmy wakacje". Z tęsknotą wspominaliśmy letni czas i opowiedzieliśmy o naszych podróżach. Wypisaliśmy tez nazwy wszystkich miejscowości i krain geograficznych oraz próbowaliśmy zaznaczyć je na mapie. Przypomnieliśmy też sobie, że nazwy geograficzne piszemy dużą literą. Uczniowie pamiętali, że dużą literą piszemy też imiona i nazwiska, nazwy państw, tytuły książek czy filmów. 
Kolejnym elementem zajęć była czytanka "Pod starym dębem" opowiadająca o skarbie zakopanym 1 września 1939 i odnalezionym po wielu latach. Rozmawialiśmy co wydarzyło się tego dnia i dlaczego jest to ważna data w historii Polski i Świata. Okazało się, że dzieci znają wiele opowieści dotyczących II wojny światowej, którymi chętnie się dzieliły. 
Data 01/09/1945 stała się tematem kolejnej "Kartki z kalendarza". Uczniowie wykonali prace z ogromną fantazją i zaangażowaniem. 

Praca domowa: 
1. Naucz się pięknie czytać czytankę "Pod starym dębem" 
2. Dokończ kartkę z kalendarza (urodziny, Wybuch II wojny światowej)

Ania i Agata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?