Zajęcia w Gironie, 7 października
Biedronki
Gdy na dworze pada deszcz
Kiedy wszystko szare jest
Wyjmij kredki i narysuj to co tylko chcesz
ref. Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo
Na zielono, na czerwono
i pomarańczowo
Dzieci: Deszczyk pada, deszczyk pada, - stukają palcami o podłogę,
parasolka się rozkłada. - tworzą parasolkę z palca wskazującego i dłoni, Chmurki małe się spotkały - kreślą w powietrzu kształty chmur,
i cichutko rozmawiały. - dłonie naśladują rozmowę,
Deszczyk pada, mały, wielki, - naśladują palcami padający deszcz,
W kałuże zamienia kropelki. - uderzają całymi dłoniami o podłogę.
Narysuję starannie półkole,
Potem łuki,
Laseczkę,
Falbankę.
I już idę pod parasolem,
Przez pola,
Przez las,
Przez polankę.
Zadanie domowe. Bardzo proszę wszystkie dzieci o przyniesienie na następne zajęcia darów jesieni. Mogą to być m.in. szyszki, kasztany, żołędzie, kolorowe liście, jabłka, gruszki, marchewki i ziemniaki ( o ciekawych kształtach).
Pozdrawiam i zapraszam na kolejne spotkanie w Szkole Polskiej w Gironie, Maria Kołomyjec
Motylki
Na początku spotkania jak zawsze przywitaliśmy się tańcząc i śpiewając nasze ulubione piosenki. Następnie omówiliśmy zadanie domowe z poprzednich zajęć. Nie wszystkie dzieci przyniosły wykonane zadanie domowe, tak więc bardzo proszę o przyniesienie zaległego zadania na kolejne spotkanie.
Jednym z tematów dnia była jesienna pogoda, która jak wiemy potrafi być kapryśna co oznacza, że - raz świeci słońce, a raz pada deszcz. W zabawie ruchowej przedstawiającej takie właśnie zjawiska pogodowe utrwalaliśmy słownictwo związane z deszczem, który może być: mały, drobny, duży, może być ulewa lub grad. Poza tym deszcz może nazywać się kapuśniaczek. Może też być kolorowy, jak w piosence, której wysłuchaliśmy przypominając sobie nazwy kolorów.
Piosenka pt. Kolorowy deszczGdy na dworze pada deszcz
Kiedy wszystko szare jest
Wyjmij kredki i narysuj to co tylko chcesz
ref. Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo
Na zielono, na czerwono
i pomarańczowo
Następnie obejrzeliśmy film pt. Parasol z serii Miś Uszatek, omówiliśmy jego treść zwracając uwagę na zachowanie zwierzątek.
Kolejną zabawą była rymowanka ( zabawa paluszkowa pt. Pada deszczyk ), której uczyliśmy się ilustrując tekst dłońmi.
Dzieci: Deszczyk pada, deszczyk pada, - stukają palcami o podłogę,
parasolka się rozkłada. - tworzą parasolkę z palca wskazującego i dłoni, Chmurki małe się spotkały - kreślą w powietrzu kształty chmur,
i cichutko rozmawiały. - dłonie naśladują rozmowę,
Deszczyk pada, mały, wielki, - naśladują palcami padający deszcz,
W kałuże zamienia kropelki. - uderzają całymi dłoniami o podłogę.
Praca plastyczna również związana była z tematem pogody. Zadaniem Biedronek było umieszczenie na chmurkach kropelek wody wg wskazówek nauczycielki. Wszystkie dzieci wykonały zadanie rewelacyjnie. Brawo!
W trakcie śniadania odśpiewaliśmy Sto lat naszemu solenizantowi 4-letniemu Polowi i częstowaliśmy się przepysznymi kolorowymi ciasteczkami.
Na podwórku szkolnym oprócz swobodnych zabaw ruchowych odszukiwaliśmy ukryte wśród krzewów literki. Znaleźliśmy wszystkie.
Po powrocie do sali zajęliśmy się drugim tematem dnia - a mianowicie naszymi zabawkami. Zastanawialiśmy się jak możemy dbać o nie i czy rzeczywiście szanujemy własne i innych dzieci zabawki. W swobodnej rozmowie poznawaliśmy polskie słownictwo i utrwalaliśmy już znane wyrazy.
Na zakończenie zajęć narysowaliśmy wierszyk.
Narysuję starannie półkole,
Potem łuki,
Laseczkę,
Falbankę.
I już idę pod parasolem,
Przez pola,
Przez las,
Przez polankę.
Zadanie domowe. Bardzo proszę wszystkie dzieci o przyniesienie na następne zajęcia darów jesieni. Mogą to być m.in. szyszki, kasztany, żołędzie, kolorowe liście, jabłka, gruszki, marchewki i ziemniaki ( o ciekawych kształtach).
Pozdrawiam i zapraszam na kolejne spotkanie w Szkole Polskiej w Gironie, Maria Kołomyjec
Motylki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy wspólnym odśpiewaniem przez Motylki i Biedronki piosenek, które już znamy. Towarzyszyły temu wspólne tańce. Następnie przypomnieliśmy sobie o naszym Szkolnym Kodeksie dobrego zachowania w szkole.
W dalszej kolejności, Motylki miały zajęcia osobne, poświęcone pracy z naszymi książkami i ćwiczeniami Tropiciel. Na początku zajęliśmy się wyklejaniem. Jak poprawnie powinnyśmy się zachowywać na ulicy? Wklejaliśmy odpowiednie naklejki w przypisanych miejscach.
Następnie uzupełniliśmy nasz Kodeks Szkolny podkreślając zachowania poprawnie i wykreślając zachowania negatywne w szkole. Wszystkie ćwiczenia były wykonywane w języku polskim.
Potem mieliśmy przerwę śniadaniową, po której udaliśmy się na szkolne podwórko. Tam czekała na nas niespodzianka.
Motylki i Biedronki wspólnie szukały literek polskiego alfabetu, prześcigając się w wynajdowaniu schowanych kartek z literkami. Po odnalezieniu wszystkich liter dzieci ułożyły je w odpowiednim porządku, przypominając sobie tym samym alfabet i fonetykę tych liter.
Po powrocie z podwórka przystąpiliśmy do wykonywania kolejnych ćwiczeń, szkoląc tym samym i utrwalając język polski. Pisaliśmy w liniach polskie zdania i je czytaliśmy. Wykonywaliśmy ćwiczenia polegające na malowaniu odpowiednim kolorem wskazanych przedmiotów oraz czytaniu fragmentów opowiadania.
Na zajęciach dużą uwagę poświęcamy na pisaniu i czytaniu, w oparciu o podręczniki i zeszyty ćwiczeń "
Tropiciel".
Zapraszam serdecznie na kolejne spotkanie,
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz