Zajęcia w Gironie, 7 października

Biedronki

Na początku spotkania jak zawsze przywitaliśmy się tańcząc i śpiewając nasze ulubione piosenki. Następnie omówiliśmy zadanie domowe z poprzednich zajęć. Nie wszystkie dzieci przyniosły wykonane zadanie domowe, tak więc bardzo proszę o przyniesienie zaległego zadania na kolejne spotkanie. 
Jednym z tematów dnia była jesienna pogoda, która jak wiemy potrafi być kapryśna co oznacza, że - raz świeci słońce, a raz pada deszcz. W zabawie ruchowej przedstawiającej takie właśnie zjawiska pogodowe utrwalaliśmy słownictwo związane z deszczem, który może być: mały, drobny, duży, może być ulewa lub grad. Poza tym deszcz może nazywać się kapuśniaczek. Może też być kolorowy, jak w piosence, której wysłuchaliśmy przypominając sobie nazwy kolorów. 
Piosenka pt. Kolorowy deszcz
Gdy na dworze pada deszcz
Kiedy wszystko szare jest
Wyjmij kredki i narysuj to co tylko chcesz
ref. Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo
Na zielono, na czerwono
i pomarańczowo

Następnie obejrzeliśmy film pt. Parasol z serii Miś Uszatek, omówiliśmy jego treść zwracając uwagę na zachowanie zwierzątek. 
Kolejną zabawą była rymowanka ( zabawa paluszkowa pt. Pada deszczyk ), której uczyliśmy się ilustrując tekst dłońmi. 

Dzieci: Deszczyk pada, deszczyk pada,                      - stukają palcami o podłogę,
parasolka się rozkłada.              - tworzą parasolkę z palca wskazującego i dłoni, Chmurki małe się spotkały                           -  kreślą w powietrzu kształty chmur,
i cichutko rozmawiały.                                                - dłonie naśladują rozmowę,
Deszczyk pada, mały, wielki,                       -  naśladują palcami padający deszcz,
W kałuże zamienia kropelki.                       - uderzają całymi dłoniami o podłogę.

Praca plastyczna również związana była z tematem pogody. Zadaniem Biedronek było umieszczenie na chmurkach kropelek wody wg wskazówek nauczycielki. Wszystkie dzieci wykonały zadanie rewelacyjnie. Brawo! 
W trakcie śniadania odśpiewaliśmy Sto lat naszemu solenizantowi 4-letniemu Polowi i częstowaliśmy się przepysznymi kolorowymi ciasteczkami. 
Na podwórku szkolnym oprócz swobodnych zabaw ruchowych odszukiwaliśmy ukryte wśród krzewów literki. Znaleźliśmy wszystkie. 
Po powrocie do sali zajęliśmy się drugim tematem dnia - a mianowicie naszymi zabawkami. Zastanawialiśmy się jak możemy dbać o nie i czy rzeczywiście szanujemy własne i innych dzieci zabawki. W swobodnej rozmowie poznawaliśmy polskie słownictwo i utrwalaliśmy już znane wyrazy. 
Na zakończenie zajęć narysowaliśmy wierszyk. 

Narysuję starannie półkole, 
Potem łuki, 
Laseczkę, 
Falbankę.
I już idę pod parasolem, 
Przez pola, 
Przez las, 
Przez polankę. 

Zadanie domowe. Bardzo proszę wszystkie dzieci o przyniesienie na następne zajęcia darów jesieni. Mogą to być m.in. szyszki, kasztany, żołędzie, kolorowe liście, jabłka, gruszki, marchewki i ziemniaki ( o ciekawych kształtach).


Pozdrawiam i zapraszam na kolejne spotkanie w Szkole Polskiej w Gironie, Maria Kołomyjec

Motylki 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy wspólnym odśpiewaniem przez Motylki i Biedronki piosenek, które już znamy. Towarzyszyły temu wspólne tańce. Następnie przypomnieliśmy sobie o naszym Szkolnym Kodeksie dobrego zachowania w szkole. 
W dalszej kolejności, Motylki miały zajęcia osobne, poświęcone pracy z naszymi książkami i ćwiczeniami Tropiciel. Na początku zajęliśmy się wyklejaniem. Jak poprawnie powinnyśmy się zachowywać na ulicy? Wklejaliśmy odpowiednie naklejki w przypisanych miejscach. 
Następnie uzupełniliśmy nasz Kodeks Szkolny podkreślając zachowania poprawnie i wykreślając zachowania negatywne w szkole. Wszystkie ćwiczenia były wykonywane w języku polskim. 
Potem mieliśmy przerwę śniadaniową, po której udaliśmy się na szkolne podwórko. Tam czekała na nas niespodzianka. Motylki i Biedronki wspólnie szukały literek polskiego alfabetu, prześcigając się w wynajdowaniu schowanych kartek z literkami. Po odnalezieniu wszystkich liter dzieci ułożyły je w odpowiednim porządku, przypominając sobie tym samym alfabet i fonetykę tych liter.
Po powrocie z podwórka przystąpiliśmy do wykonywania kolejnych ćwiczeń, szkoląc tym samym i utrwalając język polski. Pisaliśmy w liniach polskie zdania i je czytaliśmy. Wykonywaliśmy ćwiczenia polegające na malowaniu odpowiednim kolorem wskazanych przedmiotów oraz czytaniu fragmentów opowiadania. Na zajęciach dużą uwagę poświęcamy na pisaniu i czytaniu, w oparciu o podręczniki i zeszyty ćwiczeń " Tropiciel". 

Zapraszam serdecznie na kolejne spotkanie, 
Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?