Zajęcia w Gironie, 7 października
Biedronki

Jednym z tematów dnia była jesienna pogoda, która jak wiemy potrafi być kapryśna co oznacza, że - raz świeci słońce, a raz pada deszcz. W zabawie ruchowej przedstawiającej takie właśnie zjawiska pogodowe utrwalaliśmy słownictwo związane z deszczem, który może być: mały, drobny, duży, może być ulewa lub grad. Poza tym deszcz może nazywać się kapuśniaczek. Może też być kolorowy, jak w piosence, której wysłuchaliśmy przypominając sobie nazwy kolorów.
Piosenka pt. Kolorowy deszcz
Gdy na dworze pada deszcz
Kiedy wszystko szare jest
Wyjmij kredki i narysuj to co tylko chcesz
ref. Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo
Na zielono, na czerwono
i pomarańczowo
Dzieci: Deszczyk pada, deszczyk pada, - stukają palcami o podłogę,
parasolka się rozkłada. - tworzą parasolkę z palca wskazującego i dłoni, Chmurki małe się spotkały - kreślą w powietrzu kształty chmur,
i cichutko rozmawiały. - dłonie naśladują rozmowę,
Deszczyk pada, mały, wielki, - naśladują palcami padający deszcz,
W kałuże zamienia kropelki. - uderzają całymi dłoniami o podłogę.
W trakcie śniadania odśpiewaliśmy Sto lat naszemu solenizantowi 4-letniemu Polowi i częstowaliśmy się przepysznymi kolorowymi ciasteczkami.
Po powrocie do sali zajęliśmy się drugim tematem dnia - a mianowicie naszymi zabawkami. Zastanawialiśmy się jak możemy dbać o nie i czy rzeczywiście szanujemy własne i innych dzieci zabawki. W swobodnej rozmowie poznawaliśmy polskie słownictwo i utrwalaliśmy już znane wyrazy.
Narysuję starannie półkole,
Potem łuki,
Laseczkę,
Falbankę.
I już idę pod parasolem,
Przez pola,
Przez las,
Przez polankę.
Zadanie domowe. Bardzo proszę wszystkie dzieci o przyniesienie na następne zajęcia darów jesieni. Mogą to być m.in. szyszki, kasztany, żołędzie, kolorowe liście, jabłka, gruszki, marchewki i ziemniaki ( o ciekawych kształtach).
Pozdrawiam i zapraszam na kolejne spotkanie w Szkole Polskiej w Gironie, Maria Kołomyjec
Motylki
W dalszej kolejności, Motylki miały zajęcia osobne, poświęcone pracy z naszymi książkami i ćwiczeniami Tropiciel. Na początku zajęliśmy się wyklejaniem. Jak poprawnie powinnyśmy się zachowywać na ulicy? Wklejaliśmy odpowiednie naklejki w przypisanych miejscach.
Na początku spotkania jak zawsze przywitaliśmy się tańcząc i śpiewając nasze ulubione piosenki. Następnie omówiliśmy zadanie domowe z poprzednich zajęć. Nie wszystkie dzieci przyniosły wykonane zadanie domowe, tak więc bardzo proszę o przyniesienie zaległego zadania na kolejne spotkanie.


Gdy na dworze pada deszcz
Kiedy wszystko szare jest
Wyjmij kredki i narysuj to co tylko chcesz
ref. Na niebiesko, fioletowo,

Na zielono, na czerwono
i pomarańczowo
Następnie obejrzeliśmy film pt. Parasol z serii Miś Uszatek, omówiliśmy jego treść zwracając uwagę na zachowanie zwierzątek.
Kolejną zabawą była rymowanka ( zabawa paluszkowa pt. Pada deszczyk ), której uczyliśmy się ilustrując tekst dłońmi.
Dzieci: Deszczyk pada, deszczyk pada, - stukają palcami o podłogę,
parasolka się rozkłada. - tworzą parasolkę z palca wskazującego i dłoni, Chmurki małe się spotkały - kreślą w powietrzu kształty chmur,
i cichutko rozmawiały. - dłonie naśladują rozmowę,
Deszczyk pada, mały, wielki, - naśladują palcami padający deszcz,
W kałuże zamienia kropelki. - uderzają całymi dłoniami o podłogę.
Praca plastyczna również związana była z tematem pogody. Zadaniem Biedronek było umieszczenie na chmurkach kropelek wody wg wskazówek nauczycielki. Wszystkie dzieci wykonały zadanie rewelacyjnie. Brawo!

Na podwórku szkolnym oprócz swobodnych zabaw ruchowych odszukiwaliśmy ukryte wśród krzewów literki. Znaleźliśmy wszystkie.

Na zakończenie zajęć narysowaliśmy wierszyk.
Narysuję starannie półkole,
Potem łuki,
Laseczkę,
Falbankę.
I już idę pod parasolem,
Przez pola,
Przez las,
Przez polankę.
Zadanie domowe. Bardzo proszę wszystkie dzieci o przyniesienie na następne zajęcia darów jesieni. Mogą to być m.in. szyszki, kasztany, żołędzie, kolorowe liście, jabłka, gruszki, marchewki i ziemniaki ( o ciekawych kształtach).
Pozdrawiam i zapraszam na kolejne spotkanie w Szkole Polskiej w Gironie, Maria Kołomyjec
Motylki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy wspólnym odśpiewaniem przez Motylki i Biedronki piosenek, które już znamy. Towarzyszyły temu wspólne tańce. Następnie przypomnieliśmy sobie o naszym Szkolnym Kodeksie dobrego zachowania w szkole.

Następnie uzupełniliśmy nasz Kodeks Szkolny podkreślając zachowania poprawnie i wykreślając zachowania negatywne w szkole. Wszystkie ćwiczenia były wykonywane w języku polskim.
Potem mieliśmy przerwę śniadaniową, po której udaliśmy się na szkolne podwórko. Tam czekała na nas niespodzianka.
Motylki i Biedronki wspólnie szukały literek polskiego alfabetu, prześcigając się w wynajdowaniu schowanych kartek z literkami. Po odnalezieniu wszystkich liter dzieci ułożyły je w odpowiednim porządku, przypominając sobie tym samym alfabet i fonetykę tych liter.
Po powrocie z podwórka przystąpiliśmy do wykonywania kolejnych ćwiczeń, szkoląc tym samym i utrwalając język polski. Pisaliśmy w liniach polskie zdania i je czytaliśmy. Wykonywaliśmy ćwiczenia polegające na malowaniu odpowiednim kolorem wskazanych przedmiotów oraz czytaniu fragmentów opowiadania.
Na zajęciach dużą uwagę poświęcamy na pisaniu i czytaniu, w oparciu o podręczniki i zeszyty ćwiczeń "
Tropiciel".
Zapraszam serdecznie na kolejne spotkanie,
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz