Tarragona, zajęcia 4 maja

Sikorki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania i pokolorowania ilustracji przedstawiającej strój ludowy łowiczanki. Była to dobra okazja do powtórzenia nazw kolorów, uczenia się sekwencji, próby opisania ilustracji i opowiedzenia, z czym nam się kojarzy. Okazało się, ze łowiczanka, która miała na głowie czerwoną chustkę od razu skojarzyła się dzieciom z czerwonym kapturkiem. Następnie przeprowadziliśmy rozmowę na temat świąt majowych. Przy pomocy filmów edukacyjnych staraliśmy się zrozumieć temat zajęć (https://www.youtube.com/watch?v=M8Pkco0O38c i
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A&t=35s
).


Tego dnia pokolorowaliśmy również flagę Polski, wykonaliśmy kotyliony oraz bransoletki wykorzystując przy tym czerwono białe druciki.
Po śniadaniu wysłuchaliśmy opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. ”Majowe święta”. Nasze uważne słuchanie sprawdziliśmy przy pomocy pytań kontrolnych. Sikoreczki są grupą bardzo aktywną i z chęcią słuchają, opowiadają, zadają mnóstwo pytań i to jest najpiękniejsze w naszych zajęciach.
Tego dnia zaprosiliśmy również rodziców na nasz mini apel patriotyczny. Rozpoczęliśmy od powitania oraz wspólnego odśpiewania hymnu Polski. Następne uczniowie wyrecytowali Katechizm Polskiego Dziecka oraz zaśpiewali piosenkę Polska to mój kraj. Kolejnym punktem apelu był udział w rodzinnym quizie przy użyciu aplikacji actionbound. Zadania nie należały do najprostszych. Należało m.in. zapoznać się z krótką informacją na temat świąt majowych oraz odpowiedzieć na pytania: nad jakim morzem leży Polska, z jakimi państwami graniczy, jaka jest waluta, jakie danie było na ilustracji itp. Wielkie brawa dla wszystkich rodzin, które oprócz odpowiedzi na pytania nie wstydziły się zaśpiewać hymn i to nagrać. SUPER.

Na zakończenie naszego spotkania rodzice mogli przejrzeć materiały, jakimi szkoła dysponuje (m.in. kronika dziejów Polski, biuletyn IPN, Symbole Polskiego Sportu, alfabet niepodległości itd.) oraz skosztować słodkiego poczęstunku.

Dziękujemy za przybycie.
Pozdrawiam,

Gabrysia 

Orły 

Majowe już zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie zaczęliśmy od znanych już piosenek w ramach porannego przywitania się. Tym razem spotkaliśmy się w okrojonym gronie, aczkolwiek w szybkim tempie zabraliśmy się do pracy. Tematem zajęć był teatr i film. Wraz z dziećmi wypisaliśmy różnice pomiędzy tymi dwoma rodzajami sztuki. Dzieci chętnie opowiadały, że lubią chodzić do kina, rzadziej do teatru.
Następnie dzieci narysowały charakterystyczne rzeczy odnoszące się do kina i teatru. Pojawiły się okulary 3D, scena, bilety, kurtyna, rekwizyty, kamera,itd. W nawiązaniu do tematu Orły wykonały kukiełki wraz ze scenografią. Niedługo opowiemy ze szczegółami naszą pracę... Zamieniając się na chwilę w scenografów, uczniowie w niezwykłym skupieniu i zaangażowaniu wykonali zadaną pracę.
Śniadanie odbyło się tym razem w tempie ekspresowym, gdyż tego dnia mieliśmy uroczystość w szkole. Dlatego też wraz z grupą Sikorek zebraliśmy się i utrwalaliśmy nasze role.
Zaproszeni goście, czyli rodzice i dziadkowie naszych uczniów, zebrali się w szkolnej sali na naszym mini apelu szkolnym z okazji świąt majowych, by wysłuchać hymnu polskiego Mazurka Dąbrowskiego. https://i1.ytimg.com/vi/mTx45S-dQmQ/hqdefault.jpg
Dzieci zaśpiewały również piosenkę Polska to mój kraj https://youtu.be/eKKpRXL6yx8 oraz odpowiadały na pytania Katechizmu polskiego dziecka.
Na zakończenie, rodziny z wykorzystaniem aplikacji ActionBound wzięły udział w mini konkursie odnoszącym się do wiedzy o Polsce.  Zorganizowany kącik z książkami, ulotkami, kartami do grania pozwoliły nam na refleksję i zadumę o Polsce. Prezentując młodszym pokoleniom na obczyźnie nasze narodowe święta mamy nadzieję, że będą pamiętać i czcić je w dalszej przyszłości.

Dziękuje i do zobaczenia,
Małgosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?