Gavá, zajęcia 11 maja

Klub Maluszka

Rosną sobie kwiatki na łące, na łące maki, chabry i goździki pachnące...
Maluszki w naszym Klubie nadal przyglądają się majowej przyrodzie i intensywnym zmianom otoczenia na stronie książki. Opowiadamy o kolorach, o tworzeniu domów dla mających narodzić się maleństw, o pracujących nieustannie owadach, a wśród nich zauważyliśmy obecne na stronie PSZCZOŁY. Zobrazowaliśmy pracę pszczół, dzięki którym pojawiają się kolorowe i pachnące kwiaty.
Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=x_u7V4lmTiE miała nam w tym pomóc, ale niestety z powodów technicznych się nie udało – na pewno posłuchamy jej na kolejnych zajęciach.


Łąka, którą już tworzymy od 6 kwietnia jest wypełniona kwiatami, trawami, mieszkają na niej robaczki, aby była majowa brakowało zapachów – tym zajęliśmy się podczas zajęć.
Węch to taki zmysł, który zwłaszcza u dzieci należy rozwijać i stymulować – oczywiście najlepiej przez zabawę.  Rozwinięty zmysł węchu może pomóc niejadkom, przyczynić się do prawidłowego rozwoju sensorycznego dziecka (każdy ze zmysłów), może być też bezcenny w rozpoznaniu niebezpieczeństwa.
Z olejków zapachowych nabieranych „pipetą” wykonaną z rurki (trudna do uchwycenia kropla!) stworzyliśmy 5 pojemniczków kompozycji zapachowych: lawenda, białe kwiaty, trawa cytrynowa, świeże cytrusy, mięta pieprzowa. Dzieci bawiąc się napełnianiem miseczek wąchały olejki i zapamiętywały ich mocne zapachy. Aby zobojętnić nasze odczucia zapachowe używaliśmy na przemian ziaren kawy. Przyglądaliśmy się również ilustracjom roślin, z których powstały olejki.

Następnie każdy wąchał pojemnik wskazując na właściwą ilustrację – okazało się, że prawie bezbłędnie dzieci kojarzyły zapach z obrazem zwłaszcza po naszych podpowiedziach, które zawierały mnóstwo kontrastujących wyrazów:  ostry, łagodny, piekący, delikatny, miły, niemiły. Dzieci w ten sposób poznały jak należy mówić o zapachach.
Z pomocą patyczków higienicznych przenieśliśmy zapachy na naszą kwietną łąkę, każde dziecko jak pszczółka przenosiło zapach olejku na każdy kwiat – zabawa bardzo się podobała.
Piosenka o kwiatach pomogła nam nazwać to, co stworzyliśmy https://www.youtube.com/watch?v=9L4RS3kS9qc

Na stołach pojawiła się roślina o bardzo intensywnym zapachu – dotykaliśmy, wąchaliśmy, a potem w dowolny sposób włożyliśmy do szyfonowych woreczków, tak, aby LAWENDA pachniała zawsze, a dzięki swoim właściwościom odstraszała już obecne komary. Rodzice jak i dzieci bardzo ucieszyli się z tego sposobu – nikt nie lubi nocnego bzyczenia komarów.
Zaśpiewaliśmy piosenkę jeszcze raz, „zerwaliśmy” z łąki piękne maki, żeby jak w piosence „nasplatać, nazwijać wianeczków”.   Zrobiliśmy wianki. Pachnące wianki – butelka z atomizerem i napisem „bukiet kwiatów” zamieniła wianki z materiałowych kwiatów w pachnące - jak z prawdziwych kwiatów. Sama czynność spryskiwania była fascynująca dla Maluszków.
Spotkała nas w sobotę jeszcze jedna bardzo miła chwila  - zostaliśmy zaproszeni na festyn szkoły, w której mamy zajęcia. Nie gościliśmy długo, ale wróciliśmy bardzo zadowoleni. Dzieci posadziły sałatę, zrobiły wodną dekorację, obejrzały ciekawe książki – dziękujemy za zaproszenie !
Ja dziękuję bardzo za pachnące, kolorowe zajęcia, za wesołą zabawę.


Pozdrawiam serdecznie – do zobaczenia znowu 🌺🌺🌺🌺🌺
Joanna Tylek

Żabki 1 i 2


Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?

A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.

Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.

Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.


Julian Tuwim Wszyscy dla wszystkich



Podczas ostatnich sobotnich zajęć Żabki 1 i Żabki 2 połączyły swoje siły i wspólnie bawiły się i uczyły. Głównym tematem były zawody. Dzieci miały okazję przypomnieć sobie i poznać nowe zawody, opowiedzieć kolegom i koleżankom czym zajmują się ich rodzice, a także kim sami chcieliby być w przyszłości. Wspólnie rozwiązywaliśmy karty pracy, zagadki i łamigłówki, nauczyliśmy się piosenki o różnych profesjach, próbowaliśmy także przeczytać poszczególne  wyrazy z wiersza "Wszyscy dla wszystkich". Często robiliśmy sobie przerwy w pracy i bawiliśmy się przy muzyce oraz z chustą animacyjną. Wszystkim najbardziej podobała się zabawa, w której mogli chować się pod chustą. Na zakończenie każdy mógł przygotować przedstawiciela wybranego przez siebie zawodu z rolki papieru, największym powodzeniem cieszyli się kucharze, policjanci i strażacy.
To były bardzo wesołe i pracowite zajęcia!


Dorota i Ania

Bociany 


Nasze ostatnie sobotnie spotkanie rozpoczęło się od wzięcia  udziału w festiwalu organizowanym przez szkołę w Gavá. Podczas festiwalu dzieci mogły uczestniczyć w warsztatach fizycznych, henny czy malarskich. Zaczerpnęliśmy dzięki temu wydarzeniu wiele inspiracji i ciekawych pomysłów oraz skorzystaliśmy z okazji by jeszcze bliżej się poznać. Następnie udaliśmy się do sali, gdzie kontynuowaliśmy nasze spotkanie. W pierwszej kolejności realizowaliśmy nagrania do szkolnego przedstawienia. W kolejnym etapie  z podręczników przeczytaliśmy dwa teksty o letniej już tematyce. Dzieci wspaniale dały radę sobie z tym zadaniem, doskonale rozumiejąc tekst i na jego podstawie uzupełniając dalsze zadania. W związku, że jesteśmy grupą Bocianów, postanowiliśmy bliżej poznać te ptaki, które są bardzo znane i kojarzone właśnie z Polską. Obejrzeliśmy więc krótki film przyrodniczy na temat bocianów i przystąpiliśmy do tworzenia pięknych papierowych ptaków. Uczniowie całą pracę wykonali całkowicie samodzielnie, nie korzystając z żadnych gotowych szablonów. Następnie poćwiczyliśmy zadawanie pytań w języku polskim oraz z pomocą podręcznika przećwiczyliśmy zaimki osobowe. To były bardzo produktywne zajęcia, w których uczniowie włożyli dużo serca i zaangażowania. Dziękuję wszystkim obecnym! Do zobaczenia na kolejnych zajęciach! 

Nauczycielka Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?