Klub Maluszka
Rosną sobie kwiatki na łące, na łące maki, chabry i goździki pachnące...
Maluszki w naszym Klubie nadal przyglądają się majowej przyrodzie i
intensywnym zmianom otoczenia na stronie książki. Opowiadamy o kolorach,
o tworzeniu domów dla mających narodzić się maleństw, o pracujących
nieustannie owadach, a wśród nich zauważyliśmy obecne na stronie
PSZCZOŁY. Zobrazowaliśmy pracę pszczół, dzięki którym pojawiają się
kolorowe i pachnące kwiaty.
Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=x_u7V4lmTiE miała nam w tym
pomóc, ale niestety z powodów technicznych się nie udało – na pewno
posłuchamy jej na kolejnych zajęciach.
Łąka, którą już tworzymy od 6 kwietnia jest wypełniona kwiatami,
trawami, mieszkają na niej robaczki, aby była majowa brakowało zapachów –
tym zajęliśmy się podczas zajęć.
Węch to taki zmysł, który zwłaszcza u dzieci należy rozwijać i
stymulować – oczywiście najlepiej przez zabawę. Rozwinięty zmysł węchu
może pomóc niejadkom, przyczynić się do prawidłowego rozwoju
sensorycznego dziecka (każdy ze zmysłów), może być też bezcenny w
rozpoznaniu niebezpieczeństwa.
Z olejków zapachowych nabieranych „pipetą” wykonaną z rurki (trudna do
uchwycenia kropla!) stworzyliśmy 5 pojemniczków kompozycji zapachowych:
lawenda, białe kwiaty, trawa cytrynowa, świeże cytrusy, mięta pieprzowa.
Dzieci bawiąc się napełnianiem miseczek wąchały olejki i zapamiętywały
ich mocne zapachy. Aby zobojętnić nasze odczucia zapachowe używaliśmy
na przemian ziaren kawy. Przyglądaliśmy się również ilustracjom roślin, z
których powstały olejki.
Następnie każdy wąchał pojemnik wskazując na właściwą ilustrację –
okazało się, że prawie bezbłędnie dzieci kojarzyły zapach z obrazem
zwłaszcza po naszych podpowiedziach, które zawierały mnóstwo
kontrastujących wyrazów: ostry, łagodny, piekący, delikatny, miły,
niemiły. Dzieci w ten sposób poznały jak należy mówić o zapachach.
Z pomocą patyczków higienicznych przenieśliśmy zapachy na naszą kwietną
łąkę, każde dziecko jak pszczółka przenosiło zapach olejku na każdy
kwiat – zabawa bardzo się podobała.
Na stołach pojawiła się roślina o bardzo intensywnym zapachu –
dotykaliśmy, wąchaliśmy, a potem w dowolny sposób włożyliśmy do
szyfonowych woreczków, tak, aby LAWENDA pachniała zawsze, a dzięki swoim
właściwościom odstraszała już obecne komary. Rodzice jak i dzieci
bardzo ucieszyli się z tego sposobu – nikt nie lubi nocnego bzyczenia
komarów.
Zaśpiewaliśmy piosenkę jeszcze raz, „zerwaliśmy” z łąki piękne maki,
żeby jak w piosence „nasplatać, nazwijać wianeczków”. Zrobiliśmy
wianki. Pachnące wianki – butelka z atomizerem i napisem „bukiet
kwiatów” zamieniła wianki z materiałowych kwiatów w pachnące - jak z
prawdziwych kwiatów. Sama czynność spryskiwania była fascynująca dla
Maluszków.
Spotkała nas w sobotę jeszcze jedna bardzo miła chwila - zostaliśmy
zaproszeni na festyn szkoły, w której mamy zajęcia. Nie gościliśmy
długo, ale wróciliśmy bardzo zadowoleni. Dzieci posadziły sałatę,
zrobiły wodną dekorację, obejrzały ciekawe książki – dziękujemy za
zaproszenie !
Ja dziękuję bardzo za pachnące, kolorowe zajęcia, za wesołą zabawę.
Pozdrawiam serdecznie – do zobaczenia znowu 🌺🌺🌺🌺🌺
Joanna Tylek
Żabki 1 i 2
Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.
Julian Tuwim Wszyscy dla wszystkich
Podczas ostatnich sobotnich zajęć Żabki 1 i Żabki 2 połączyły swoje siły
i wspólnie bawiły się i uczyły. Głównym tematem były zawody. Dzieci
miały okazję przypomnieć sobie i poznać nowe zawody, opowiedzieć kolegom
i koleżankom czym zajmują się ich rodzice, a także kim sami chcieliby
być w przyszłości. Wspólnie rozwiązywaliśmy karty pracy, zagadki i
łamigłówki, nauczyliśmy się piosenki o różnych profesjach, próbowaliśmy
także przeczytać poszczególne wyrazy z wiersza "Wszyscy dla
wszystkich". Często robiliśmy sobie przerwy w pracy i bawiliśmy się przy
muzyce oraz z chustą animacyjną. Wszystkim najbardziej podobała się
zabawa, w której mogli chować się pod chustą. Na zakończenie każdy mógł
przygotować przedstawiciela wybranego przez siebie zawodu z rolki
papieru, największym powodzeniem cieszyli się kucharze, policjanci i
strażacy.
To były bardzo wesołe i pracowite zajęcia!
Dorota i Ania
Bociany
Nasze
ostatnie sobotnie spotkanie rozpoczęło się od wzięcia udziału w
festiwalu organizowanym przez szkołę w Gavá. Podczas festiwalu dzieci
mogły uczestniczyć w warsztatach fizycznych, henny czy malarskich.
Zaczerpnęliśmy dzięki temu wydarzeniu wiele inspiracji i ciekawych
pomysłów oraz skorzystaliśmy z okazji by jeszcze bliżej się poznać.
Następnie udaliśmy się do sali, gdzie kontynuowaliśmy nasze spotkanie. W
pierwszej kolejności realizowaliśmy nagrania do szkolnego
przedstawienia. W kolejnym etapie z podręczników przeczytaliśmy dwa
teksty o letniej już tematyce. Dzieci wspaniale dały radę sobie z tym
zadaniem, doskonale rozumiejąc tekst i na jego podstawie uzupełniając
dalsze zadania. W związku, że jesteśmy grupą Bocianów, postanowiliśmy
bliżej poznać te ptaki, które są bardzo znane i kojarzone właśnie z
Polską. Obejrzeliśmy więc krótki film przyrodniczy na temat bocianów i
przystąpiliśmy do tworzenia pięknych papierowych ptaków. Uczniowie całą
pracę wykonali całkowicie samodzielnie, nie korzystając z żadnych
gotowych szablonów. Następnie poćwiczyliśmy zadawanie pytań w języku
polskim oraz z pomocą podręcznika przećwiczyliśmy zaimki osobowe. To
były bardzo produktywne zajęcia, w których uczniowie włożyli dużo serca i
zaangażowania. Dziękuję wszystkim obecnym! Do zobaczenia na kolejnych
zajęciach!
Nauczycielka Ania
Komentarze
Prześlij komentarz