Girona, zajęcia 11 maja

Biedronki

Na dzisiejszych zajęciach po raz ostatni rozmawialiśmy o emocjach. Na początku przypomnieliśmy sobie wspólnie o jakich emocjach rozmawialiśmy podczas ostatnich tygodni i jaka jest ich ekspresja. Zagraliśmy w naszego ulubionego emocjonalnego kręciołka, każdy z nas poradził sobie świetnie.
Przygotowaliśmy wyciśnięte z arkuszy kontury postaci, które każde z nas ubrało w różne emocje. Nasi bohaterowie czuli się szczęśliwi, smutni, źli, obrzydzeni, nieśmiali, przestraszeni, zakochani.
Kolejnym punktem naszych zajęć było ułożenie historyjek obrazkowych i opowiedzenie o emocjach widzianych u bohaterów. Wszyscy potrafili odróżnić rodziców, którzy byli szczęśliwi, bo dziecko pomagało na zakupach od rodziców, którzy byli źli, bo dziecko biegało po sklepie.


Kolejnym punktem naszych zajęć był rysunek wolny, dotyczący wszystkiego, czego nauczyliśmy się podczas bloku zajęć o emocjach. Niektórzy z nas narysowali buźki przedstawiające emocje, inny plażę, lody czy dom jako symbole sytuacji, w których czują się szczęśliwi.
Na zakończenie nasze Biedroneczki dostały kolorowe balony, którym narysowały buźki z ich ulubionymi emocjami. Przed wyjściem do domu poruszaliśmy się w rytm muzyki, wyrażając emocje radości, smutku, złości i strachu. 


Do zobaczenia,
Martyna

Motylki


Tak to już jest, że maj w Szkole Polskiej w Gironie mija nam szczególnie uroczyście. Konstytucja 3 Maja w każdym Polaku rodzi wzruszenie, radość, dumę i inne pozytywne emocje. Nasze zajęcia w szkole przebiegały tej soboty, niezwykle pracowicie i realizowaliśmy zadania ze szkolnego projektu „Święta narodowe”.
Zajęcia rozpoczęliśmy od szczegółowej powtórki z historii, bo i moment szczególny. Uczniowie poznali granice Polski z czasów przedrozbiorowych, dowiedzieli się czym jest rozbiór, dlaczego doszło do pierwszego rozbioru i jak bardzo skrzywdzone zostało polskie społeczeństwo. Czym był Sejm Wielki czyli Czteroletni?  Teraz już wiemy.
Nasza pani opowiadała o potędze Rzeczpospolitej, ale i błędach polskich magnatów i szlachty. Liberum veto to prawo, o którym uczniowie nauczyli się, że nie warto poświęcać ojczyzny dla własnych prywatnych interesów. Podziwialiśmy również reprodukcje obrazu Jana Matejki ”Konstytucja 3 maja 1791” , na której znajdowaliśmy najważniejsze postacie historyczne tego momentu np. króla Stanisława Augusta, Stanisława Małachowskiego, Ignacego Potockiego, Hugona Kołłątaja czy Stanisława Staszica. Nasza pani cieszyła się jak dziecko opowiadając o narodzinach Komisji Edukacji Narodowej i początkach naszego prawa do chodzenia do szkoły. My takiego entuzjazmu nie mamy, ale w końcu sami stwierdziliśmy, że bez szkoły byłoby nudno. Potem pani pokazała nam szczególne puzzle i kazała je ułożyć. Nie było to łatwe zadanie bo na puzzlach nie było rysunku. Brak rysunku, to było jak brak Polski na mapach świata po 1795 roku.  


Przygotowaliśmy również własne herby Polski z orzełkiem w koronie, aby zabrać orzełka do domu, by strzegł polskiej mowy. W ramach wykorzystania historii na zajęciach z języka polskiego powtórzyliśmy i wykonaliśmy ćwiczenia o nazwach dni tygodnia i uczyliśmy się kolejności i nazw polskich miesięcy. Maj to miesiąc łatwy do napisania, ale październik czy sierpień… to już wyższa szkoła.  
Kontynuowaliśmy oczywiście czytanie naszej lektury “Dzieci z Bullerbyn” i jak zawsze przygody Lasse czy Bosse wywołały w nas ogromny śmiech i musieliśmy robić przerwy w czytaniu, by się wyśmiać. Humory nam dopisywały i w tak radosnym nastroju zakończyliśmy zajęcia w szkole.
Dziękujemy dzieciom za udział w zajęciach i zapraszamy za dwa tygodnie.
Pozdrawiam,
Pani Dominika

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?