Girona, zajęcia 3 lutego
W ostatnią sobotę Biedronki miała okazję
uczestniczyć w zajęciach poświęconych zasadom społecznym oraz
karnawałowym tradycjom. Zajęcia te miały na celu nie tylko poszerzyć
wiedzę, ale również rozwijać kreatywność i umiejętności społeczne
dzieci.
Pierwsza część zajęć skupiała się na pojęciu zasad i ich znaczeniu w
życiu codziennym. Porozmawialiśmy z dziećmi o przyczynach i skutkach
różnych zachowań, co pomogło im zrozumieć konsekwencje swoich działań.
Poprzez grę z historyjkami obrazkowymi, dzieci aktywnie uczestniczyły w
dyskusji, wskazując, które zachowania są niewłaściwe i jak można je
poprawić. Następnie, przechodząc do tematu bezpieczeństwa na ulicy,
dzieci rysowały znaki drogowe, co było doskonałą okazją do nauki poprzez
zabawę.
Druga część zajęć została poświęcona karnawałowi - czasowi radości i
zabawy. Dzieci z wielkim entuzjazmem podjęły się zadania stworzenia
własnych, unikatowych masek karnawałowych. Każde dziecko mogło wyrazić
siebie poprzez kolory, kształty i dodatki, co sprawiło, że powstała
niezwykle barwna kolekcja masek. To zadanie nie tylko rozwijało
kreatywność dzieci, ale także pozwoliło im na chwilę zapomnieć o
codzienności i zanurzyć się w świat fantazji i magii karnawału.
Anhelina
Motylki
Spotkanie w Szkole Polskiej w Gironie w ostatnią sobotę przebiegało pod
hasłem “Przygoda z książką, przygoda w książce”. Uczniowie grupy
Motylków po raz pierwszy rozpoczęli czytanie lektury. Z wielu książek ze
szkolnej biblioteki wybraliśmy “Dzieci z Bullerbyn” autorki Astrid
Lingren. W klasie było nas tego dnia sześcioro, czyli tyle ile jest
bohaterów książki. Chłopcy w szkole dopasowali swoje imiona do bohaterów
lektury. Leo był książkowym Lasse, Oliver to Olle, Jasiek to Bosse,
Krystyna to Anna, Lara to Lisa, a pani Dominika to Britta. Najfajniejszy
w książkach jest zawsze początek,a kiedy okazuje się, że z dziećmi z
Bullerbyn świętujemy urodziny Lisy to już czuliśmy, że to będzie prawdziwa
przyjemność czytanie "Dzieci z Bullerbyn". Tego dnia czytaliśmy na głos
między sobą. Czytał Leo, Krystyna, Lara, Jasiek, Oliver i Pani Dominika,
czyli wszyscy po kolei i dla wszystkich. Wykonaliśmy do tego serię
ćwiczeń w ramach zadań nad zrozumieniem tekstu. W naszych kartach pracy
znalazły się krzyżówki i ćwiczenia uzupełniające. Nauka czytania i
pisania była bardzo wyczerpująca, ale tak nas wciągnęła, że
przeczytaliśmy aż pięć rozdziałów. Książki oczywiście nie skoczyliśmy a o
dalszych przygodach dzieci będziemy czytać na kolejnych zajęciach.
Opowiadaliśmy również o tym, jaka jest nasza droga do szkoły i z kim do
szkoły chodzimy. Aby nasze karty pracy nie zagubiły się narysowaliśmy
również ich stronę tytułową.
Dziękujemy uczniom za pracę na zajęciach i zapraszamy za dwa tygodnie.
Pani Dominika
Komentarze
Prześlij komentarz