Tarragona, zajęcia 7 października

Sikorki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i powitania w naszej grupie nowej uczennicy, Sary. Sprawdziliśmy nasz humor na naszym emocjonometrze. Następnie przypomnieliśmy główne cechy jesieni, tj. kolorowe liście, spadające żołędzie, kasztany, szyszki, orzechy. Następnie wykonaliśmy zadanie w parach. Każdy duet otrzymał plansze z drzewem. Zadanie polegało na przystrojeniu drzewka przy pomocy kolorowych liści, które dzieci przyniosły tego dnia do szkoły. Było to dobre zadanie do rozwijania motoryki małej i precyzji. Kolejno wykonaliśmy dwie karty pracy, przyklejaliśmy w odpowiednie miejsce naklejki i kolorowaliśmy według klucza liście. Wykonując ćwiczenia wysłuchaliśmy utworu Antonio Vivaldiego – Jesień (https://www.youtube.com/watch?v=MR9XZQG7F-4). Trochę się zmęczyliśmy, więc posililiśmy się śniadaniem i ciasteczkami.
Następnie pobawiliśmy się w kółko graniaste, stary niedźwiedź mocno śpi, głowa ramiona kolana pięty. Zatańczyliśmy taniec spadających liści przy akompaniamencie melodii trepak. Korzystając z plansz edukacyjnych i żetonów odszukaliśmy ukryte elementy, przy okazji zapoznając się z nowymi słowami (płaszcz przeciwdeszczowy, kalosze, dzięcioł, kapelusz). Staraliśmy się również zapamiętać nazwy zwierząt: dzik, jeleń, sarna, jeż itd grając w grę i używając przy tym łapek na muchy.


W tym dniu skorzystaliśmy też z iście letniej pogody i wyszliśmy na boisko szkolne. Pogłębialiśmy relacje koleżeńskie podczas wspólnej zabawy. Po powrocie do klasy wysłuchaliśmy zagadek, obejrzeliśmy bajkę z serii Bolek i Lolek „Deszczowe wakacje” (https://www.youtube.com/watch?v=cua0tIicOvM&t=488s). Wystarczyło nam również czasu na narysowanie jesiennych pejzaży i wypożyczenie książek z biblioteki szkolnej.


Pozdrawiam,

Gabrysia

Orły 


W minioną sobotę począwszy od szybkiego przywitania zabraliśmy się do gier planszowych. Najbardziej przypadła nam do gustu gra Skojarzenia. Dzieci dopasowywały odpowiednie elementy do całości i następnie omawialiśmy po kolei ich nazwy oraz budowaliśmy całe zdania. Po części teoretycznej wyszliśmy na teren wokół szkoły aby pozbierać dary jesieni. A właśnie z nich zbudowaliśmy ścieżkę sensoryczną. Lekcja w terenie bardzo się spodobała. Dzieci  dotykały i poznawały elementy zabawy oraz różne tekstury. Od lekkich liści do twardego kasztana. Utrwaliliśmy wiele słów, krótki, długi, lekki, ciężki, cienki, grubszy, itd.
Po powrocie do klasy zjedliśmy śniadanie i potem zabraliśmy się do prac plastycznych. Wyobraźnia dzieci i tym razem nie zawiodła. Ludziki, drony, gniazdka,ślimaki powstały z przyniesionych do klasy darów jesieni.
Tradycyjnie już wyszliśmy z młodszą grupą na szkolne boisko. Na zakończenie pani Gosia przeczytała nam legendę Maczuga Herkulesa. Już wiemy, że to kolejne miejsce blisko miasta Ojców, aby je odwiedzić w Polsce. I na koniec zajęć odwiedziliśmy szkolną bibliotekę.

Dziękuje,
Gosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?