Polska otwiera Tydzień Kultury w szkole Mansuet w Collbató
W Collbató, miasteczku pod górami Montserrat, w szkole podstawowej
Mansuet, co roku nauczyciele organizują tydzień kultury, podczas którego
dzieci poznają zwyczaje innych krajów.
W tym roku Tydzień Kultury otworzył Dzień Polski, podczas którego uczniowie poznali zwyczaje, tańce, piosenki i stroje polskie.
Na lekcji uczniowie zobaczyli na mapie, gdzie w Europie jest Polska, i zdali sobie sprawę, że nie jest ona tak daleko jak sądzili: Katalonia sąsiaduje z Francją, Francja z Niemcami, a z Niemcami Polska.
Chcieli się też dowiedzieć o wojnie, bo słyszeli, że Ukraina jest blisko Polski. Aby poćwiczyć geografię uczniowie ułożyli puzzle – mapę Polski i Europy.
Uczniowie zobaczyli też na planszach, jakie są typowe zwierzęta w Polsce, i że polskie kozice górskie się różnią od tych katalońskich
Największe zainteresowanie wywołała prezentacja polskich strojów ludowych – uczniowie mogli je przymierzyć i zatańczyć do prezentowanych na filmach tańców ludowych, z których taniec góralski rozruszał wszystkich!
Aby odpocząć uczniowie usiedli w ławkach i nauczyli się podstawowych zwrotów, choć samo słowo „Cześć!” nie było dla nich łatwe. Ale szybo dowiedzieli się, że w języku polskim i hiszpańskim mamy te same słowa, które jednak znaczą coś zupełnie innego, np. „kura”, „kawa”, „papa”, „pupa”...
Na koniec uczniowie nauczyli się polskiej piosenki o znanej melodii „Głowa, ramiona, kolana, place...” i zaśpiewali ją idealnie, przez chwilę można było pouczyć się w katalońskiej szkole jak w polskiej!
Żegnając się z uczniami otrzymaliśmy kolejne zaproszenie za rok, bo spotkanie ogromnie zainteresowało dzieci naszym krajem, który wydał im się bliższy niż sądzili!
Pozdrawiam serdecznie,
Bożena Szymańska
W tym roku Tydzień Kultury otworzył Dzień Polski, podczas którego uczniowie poznali zwyczaje, tańce, piosenki i stroje polskie.
Na lekcji uczniowie zobaczyli na mapie, gdzie w Europie jest Polska, i zdali sobie sprawę, że nie jest ona tak daleko jak sądzili: Katalonia sąsiaduje z Francją, Francja z Niemcami, a z Niemcami Polska.
Chcieli się też dowiedzieć o wojnie, bo słyszeli, że Ukraina jest blisko Polski. Aby poćwiczyć geografię uczniowie ułożyli puzzle – mapę Polski i Europy.
Uczniowie zobaczyli też na planszach, jakie są typowe zwierzęta w Polsce, i że polskie kozice górskie się różnią od tych katalońskich
Największe zainteresowanie wywołała prezentacja polskich strojów ludowych – uczniowie mogli je przymierzyć i zatańczyć do prezentowanych na filmach tańców ludowych, z których taniec góralski rozruszał wszystkich!
Aby odpocząć uczniowie usiedli w ławkach i nauczyli się podstawowych zwrotów, choć samo słowo „Cześć!” nie było dla nich łatwe. Ale szybo dowiedzieli się, że w języku polskim i hiszpańskim mamy te same słowa, które jednak znaczą coś zupełnie innego, np. „kura”, „kawa”, „papa”, „pupa”...
Na koniec uczniowie nauczyli się polskiej piosenki o znanej melodii „Głowa, ramiona, kolana, place...” i zaśpiewali ją idealnie, przez chwilę można było pouczyć się w katalońskiej szkole jak w polskiej!
Żegnając się z uczniami otrzymaliśmy kolejne zaproszenie za rok, bo spotkanie ogromnie zainteresowało dzieci naszym krajem, który wydał im się bliższy niż sądzili!
Pozdrawiam serdecznie,
Bożena Szymańska
Komentarze
Prześlij komentarz