Tarragona, zajęcia 12 marca
Sikorki ''przyfrunęły'' do Szkoły Polskiej w deszczu. Szybko jednak
zajęliśmy się zajęciami i zapomnieliśmy o brzydkiej pogodzie. Już
tradycyjnie zaczęliśmy od przywitanki i zabaw ruchowych z piosenkami Panie Janie, Koła autobusu kręcą się, Kółko graniaste... Wprowadzeniem
do tematu była nowa piosenka Szczotka, pasta kubek, ciepła woda z
repertuaru Fasolek https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI Sikorki jednak szybko zgłodniały więc zrobiliśmy przerwę na śniadanie. Po przerwie kontynuowaliśmy naszą zabawę z dużą torbą, w której ukryte
były różne rzeczy. To jest szczotka, kubek, pasta, plastikowe zęby,
szczęka, okulary, fartuch oraz przybory do badania zębów. A wszystko po
to, by świętować Dzień Dentysty obchodzony w Polsce 5 marca. Nasz
klasowy fotel tego dnia zamienił się w fotel dentysty, klasa w gabinet
dentystyczny a dzieci mogły same zbadać kolegów. Jak się okazało,
większość dzieci odwiedziła dentystę, ale zgodnie wszyscy stwierdzili po naszej
pogadance, iż lepiej nie jeść za dużo słodyczy, lecz więcej warzyw i
owoców. Korzystając z okazji przypomnieliśmy sobie ich nazwy ze
szkolnych tablic.
Dzieci świadome, że po słodyczach mogą pojawić się dziury w zębach
wypełniły szczękę czarną plasteliną. Po wizycie u stomatologa, przyszła
pora na sprawdzenie naszej wiedzy na karcie pracy. Kontynuowaliśmy nasze
rysowanie tym razem masek z kurczakiem, a w odwiedziny przyszła do nas
kura, ale to będzie nasza słodka tajemnica...
Tym razem pogoda nie pozwoliła nam na wyjście na dwór, ale urozmaicone
dowolne gry w klasie umiliły nam czas. Podczas lektury ze szkolnym
ciasteczkiem dzieci wysłuchały ''Brzydkie kaczątko''. Wracając do
tematu zajęć wykonaliśmy indywidualnie szczoteczki do mycia zębów. Już
wiemy, iż po każdym jedzeniu musimy o nie dbać.
Na zakończenie obejrzeliśmy krótki filmik o Kajtusiu i próbowaliśmy
naszych sił w tańcu krakowiaka. Efekty będzie można ocenić na następnym
spotkaniu, tym razem już wielkanocnym na które wszystkich serdecznie
zapraszamy!
Pozdrawiam,
Małgosia
Kukułki
Ostatnie spotkanie zaczęliśmy od szybkiej powtórki naszej ostatniej lekcji o warzywach - Kukułki wypełniły karty pracy, w których musiały pokolorować tylko zielone warzywa. Kolejnym zadaniem było policzenie warzyw i zaznaczenie zbioru, w którym warzyw było więcej, a na koniec Kukułki musiały przyjrzeć się polskim monetom i połączyć je z odpowiednimi obrazkami. Następnie przeszliśmy do przygotowywania ozdób wielkanocnych na nasze spotkanie w Torredembarra, które odbędzie się już za niecałe dwa tygodnie - 26 marca. Kukułki pokolorowały i wycięły maski, w których pokażą się na spotkaniu, więc warto przyjść, aby je zobaczyć :) Następnie dzieci poznały prosty sposób robienia króliczków z papieru. Miały one zdobić salę w Torredembarra, ale Kukułkom się tak spodobały, że chciały je zabrać ze sobą do domu. Ostatnie dziesięć minut przeznaczyliśmy na zobaczenie odcinka "Misia Uszatka" w ramach kontynuowania naszej serii poznawania popularnych, polskich bajek.
Pozdrawiam,
Karolina
Orły
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się i powiedzenia
kilku słów o sobie, gdyż na nasze zajęcia wróciła po kilkuletniej
przerwie Ania.
Następnie przeszliśmy do zapoznania się z tradycjami wielkanocnymi. Z
filmu edukacyjnego (https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg)
dowiedzieliśmy się, że Wielkanoc to najstarsze święto chrześcijańskie,
okresem przygotowującym do Wielkanocy jest Wielki Post, który trwa 40
dni (rozpoczyna się Środą Popielcową). Czas bezpośrednio poprzedzający
Wielkanoc to Wielki Tydzień i rozpoczyna się w Niedzielę Palmową.
Obejrzeliśmy jak wyglądają tradycyjne polskie palmy. Ciekawostką był
fakt, że najwyższa palma mierzy ponad 38 metrów i powstała w Lipnicy
Murowanej i waży ok. 400kg. Uczniowie poznali również tradycje święcenia
pokarmów. Wspólnie ustaliliśmy, że do wielkanocnego koszyczka wkładamy
chleb, babkę, kiełbasę, sól, chrzan, baranka, pisanki. Przypomnieliśmy o
tradycji Śmigusa Dyngusa, którą obchodzimy w Poniedziałek Wielkanocny.
Tradycyjnymi daniami wielkanocnymi są m.in.: żurek, barszcz czerwony,
zupa chrzanowa, wielkanocne ciasta tj. babki, mazurki. Wiemy także, że
na Oceanie Spokojnym leży Wyspa Wielkanocna. Nazwa jest związana z jej
odkryciem. Prawie 300 lat temu holenderscy żeglarze dotarli do jej
brzegów dokładnie w niedzielę wielkanocną. Wyspa jest znana z posagów
przedstawiających olbrzymie kamienne postacie.
Po części teoretycznej wykonaliśmy kartę pracy nawiązującą do naszego tematu. Powtórzyliśmy informacje na temat czasownika, rzeczownika i przymiotnika, kolorując obrazki według instrukcji. Następnie musieliśmy trochę odpocząć od pracy umysłowej, więc zrobiliśmy przerwę śniadaniową. Podczas przerwy uczniowie opowiadali, co ciekawego się u nich wydarzyło od ostatnich zajęć.
Po posiłku przeszliśmy do zajęć plastyczno-technicznych. Uczniowie wykonali przepiękne maski kurczaków oraz koszyczki wielkanocne, które zaprezentują rodzicom podczas spotkania wielkanocnego. W trakcie pracy odwiedził nas kurczak wielkanocny, który szukał ukrytych pisanek, niestety jeszcze ich nie znalazł, wiec będzie próbował je odszukać na spotkaniu świątecznym za dwa tygodnie. Efekty tych poszukiwań jeszcze przed Wielkanocą zobaczą nasi rodzice. W przerwie wykonywania ozdób ochotnicy zatańczyli krakowiaka. Na zakończenie zajęć uczniowie otrzymali, krótkie wierszyki do nauki na pamięć na nasze spotkanie wielkanocne (26.03.2022).
Do domów rozchodziliśmy się tradycyjnie życząc sobie miłego weekendu.
Do zobaczenia na naszym Rodzinnym Spotkaniu Wielkanocnym, które odbędzie się 26.03.2022 w Torredembarra.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz