Tarragona, zajęcia 12 marca

Sikorki

Sikorki ''przyfrunęły'' do Szkoły Polskiej w deszczu. Szybko jednak zajęliśmy się zajęciami i zapomnieliśmy o brzydkiej pogodzie. Już tradycyjnie zaczęliśmy od przywitanki i zabaw ruchowych z piosenkami Panie Janie, Koła autobusu kręcą się, Kółko graniaste...  Wprowadzeniem do tematu była nowa piosenka Szczotka, pasta kubek, ciepła woda z repertuaru Fasolek https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI Sikorki jednak szybko zgłodniały więc zrobiliśmy przerwę na śniadanie. Po przerwie kontynuowaliśmy naszą zabawę z dużą torbą, w której ukryte były różne rzeczy. To jest szczotka, kubek, pasta, plastikowe zęby, szczęka, okulary, fartuch oraz przybory do badania zębów. A wszystko po to, by świętować Dzień Dentysty obchodzony w Polsce 5 marca. Nasz klasowy fotel tego dnia zamienił się w fotel dentysty, klasa w gabinet dentystyczny a dzieci mogły same zbadać kolegów. Jak się okazało, większość  dzieci odwiedziła dentystę, ale zgodnie wszyscy stwierdzili po naszej pogadance, iż lepiej nie jeść za dużo słodyczy, lecz więcej warzyw i owoców. Korzystając z okazji przypomnieliśmy sobie ich nazwy ze szkolnych tablic.
 Dzieci świadome, że po słodyczach mogą pojawić się dziury w zębach wypełniły szczękę czarną plasteliną. Po wizycie u stomatologa, przyszła pora na sprawdzenie naszej wiedzy na karcie pracy. Kontynuowaliśmy nasze rysowanie tym razem masek z kurczakiem, a w odwiedziny przyszła do nas kura, ale to będzie nasza słodka tajemnica...
Tym razem pogoda nie pozwoliła nam na wyjście na dwór, ale urozmaicone dowolne gry w klasie umiliły nam czas. Podczas lektury ze szkolnym ciasteczkiem dzieci wysłuchały ''Brzydkie kaczątko''.  Wracając do tematu zajęć wykonaliśmy indywidualnie szczoteczki do mycia zębów. Już wiemy, iż po każdym jedzeniu musimy o nie dbać.
 Na zakończenie obejrzeliśmy krótki filmik o Kajtusiu i próbowaliśmy naszych sił w tańcu krakowiaka. Efekty będzie można ocenić na następnym spotkaniu, tym razem już wielkanocnym na które wszystkich serdecznie zapraszamy!

Pozdrawiam,
Małgosia

Kukułki

Ostatnie spotkanie zaczęliśmy od szybkiej powtórki naszej ostatniej lekcji o warzywach - Kukułki wypełniły karty pracy, w których musiały pokolorować tylko zielone warzywa. Kolejnym zadaniem było policzenie warzyw i zaznaczenie zbioru, w którym warzyw było więcej, a na koniec Kukułki musiały przyjrzeć się polskim monetom i połączyć je z odpowiednimi obrazkami. Następnie przeszliśmy do przygotowywania ozdób wielkanocnych na nasze spotkanie w Torredembarra, które odbędzie się już za niecałe dwa tygodnie - 26 marca. Kukułki pokolorowały i wycięły maski, w których pokażą się na spotkaniu, więc warto przyjść, aby je zobaczyć :) Następnie dzieci poznały prosty sposób robienia króliczków z papieru. Miały one zdobić salę w Torredembarra, ale Kukułkom się tak spodobały, że chciały je zabrać ze sobą do domu. Ostatnie dziesięć minut przeznaczyliśmy na zobaczenie odcinka "Misia Uszatka" w ramach kontynuowania naszej serii poznawania popularnych, polskich bajek.


Pozdrawiam,
Karolina

Orły 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się i powiedzenia kilku słów o sobie, gdyż na nasze zajęcia wróciła po kilkuletniej przerwie Ania.
Następnie przeszliśmy do zapoznania się z tradycjami wielkanocnymi. Z filmu edukacyjnego (https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg) dowiedzieliśmy się, że Wielkanoc to najstarsze święto chrześcijańskie, okresem przygotowującym do Wielkanocy jest Wielki Post, który trwa 40 dni (rozpoczyna się Środą Popielcową). Czas bezpośrednio poprzedzający Wielkanoc to Wielki Tydzień i rozpoczyna się w Niedzielę Palmową. Obejrzeliśmy jak wyglądają tradycyjne polskie palmy. Ciekawostką był fakt, że najwyższa palma mierzy ponad 38 metrów i powstała w Lipnicy Murowanej i waży ok. 400kg. Uczniowie poznali również tradycje święcenia pokarmów. Wspólnie ustaliliśmy, że do wielkanocnego koszyczka wkładamy chleb, babkę, kiełbasę, sól, chrzan, baranka, pisanki. Przypomnieliśmy o tradycji Śmigusa Dyngusa, którą obchodzimy w Poniedziałek Wielkanocny. Tradycyjnymi daniami wielkanocnymi są m.in.: żurek, barszcz czerwony, zupa chrzanowa, wielkanocne ciasta tj. babki, mazurki. Wiemy także, że na Oceanie Spokojnym leży Wyspa Wielkanocna. Nazwa jest związana z jej odkryciem. Prawie 300 lat temu holenderscy żeglarze dotarli do jej brzegów dokładnie w niedzielę wielkanocną. Wyspa jest znana z posagów przedstawiających olbrzymie kamienne postacie.


Po części teoretycznej wykonaliśmy kartę pracy nawiązującą do naszego tematu. Powtórzyliśmy informacje na temat czasownika, rzeczownika i przymiotnika, kolorując obrazki według instrukcji. Następnie musieliśmy trochę odpocząć od pracy umysłowej, więc zrobiliśmy przerwę śniadaniową. Podczas przerwy uczniowie opowiadali, co ciekawego się u nich wydarzyło od ostatnich zajęć.
Po posiłku przeszliśmy do zajęć plastyczno-technicznych. Uczniowie wykonali przepiękne maski kurczaków oraz koszyczki wielkanocne, które zaprezentują rodzicom podczas spotkania wielkanocnego. W trakcie pracy odwiedził nas kurczak wielkanocny, który szukał ukrytych pisanek, niestety jeszcze ich nie znalazł, wiec będzie próbował je odszukać na spotkaniu świątecznym za dwa tygodnie. Efekty tych poszukiwań jeszcze przed Wielkanocą zobaczą nasi rodzice. W przerwie wykonywania ozdób ochotnicy zatańczyli krakowiaka. Na zakończenie zajęć uczniowie otrzymali, krótkie wierszyki do nauki na pamięć na nasze spotkanie wielkanocne (26.03.2022).
Do domów rozchodziliśmy się tradycyjnie życząc sobie miłego weekendu.
Do zobaczenia na naszym Rodzinnym Spotkaniu Wielkanocnym, które odbędzie się 26.03.2022 w Torredembarra.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?