REGULAMIN REKRUTACJI do projektu „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”

 

REGULAMIN REKRUTACJI

uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy” realizowanego przez Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) w międzynarodowym partnerstwie w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA226 partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowej

Dane identyfikacyjne projektu: Nr 2020-1-PL01-KA226-SCH-095677

Czas trwania projektu: 01.03.2021 – 28.02.2023

Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania)

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich oraz zasady uczestnictwa w projekcie Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy, realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA226 – partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowej przez Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) w międzynarodowej grupie partnerskiej.

Projekt został przygotowany w celu opracowania i wdrożenia w ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych i innowacyjnych, szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania nauczycieli, prowadzących działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku polskim za granicą.

Cele projektu:

Innowacyjne praktyki wzmocnią kompetencje nauczycieli i instytucji szkół polonijnych, poprzez:

1. Podniesienie:

- wiedzy i kompetencji nauczycieli z zakresu psychologicznych i pedagogicznych aspektów pracy;

- wiedzy i kompetencji nauczycieli z pracy z platformą cyfrową;

- kompetencji pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej prowadzących szkolenia oraz udzielających doradztwa nowym grupom odbiorców.

2. Opracowanie i wdrożenie:

- "Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;

- e-platformy kompatybilnej z treściami kompendium wraz z 20 kursami e-learningowymi.

3. Udostępnienie rezultatów pracy intelektualnej wraz ze stałym wsparciem dla uczestniczących w projekcie organizacji oraz innym podmiotom i osobom prowadzącym działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku polskim za granicą.

Projekt jest odpowiedzią na realne potrzeby placówek prowadzących polską oświatę poza granicami kraju.

Innowacyjność projektu polega m.in. na przygotowaniu nawiązujących do treści Kompendium szkoleń z zakresu psychologii i pedagogiki oraz pracy z TIK, które pomogą nauczycielom
w pracy z e-platformą oraz udoskonalą warsztat kadry pedagogicznej.

§ 2

PRZEDMIOT PROJEKTU

Podstawowym założeniem oraz głównym celem i przedmiotem projektu jest opracowanie
i wdrożenia w ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych i innowacyjnych, szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania nauczycieli, prowadzących działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku polskim za granicą, w tym:

"Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;

- e-platformy kompatybilnej z treściami kompendium wraz z 20 kursami e-learningowymi.

Aby osiągnąć założone cele, obok zaplanowanych działań w krajach instytucji partnerskich, realizacja projektu zakłada również przeprowadzenie mobilności pracowników merytorycznych instytucji partnerskich do kraju każdej instytucji partnerskiej.

Cele mobilności:

- zapewnienie stałego kontaktu, doradztwa oraz wsparcia nauczycieli polonijnych przez pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej oraz PASSH w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu (m.in. dzięki wykorzystaniu e-learningu)

- poszerzenie umiejętności nauczycieli polonijnych związanych z psychologicznymi
i pedagogicznymi aspektami pracy

- możliwość zaprezentowania innowacyjnych narzędzi i metod pracy z uczniem oraz ich przetestowania w lokalnych warunkach

- aktywne włączenie się wszystkich partnerów w wypracowanie rezultatów oraz produktów projektu, stanowiących pomoc i wsparcie dla poszczególnych nauczycieli oraz instytucji prowadzących edukację polonijną (m.in. współorganizowanie kursów e-learningowych)

- możliwość wymiany doświadczeń, elementów dobrych praktyk, a także promocji kultury współpracy i uczenia się od siebie w środowisku nauczycieli polonijnych z różnych krajów europejskich

- poszerzenie kompetencji kadry zarządzającej szkół polonijnych w zakresie zarządzania placówką oświatowej.

Mobilność zagraniczna odbędzie się w dniach 6-10 maja 2022 roku w kraju organizacji partnerskiej projektu:

Polish ACademy of Social Sciences and Humanities

§ 3

WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

Uczestnikami projektu są pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania).

Nabór zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję Rekrutacyjną
a poprzedzony działalnością informacyjno-promocyjną w formie informacji zamieszczonych na tablicy ogłoszeń w siedzibie
Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) oraz na stronie www instytucji Proszę pamiętać o umieszczeniu na stronie.

Równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność zostanie zapewniona w procesie rekrutacji.

W rekrutacji będą brane pod uwagę tylko kryteria merytoryczne.

W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres: ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 27 marca. r. o godz. 15:00

Każdy kandydat zostanie poinformowany o wynikach naboru droga pisemną, mailową lub telefoniczną.

§ 4

KRYTERIA UCZESTNICTWA

Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria:

  • zatrudnienie lub umowa o wolontariat Associació Cultural Escuela Polaca

  • minimum roczny staż pracy w oświacie polonijnej i deklarują:

  • aktywny udział w zaplanowanych szkoleniach oraz wszelkich merytorycznych aktywnościach

  • wspólną pracę nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu w trakcie
    i po szkoleniu

  • dzielenie się uzyskaną wiedzą w organizacjach macierzystych

  • udział w lokalnych działaniach/wydarzeniach informacyjnych o projekcie i działaniach upowszechniających

  • wdrażanie pozyskanej wiedzy i umiejętności w codziennej praktyce pedagogicznej

  • zaangażowanie w realizację projektu oraz współpracę z instytucjami oświatowymi

  • chęć podnoszenia kwalifikacji

§ 5

SPOSÓB ORGANIZACJI MOBILNOŚCI - SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW
Z INSTYTUCJI PARTNERSKICH

W drugiej, zaplanowanej w trakcie realizacji projektu mobilności typu krótkie programy szkoleniowe dla pracowników instytucji partnerskich do partnera zagranicznego (Polish Academy of Social Sciences and Humanities, Wielka Brytania) weźmie udział 3 pracowników merytorycznych (2 nauczycieli i 1przedstawiciel kadry zarządzającej instytucją) Associació Cultural Escuela Polaca.

Wyjazd zostanie zorganizowany w terminie 6-10.05.2022. i będzie trwał 5 dni (w tym pierwszy (1, tj. 6.05.2022.) i ostatni (5, tj. 10.05.2022.) dzień przeznaczony na podróż). Działania merytoryczne podczas mobilności będą miały miejsce w dniach 7-9.05.2022, zgodnie z ustalonym w porozumieniu z partnerem zagranicznym planem mobilności – krótkiego szkolenia dla pracowników instytucji partnerskich.

W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na odbycie mobilności (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, zajęcia w ramach przygotowania kulturowego).

§ 6

KOMISJA REKRUTACYJNA

Komisja Rekrutacyjna powołana przez Prezesa Associació Cultural Escuela Polaca przeprowadzi wybór uczestników na podstawie kwestionariuszy zgłoszeniowych, punktacji dot. stażu pracy w oświacie polonijnej, tj.:

- roczny staż – 1 punkt

- za każdy dodatkowy rok pracy +1 punkt

W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o wyborze uczestnika zadecyduje kolejność zgłoszeń.

W wyniku podjęcia powyższej procedury stworzona lista uczestników.

W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów utworzona zostanie lista rezerwowa. Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.

Każdy kandydat do projektu zostanie poinformowany o wynikach naboru drogą pisemną, mailową lub telefoniczną.


§ 7

PROCEDURA REZYGNACJI

Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie (w uzasadnionych przypadkach) możliwa jest po przedstawieniu pisemnego wniosku do koordynatora projektu z instytucji partnerskiej. Wniosek taki należy złożyć nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem mobilności. W przypadku rezygnacji uczestnika po zakupieniu biletów lotniczych zostaje on obciążony kosztami tzw. przebukowania biletu.

Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.

§ 8

OBOWIĄZKI UCZESTNIKA MOBILNOŚCI I PROJEKTU

przed mobilnością zagraniczną:

- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone materiały,

- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia

w trakcie mobilności zagranicznej:

- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,

- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej – Associació Cultural Escuela Polaca z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji partnerskich,

- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,

- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym

po mobilności:

- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot. prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu

- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej

- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do org. koordynującej).

§ 9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie zostaną określone w umowie pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności (pracownikiem). Wzór umowy zostanie udostępniony na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – tel. +34 644407101 lub adresem mailowym – ewa.hojna@gmail.com

Szczegółowe informacje o Programie Erasmus+, Akcji 2,  w ramach sektora Edukacja szkolna -  akcja KA226 - https://erasmusplus.org.pl/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?