REGULAMIN REKRUTACJI do projektu „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”
REGULAMIN REKRUTACJI
uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy” realizowanego przez Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) w międzynarodowym partnerstwie w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA226 partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowejDane identyfikacyjne projektu: Nr 2020-1-PL01-KA226-SCH-095677
Czas trwania projektu: 01.03.2021 – 28.02.2023
Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania)
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich oraz zasady uczestnictwa w projekcie „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”, realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA226 – partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowej przez Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) w międzynarodowej grupie partnerskiej.
Projekt został przygotowany w celu opracowania i wdrożenia w ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych i innowacyjnych, szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania nauczycieli, prowadzących działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku polskim za granicą.
Cele projektu:
Innowacyjne praktyki wzmocnią kompetencje nauczycieli i instytucji szkół polonijnych, poprzez:
1. Podniesienie:
- wiedzy i kompetencji nauczycieli z zakresu psychologicznych i pedagogicznych aspektów pracy;
- wiedzy i kompetencji nauczycieli z pracy z platformą cyfrową;
- kompetencji pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej prowadzących szkolenia oraz udzielających doradztwa nowym grupom odbiorców.
2. Opracowanie i wdrożenie:
- "Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;
- e-platformy kompatybilnej z treściami kompendium wraz z 20 kursami e-learningowymi.
3. Udostępnienie rezultatów pracy intelektualnej wraz ze stałym wsparciem dla uczestniczących w projekcie organizacji oraz innym podmiotom i osobom prowadzącym działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku polskim za granicą.
Projekt jest odpowiedzią na realne potrzeby placówek prowadzących polską oświatę poza granicami kraju.
Innowacyjność
projektu polega m.in. na przygotowaniu nawiązujących do treści
Kompendium szkoleń z zakresu psychologii i pedagogiki oraz pracy z
TIK, które pomogą nauczycielom
w pracy z e-platformą oraz
udoskonalą warsztat kadry pedagogicznej.
§ 2
PRZEDMIOT PROJEKTU
Podstawowym
założeniem oraz głównym celem i przedmiotem projektu jest
opracowanie
i wdrożenia w ramach współpracy międzynarodowej,
kompleksowych i innowacyjnych, szeroko dostępnych narzędzi i metod
wspierania nauczycieli, prowadzących działalność edukacyjną w
Polsce oraz w języku polskim za granicą, w tym:
"Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;
- e-platformy kompatybilnej z treściami kompendium wraz z 20 kursami e-learningowymi.
Aby osiągnąć założone cele, obok zaplanowanych działań w krajach instytucji partnerskich, realizacja projektu zakłada również przeprowadzenie mobilności pracowników merytorycznych instytucji partnerskich do kraju każdej instytucji partnerskiej.
Cele mobilności:
- zapewnienie stałego kontaktu, doradztwa oraz wsparcia nauczycieli polonijnych przez pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej oraz PASSH w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu (m.in. dzięki wykorzystaniu e-learningu)
-
poszerzenie umiejętności nauczycieli polonijnych związanych z
psychologicznymi
i pedagogicznymi aspektami pracy
- możliwość zaprezentowania innowacyjnych narzędzi i metod pracy z uczniem oraz ich przetestowania w lokalnych warunkach
- aktywne włączenie się wszystkich partnerów w wypracowanie rezultatów oraz produktów projektu, stanowiących pomoc i wsparcie dla poszczególnych nauczycieli oraz instytucji prowadzących edukację polonijną (m.in. współorganizowanie kursów e-learningowych)
- możliwość wymiany doświadczeń, elementów dobrych praktyk, a także promocji kultury współpracy i uczenia się od siebie w środowisku nauczycieli polonijnych z różnych krajów europejskich
- poszerzenie kompetencji kadry zarządzającej szkół polonijnych w zakresie zarządzania placówką oświatowej.
Mobilność zagraniczna odbędzie się w dniach 6-10 maja 2022 roku w kraju organizacji partnerskiej projektu:
Polish ACademy of Social Sciences and Humanities
§ 3
WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Uczestnikami projektu są pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania).
Nabór
zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję
Rekrutacyjną
a poprzedzony działalnością
informacyjno-promocyjną w formie informacji zamieszczonych na
tablicy ogłoszeń w siedzibie
Associació
Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) oraz na stronie www instytucji
Proszę
pamiętać o umieszczeniu na stronie.
Równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność zostanie zapewniona w procesie rekrutacji.
W rekrutacji będą brane pod uwagę tylko kryteria merytoryczne.
W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres: ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 27 marca. r. o godz. 15:00
Każdy kandydat zostanie poinformowany o wynikach naboru droga pisemną, mailową lub telefoniczną.
§ 4
KRYTERIA UCZESTNICTWA
Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria:
zatrudnienie lub umowa o wolontariat Associació Cultural Escuela Polaca
minimum roczny staż pracy w oświacie polonijnej i deklarują:
aktywny udział w zaplanowanych szkoleniach oraz wszelkich merytorycznych aktywnościach
wspólną pracę nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu w trakcie
i po szkoleniudzielenie się uzyskaną wiedzą w organizacjach macierzystych
udział w lokalnych działaniach/wydarzeniach informacyjnych o projekcie i działaniach upowszechniających
wdrażanie pozyskanej wiedzy i umiejętności w codziennej praktyce pedagogicznej
zaangażowanie w realizację projektu oraz współpracę z instytucjami oświatowymi
chęć podnoszenia kwalifikacji
§ 5
SPOSÓB
ORGANIZACJI MOBILNOŚCI - SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW
Z
INSTYTUCJI PARTNERSKICH
W drugiej, zaplanowanej w trakcie realizacji projektu mobilności typu krótkie programy szkoleniowe dla pracowników instytucji partnerskich do partnera zagranicznego (Polish Academy of Social Sciences and Humanities, Wielka Brytania) weźmie udział 3 pracowników merytorycznych (2 nauczycieli i 1przedstawiciel kadry zarządzającej instytucją) Associació Cultural Escuela Polaca.
Wyjazd zostanie zorganizowany w terminie 6-10.05.2022. i będzie trwał 5 dni (w tym pierwszy (1, tj. 6.05.2022.) i ostatni (5, tj. 10.05.2022.) dzień przeznaczony na podróż). Działania merytoryczne podczas mobilności będą miały miejsce w dniach 7-9.05.2022, zgodnie z ustalonym w porozumieniu z partnerem zagranicznym planem mobilności – krótkiego szkolenia dla pracowników instytucji partnerskich.
W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na odbycie mobilności (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, zajęcia w ramach przygotowania kulturowego).
§ 6
KOMISJA REKRUTACYJNA
Komisja Rekrutacyjna powołana przez Prezesa Associació Cultural Escuela Polaca przeprowadzi wybór uczestników na podstawie kwestionariuszy zgłoszeniowych, punktacji dot. stażu pracy w oświacie polonijnej, tj.:
- roczny staż – 1 punkt
- za każdy dodatkowy rok pracy +1 punkt
W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o wyborze uczestnika zadecyduje kolejność zgłoszeń.
W wyniku podjęcia powyższej procedury stworzona lista uczestników.
W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów utworzona zostanie lista rezerwowa. Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.
Każdy kandydat do projektu zostanie poinformowany o wynikach naboru drogą pisemną, mailową lub telefoniczną.
§ 7
PROCEDURA REZYGNACJI
Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie (w uzasadnionych przypadkach) możliwa jest po przedstawieniu pisemnego wniosku do koordynatora projektu z instytucji partnerskiej. Wniosek taki należy złożyć nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem mobilności. W przypadku rezygnacji uczestnika po zakupieniu biletów lotniczych zostaje on obciążony kosztami tzw. przebukowania biletu.
Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.
§ 8
OBOWIĄZKI UCZESTNIKA MOBILNOŚCI I PROJEKTU
przed mobilnością zagraniczną:
- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone materiały,
- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia
w trakcie mobilności zagranicznej:
- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,
- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej – Associació Cultural Escuela Polaca z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji partnerskich,
- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,
- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym
po mobilności:
- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot. prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu
- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej
- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do org. koordynującej).
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie zostaną określone w umowie pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności (pracownikiem). Wzór umowy zostanie udostępniony na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – tel. +34 644407101 lub adresem mailowym – ewa.hojna@gmail.com
Szczegółowe informacje o Programie Erasmus+, Akcji 2, w ramach sektora Edukacja szkolna - akcja KA226 - https://erasmusplus.org.pl/
Komentarze
Prześlij komentarz