Castelldefels, zajęcia 26 marca

Klub Malucha

W ostatnią sobotę wraz z Maluszkami zajęliśmy się przygotowywaniem ozdób wiosennych i wielkanocnych.
Zaraz po przywitaniu się  https://www.youtube.com/watch?v=e9hPqsJiPXQ  opowiedzieliśmy sobie krótko  o zwyczajach i tradycjach, które znamy i o takich, które już zaginęły jak na przykład środowe "Wielkie grzechotanie".
Wspólnie zrobiliśmy masę solną, aby potem zgrabnie tworzyć zajączki, baranki, kurki, ptaszki, jajeczka.


Maluszki zwinnie robiły mini wałeczki, aby pokryć wełenką baranka, czy dolepić wąsy zajączkowi.
Cenne chwile ćwiczenia dłoni, paluszków i wyobraźni zakończyliśmy obfitymi efektami.
Figurki z masy solnej dzieci mogą po wyschnięciu malować lub pozostawić w kolorze naturalnym.
Zgłodnieliśmy podczas pracy, chwilka przerwy.
Po przerwie "Zabawa w pociąg" https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8 , zabawa w wiatr https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yci, zabawa w kolorowanie -  z kolorowych kartoników

wybraliśmy te, które kojarzą nam się z wiosną. Zadaniem Maluszków było odnalezienie pary kartonika i pomalowanie obrazka identycznymi kolorami.
Kolejna zabawa z użyciem naszych instrumentów, którymi wystukiwaliśmy rytm w trakcie piosenki zwracając uwagę na wysokość dźwięków. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU.
Powróciliśmy do naszych stolików. Kolorowe piórka, talerzyk papierowy? Co takiego stworzymy na zakończenie naszych zajęć? Talerzyk, podstawkę na której będziemy mogli położyć kolorowe piękne pisanki, a nimi zajmiemy się  na kolejnych zajęciach.
Kiedy powstały wielobarwne krążki, pożegnaliśmy się jak zwykle wieloma uściskami, miłymi pożegnalnymi gestami.
Bardzo dziękuję za Waszą pracowitość i kreatywność.
Pozdrawiam serdecznie - do zobaczenia !!!!


Joanna Tylek

 

Żabki 1

W ostatnią sobotę młodszą grupę Żabek odwiedziła Myszka Zosia. Miała w ręku długą miotełkę i fartuszek. Przybyła w deszczowy dzień i zaprosiła dzieci do sprzątania. Tak, tak! Bo ogólnie się mówi, że w czasie deszczu dzieci się nudzą. A my doskonale wiemy, że to nie jest prawda. Bo na taką mokrą pogodę mamy mnóstwo wspaniałych pomysłów. Jednym z nich jest właśnie robienie porządku czyli sprzątanie. Już mamy wiosnę i czas zabrać się za wiosenne porządki. Aby zacząć  sprzątanie należy przygotować  konkretne przedmioty. Bez nich ani rusz! Dlatego najpierw, siedząc wygodnie na kolorowych poduszkach wymieniliśmy

wszystkie czynności związane ze sprzątaniem i narzędzia, które pomogą nam w tym zadaniu. Żabki opowiadały jak pomagają rodzicom w domu, jak dbają o swoje zabawki i że po każdej zabawie odkładają je na wyznaczone miejsce. Brawo! Poza tym niektóre dzieci pomagają nawet przy posiłkach. To już trudniejsze zadanie. Ale maluszki radzą sobie świetnie w każdej sytuacji. Podsumowaniem zagadnienia było wysłuchanie " Piosenki o sprzątaniu domu" i wypełnieniu karty pracy przedstawiającej wybrane narzędzia służące do utrzymania porządku. Zadaniem dzieci było wskazanie małych i dużych przedmiotów i odpowiednim ich umieszczeniu na karcie pracy. Wszystkie Żabki wykonały zadanie rewelacyjnie. Po umyciu rączek i  zjedzeniu szkolnego śniadania wspólnie posprzątaliśmy salę .

Następnie przeszliśmy do drugiej części spotkania. Tego dnia mieliśmy jeszcze jedno ważne zadanie do wykonania. Mianowicie nagranie ćwiczenia plastycznego do modułu kursu elearningowego dla nauczycieli polonijnych. Tematem był deszcz, a bohaterami kropki. Najpierw wysłuchaliśmy "Deszczowej piosenki" zespołu Śpiewające Brzdące, a następnie w rytm utworu  stawialiśmy mnóstwo kropek na białych kartkach papieru. Jedną ręką, drugą i w końcu obiema. Doskonałe ćwiczenie kinestetyczne dla malutkich rączek.
Gdy już kropkowany deszcz pokrył kartki wycinaliśmy kolorowe kółka z których tworzyliśmy tańczące parasolki. Drugą pracą plastyczną było "Miasto w deszczu". Dzieci rysowały domki i naklejały je na jeden wspólny arkusz papieru. Nasze prace powiesiliśmy na szkolnej tablicy. Powstała wspaniała wystawa, którą uwieczniliśmy na zdjęciu. Pod koniec zajęć bawiliśmy się jeszcze w skok w dal, chowanie się pod parasolem i tańczyliśmy .
Przez całe zajęcia towarzyszyła nam Myszka Zosia. Już ubrani w kurteczki, z plecaczkami na plecach pożegnaliśmy naszego gościa i siebie wzajemnie  i rozeszliśmy się do rodziców.

Pozdrawiamy cieplutko i zapraszamy na spotkanie wielkanocne,
Maria i Daria
 

Żabki 2


Wiosna ach to ty.
Nasze zajęcia rozpoczęliśmy jak zawsze od luźnej rozmowy w kółeczku. Po krótkim wstępie zaczęliśmy rozmawiać na temat pogody. Dzieci zauważyły, że na zewnątrz zmienia się pogoda, że pada częściej deszcz, świeci mocniej słoneczko....
Aby podsumować wszystkie wiadomości o wiośnie Żabki obejrzały film “Wiosna z Panem nauczycielem” https://www.youtube.com/watch?v=8cMz0ZDV7ZQ&t=169s. Po filmie Żabki bardzo ładnie odpowiadały o oznakach wiosny, wiedziały jakie zwierzęta budzą się ze snu, jakie ptaki przylatują i co dzieje się z roślinami. Do wizualnego objaśnienia różnic między porami roku posłużyłam się obrazkiem
przedstawionym w różnym czasie. Dzieci sprawnie nazywały poszczególne pory
roku i potrafiły dostrzec różnice między nimi.
Po ostatnim zainteresowaniu się teatrzykiem kukiełkowym pokusiliśmy się o zrobienie kolejnego pod tytułem “Wiosenna przygoda”. Tym razem udział w nim brały również dzieci i podczas dialogów kolejnych bohaterów wychodziły przed publiczność ze swoją kukiełką podczas gdy ja odczytywałam tekst.


Po wytężonej pracy nasi artyści musieli odpocząć i posilić się. Podczas drugiego śniadanie dowiedzieliśmy się, że jedno z dzieci miało niedawno urodziny. Była to wspaniała okazja do zaśpiewania 100 lat i nauczenia dzieci tej urodzinowej piosenki po polsku. Następnie w kółeczku turlając piłkę dzieci miały za zadanie powiedzieć jakąś oznakę wiosny którą zapamiętały z zajęć. Wszyscy pamiętali o bocianie i na zajęciach mogli zrobić swojego papierowego ulubieńca. Z prac manualnych Żabkom bardzo spodobał się rozwój gąsienicy a złożenie papieru wzdłuż wyznaczonych linii pokazało co powstaje z kokonu. Ile uśmiechów, zadziwienia i współpracy sprawiło to zadanie!
Na koniec naszego spotkania bawiliśmy się z piłką w kolory. Ja mówiłam kolor a dzieci łapały piłkę i odrzucały z powrotem wypowiadając nazwę barwy. Oczywiście nie mogły złapać koloru czarnego. Gra ta bardzo spodobała się dzieciom i kolejka aby rzucać piłkę była długa. Jednak trzeba było kończyć już zajęcia.
Mam nadzieję, że dzieci w domach bawią się w poznane gry i zabawy podczas naszych wspólnych spotkań.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na kolejne już przedświąteczne zajęcia.


Dziękujemy,
Iwona i Alinka

Bociany

Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki, a każdy mieszkaniec Krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy, zamiast szczekać, gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na całą Krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka - Pani Muzyka.

Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.
W minioną sobotę z Bocianami podróżowaliśmy do świata muzyki. Zaczęliśmy od omówienia czym jest muzyka dla każdego z nas. Także spróbowaliśmy zilustrować muzykę. Przecież każde dziecko widzi muzykę zupełnie inaczej. Dla jednego muzyka to kwiaty, dla innego to nuty, a dla kogoś jeszcze innego to ogień.
Dużo rozmawialiśmy z Bocianami o instrumentach muzycznych, bawiąc się w  grę „Zgadnij jaki to instrument” https://youtu.be/FwkAnAZo_zM, „Uzyskaj nazwy instrumentów”, a także  „wykreślanka” gdzie dzieci musiały znaleźć 10 nazw instrumentów muzycznych. Okazało się, że wcale nie było łatwo ale jakoś sobie poradziliśmy.
Hymn to najważniejsza pieśń w życiu każdego prawdziwego Polaka, dlatego część zajęć poświęciliśmy na omówienie hymnu i jego historii. Nie obyło się też od próby śpiewu.
Po przerwie, wypróbowaliśmy naszą kreatywność i stworzyliśmy magiczne nuty. A później na ich podstawie stworzyliśmy własną muzykę.
Zagraliśmy w grę „Muzyczne krzesełko”. Kiedy gra muzyka, chodzimy dookoła ustawionych krzesełek, kiedy muzyka milknie, musimy usiąść na jednym z nic. Trudność gry polega w tym, że krzesełek jest mniej od uczestników zabawy.
Ta gra tak bardzo się spodobała dzieciom, że nie chciały zakończyć zajęć.


Diana Kirtsydeli

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?