Barcelona, zajęcia 19 marca
Klub Malucha
Witamy - w Klubie Malucha w Barcelonie, z którym miałam okazję spotkać
się pierwszy raz. W minioną sobotę było tanecznie, śpiewnie i
pracowicie.
Kiedy już zebraliśmy się, piosenką "Jedzie pociąg" odjechaliśmy do miejsca zajęć - czyli kolorowych poduszek.
Aby lepiej się poznać do każdego Maluszka wysłałam autko z kolorową piłeczką, którą
każdy mógł "zbadać" czy jest miękka, czy jest ostra, czy jej kolce
kłują i wypowiedziawszy swoje imię odesłać auto do mnie.
Auto się przemieszczało wiele razy poprzez tunele i przeszkody, a potem
my postanowiliśmy się rozruszać. W rytmie piosenek;
https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE, https://www.youtube.com/watch?v=gVP74NryCNs,
https://www.youtube.com/watch?v=njthCl7awr0,
https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc poćwiczyliśmy nasze mięśnie
twarzy, a także rozruszaliśmy mięśnie ciała. W czasie ćwiczeń naszych
kończyn, przemykały się ćwiczenia logopedyczne.
W Szkole Polskiej staramy się przekazać dzieciom zwyczaje i tradycje
naszego kraju, ale myślę, że nie możemy zapominać o świętach
hiszpańskich zwłaszcza jeśli one dotyczą Rodziców.
Do pracy - wspólnie wytworzyliśmy masę solną (to była zabawa!!), a potem z niej malutkie serduszka, które tworzyły "bukiet" serc ozdobionych mini puszystymi kuleczkami. W trakcie ułożyliśmy nasz wierszyk - życzenia dla Taty, brzmi tak:
Tato, Tato cóż Ci dam -
jedno serce, które mam,
a w tym sercu, a w tym sercu kulek moc,
Tato, Tato miej swą moc!
Nasze dzieło - rymowanka było śpiewane, recytowane i wiele razy podczas zabawy powtarzane.
Aby odpocząć usiedliśmy i w skupieniu nawlekaliśmy kolorowe kulki na pałeczkę animacyjną. Zajęcie tak skupiło uwagę dzieci, że wszyscy byliśmy zdziwieni jak długo pozostają bez ruchu.
Naklejaniem kolorowych obrazków i rysunkiem kotka https://www.youtube.com/watch?v=ockp6Dam8VU zakończyliśmy nasze spotkanie.
Bardzo dziękuję za miłą atmosferę, za uśmiechnięte dzieci, za aktywność - pozdrawiam serdecznie.
Joanna Tylek
Poziomki
W ubiegłą sobotę zajęcia rozpoczęliśmy tradycyjnie od piosenki „Witam
was”, po której przypomnieliśmy sobie nasze imiona, gdyż mieliśmy w
klasie nowego kolegę. Wysłuchaliśmy też piosenki „Wiosna”, aby przyspieszyć jej przybycie i zapoznać Poziomeczki z tematem naszego spotkania.
Usiedliśmy w kole, aby porozmawiać o pierwszych oznakach zbliżającej się
wiosny i zapoznać się z przedmiotami potrzebnymi do zasiania własnej
roślinki (łopatki, doniczki, ziemia, rękawiczki, konewka, nasiona i
cebulki). Za doniczki posłużyły nam plastikowe kubeczki, które dzieci
bardzo starannie ozdobiły. Gdy wszystko było gotowe wybraliśmy naszego
zwycięzcę wśród wielu nasion i cebulek, którym okazał się czosnek
złocisty (allium moly). Poziomeczki starannie zasadziły swoje cebulki, a
niektórzy nawet nadali im nowe imię. Mam nadzieję, że wkrótce wyrosną z
nich piękne złociste kwiaty, na których zdjęcia czekam z
niecierpliwością.
Aby dzieci wiedziały, jak zadbać o swoją roślinkę zabawiliśmy się w
teatrzyk „O czerwonym tulipanie”, w którym dzieci bardzo aktywnie brały
udział.
Aby zregenerować siły zrobiliśmy sobie przerwę na śniadanko i szkolne ciasteczko.
Kolejnym celem dzieci było obudzenie drzewa ze snu zimowego poprzez dowolne udekorowanie go, przy użyciu kredek, flamastrów, bibuły i naklejek.
Pozostały czas wykorzystaliśmy na zabawy na szkolnym podwórku.
Zajęcia przebiegły nam bardzo radośnie i pracowicie. A największym dowodem na to są cudne prace i uśmiechnięte buzie dzieci.
Pozdrawiamy
Irena, Alina i Marylka
Jagódki i Śliweczki
Tej soboty przywitaliśmy wyjątkowego gościa – Panią Wiosnę. Zaczęliśmy oczywiście od muzycznej rozgrzewki. Oprócz znanych już piosenek nauczyliśmy się nowej „Głowa, ramiona”, która okazała się bardzo zabawna, gdy pokazywać musieliśmy coraz szybciej i szybciej. Później obejrzeliśmy krótki filmik o Maszy i Niedźwiedziu, w którym szukaliśmy wiosny. Następnie na tablicy wspólnie narysowaliśmy to po czym można rozpoznać kiedy nasz wyczekiwany gość jest już niedaleko. Pojawiło się słońce, kwiaty, zielone drzewa, ptaki przylatujące z ciepłych krajów, zwierzęta budzące się ze snu zimowego i nawet piłka, w którą przecież można grać kiedy na dworze robi się cieplej. Potem parami zastanawialiśmy się co powinien ubrać na siebie Michał (nasz książkowy kolega), aby nie było mu ani za zimno, ani za ciepło podczas wiosennego dnia. To nie był jeszcze koniec, bo z wiosną związane są przecież porządki. Obejrzeliśmy więc krótką bajkę, w której Bolek i Lolek spełniając, prośbę swojej mamy, porządkują dom po zimie. Następnie zobaczyliśmy „magiczny” obrazek, który zmienił kolory po pomalowaniu wodą.
Mimo chmur za oknem to był słoneczny dzień w Szkole Polskiej.
Oliwia i Magda
Malinki
W ubiegłą sobotę Malinki wybrały się w podróż do Azji. Egzamin na
znajomość geografii zdany, jak zwykle zresztą, na piątkę - wszystkie
dzieci wiedziały że Chiny i Japonia, bo o tych krajach była głównie
mowa, leżą w Azji. Pomimo, że na początku dzieci nie miały wiele
skojarzeń z Chinami czy Japonią (w końcu to bardzo odległe nam miejsca)
to z małymi podpowiedziami, zobaczeniu zdjęć okazało się że wiemy
niemało. Pokazaliśmy sobie jak wygląda pismo chińskie i jak bardzo różni
się od naszego alfabetu. Poznaliśmy również bardzo starą chińską
układankę: tangram. Tangram to kwadrat podzielony na 7 figur
geometrycznych. Celem układanki jest odtworzenie położenia wszystkich
siedmiu elementów tangramu w przedstawionym obrazku na podstawie jedynie
kształtu jego konturów, a także wymyślanie własnych wzorów. Malinki
stawiły czoła ułożeniu domku, ludzika oraz królika. Nie było łatwo!
Kolejnym bardzo wyraźnym skojarzeniem jakie można mieć z dalekim
wschodem jest jedzenie pałeczkami zamiast sztućcami. Najpierw
nauczyliśmy się poprawnej techniki posługiwania się pałeczkami a w
części praktycznej dwie drużyny stanęły do konkursu o jak największą
ilość kulek wrzuconych do miski w przeciągu 2 minut używając tylko i
wyłącznie pałeczek. Po konkursie dowiedzieliśmy, że Chiny inaczej liczą
lata, inaczej przypada u nich początek roku i co za tym idzie posługują
się zupełnie innym horoskopem. I tu nie wszystkie Malinki były
zaskoczone. Okazało się że więcej osób znało swój chiński znak zodiaku
niż ten tradycyjny w naszej kulturze. A Ci którzy jeszcze nie znali
mogli go sprawdzić za pomocą internetowego kalkulatora. Następnie
obejrzeliśmy 2 filmy - jeden o Japonii, a drugi o Chinach. Mieliśmy
zapamiętać jak najwięcej informacji aby potem przyporządkować obrazki ze
skojarzeniami do odpowiedniego kraju. Obrazki- skojarzenia oraz mapy
przykleiliśmy do arkuszy papieru i tak powstały edukacyjne plakaty o
Chinach i Japonii.
Pozdrawiamy,
Kasia i Ania
Jarzębina
Muzyką jest praktycznie wszystko wokół nas, to nasze życie.
Kiedy, jak i gdzie powstała muzyka zobaczyliśmy na https://youtu.be/0oZ7KbtUD-s
Sprawdziliśmy naszą wiedzę o nutach. Powtórzyliśmy wszystkie nuty bawiąc się w grę „Zgadnij nutę”.
Czytaliśmy i mówiliśmy o Fryderyku Chopinie - znanym polskim kompozytorze, a także poznaliśmy jego znane utwory https://youtu.be/Ny-JHe2IBVE .
Aby sprawdzić wiedzę dzieci o instrumentach muzycznych - każde dziecko dostało kartkę z ich obrazkami i musiało je podpisać. Niektóre z tych instrumentów nie były znane. Obejrzeliśmy też film o różnych dźwiękach instrumentów muzycznych: https://youtu.be/MadTiSUv4Jo. Bardzo spodobała się dzieciom gra Zagadki dźwiękowehttps://youtu.be/FwkAnAZo_zM. Szybko się z nią uporały. Zagraliśmy też w grę „Wykreślanka” w której musieliśmy znaleźć nazwy 10 instrumentów muzycznych wśród rozsypanych literek. Także omówiliśmy z dziećmi polskie ludowe instrumenty, charakterystyczne dla naszego kraju: https://youtu.be/W7LAmW_FA9w . Przed wyjściem na podwórko poznaliśmy piosenkę „Hej sokoły”, jej autora, a także historię jej powstania. Śpiewaliśmy razem i nawet dzieciom bardzo ładnie to wychodziło.
Diana Kirtsydeli
Komentarze
Prześlij komentarz