Barcelona, zajęcia 19 marca

Klub Malucha

Witamy - w Klubie Malucha w Barcelonie, z którym miałam okazję spotkać się pierwszy raz. W minioną sobotę było tanecznie, śpiewnie i pracowicie.
Kiedy już zebraliśmy się, piosenką "Jedzie pociąg" odjechaliśmy do miejsca zajęć - czyli kolorowych poduszek.
Aby lepiej się poznać do każdego Maluszka wysłałam autko z kolorową piłeczką, którą każdy mógł "zbadać" czy jest miękka, czy jest ostra, czy jej kolce kłują i wypowiedziawszy swoje imię odesłać auto do mnie.
Auto się przemieszczało wiele razy poprzez tunele i przeszkody, a potem my postanowiliśmy się rozruszać.  W rytmie piosenek;   https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE,   https://www.youtube.com/watch?v=gVP74NryCNs, https://www.youtube.com/watch?v=njthCl7awr0, https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc  poćwiczyliśmy nasze mięśnie twarzy, a także rozruszaliśmy mięśnie ciała. W czasie ćwiczeń naszych kończyn, przemykały się ćwiczenia logopedyczne.
W Szkole Polskiej staramy się przekazać dzieciom zwyczaje i tradycje naszego kraju, ale myślę, że nie możemy zapominać o świętach hiszpańskich zwłaszcza jeśli one dotyczą Rodziców.

Sobota 19 marca to w Hiszpanii Święto Taty -postanowiliśmy przygotować niespodziankę.
Do pracy - wspólnie wytworzyliśmy masę solną (to była zabawa!!), a potem z niej malutkie serduszka, które tworzyły "bukiet" serc ozdobionych mini puszystymi kuleczkami. W trakcie ułożyliśmy nasz wierszyk - życzenia dla Taty, brzmi tak:
Tato, Tato cóż Ci dam -
jedno serce, które mam,
a w tym sercu, a w tym sercu kulek moc,
Tato, Tato miej swą moc!
Nasze dzieło - rymowanka było śpiewane, recytowane i wiele razy podczas zabawy powtarzane.
Przerwa na sobotnie, szkolne ciastko, a po przerwie czas na zabawę "Czy wiesz jak chodzą zwierzątka" https://www.youtube.com/watch?v=Ma-2i7U-t5w, naśladowanie chodu i odgłosów zwierząt, "Taniec motylków"  https://www.youtube.com/watch?v=NFvfoCdPQWU, "Koniki"  https://www.youtube.com/watch?v=gVP74NryCNs, "Opalamy brzuszki" https://www.youtube.com/watch?v=Y18aFHAXLt0 - z użyciem kolorowych poduszek, które ułatwiły nam obrót.
Aby odpocząć usiedliśmy i w skupieniu nawlekaliśmy kolorowe kulki na pałeczkę animacyjną. Zajęcie tak skupiło uwagę dzieci, że wszyscy byliśmy zdziwieni jak długo pozostają bez ruchu.
Trochę zbiegani wcześniejszymi zabawami pozostaliśmy w pozycji siedzącej i stworzyliśmy pejzaż wiosny, przy pomocy pytań Rodziców dzieci wybrały z naklejek to, co spotykamy wiosną - to, co kojarzy nam się z wiosną.  
Naklejaniem  kolorowych obrazków  i rysunkiem kotka https://www.youtube.com/watch?v=ockp6Dam8VU  zakończyliśmy nasze spotkanie.
Bardzo dziękuję za miłą atmosferę, za uśmiechnięte dzieci, za aktywność - pozdrawiam serdecznie.


Joanna Tylek

Poziomki

W ubiegłą sobotę zajęcia rozpoczęliśmy tradycyjnie od piosenki „Witam was”, po której przypomnieliśmy sobie nasze imiona, gdyż mieliśmy w klasie nowego kolegę. Wysłuchaliśmy też piosenki „Wiosna”, aby przyspieszyć jej przybycie i zapoznać Poziomeczki z tematem naszego spotkania.
Usiedliśmy w kole, aby porozmawiać o pierwszych oznakach zbliżającej się wiosny i zapoznać się z przedmiotami potrzebnymi do zasiania własnej roślinki (łopatki, doniczki, ziemia, rękawiczki, konewka, nasiona i cebulki). Za doniczki posłużyły nam plastikowe kubeczki, które dzieci bardzo starannie ozdobiły. Gdy wszystko było gotowe wybraliśmy naszego zwycięzcę wśród wielu nasion i cebulek, którym okazał się czosnek złocisty (allium moly). Poziomeczki starannie zasadziły swoje cebulki, a niektórzy nawet nadali im nowe imię. Mam nadzieję, że wkrótce wyrosną z nich piękne złociste kwiaty, na których zdjęcia czekam z niecierpliwością.
Aby dzieci wiedziały, jak zadbać o swoją roślinkę zabawiliśmy się w teatrzyk „O czerwonym tulipanie”, w którym dzieci bardzo aktywnie brały udział.
Aby zregenerować siły zrobiliśmy sobie przerwę na śniadanko i szkolne ciasteczko.

Po śniadanku odwiedziła nas Pani Marylka, która pokazała nam jak wykonać pięknego króliczka. To nie było proste zadanie, ale Poziomki dały sobie z nim świetnie radę.
Kolejnym celem dzieci było obudzenie drzewa ze snu zimowego poprzez dowolne udekorowanie go, przy użyciu kredek, flamastrów, bibuły i naklejek.
Pozostały czas wykorzystaliśmy na zabawy na szkolnym podwórku.
Zajęcia przebiegły nam bardzo radośnie i pracowicie. A największym dowodem na to są cudne prace i uśmiechnięte buzie dzieci.


Pozdrawiamy
Irena, Alina i Marylka 

Jagódki i Śliweczki


Tej soboty przywitaliśmy wyjątkowego gościa – Panią Wiosnę. Zaczęliśmy oczywiście od muzycznej rozgrzewki. Oprócz znanych już piosenek nauczyliśmy się nowej „Głowa, ramiona”, która okazała się bardzo zabawna, gdy pokazywać musieliśmy coraz szybciej i szybciej.  Później obejrzeliśmy krótki filmik o Maszy i Niedźwiedziu, w którym szukaliśmy wiosny. Następnie na tablicy wspólnie narysowaliśmy to po czym można rozpoznać kiedy nasz wyczekiwany gość jest już niedaleko. Pojawiło się  słońce, kwiaty, zielone drzewa, ptaki przylatujące z ciepłych krajów, zwierzęta budzące się ze snu zimowego i nawet piłka, w którą przecież można grać kiedy na dworze robi się cieplej. Potem parami zastanawialiśmy się co powinien ubrać na siebie Michał (nasz książkowy kolega), aby nie było mu ani za zimno, ani za ciepło podczas wiosennego dnia. To nie był jeszcze koniec, bo z wiosną związane są przecież porządki. Obejrzeliśmy więc krótką bajkę, w której Bolek i Lolek spełniając, prośbę swojej mamy, porządkują dom po zimie. Następnie zobaczyliśmy „magiczny” obrazek, który zmienił kolory po pomalowaniu wodą.

Pokazywał on w jaki sposób można pracować w ogrodzie. Trudnym zadaniem okazało się domino, które zawierało obrazki związane z porządkami, ale i z tym daliśmy sobie radę.  Ozdobiliśmy też nasze Panie Wiosny. Przybrały one piękne kwiatowe sukienki, wianki i nawet do niektórych przyfrunęły ptaki. Po tylu zadaniach przyszedł czas na chwilę zabawy. Była magiczna iskierka oraz zabawa z balonami, a gdy już się trochę zmęczyliśmy to posłuchaliśmy wyciszającej bajki pt. „Niezwykła przyjaźń”. Na zakończenie stworzyliśmy grupowy kolaż wiosenny z różnych obrazków, naklejek i papierów kolorowych.
Mimo chmur za oknem to był słoneczny dzień w Szkole Polskiej. 


Oliwia i Magda 

Malinki

W ubiegłą sobotę Malinki wybrały się w podróż do Azji. Egzamin na znajomość geografii zdany, jak zwykle zresztą, na piątkę - wszystkie dzieci wiedziały że Chiny i Japonia, bo o tych krajach była głównie mowa, leżą w Azji. Pomimo, że na początku dzieci nie miały wiele skojarzeń z Chinami czy Japonią (w końcu to bardzo odległe nam miejsca) to z małymi podpowiedziami, zobaczeniu zdjęć okazało się że wiemy niemało. Pokazaliśmy sobie jak wygląda pismo chińskie i jak bardzo różni się od naszego alfabetu. Poznaliśmy również bardzo starą chińską układankę: tangram. Tangram to kwadrat podzielony na 7 figur geometrycznych. Celem układanki jest odtworzenie położenia wszystkich siedmiu elementów tangramu w przedstawionym obrazku na podstawie jedynie kształtu jego konturów, a także wymyślanie własnych wzorów. Malinki stawiły czoła ułożeniu domku, ludzika oraz królika. Nie było łatwo! Kolejnym bardzo wyraźnym skojarzeniem jakie można mieć z dalekim wschodem jest jedzenie pałeczkami zamiast sztućcami. Najpierw nauczyliśmy się poprawnej techniki posługiwania się pałeczkami a w części praktycznej dwie drużyny stanęły do konkursu o jak największą ilość kulek wrzuconych do miski w przeciągu 2 minut używając tylko i wyłącznie pałeczek. Po konkursie dowiedzieliśmy, że Chiny inaczej liczą lata, inaczej przypada u nich początek roku i co za tym idzie posługują się zupełnie innym horoskopem. I tu nie wszystkie Malinki były zaskoczone. Okazało się że więcej osób znało swój chiński znak zodiaku niż ten tradycyjny w naszej kulturze. A Ci którzy jeszcze nie znali mogli go sprawdzić za pomocą internetowego kalkulatora. Następnie obejrzeliśmy 2 filmy - jeden o Japonii, a drugi o Chinach. Mieliśmy zapamiętać jak najwięcej informacji aby potem przyporządkować obrazki ze skojarzeniami do odpowiedniego kraju. Obrazki- skojarzenia oraz mapy przykleiliśmy do arkuszy papieru i tak powstały edukacyjne plakaty o Chinach i Japonii.


Pozdrawiamy,
Kasia i Ania

Jarzębina 

Muzyką jest praktycznie wszystko wokół nas, to nasze życie.

W minioną sobotę z Jarzębinami podróżowaliśmy do świata muzyki. Zaczęliśmy od omówienia czym jest muzyka dla każdego z nas. Także spróbowaliśmy zilustrować muzykę. Przecież każde dziecko widzi muzykę zupełnie inaczej. Dla jednego muzyka to kwiaty, dla innego to nuty, a dla kogoś jeszcze innego to ogień.
Kiedy, jak i gdzie powstała  muzyka zobaczyliśmy na https://youtu.be/0oZ7KbtUD-s
Sprawdziliśmy naszą wiedzę o nutach. Powtórzyliśmy wszystkie nuty bawiąc się w grę „Zgadnij nutę”.
Czytaliśmy i mówiliśmy o Fryderyku Chopinie - znanym polskim kompozytorze, a także poznaliśmy jego znane utwory   https://youtu.be/Ny-JHe2IBVE .
Aby sprawdzić wiedzę dzieci o instrumentach muzycznych - każde dziecko dostało kartkę z ich obrazkami i musiało je podpisać. Niektóre z tych instrumentów nie były znane.  Obejrzeliśmy też film o różnych dźwiękach instrumentów muzycznych: https://youtu.be/MadTiSUv4Jo.  Bardzo spodobała się dzieciom gra Zagadki dźwiękowehttps://youtu.be/FwkAnAZo_zM. Szybko się z nią uporały. Zagraliśmy też w grę „Wykreślanka” w której musieliśmy znaleźć nazwy 10 instrumentów muzycznych wśród rozsypanych literek. Także omówiliśmy z dziećmi polskie ludowe instrumenty, charakterystyczne dla naszego kraju:  https://youtu.be/W7LAmW_FA9w . Przed wyjściem na podwórko poznaliśmy piosenkę  „Hej sokoły”, jej autora, a także historię jej powstania. Śpiewaliśmy razem i nawet dzieciom bardzo ładnie to wychodziło.
Po powrocie z podwórka podsumowaliśmy zajęcia i nowe wiadomości.  Muzyka to bardzo ważna część naszego życia, dlatego każdy musi coś o niej wiedzieć.


Diana Kirtsydeli

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?