Regulamin rekrutacji uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”

Associació Cultural Escuela Polaca ogłasza nabór uczestników szkolenia dla kadry organizacji partnerskich w ramach projektu Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu” realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja K02 – projekty strategiczne na rzecz edukacji szkolnej. Szkolenie odbędzie się w dniach 18.03.2022 – 22.03.2022 w Poolse Vereniging voor Cultuur en Onderwijs w Geel (Belgia).

Czas trwania projektu:

01.09.2020 -31.08.2023

Adresaci projektu:

  • pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca

Cel projektu:

  • podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz. polskim

  • podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą

  • podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych

  • opracowanie i wdrożenie w instytucjach partnerskich rezultatów pracy intelektualnej projektu

  • dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich

Finansowanie:

  • w ramach budżetu projektu sfinansowane zostaną koszty podróży i pobytu w kraju partnera przyjmującego wraz z ubezpieczeniem, a także przygotowanie uczestników do wyjazdu.

Obowiązki uczestników:

przed mobilnością zagraniczną:

- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone materiały,

- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia

w trakcie mobilności zagranicznej:

- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,

- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej – Associació Cultural Escuela Polaca z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji partnerskich,

- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,

- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym

po mobilności:

- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot. prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu

- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej

- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do org. koordynującej).

Rekrutacja do projektu:

Szczegółowe informacje na temat rekrutacji dostępne są w „Regulaminie rekrutacji”. W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres: ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca) lub złożyć osobiście w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 3 lutego 2022 roku o godz. 16.00

Szczegółowe informacje o programie znajdują się na stronie internetowej: http://erasmusplus.org.pl/

REGULAMIN REKRUTACJI

uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu” realizowanego przez Associació Cultural Escuela Polaca w międzynarodowym partnerstwie w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA02 partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej.

Dane identyfikacyjne projektu: Nr 2020-1-PL01-KA201-081783

Czas trwania projektu: 01.09.2020 -31.08.2023

Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni Associació Cultural Escuela Polaca

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE


Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich oraz zasady uczestnictwa w projekcie „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”, realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA02 – partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej przez Associació Cultural Escuela Polaca w międzynarodowej grupie partnerskiej.

Projekt został przygotowany w celu organizowania i prowadzenia doskonalenia zawodowego nauczycieli polonijnych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczania przedmiotowego w jęz. polskim; podniesienie ich kompetencji metodycznych, przedmiotowych, psychologicznych i międzykulturowych. Realizacja tego projektu umożliwi jego beneficjentom praktyczne wykorzystanie w rozwoju zawodowym i osobistym zdobytej wiedzy i umiejętności. Realizacja projektu przyczyni się także do podniesienia jakości pracy organizacji partnerskich w nim uczestniczących.

Cele projektu:

  • podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz. polskim

  • podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą

  • podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych

  • podniesienie kompetencji prowadzenia szkoleń oraz udzielania doradztwa metodycznego nowym grupom odbiorców przez pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej

  • opracowanie i wdrożenie w instytucjach partnerskich rezultatów pracy intelektualnej projektu

  • dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich

§ 2

PRZEDMIOT PROJEKTU

Podstawowym założeniem oraz głównym celem i przedmiotem projektu jest opracowanie i wdrożenie, w ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych, innowacyjnych oraz szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz kadry kierowniczej szkół polonijnych prowadzących działalność edukacyjną w jęz. polskim za granicą. Aby osiągnąć założone cele, obok zaplanowanych działań w krajach instytucji partnerskich, realizacja projektu zakłada również przeprowadzenie mobilności pracowników merytorycznych instytucji partnerskich do kraju każdej instytucji partnerskiej.

Cele mobilności:

- zapewnienie stałego kontaktu, doradztwa oraz wsparcia metodycznego nauczycieli polonijnych przez pracowników dydaktycznych (konsultantów, doradców metodycznych, trenerów i specjalistów) z organizacji koordynującej w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu (m.in. dzięki wykorzystaniu e-learningu)

- poszerzenie umiejętności nauczycieli polonijnych związanych z planowaniem i organizowaniem pracy dydaktycznej: pomoc w opracowaniu planów dydaktycznych, wyborze metod i materiałów dydaktycznych, planowaniu lekcji, opracowaniu indywidualnych programów terapeutyczno-edukacyjnych, programów zajęć wyrównawczych i kół zainteresowań oraz własnych programów nauczania

- możliwość zaprezentowania innowacyjnych narzędzi i metod pracy z uczniem oraz ich przetestowania w lokalnych warunkach

- aktywne włączenie się wszystkich partnerów w wypracowanie rezultatów oraz produktów projektu, stanowiących pomoc i wsparcie metodyczno-przedmiotowe dla poszczególnych nauczycieli oraz instytucji prowadzących edukację polonijną

- możliwość wymiany doświadczeń, elementów dobrych praktyk, a także promocji kultury współpracy i uczenia się od siebie w środowisku nauczycieli polonijnych z różnych krajów europejskich

- poszerzenie kompetencji kadry zarządzającej szkół polonijnych w zakresie organizacji pracy placówki oświatowej.

Mobilność zagraniczna odbędzie się w dniach 18.03.22 – 22.03.2022 w kraju organizacji partnerskiej projektu:

"ProPolonia" Poolse Vereniging voor Cultuur en Onderwijs w Geel (Belgia).

§ 3

WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

Uczestnikami projektu są pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca

Nabór zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję Rekrutacyjną a poprzedzony działalnością informacyjno-promocyjną w formie informacji zamieszczonych na tablicy ogłoszeń w siedzibie Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie www instytucji.

Równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność zostanie zapewniona w procesie rekrutacji.

W rekrutacji będą brane pod uwagę tylko kryteria merytoryczne.

W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres: ewa.hojna@gmail.com

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 3.02.2022 r. o godz. 16.00

Każdy kandydat zostanie poinformowany o wynikach naboru droga pisemną, mailową lub telefoniczną. Lista zakwalifikowanych osób do projektu zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela Polaca, lista rezerwowa będzie do wglądu w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca

§ 4

KRYTERIA UCZESTNICTWA

Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria:

  • zatrudnienie lub umowa o wolontariat z Associació Cultural Escuela Polaca

  • minimum roczny staż pracy w oświacie polonijnej

i deklarują:

  • aktywny udział w zaplanowanych szkoleniach oraz wszelkich merytorycznych aktywnościach

  • wspólną pracę nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu w trakcie i po szkoleniu

  • dzielenie się uzyskaną wiedzą w organizacjach macierzystych

  • udział w lokalnych działaniach/wydarzeniach informacyjnych o projekcie i działaniach upowszechniających

  • wdrażanie pozyskanej wiedzy i umiejętności w codziennej praktyce pedagogicznej

  • zaangażowanie w realizację projektu oraz współpracę z instytucjami oświatowymi

  • chęć podnoszenia kwalifikacji

§ 5

SPOSÓB ORGANIZACJI MOBILNOŚCI - SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW Z INSTYTUCJI PARTNERSKICH

W drugiej, zaplanowanej w trakcie realizacji projektu mobilności typu krótkie programy szkoleniowe dla pracowników instytucji partnerskich do partnera zagranicznego "ProPolonia" Poolse Vereniging voor Cultuur en Onderwijs w Geel (Belgia) weźmie udział 3 pracowników merytorycznych (2 nauczycieli i 1 przedstawiciel kadry zarządzającej instytucją) Associació Cultural Escuela Polaca

Wyjazd zostanie zorganizowany w terminie 17.03.2022 – 23.03.2022 i będzie trwał 7 dni (w tym pierwszy (1, tj. 17.03.2022) i ostatni (7, tj. 23.03.2022) dzień przeznaczony na podróż). Działania merytoryczne podczas mobilności będą miały miejsce w dniach 18.03.22 – 22.03. 22, zgodnie z ustalonym w porozumieniu z partnerem zagranicznym planem mobilności – krótkiego szkolenia dla pracowników instytucji partnerskich.

W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na odbycie mobilności (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, zajęcia w ramach przygotowania kulturowego).

§ 6

KOMISJA REKRUTACYJNA

Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Associació Cultural Escuela Polaca przeprowadzi wybór uczestników na podstawie kwestionariuszy zgłoszeniowych, punktacji dot. stażu pracy w oświacie polonijnej, tj.:

- roczny staż – 1 punkt

- za każdy dodatkowy rok pracy +1 punkt

W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o wyborze uczestnika zadecyduje kolejność zgłoszeń.

W wyniku podjęcia powyższej procedury stworzona lista uczestników.

W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów utworzona zostanie lista rezerwowa. Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.

Każdy kandydat do projektu zostanie poinformowany o wynikach naboru drogą pisemną, mailową lub telefoniczną.

Lista zakwalifikowanych osób do projektu zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca. Lista rezerwowa będzie do wglądu w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca

§ 7

PROCEDURA REZYGNACJI



Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie (w uzasadnionych przypadkach) możliwa jest po przedstawieniu pisemnego wniosku do koordynatora projektu z instytucji partnerskiej. Wniosek taki należy złożyć nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem mobilności. W przypadku rezygnacji uczestnika po zakupieniu biletów lotniczych zostaje on obciążony kosztami tzw. przebukowania biletu.

Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.

§ 8

OBOWIĄZKI UCZESTNIKA MOBILNOŚCI I PROJEKTU



przed mobilnością zagraniczną:

- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone materiały,

- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia

w trakcie mobilności zagranicznej:

- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,

- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej – nazwa instytucji z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji partnerskich,

- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,

- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym

po mobilności:

- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot. prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu

- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej

- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do org. koordynującej).

§ 9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE



Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie zostaną określone w umowie pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności (pracownikiem). Wzór umowy zostanie udostępniony na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – tel. +34 644407101 lub adresem mailowym ewa.hojna@gmail.com

Szczegółowe informacje o Programie Erasmus+, akcji 2, Edukacja szkolna, Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej - http://erasmusplus.org.pl/edukacja-szkolna/akcja-2/



Torredembarra 25.01.2022

 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?