Barcelona, zajęcia 8 stycznia
Klub Malucha
W Klubie Malucha w nowym roku cały czas utrzymujemy zimową aurę! Po przywitaniu się znaną nam piosenką „Wszyscy są, witam Was” https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA&ab_channel=Lina
dzieci
dostrzegły świąteczną puszkę. Było to wędrujące pudełko, które w rytm
melodii przekazywaliśmy sobie nawzajem, nasłuchując i pukając, żeby
sprawdzić co jest w środku. W końcu, jak udało nam się wyciągnąć
wszystkie kartki z puszki, odszyfrowaliśmy temat przewodni naszego
spotkania, którym był: B A Ł W A N. Powtórzyliśmy literki i cały wyraz, a
wkrótce potem odwiedziły nas cztery bałwanki z różnymi uczuciami i
emocjami.
Pierwszy bałwanek był nieco zdziwiony. Powtórzyliśmy za nim tę minkę na
własnych twarzach. Wspólnie zastanowiliśmy się w jakich sytuacjach
możemy być zdziwieni, a potem dostaliśmy chusteczki higieniczne.
Oczywiście, wszystkie Maluchy wiedziały, że można je wykorzystywać do
dmuchania nosa, ale my zastosowaliśmy je do tańca przy utworze „Polka
Tritsch-Tratsch”.
https://www.youtube.com/watch?v=PgNxD-4cu9w&ab_channel=SOLITONPoland
Potem odwiedził nas smutny bałwanek. Te minki wszystkie dzieci znały bardzo dobrze. Po zastanowieniu się, w jakich sytuacjach możemy być smutni postanowiliśmy, że spróbujemy go rozweselić. W rytm utworu „La Raspa”
https://www.youtube.com/watch?v=ic3U9bym3cQ
w kręgu klaskaliśmy i rzucaliśmy do siebie woreczkami. Kolejny bałwanek przyszedł do nas zły. Wszyscy wiedzieliśmy, jak pokazać złość na naszych twarzach i kiedy możemy być źli. Wiemy już też jak możemy radzić sobie ze złością np. przez ruch, dlatego zatańczyliśmy ponownie do utworu „La Raspa”, tym razem angażując całe nasze ciało. No i w końcu odwiedził nas wesoły bałwanek. Ta minka nie sprawiła nikomu żadnego problemu. Wiedzieliśmy też, kiedy możemy być weseli, bo uśmiech najczęściej gości na naszych twarzach. Po tym, jak odwiedziły nas wszystkie bałwanki przyszła pora na podsumowanie wszystkich emocji. Wykorzystaliśmy do tego utwór „Bałwanek – Ulepiła Hanka małego bałwanka”, do którego wesoło podśpiewywaliśmy i tańczyliśmy.
https://www.youtube.com/watch?v=ubYbui8xqqw&ab_channel=CentrumEdukacjiArtystycznejAnnaMachmar
https://www.youtube.com/watch?v=ONCU4Bbh8tY&ab_channel=LolaK
Potem powolutku wracaliśmy przez bałwankowe krainy uśmiechu, złości, smutku i zdziwienia, żeby lepiej zapamiętać poznane uczucia i emocje. W trakcie zajęć przypomnieliśmy sobie także podstawowe figury geometryczne: kwadrat (chusteczki), koło (talerzyk) i trójkąt (noski bałwanków). Na sam koniec powtórzyliśmy znany nam już utwór „Kotek śpi” oraz zabawy z chustą Klanzy.
https://www.youtube.com/watch?v=A-iGCtsyR6k&ab_channel=Edukacyjno-TerapeutycznePodk%C5%82adyMuzyczne
Podczas zajęć wykorzystywaliśmy głównie
trzy metody: aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss, gimnastyki
twórczej Kniessów oraz metodę Klanzy.
Bardzo dziękuję dzieciom i rodzicom za współpracę i świetną zabawę!
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Michalina
Poziomki
" Bałwan" Z.Wroński
Pięknego bałwana ulepiły dzieci,
ma czarne guziki i biały żakiecik.
W ręku trzyma miotłę,
ma garnek na głowie.
Może nam zimową
bajeczkę opowie?
Podczas śniadania zaśpiewaliśmy Jasiowi polskie "100 lat" z racji czwartej rocznicy urodzin, a mały solenizant poczęstował nas pysznymi cukierkami.
Korzystając ze słonecznej pogody pobawiliśmy się na podwórku szkolnym, a po powrocie do sali pani Marylka Stasiak poprowadziła warsztaty plastyczne. Tym razem bałwanki były wykonywane z rolek po papierze toaletowym. Jako że jesteśmy jeszcze w nastrojach poświątecznych potraktowaliśmy papierowe bałwanki jako prezenciki i pozamykaliśmy je w foliowych opakowaniach żeby wyglądały jak w bryłce lodu. Udało się, a efekty naszych starań mogli obejrzeć rodzice. Tego dnia nie zabrakło oczywiście piosenek i wierszyków o tematyce śniegowo-bałwankowej.
Pożegnaliśmy się radośnie i z bałwankami oraz kartami pracy z teczki "Tropiciele" w dłoniach i udaliśmy się na spotkanie z rodzicami.
Pozdrawiamy cieplutko,
Maria Kołomyjec i Marylka Stasiak
Jagódki
W sobotę 8 stycznia 2022 spotkaliśmy się w grupie Jagódek po raz
pierwszy w tym roku kalendarzowym. Zajęcia poprowadziła gościnnie i z
wielką przyjemnością pani Dominika.
Na początku zajęć sprawdziliśmy listę obecności i świetnie się przy tym
bawiliśmy. Pani szukała nas po klasie, a to pod stołem, a to w
szufladzie, a przecież my grzecznie siedzieliśmy w ławkach. Po
przywitaniu się piosenką “Witam was…” opowiadaliśmy o naszych świętach.
Niektórzy byli w Polsce, inni spędzali święta w Hiszpanii, ale jak się
okazało do wszystkich przyszedł Mikołaj czy Trzej Królowie. Dla
utrzymania porządku towarzyszył nam DREWNIANY “ŚNIEŻEK” a do kogo trafił
ten uczeń odpowiadał, a inni byli cichutko i grzecznie słuchali. Każdy z
nas odpowiadał na pytanie: Który z tegorocznych prezentów gwiazdkowych
najbardziej Ci się podobał? To zadanie, jak się okazało, wcale nie było
takie łatwe. Zgodnie jednak stwierdziliśmy, że wszystkie prezenty były
piękne.
Pani Dominika przeczytała nam wiersze Doroty Kossakowskiej pt. “Śnieg” i
“Zabawy zimowe” , a my odgadywaliśmy o czym będą zajęcia. I się nie
pomyliliśmy, bo było o zimie, o zabawach i sportach zimowych.
Kiedy “ŚNIEŻEK” zawisł na tablicy trenowaliśmy rzut do celu. Z papieru zgniataliśmy zimową kulę i najpierw pojedynczo a potem wszyscy razem rzuciliśmy nasze śnieżki, tak by trafić w wiszący płatek. Po śniadaniu zgadywaliśmy zagadki o zimie. Zgadnijcie: “Co za białe piórka sypie zimą chmurka?” a skoro bawiliśmy się wcześniej w chodzenie po śladach to teraz zadaniem naszym było rysowanie po przerywanej linii czy łączenie punktów na zimowych obrazkach. Dzięki uprzejmości pani Marysi z grupy 3 latków, mogliśmy również się pobawić sztucznym śniegiem z mąki kartoflanej i oliwy i lepiliśmy śniegowe kule. Kolejna zabawa, tym razem matematyczna, polegała na zbieraniu kuleczek śniegowych kiedy grała muzyka. Jedne kule były małe inne były duże, czasem trzeba było znaleźć 3 a czasem 5.
Kiedy Bruno dostał od pani dzwonki i mocno nimi dzwonił zabawiliśmy się w jazdę saniami. W parach jedno z nas było reniferem a drugie woźnicą i tak po sali na saniach jazda była. A gdy dzwonki nie dzwoniły, zmienialiśmy się w lodowe posągi. Na zakończenie zajęć pojawiła się kolorowa chusta. Na chuście leżały kuleczki śniegu zrobione z waty i w rytm muzyki Vivaldiego “Zima” poruszaliśmy chustą. Padał więc drobny śnieg i wtedy śnieżki na chuście delikatnie podrzucaliśmy, ale gdy muzyka się zmieniła to tak śnieżyca była, że chustą powiewało i wszystkie śnieżki z niej spadały. Po zabawie chustą , ubrani w kurtki, szaliki i rękawiczki ruszyliśmy wesoło do domu.
Bardzo dziękuję za wspólną zabawę.
Pozdrawiam zimowo,
Pani DominikaŚliweczki
Witamy w kolejnym roku kalendarzowym 2022 - w tę sobotę odbyły się
pierwsze zajęcia po dłuższej niż zwykle przerwie. Radosna była reakcja
obecnych na zajęciach dzieci, kiedy usłyszały naszą powitalną piosenkę
"Wszyscy są ...."
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=h9wMpq8kqkA,
wyśpiewaliśmy ją w rożny sposób.
Tematem zajęć były sporty zimowe. Zadałam dzieciom pytanie: jakie
dyscypliny sportu kojarzą się z zimą? Wszyscy wiedzieli o sankach,
nartach, łyżwach. Postanowiliśmy rozwinąć temat i przy pomocy
prezentacji multimedialnej poznaliśmy inne zimowe aktywności
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=JnfUtdJkLbo
Snowboarding, bobsleje, skeleton, hokej na lodzie, biathlon, short track.
W narciarstwie odróżniliśmy skoki narciarskie, narciarstwo alpejskie i
klasyczne, no i biathlon, gdzie mamy do czynienia z nartami biegowymi.
Na pewno dzieci nie zapamiętają nazewnictwa, ale bardzo uważnie
analizowaliśmy prezentację, aby zapamiętać sposoby użycia nart, łyżew,
łuków, sanek w poszczególnych dyscyplinach.
Pobawiliśmy się w kalambury, zadaniem uczniów było przyjęcie pozy z wylosowanej kartki.
Zamienialiśmy się w narciarzy, skoczków, saneczkarzy - zadanie nie było łatwe, tym bardziej, że kartki zawierały hasła w poprawnym nazewnictwie - saneczkarstwo, narciarstwo, łyżwiarstwo figurowe.
Aby rozluźnić aparat mowy i poruszać mięśniami twarzy powtórzyliśmy 2 krótkie, wesołe wiersze logopedyczne. Dzieciom bardzo podobał się ten moment. Powtarzały wersy angażując się w pełni:-)
Wykonaliśmy girlandę aktywności zimowych. Poruszyliśmy w tej pracy wyobraźnię, uruchomiliśmy możliwości manualne, a także ćwiczyliśmy cierpliwość, skupienie i spokój podczas skręcania drucika.
Jak zawsze konieczna była przerwa śniadaniowa- zawsze staram się ją wykorzystać na przekazanie choćby okruszka nowej wiedzy. Wsłuchiwaliśmy się w słowa piosenki "Zima, zima, zima, pada, pada śnieg.." https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=pvlkUq0XVnM, którą potem z udziałem dzwonków śpiewaliśmy wielokrotnie. Piosenka głęboko wpadła nam w uszy i do samego końca towarzyszyła odśpiewywana i nucona.
Kiedy zdecydowaliśmy się wyjść na szkolne podwórko, odwiedziła nas Pani Maryla, która jak zawsze miała dla dzieci niespodziankę. Przygotowała formę bałwanka do szybkiego wykonania.
Dzieci mając do wybory harce na świeżym powietrzu i wykonanie figurki, ku mojemu zdziwieniu wybrały pracę plastyczną. Po chwili bałwanki w kolorowych szalikach cieszyły nasze oczy.
Dziękujemy naszej kochanej Pani Maryli, że zawsze ma czas i ochotę pomyśleć o przygotowaniu czegoś ciekawego dla naszych uczniów. Zawsze precyzyjnie przygotowane szczegóły, gustownie dobrane kolory i temat związany z danym momentem kalendarzowym.
Dziękuję bardzo dzieciom za radosne przybycie, za wesoły wspólny czas.
Pozdrawiam serdecznie i oczywiście zapraszam na kolejne zajęcia - do zobaczenia:-)
Joanna Tylek
Malinki
Podczas ostatnich zajęć w Szkole Polskiej rozmawialiśmy z
Malinkami o pracy naszego mózgu i o tym jak ją usprawnić. Dowiedzieliśmy
się, że lewa półkula mózgu odpowiada za logiczne myślenie, mowę,
czytanie oraz za poruszanie prawą stroną naszego ciała. Z kolei prawa półkula odpowiada za myślenie abstrakcyjne, rozumienie emocji oraz
poruszanie lewą stroną ciała. Prostym sposobem żeby usprawnić działanie
mózgu jest ćwiczenie lepszej komunikacji pomiędzy obiema półkulami. Są
na to specjalne ćwiczenia, które nazywane są cross lateral movements.
Mając całą tę wiedzę przeprowadziliśmy podczas zajęć naukowy
eksperyment. Najpierw bez żadnego wspomagania przetestowaliśmy naszą
pamięć oraz zdolność matematycznego myślenia za pomocą specjalistycznych
testów. Następnie przez 30 minut ćwiczyliśmy tzw. cross lateral
movements służące do lepszej integracji prawej i lewej półkuli a co za
tym idzie poprawy koncentracji i pamięci. Po ćwiczeniach ponownie
przetestowaliśmy pamięć i matematyczne myślenie za pomocą bliźniaczych
testów z początku zajęć i porównaliśmy wszystkie wyniki. Wiele Malinek
znacząco poprawiły swoje wyniki!
Zostawiam link do paru ciekawych ćwiczeń, do spróbowania w domu. Myślę, że przydatne w każdym wieku!
https://youtu.be/armfBQfMgJY
Pozdrawiam,
Kasia
Jarzębina
Na pierwsze w nowym roku zajęcia przybyliśmy w trochę jeszcze
świątecznych nastrojach. Dlatego aby się skupić rozpoczęliśmy od zabawy
na spostrzegawczość. Podczas gdy jedna z osób stała za drzwiami,
uczniowie w klasie zamieniali się miejscami. Po powrocie do klasy
należało odgadnąć kto się zamienił miejscami.
Drugą zabawą było ustawienie się w kolejności wg czasu dojazdu do
szkoły. Ustaliliśmy kto dociera pierwszy, kto drugi, trzeci itd.
Uczniowie dowiedzieli się, że są to liczebniki porządkowe.
Następnie przeszliśmy do rozmowy o zimie i wszystkim co z nią związane: pogodzie, sportach, zabawach, świętach. Poznaliśmy nowe słowa takiej jak: sopel, kulig, mróz oraz rozwiązaliśmy zimowe zagadki. Chętni uczniowie pokazali hasła w kalamburach - oczywiście również związane z zimą. Na zakończenie uczniowie musieli odpowiedzieć na pytania a słowa będące odpowiedziami odnaleźć w literowej rozsypance.
Na zakończenie zajęć wręczyliśmy również nagrodę naszemu koledze: Alejandro, który uczestniczył w konkursie O Orle Pióro organizowanym przez szkołę w Ostrołęce.
Gratulacje!!!
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz