Castelldefels, zajęcia 15 stycznia

Klub Malucha

Każdy skarb swój ma
jeden albo dwa,
ja mam skarbów sto
najważniejszy to.....................
w ostatnią sobotę nasi mali Uczniowie zamienili się w poszukiwaczy.
Zajęcia jak zwykle rozpoczęliśmy piosenką "Ja jestem Pan Tik-Tak..." https://www.youtube.com/watch?v=e9hPqsJiPXQ,    porozmawialiśmy o minionym czasie, który obfitował w dobro, w miłe uczucia, w obdarowywanie się - chodziło o wydobycie słowa  "skarb" - udało się - doszliśmy do celu - skarb, to coś co zdobywamy, otrzymujemy, dbamy, szanujemy.
Przeszliśmy do działań - zabaw wspomagających integrację sensoryczną.


Używając produktów spożywczych sypkich - ryż, soczewica, kasza manna, makaron stworzyliśmy "teren" bogaty w ukryte skarby. Zadaniem dzieci było takie dotykanie, przekładanie, przesypywanie, aby wydobyć skarby - jak najwięcej.
Po chwili okazało się, że w kopczyku makaronu, ryżu, kaszy ukryte są szklane kuleczki, dzieci z wielką radością zdobywały kolejne kulki. Oprócz kulek znalazły się jeszcze muszle, które zaraz po wydobyciu zostały użyte jako nabieraki, łyżki, koparki, każdy miał inny pomysł.
Dzieci co chwilę odkrywały inne zastosowanie materiałów sypkich, uruchomiły się różne zmysły - dotyku, węchu, poznawania, a na koniec zmysł smaku  ( ten moment przy naszej czujności został opanowany:-))
Do wykorzystania mamy jeszcze zmysł dźwięku, popracujemy nad tym przy użyciu tych samych materiałów następnym razem.
Kolejną zabawą było poszukiwanie kulek ukrytych w kuli ciastoliny. Dzieci chętnie zabrały się do lepienia ciastolinowych, kolorowych kul, potem ukryłam w nich szklane skarby - tylko jedna kula nie posiadała skarbu.
Poszukiwanie wzbudziło emocje, bo nikt nie chciał znaleźć kuli bez skarbu. Zabawę powtórzyliśmy z ochotą.
Aby dzieci wygodnie zabrały swoje skarby do domu, przygotowaliśmy na nie mały kuferek - kuferek pełen skarbów.
Nadeszła wyczekiwana chwila na zdrowe ciastko sobotnie i powrót w rytmie ruchowych zabaw.
"Jedzie pociąg"  https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8      

 "Marsz" https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE, a potem piosenka "Zima, zima, zima..."  https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM i ... i nagle zaczął padać u nas śnieg.  Opadające kulki miękkiej waty bardzo zainteresowały nasze Maluszki, zaczęliśmy tworzyć więcej i więcej - naprawdę zrobiło się biało. Dotyk puszystej waty również okazał się świetną zabawą sensoryczną.
Co mogło powstać z takiej ilości białego puszku? "Ulepiliśmy" śliczne bałwanki. Bałwan w szaliku, w kapeluszu, nos w kształcie marchewki, czarne oczy.
Nie zapomnieliśmy o zapytaniu dzieci o emocje, jakie im towarzyszyły podczas zajęć. Proste pytania Rodziców wydobyły z dzieci narysowany obraz tego co czują, o czym myślą. Kolejna karta naszych albumów została podpisana datą spotkania.

Bardzo dziękuję za miły, radosny  jak zwykle czas.
Pozdrawiam wszystkich mocno,
Joanna Tylek

Żabki


Zajęcia w grupie Żabek były bardzo udane, pełne wrażeń i wspomnień z okresu świąt Bożego Narodzenia.
Na wstępie dzieci opowiadały jak minęły im Święta i oczywiście dzieliły się swoimi
wrażeniami z tego okresu a szczególnie co dostały od Świętego Mikołaja.
Po krótkim wspomnieniu przeszliśmy po mału do tematu zajęć, którym była zima z jej szczególnymi zjawiskami meteorologicznymi. A co za tym idzie specjalnym ubiorze i sportami które możemy uprawiać o tej porze roku.
Dzieciaczki szybko podpowiadały co muszą założyć zimą aby się nie przeziębić. Do
podsumowania i utrwalenia wiadomości dzieci obejrzały film Świnka Pepa “Śnieg”
https://youtu.be/fGSBXxiYs5I
Większość dzieci dotykało już śniegu i dzielnie opowiadały co można na nim robić.
Wykorzystaliśmy pracę w grupach i połowa dzieci pokazywała jakiś zimowy sport a druga połowa musiała odgadnąć o jaki chodziło.
Zaprzęgami z reniferów do piosenki “Zima, zima, zima ”
https://youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM&feature=sharebawiły
dzieci w trójkach mogły dojechać gdzie chciały i bawiły się wesoło.
Wspomnieliśmy również o dokarmianiu zwierząt zimową porą szczególnie w miejscach gdzie leży śnieg. Sami pobawiliśmy się w ptaszki które na umówiony znak frunęły do karmników.
Dzieciaczki doskonale wiedzą, że zima to wspaniała pora roku, która daje im możliwość jazdy na łyżwach, nartach, zabawy na śniegu, przy czym zawsze muszą pamiętać o ciepłym ubraniu.
Było też kolorowanie i liczenie czapek, rękawiczek, zabaw zimowych na szablonach.
Przygotowując się do karnawału, na koniec dzieci tańczyły w parach. Tanecznym krokiem zakończyliśmy wspólne zajęcia.
Dziękując za minione, już teraz zapraszam na kolejne zajęcia.


Pozdrawiam,
Iwona Litwiniak

Bociany

Pierwsze w bieżącym roku kalendarzowym 2022 zajęcia zdominował temat czasu ponieważ jest to podstawowe pojęcie z którym spotykamy się na każdym kroku i które towarzyszy nam niemalże w każdej chwili.
Czas wg Wikipedii to wielkość fizyczna określająca kolejność zdarzeń oraz odstępy między zdarzeniami zachodzącymi w tym samym miejscu. Uczniowie z grupy Bocianów wytłumaczyli pojęcie czasu jako: dzień po dniu; coś co może być teraz, jutro, ale było też wczoraj; coś co jest wtedy gdy coś się zmienia; czas biegnie albo ucieka, może też wlec się jak żółw. Określeń na czas jest bardzo dużo. Po wstępnym zdefiniowaniu pojęcia przeszliśmy do rozważań " jak to z tym czasem było, czyli o historii pomiaru czasu".
Najpierw obejrzeliśmy edukacyjny film z serii EduKredka" pt. "Historia zegara" https://www.youtube.com/watch?v=EoU1B96dBSI , a następnie wykonaliśmy własne zegary z papieru. Po śniadaniu szkolnym w czasie którego zaśpiewaliśmy polskie "Sto lat" Aleksandrze i zjedliśmy pyszne słodkości - poczęstunek od Solenizantki, udaliśmy się do pobliskiego parku. Kontynuując temat dnia bawiliśmy się w edukacyjne gry terenowe posługując się liczbami i określaniem czasu. Po powrocie do sali rozgrywaliśmy kolejne gry i rozwiązywaliśmy zadania. Na kolorowej planszy wypełnionej różnymi rodzajami zegarów musieliśmy wyszukać te o których wspominaliśmy w pierwszej części zajęć  i podać ich nazwę, a z kartoników liczbowych ułożyć poprawnie sumę 24, czyli liczbę godzin jaką posiada doba. Aby odpocząć troszkę od pracy umysłowej zatańczyliśmy kilkakrotnie taniec zegarowy do piosenki pt."Zegar bije" https://www.youtube.com/watch?v=uff4-IKmzHM Piosenka i taniec tak się spodobały, że pozostaną już chyba z nami i będziemy go tańczyć w każdej wolnej chwili.

Po wyczerpujących pląsach zajęliśmy się jeszcze zabawą z wykorzystaniem wykonanych przez nas zegarów i projektowaniem zegarów przyszłości.W czasie zajęć towarzyszyła nam, proponowała zabawy edukacyjne, pomagała i bawiła się z dziećmi pani Diana odbywająca praktykę studencką w naszej Szkole Polskiej. Postarajmy się, aby dobrze czuła się w naszym gronie.

Pozdrawiamy cieplutko i zapraszamy na kolejne zajęcia,
Maria Kołomyjec i Diana Kirtsydeli - praktykantka

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?