Projekt „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”
Projekt „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy” jest realizowany w ramach programu Erasmus plus – KA2 - Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, Partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowej.
Czas trwania projektu:
01.03.2021 – 28.02.2023
Organizacje partnerskie uczestniczące w projekcie:
- Fundacja Polskiej Akademii Nauk Społecznych i Humanistycznych (Polska)
- Polish Academy of Social Sciences and Humanities (Zjednoczone Królestwo)
- Consiglio dell'Istruzione in lingua Polacca in Italia (Włochy)
- Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania)
Cele projektu:
Głównym założeniem i celem projektu jest opracowanie i wdrożenie w
ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych i innowacyjnych,
szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania nauczycieli, prowadzących
działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku polskim za granicą.
Innowacyjne praktyki wzmocnią kompetencje nauczycieli i instytucji szkół polonijnych, poprzez:
1. Podniesienie:
- wiedzy i kompetencji nauczycieli z zakresu psychologicznych i pedagogicznych aspektów pracy;
- wiedzy i kompetencji nauczycieli z pracy z platformą cyfrową;
- kompetencji pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej
prowadzących szkolenia oraz udzielających doradztwa nowym grupom
odbiorców.
2. Opracowanie i wdrożenie:
- "Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;
- e-platformy kompatybilnej z treściami kompendium wraz z 20 kursami e-learningowymi.
3. Udostępnienie rezultatów pracy intelektualnej wraz ze stałym
wsparciem dla uczestniczących w projekcie organizacji oraz innym
podmiotom i osobom prowadzącym działalność edukacyjną w Polsce oraz w
języku polskim za granicą.
Projekt jest odpowiedzią na realne potrzeby placówek prowadzących polską oświatę poza granicami kraju.
Innowacyjność projektu polega m.in. na przygotowaniu nawiązujących do
treści Kompendium szkoleń z zakresu psychologii i pedagogiki oraz pracy z
TIK, które pomogą nauczycielom w pracy z e-platformą oraz udoskonalą warsztat kadry pedagogicznej.
Uczestnikami projektu będą nauczyciele z organizacji partnerskich oraz spoza organizacji partnerskich (80 osób).
Partnerami projektu są:
- Fundacja PANSIH (Polska),
- PASSH (Zjednoczone Królestwo),
- Associacio Cultural Escuela Polaca (Hiszpania),
- Consiglio dell'Istruzione in lingua Polacca in Italia (Włochy).
Aby osiągnąć cele projektu zaplanowano następujące działania:
– uczestnictwo w międzynarodowych spotkaniach projektowych służących zarządzaniu projektem i pracą nad rezultatami;
– uczestnictwo w szkoleniach dla pracowników organizacji projektowych;
– współtworzenie materiałów dydaktycznych;
- opracowanie kursów e-learningowych dostępnych na platformie Moodle;
- opracowanie „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;
- utworzenie strony www projektu, za pomocą której udostępnione zostaną
wypracowane materiały w ramach Otwartych Zasobów Edukacyjnych;
– wypracowywanie i upowszechnianie rezultatów pracy intelektualnej;
– organizowanie i uczestniczenie w wydarzeniach upowszechniających rezultaty pracy intelektualnej;
– prowadzenie wymiany doświadczeń i dobrych praktyk.
Z ramienia koordynatora uczestnikami będą pracownicy merytoryczni
instytucji odpowiedzialni za przygotowanie i przeprowadzenie
doskonalenia. Osiągnięte rezultaty, szczególnie rezultaty pracy
intelektualnej, będą prezentowane podczas spotkań i konferencji. Odbiorcami będą nauczyciele organizacji zajmujących się
oświatą polonijną. Zasoby będą udostępnione wszystkim zainteresowanym do
pobrania ze strony internetowej projektu.
Upowszechnienie rezultatów pracy intelektualnej pozwoli na dzielenie się zasobami i wiedzą fachową, umożliwienie ich wykorzystania przez
wszystkie instytucje oraz osoby prowadzące nauczanie w języku polskim za granicą, również nie
uczestniczące w projekcie. Wszystkie produkty będące rezultatami pracy
intelektualnej zostaną udostępnione w ramach Otwartych Zasobów Edukacyjnych na platformie, linki na stronie
internetowej projektu. Nie przewiduje się żadnych ograniczeń w dostępie
do materiałów.
Długofalowo, po zakończeniu projektu, partnerzy planują kontynuację
wspólnej pracy nad zasobami oraz rozszerzenie współpracy na inne
instytucje.
Osiągnięte rezultaty, w szczególności „Kompendium nauczyciela – psychologiczne
i pedagogiczne aspekty pracy” oraz kursy e-learningowe, zostaną
zaprezentowane podczas seminariów i konferencji zaplanowanych w końcowej
fazie projektu. Odbiorcami będą nauczyciele oraz kadra zarządzająca
stowarzyszeń i organizacji zajmujących się oświatą polonijną. Zasoby
będą również udostępnione wszystkim zainteresowanym do pobrania ze
strony internetowej projektu.
Komentarze
Prześlij komentarz