Girona, zajęcia 11 stycznia
Celem ostatnich zajęć było uświadomienie dzieciom, że rok podzielony jest na 4 pory roku oraz zapoznanie z dniami tygodnia. Rozpoczęliśmy rozmową na temat Nowego Roku 2020. Dzieci wysłuchały piosenki z repertuaru Fasolek "Przybył Nowy Roczek" a następnie baśni Stanisława Romaniuka
"Z czego składa się rok". Opowiadały o każdej porze roku wymieniając po kolei z czym im się dana pora roku kojarzy. Wspominaliśmy o tym że na wiosną przylatują do Polski bociany i zapoznaliśmy się z postacią tego ptaka.
Następnie wysłuchaliśmy piosenki Cztery pory roku oraz obejrzeliśmy film edukacyjny "Bingo i Bongo 4 Pory Roku".
Wspólnie rozmawialiśmy na temat obejrzanego filmu aż przyszedł czas na śniadanie i odpoczynek oraz zabawę na podwórku z koleżankami i kolegami ze szkoły.
Po przerwie jeszcze raz przypomnieliśmy sobie jakie pory roku mamy i przeszliśmy do ćwiczenia nazw dni tygodni.Rozpoczęliśmy wierszem Jana Brzechwy "Tydzień dzieci miał siedmioro". Każde dziecko wybierało kredkę z przyklejoną buźką oraz napisanym dniem tygodnia, które wcześniej przygotowaliśmy. Następnie przeszliśmy do pracy plastycznej, której tematem było namalowanie ulubionej pory roku.
Po skończeniu dzieci przygotowały kartki noworoczne dla rodziców.
Zajęcia zakończyliśmy wierszem T. Fiutowskiej "Co robią zimą dni tygodnia".
Bardzo dziękuję wszystkim za wspólne zajęcia i do zobaczenia w najbliższą sobotę 18 stycznia.
Violetta
Motylki
Po świątecznej przerwie Motylki i pani Motylkowa przyleciały na zajęcia do Szkoły Polskiej w Gironie. Pierwszą niespodzianką było przywitanie nowego pomocnika. Jest nim pan Władek, który jest studentem Uniwersytetu w Lublinie i do wakacji będzie z nami w szkole, pomagał nam i sam się uczył. Chłopaki od razu pana Władka polubili i w czasie przerwy śniadaniowej rozegrali pierwsze treningi piłki nożnej - podwórkowej.
Nasze zajęcia były tego dnia bardzo pracowite. Na lekcji z języka polskiego, z naszego podręcznika ABC po polsku, Anny Pomykałło, kontynuowaliśmy naukę słownictwa o rodzinie. Była to LEKCJA 7: Mam babcię i dziadka. W czasie zajęć każdy z nas miał okazję do opowiedzenia i przeczytania krótkiej notatki o swoich dziadkach. Co jak co, ale to właśnie styczeń jest miesiącem zadedykowanym dziadkom, bowiem 21 stycznia jest Dzień Babci, a 22 stycznia Dzień Dziadka.
Mowa była również o ZAIMKACH... ten , ta , to i ZAIMKACH DZIERŻAWCZYCH... mój, moja, twój, twoja, jej, jego oraz o zmianach w wymowie i zapisie rzeczowników im towarzyszących np. Moja mama. Mam mamę i tatę, nie mam siostry ani brata.
Po przerwie śniadaniowej powróciliśmy do tematu historii Polski z czasów Bolesława Chrobrego. Ponieważ przerwa świąteczna była dość długa, powtórzyliśmy sobie wiadomości o życiu Chrobrego, jego wielkim zjeździe w Gnieźnie w 1000 roku i zagraliśmy w grę planszową pt. Zjazd gnieźnieński ze strony internetowej historiadlapolonii.pl.
Na zakończenie zajęć przeczytaliśmy świąteczny, jeszcze, list uczniów z Ostrołęki, pisali nam o swoich zwyczajach wigilijnych, które i w naszych domach kultywujemy. Zgodnie z tradycją szybko odpisaliśmy na kolejny list naszych kolegów i koleżanek z Ostrołęki. A z Ostrołęki tylko nam zostało powrócić do hiszpańskich domów i czekać niecierpliwie na kolejne zajęcia w Szkole Polskiej w Gironie, które na szczęście, już za tydzień 18 stycznia. Do zobaczenia.
Pozdrawiamy,
Pani Dominika i Pan Władek
Komentarze
Prześlij komentarz