Barcelona, zajęcia 11 stycznia


Oprócz pór roku Nowy Rok ma w prezencie dni świąteczne dla całej rodziny: Dzień Babci i Dziadka, Boże Narodzenie i Trzech Króli, Wielkanoc , Dzień Mamy, Dzień Dziecka i Dzień Taty. Oprócz tych dni oczywiście każdy ma swój szczególny dzień -urodziny. Wszystkie te dni sprawiają, że czujemy się wyjątkowi i uczymy się pamiętać o innych.
Dlatego też na kolejnych zajęciach będziemy uroczyście obchodzić Dzień Babci. Na nasze szkolne Babcie - Sabinkę i Tatianę czekają poziomkowe niespodzianki.
Pozdrawiamy serdecznie,
Maria i Babcia Sabina
Jagódki
Wróciły Kochane Jagódki po długim czasie!!!!!!
Bardzo stęskniliśmy się za Wami - dobrze że jesteście - takie były nasze pierwsze rozmowy w sobotnie, styczniowe, w Nowym 2020 Roku przedpołudnie.
Wałek do ciasta - to przedmiot, który również zrobił na dzieciach DUŻE wrażenie, a praca z nim okazała się nie taka łatwa.
W czasie kiedy dzieci konsumowały swoje śniadania, każde z serc otrzymało karteczkę z imieniem. Jedna z Jagódek pomogła mi przygotować karteczki, inne Jagódki przynosiły wodę do zwilżenia ciasta - dziękuję Pracusiom!!!!
Po śniadaniu - na czystych już stołach - dzieci przygotowały "koperty" na swoje serca.
Piernikowe serca to prezent dla Babć i Dziadków, aby pamiętały, że w polskim kalendarzu takie święto przypada:
21 Stycznia - DZIEŃ BABCI
i 22 stycznia DZIEŃ DZIADKA.
W trakcie śniadania dzieci mówiły o imionach swoich Dziadków - było bardzo ciekawie, ponieważ dawniej nadawane imiona dzisiaj dzieciom są nieznane - to był nasz kolejny temat.
Oczywiście nie zapomnieliśmy nawiązać do planu rocznego naszych lekcji. Przy okazji utwardzania piernikowego ciasta opowiadaliśmy o Toruniu, o mieście znanym z wypieków piernikowych, o Mikołaju Koperniku, obserwatorium astronomicznym w Toruniu. Nie zmarnowaliśmy ani chwili!!
Do zobaczenia już niebawem, bądźcie zdrowi.
Joanna
Podczas pracy słuchaliśmy również piosenek dla Babci i Dziadka. Poniżej linki, gdyby dzieci chciały ponucić. Ta pierwsza szybko wpadła Jagódkom w uszka.
https://www.youtube.com/watch?v=uB4-bt8TgH8 - to dla Babć i Dziadków, które mieszkają troszkę dalej
Malinki

Po przerwie śniadaniowej i odsłuchaniu kolejnej piosenki pomyśleliśmy o naszych kochanych Babciach i Dziadkach, którzy już niedługo obchodzą swoje święto w polskiej tradycji - Dzień Babci (21.01.) i Dzień Dziadka (22.01.) Pomysłem na własnoręczny prezent dla Dziadków był kalendarz z odciskiem dłoni i laurka z odciskiem paluszków w bukiecie kwiatów. Mamy nadzieję, że świąteczne całusy dotrą do wszystkich Babci i Dziadków w tym roku!
Pozdrawiamy wszystkie Malinki ,
Milena i Aleksandra
Jarzębina
Pierwsze zajęcia w nowym roku rozpoczęliśmy od luźnej rozmowy o minionych świętach, prezentach i postanowieniach noworocznych.
Wszyscy chętnie się dzielili informacjami o tym, co przyniósł Mikołaj a co Trzej Królowie. Postanowień noworocznych było niewiele ale znalazło się jedno bardzo ważne: odrabianie pracy domowej w Szkole Polskiej.
Kiedy już zebraliśmy się wszyscy przypomnieliśmy sobie poznanych wcześniej legendarnych i historycznych władców Polski oraz jak żyli nasi przodkowie w epoce Piastów.
Następnie ćwiczyliśmy pisownię wyrazów gdzie słychać B ale piszemy P lub gdzie słychać P ale piszemy B. Wyjaśniliśmy sobie, że źle zapisany wyraz może zmienić jego znaczenie, np bąk - pąk. Uczniowie pracowali w grupach z kartami pracy do ćwiczenia percepcji słuchowej "Gumowe ucho". Decydowali, który wyraz jest poprawny i zapisywali go w zeszytach.
Kolejnym tematem zajęć była zima. Stworzyliśmy słoneczko skojarzeń do słowa ZIMA, opowiedzieliśmy sobie o zjawiskach pogodowych występujących zimą (śnieżyce, zamiecie, zawieje, mróz), poznaliśmy cechy charakterystyczne płatków śniegu oraz oglądaliśmy zdjęcia płatków śniegu umieszczonych pod mikroskopem. Następnie szukaliśmy przymiotników opisujących słowo śnieg - odpowiadających na pytanie: jaki?
Jako pracę domową proszę aby uczniowie wypisali przymiotniki do słowa śnieżynka odpowiadające na pytanie: jaka?
Ostatnim punktem naszych zajęć była postać Zawiszy Czarnego.
Dowiedzieliśmy się kim był Zawisza i dlaczego nazywał się Czarny oraz czym zapisał się na kartach naszej historii. Poznaliśmy też zasady kodeksu rycerskiego. Wymienialiśmy cechy charakteru prawdziwego rycerza i zastanawialiśmy się czy sami je mamy.
Dyskutowaliśmy też nad znaczeniem powiedzenia: Polegać jak na Zawiszy oraz Rzucać słowa na wiatr.
Jeszcze raz życzę uczniom i rodzicom wszystkiego dobrego w Nowym Roku oraz wytrwałości w nauce języka polskiego.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Pani Joanno, bardzo dziekujemy za atmosfere i pieknie przygotowane lekcje! Nasza corka wychodzi z Pani zajec zawsze pelna entuzjazmu i chceci do rozwijania nauki jezyka. Poza tym chyba jest Pani aniolem spokojnosci, bo mozna zauwazyc iz na zajeciach dzieci sa spokojne, skoncentrowane a zaraz maja super zabawe!
OdpowiedzUsuń