Castelldefels, zajęcia 6 listopada
Jesień to inspiracja ostatnich zajęć w Klubie Malucha.
Kasztany, żołędzie i ... duże twarde okrągłe kulki - co to? To wszystko znalazło się w jesiennym koszyku.
Wysłuchaliśmy jak Miś z radością oznajmia z jakich powodów lubi jesień.
Nasz jesienny, sensoryczny koszyczek wędrował, szczelnie przykryty, aby
dzieci mogły sprawdzić, co w nim jest, czy jest to twarde, miękkie,
okrągłe itd. Kiedy już tajemnicze dary lasu były widoczne, dzieci
przekładały, dotykały, wąchały, sprawdzały twardość, liczyły, nazywały
kolory, opisywały wygląd.
Przygotowani do użycia farb - rozpędziliśmy dziecięcą wyobraźnię,
tworząc jesienne drzewa z drobnych listków (listki były odbiciem
palców). Mieszaliśmy kolory uzyskując bardzo ciekawe pejzaże.
Posłuchaliśmy wiersza Marii Konopnickiej "Jesienią"
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią. .................... itd.
Miś (bohater piosenki) wykonany z plasteliny był bohaterem naszej sceny.
Dzieci szybko zapamiętały wersy polskiej poezji i z wielką radością wystąpiły na scenie.
Pomiędzy aktywnościami nie zabrakło czasu na nasze zabawy przy użyciu "Śpiewanek Pokazywanek":
"Dmucha Wiatr" https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc. Ulubione "Tak - Nie" https://www.youtube.com/watch?v=aNXUJTXBN_Q i "Taniec Butów" https://www.youtube.com/watch?v=EJYQMClnXjc =1 Był też poczęstunek - sobotnia chwila na wyczekiwaną szkolną słodkość :-)
Tuż przed zakończeniem zajęć pojawił się stały element naszych zajęć - rysowane emocje.
Dziękuję za przemiły, aktywny czas w gronie bardzo pogodnych Maluszków i uśmiechniętych Rodziców.
Zapraszamy już za tydzień na kolejne zajęcia - do zobaczenia!!
Joanna Tylek
Żabki 1
Sobotnie zajęcia były niesamowite i to pod każdym względem. Tematem przewodnim były legendy. Wysłuchaliśmy opowieści o Smoku Wawelskim, sami kolorowaliśmy swoje smoki, które później zamieszkały w jamie pod zamkiem na naszym ogromnym plakacie. Dzięki kolorowej bibule mogliśmy zatańczyć taniec smoków, które ziały ogniem. Wspólne tańce wzbudziły w nas ogromny głód, dlatego musieliśmy zjeść porządne śniadanie aby móc bawić się dalej. Gdy zjedliśmy, wysłuchaliśmy kolejnej legendy tym razem o Złotej Kaczce. Mogliśmy sami stworzyć korony, które potem z dumą nosiliśmy na głowach. Dzieląc się na grupy tańczyliśmy dworski taniec oraz zamieniliśmy się w dworską orkiestrę.
Naszą zabawę zakończyliśmy dmuchaniem balonów oraz znaną nam już piosenką.Chciałabym podziękować wszystkim moim Żabkom, z którymi miałam okazję wspólnie się bawić oraz poznawać język polski. Niestety sobotnie zajęcia były moimi ostatnimi zajęciami, ponieważ moja praktyka w Szkole Polskiej dobiegła końca. Mam nadzieję, że wszyscy będą dalej w tak szybkim tempie rozwijać swój język oraz zapoznawać się z polską kulturą.
Jeszcze raz bardzo dziękuję,
Julia
Żabki 2
W tym tygodniu doszedł do naszej klasy jeszcze jeden nowy kolega. Okazja
ta pozwoliła dzieciom na ponowne przedstawienie się i trochę obszerniejsze opowiedzenie o sobie. Wszyscy szybko przypomnieli sobie imiona każdej
osoby i aby nowy uczeń poczuł się częścią grupy, zaproponowałam zabawę w
ciuciubabkę. Ileż było radości przy łapaniu i odgadywaniu, kto to może
być. Tak wesoło nam się zaczęły zajęcia i dzieci nabrały dużo siły aby
sprawnie poszła nam praca przy poznawaniu liter A, a.
Rysowanie staje się stałym punktem naszych zajęć, w tym tygodniu dzieci narysowały mnóstwo kaczek: pływających, latających…
Następne zajęcia też będą pełne różnych niespodzianek, zabaw i przygód na które bardzo serdecznie już dzisiaj zapraszam.
Iwona Litwiniak
Bociany
Niedługo 11 listopada, a więc rocznica odzyskania przez Polskę
niepodległości. Aby lepiej zrozumieć na czym polega to święto, Bociany
zobaczyły jak zmieniały się granice Polski od pierwszego rozbioru po
trzeci, kiedy to Polska zniknęła z map. Powiedzieliśmy sobie jak
wyglądało życie na zagarniętych ziemiach i jakie działania podejmowano,
aby odzyskać swój kraj.
W kolejnej części zajęć omówiliśmy sobie symbole narodowe, tj. flagę,
godło i hymn narodowy. Wiemy już, że o symbole narodowe należy dbać i że
można je spotkać w różnych miejscach oraz na różnych przedmiotach. W
celu utrwalenia informacji, Bociany wykonały pracę, w której
przedstawiły barwy narodowe, godło Polski i ,,Mazurka Dąbrowskiego” a na
sam koniec nauczyliśmy się dwóch pierwszych zwrotek hymnu.
Pozdrawiam i do zobaczenia,
Adrianna Wróblewska
Komentarze
Prześlij komentarz