Tarragona, zajęcia 23 października

Sikorki

Kolejne październikowe zajęcia już za nami. Po przywitaniu nowego ucznia Erika, wszystkie Sikorki przypomniały również swoje imiona. Gimnastyka poranna z pokazywaniem różnych części ciał oraz skakanie w pajacyka obudziły nasze zmysły.
Następnie usiedliśmy w kręgu i gotowi do pracy zrealizowaliśmy temat  Inteligencja emocjonalna w ramach projektu ''Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu'' w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ .
Nasza praca w grupie zaczęła się od zabawy integracyjnej pt. ''Poranna iskierka''. Każde dziecko przekazuje uścisk prawej ręki koledze lub koleżance. Wprowadzeniem do tematu była pogadanka ''Mój nastrój''. O tym w jakim jesteśmy nastroju mówią nam nasze uczucia. Przedstawione emblematy z kolorami  radość- żółty, miłość- różowy, spokój- zielony, smutek -niebieski, złość- czerwony, strach- czarny, ułatwiły nam zadanie i uczniowie trafnie nazwali uczucia osób przedstawionych na planszy. Część główna należała do naszego bohatera z książki ''Kolorowy potwór '' A. Llenas. W trakcie omawiania książki dzieci uważnie śledziły postać i kolory.  Następnie na  rozdanych wcześniej  szablonach zadaniem uczniów było pokolorowanie obrazka na taki kolor w jakim nastroju są w obecnej chwili. Większa część dzieci szybko zdecydowała się na określony kolor. Na pracach przeważał kolor zielony i różowy. Aczkolwiek czerwony i czarny też się pojawił, ale znikomo.

Podsumowaniem była zabawa z lusterkiem. Każde dziecko na polecenie nauczyciela wykonywało miny określając tym samym swoją emocję, Jak wyglądają wasze buzie, gdy się złościcie? A gdy czegoś się boicie? A kiedy jesteście smutni? Na zakończenie w lusterkach pojawił się uśmiech, bo zgodnie stwierdziliśmy, że jak dostajemy prezenty to się cieszymy!!!  Po tak dużej porcji emocji nasze brzuszki zgłodniały. Słuchając muzyki w tle, zrelaksowane Sikorki zjadły śniadanie i była chwila na swobodne zabawy. W dalszej części postanowiliśmy wyjść na boisko ze starszą grupą, gdzie czekały na nas nowe skakanki, wiaderka, foremki...
Powrót do klasy jak zwykle poprzedziła czynność mycia rąk. W klasie czekała na nas praca plastyczna związana z kolorowym potworkiem. Młodsze dzieci musiały dokończyć szlaczki, starsze natomiast wyszukać odpowiednich literek z rozsypanki. W ten sposób powstał wyraz radość i złość. Pożegnaliśmy się słowem Do widzenia.

Pozdrawiamy,
Gosia i Natalia


Orły

Na ostatnich zajęciach uczniowie uczestniczyli w naszym wewnętrznym konkursie na wykonanie kotylionów. Najpiękniejsze wezmą udział w konkursie, które organizują panie z Litwy (te same, które odwiedziły nas na początku miesiąca). Następnie obejrzeliśmy film animowany na temat symboli narodowych (https://www.youtube.com/watch?v=LZ05HeJYKDQ&t=252s). Było to małe powtórzenie wiadomości ogólnych o Polsce. Przypomnieliśmy sobie kilka faktów tj.:
    • Państwa sąsiadujące z Polską (Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Rosja).
    • Mieszkańcy Polski to Polacy (ich nazwa pochodzi od nazwy plemion – Polanie).
    • Słowo Polanie oznacza ludzi, którzy żyją na otwartej przestrzeni.
    • Podobno język polski jest jednym z najtrudniejszych języków świata do nauczenia.
    • Polski alfabet posiada aż 32 litery.
    • Zdanie: „Mężny bądź, chroń pułk twój i sześć flag” zawiera wszystkie litery polskiego alfabetu (każdą dokładnie jeden raz).
    • Legendę o Lechu, Czechu i Rusie.
    • Gniezno – pierwsza stolica Polski.
    • Symbole Narodowe to Godło, Flaga i Hymn.

Uczniowie musieli również rozwiązać krzyżówkę, która była związana z naszym tematem zajęć (przykładowe hasła: na czele państwa – Prezydent, inaczej ojczyzna – kraj, w godle – Orzeł itp.). Po tak intensywnej pracy w ramach odpoczynku ćwiczyliśmy śpiewanie kolędy: „Świeć gwiazdeczko mała świeć”. Następnie udaliśmy się na boisko szkolne, aby pobawić się z grupą młodszą na świeżym powietrzu. Po powrocie do klasy wszyscy uczniowie ułożyli puzzle przedstawiające mapę Polski. Dzięki niej mogliśmy przypomnieć oraz odszukać nazwy największych polskich miast (tj. Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Lublin, Szczecin, Gdańsk, Rzeszów). Udało się również znaleźć źródła trzech największych rzek polskich (Wisła, Odra, Warta).
Na koniec posprzątaliśmy klasę i pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia i do zobaczenia na następnych zajęciach w listopadzie.

Pozdrawiamy,

Gabrysia i Wiktoria

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?