Castelldefels, zajęcia 16 października

Klub Malucha

Witamy!!  Klub Maluszka w Castelldefels w ostatnią sobotę został powitany mocnymi promieniami słonecznymi, które wkradały się do sali przez wielkie, wysokie i szerokie okno i ....miałam duży problem.... Chciałam wprowadzić dzieci w odgłosy, zapachy, oznaki pór roku skupiając się na obecnej JESIENI  -  trudno było mi nawiązać, wydobyć z dzieci to, o co mi chodziło.
Musieliśmy użyć wielu wsparć, karty edukacyjne, książka "Na wsi" - doszliśmy do celu!
Kolorowo ilustrowana bajka o tym kto mieszka w wiejskiej zagrodzie i opisywanie obrazków przedstawiających domy  wiejskich zwierząt, zmiana tych miejsc na zimne okresy roku, ogród, kolory ogrodu, sadu. Warzywa i owoce przenoszone do zadaszonych miejsc, w różnej wielkości koszach, skrzyniach itd. Opisywaliśmy wskazując na ilustracje.
Kiedy pojawiły się małe stoliki, dzieci wiedziały, że zaraz coś będziemy tworzyć - wykorzystując karty tematyczne "warzywa, owoce" najpierw wydobyliśmy z poprzecinanych ramek to, co spotykamy w ogrodach i sadach ( już samo "wypychanie" palcami kwadratowych obrazków, było wielkim zadaniem dla niecierpliwych paluszków), obrazki przykleiliśmy rzepą i w ten sposób powstał nam ogród, w którym ułożyliśmy zebrane wcześniej owoce i warzywa. Użycie rzepy pozwoliło stworzyć dwie gry: "pamięć"( obrazki przykleiliśmy w parach) i "zamiana miejsc" - zabawa ćwicząca koncentrację.


Wykonaliśmy lub użyliśmy gotowy obrazek auta (bardzo ważny element!!), który przewiezie nasze zbiory :-) Auta wywołały wiele emocji:-)
Przerwa na przekąskę ( wyczekiwane szkolne ciasteczko :-)) i powrót do zajęć.
Zabrzmiała piękna muzyka - klasyczna, która przerywana obrazkiem biedronki, żabki, bociana, motylka, pozwalała nam swobodnie pląsać, tańczyć, a kiedy pojawiał się obrazek musieliśmy pozostać w pozie danego zwierzątka. Było bardzo zabawnie :-)  https://www.youtube.com/watch?v=QxpL6PlzeVU
Usiedliśmy aby wysłuchać muzycznej aranżacji wiersza "Na straganie" Jana Brzechwy.
https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s
Poznaliśmy nową emocję "wzdychanie", poćwiczyliśmy z odpowiednią mimiką, bo wzdychać możemy z radości, ale też z troski, kłopotu. Dzieci wzdychały nieustannie :-).
Z plastycznej masy wykonaliśmy - oczywiście warzywa i owoce, "ożywiliśmy" różnymi dodatkami, oczka, noski. buzie, aby użyć je jako bohaterów naszego mini teatrzyku. Oglądaliśmy pary pacynek, które ze sobą rozmawiały na straganie. Dialogi warzywnych pacynek były bardzo interesujące. Wszystkie dzieci jednak zapamiętały wers "A,  to feler  - westchnął seler" - powtarzaliśmy, oklaskiwaliśmy, były bisy, bisy....
Krótka chwila na narysowanie emocji po zajęciach -  przy pomocy zadawanych przez Rodziców pytań. Kolejna kartka naszego powstającego albumu.
Uściski, piątki, całuski - nadeszło pożegnanie, ale nadeszło wraz (jak się okazało :-):-)) z radosną informacją, że za tydzień znowu się spotkamy.
Dziękuję bardzo za wspólnie spędzony czas - za zaangażowanie Rodziców w każdą aktywność naszych zajęć !!
Pozdrawiam serdecznie - do zobaczenia,
Joanna Tylek

Żabki 1

Od dziś wiemy jakie kształty znajdują się wokół nas!
Trójkąt, koło, kwadrat, to figury o których uczyliśmy się na zajęciach z językiem polskim. Zaczęliśmy zabawą ruchową i skakaliśmy w rytm muzyki, a na znak stop musieliśmy wskoczyć na wypowiedziany kształt. Następnie losowaliśmy figury i wrzucaliśmy do prawidłowego worka. Domino okazało się być dla nas bardzo interesujące, ponieważ powstał nam z niego długi wąż.
Rurki do picia posłużyły nam jako materiał do konstrukcji różnych kształtów. Tańczyliśmy do naszej ulubionej piosenki „Jadą, jadą misie”. Nie umieliśmy skończyć naszych tańców, bo muzyka tak nam się spodobała.
Kleiliśmy także geometryczne naklejki.
Pod koniec zajęć wyszliśmy na spacer szukając figur i tak doszliśmy do starszej grupy na pokaz teatralny.
„Na straganie” to wiersz Jana Brzechwy, a warzywo najczęściej tam występujące, to seler. Na pewno zapamiętamy na długo ten teatrzyk.
Dziękujemy naszym kolegom za wspólną zabawę na zajęciach.
Panie przekazują pozdrowienia i liczą, że zjawimy się na Dniu Misia za tydzień.

Do zobaczenia!

Julia i Paulina

Żabki 2

Kolejne zajęcia już za nami. Na początku naszego spotkania przypomnieliśmy sobie nasze imiona i poznane słownictwo na ostatnich zajęciach. W rytm poznanych ostatnio  piosenek dzieci bardzo chętnie tańczył i śpiewały teksty znanych im już utworów. Następnie z  zapałem, przeszliśmy do naszego wielkiego wyzwania.
Zaczęliśmy poznawać literki! W tym tygodniu okrągła jak piłka literka “o”. Przy zabawie Baloniku nam malutki dzieci szybko rozpoznały jak wygląda ta literka, chichocząc wesoło przy zabawie . Mali uczniowie bardzo sprawnie szukali  ukrytej na obrazku literki “o” i nawet policzyli ile ich było. W  krótkim tekście zakreślenie  dużej i małej litery nie sprawiło  dużego problemu.
Po wytężonej pracy odpoczęliśmy i wzmocniliśmy  się drugim śniadaniem. Następnie w parach wyszliśmy do parku. Tam dzieci w tym tygodniu miały specjalne zadanie, a mianowicie szukały oznak jesieni. Liście posłużyły nam do odrysowywania i nauki kolorów. Każde dziecko po odrysowaniu listka malowało go za pomocą gąbeczki. Rysunki były bardzo  kolorowe, ale dzieci też.
Tak się spodobało dzieciom  malowanie, że pozwoliłam aby malowały  na dowolny temat. Każde dziecko później opowiadało o swoim rysunku. Dzieciaczki bardzo chętnie dzieliły się swoimi namalowanymi pracami.
Na zakończenie była wcześniej obiecana gra planszowa. Z kart oznaczonych literą O musiały odgadnąć co jest przedstawione na  rysunku a na kartach oznaczonych literką b policzyć kropki na biedronce.
Za pracowitość Żabki zdobyły naklejkę złotej buźki, z radości aż podskakiwały wychodząc z zajęć.

Pozdrawiam serdecznie,
Iwona Litwiniak 

Bociany


W ostatnią sobotę w Castelldefels Bociany poznały wiersz Jana Brzechwy. Po wysłuchaniu  "Na straganie" dzieci wypisały na tablicy wszystkie warzywa z wiersza zwracając uwagę na poprawną ortografię. Dużo śmiechu wywołała kalarepka którą uczniowie mylili z galaretką. Zamieszanie wywołało też zdanie "a to feler, westchnął seler" bo co to jest za warzywo ten feler?
Po omówieniu wiersza przeszliśmy do części plastycznej- każdy uczeń wykonał dwie kukiełki wybranych warzyw. Dzieci były bardzo skupione na pracy jednak warzywa chyba nie wywołują u nich apetytu bo w przerwie na drugie śniadanie nie chciały oderwać się od wycinania i klejenia swoich kukiełek.

Kolejnym etapem było wspólne przygotowanie sceny teatru lalek. Dzieci miały wiele pomysłów na scenografię i ledwo zdążyliśmy dokleić kurtynę a trzeba było zacząć próbę generalną. Przedstawienie odbyło się na placu za szkołą a na widownię zaprosiliśmy młodsze dziecci. Publiczność była zachwycona jednak nadchodzący koniec zajęć nie pozwolił nam na bis. 

A to feler!

Ada i Agnieszka

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?