Tarragona, zajęcia 16 października

Sikorki

Kolejne, październikowe zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie już za nami. Naszym przewodnim tematem były warzywa. Po krótkim przywitaniu się i powitaniu nowych uczniów, Sikorki usiadły przed prezentacją, gdzie wyłożone zostały owoce i warzywa. Burza mózgów pomogła nam określić jaki mają kształt, jaki mają kolor, do jakich potraw możemy je wykorzystać oraz gdzie możemy je kupić. Okazało się, że dzieci większość warzyw znała, tylko trochę kłopotu sprawiła fasolka i szparagi.
Po tak witaminowej porcji wiedzy postanowiliśmy się trochę rozruszać z naszymi zabawami aktywizującymi. Nie zapomnieliśmy też o piosenkach ''Ogórek wąsaty '' i ''Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki'' które królowały tego dnia.
Tym samym zbliżyła się pora na śniadanko, a po nim czas na swobodne zabawy i krótką naukę literek.
Pozostając w temacie dnia, podzieleni na dwie grupy, dzieci miały za zadanie stworzyć stworki warzywne i je nazwać. Wyzwanie okazało się ciekawe, gdyż praca w grupie wzmacnia kreatywność . Tak też powstał między innymi Słomek i Tom czyli stworki z warzyw. Brawo!!!

W dalszej kolejności wraz ze starszą grupą wyszliśmy na boisko szkolne, aby poprzez gry i rozmowy zacieśnić relacje koleżeńskie.
Powrót do klasy  poprzedziliśmy  myciem rąk, a na naszych ławkach pojawiła się praca manualna do wykonania. Niektóre dzieci rysowały poznane wcześniej warzywa, inne wykonały kolorowe kolaże.
Na zakończenie naszych zajęć Pani Natalia przeczytała nam wiersz ''Na straganie'' oraz '' Arbuz'' J.Brzechwy. Tym czytelniczym akcentem pożegnaliśmy się życząc sobie miłego popołudnia.

Gosia i Natalia

 

Orły

W minioną sobotę nasze zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania nowej uczennicy Amelki i przedstawienia się. Następnie przeszliśmy do części gramatycznej języka polskiego. Podzieleni na dwie grupy  wykonaliśmy zadania z naszych ćwiczeń.
    • Młodsze Orły (dzieci do 8 roku życia) poznały literę „ą”, która nie występuje w alfabecie hiszpańskim. Zadania polegały na utrwaleniu pisania poznanej głoski, również tworzyliśmy liczbę mnogą do podanych wyrazów (np. ląd – lądy, sąd – sądy, bąk – bąki, pąk – pąki). Przy okazji zauważyliśmy, że wystarczy dodać literę „Y” bądź „I” aby powstała liczba mnoga. Potyczki gramatyczne zakończyliśmy rozwiązaniem rebusu.
    • Starsze Orły (dzieci od 9 roku życia) ćwiczyły spostrzegawczość. Na początku z podręcznika zapoznaliśmy się z formułami służącymi do przedstawiania się i opisywania własnej rodziny. Okazało się, że kilka osób nie wiedziało, co oznacza wyraz „nazwisko”. Wiemy już, co oznaczają takie słowa jak rodzeństwo (siostra, brat), małżeństwo (żona, mąż), rodzice (matka, ojciec). Następnie przeszliśmy do wykonania ćwiczeń polegających na wyszukaniu wyrazów niepasujących lub wstawieniu brakujących słów do tekstu. Uczyliśmy się tworzyć pytania i na zakończenie rozwiązaliśmy wykreślankę utrwalając przy tym poznane słowa związane z rodziną.


Przed przerwą śniadaniową udało nam się obejrzeć legendę o Bazyliszku. Po posiłku ochotnicy przeczytali na głos legendę. Wytłumaczyliśmy znaczenie takich słów jak: zbroja, tarcza, bitwa, przedstawienie, potwór, odbicie. Następnie wspólnie rozwiązaliśmy pytania kontrolne sprawdzające nasze uważne słuchanie. Pierwsze zadanie polegało na zaznaczaniu czy podane zdanie jest prawdziwe, fałszywe a może brak informacji w tekście (np. Do Warszawy przyjechał cyrk, który występował na ulicach – Fałsz, przyjechał teatr. Potwór miał głowę koguta i ogon węża – Prawda. Melchior był ubogim wdowcem – Brak informacji w tekście). Kolejne zadanie polegało na wpisaniu odpowiedniej litery u/ó do podanych wyrazów (ulica, córka, ludzie, budynek, późno, potwór, ukrycie, już, który). Następnie wyszukaliśmy brakujące słowa w tekście a na koniec uczyliśmy się stopniować przymiotniki (wspaniały – wspanialszy – najwspanialszy; duży – większy – największy; zadowolony – bardziej zadowolony – najbardziej zadowolony itp.). Wiemy już, że czasami mamy nieregularne stopniowanie przymiotników (dobry – lepszy – najlepszy), a czasami wystarczy dodać wyraz bardziej (wypolerowany – bardziej wypolerowany – najbardziej wypolerowany).
Po tak intensywnej pracy należała się nam przerwa. Korzystając z ładnej pogody wyszliśmy na boisko szkolne. Po powrocie do klasy wykonaliśmy przepiękne biało-czerwone kotyliony. Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy.

Zapraszamy na kolejne zajęcia 23.10.2021r.
Pozdrawiamy Gabrysia i Wiktoria

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?