Regulamin rekrutacji, projekt „Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”, Warszawa 26-28 czerwca 2021
REGULAMIN REKRUTACJI
uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu
„Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”
realizowanego przez Associació Cultural Escuela Polaca w
międzynarodowym partnerstwie w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja
szkolna, akcja KA226 partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji
cyfrowej
Dane identyfikacyjne projektu: Nr 2020-1-PL01-KA226-SCH-095677
Czas trwania projektu: 01.03.2021 – 28.02.2023
Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni Associació Cultural Escuela Polaca
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników szkolenia dla
kadry instytucji partnerskich oraz zasady uczestnictwa w projekcie
„Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”,
realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja
KA226 – partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowej przez
Associació Cultural Escuela Polaca w międzynarodowej grupie
partnerskiej.
Projekt został przygotowany w celu opracowania i wdrożenia w ramach
współpracy międzynarodowej, kompleksowych i innowacyjnych, szeroko
dostępnych narzędzi i metod wspierania nauczycieli, prowadzących
działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku polskim za granicą.
Cele projektu:
Innowacyjne praktyki wzmocnią kompetencje nauczycieli i instytucji szkół polonijnych, poprzez:
1. Podniesienie:
- wiedzy i kompetencji nauczycieli z zakresu psychologicznych i pedagogicznych aspektów pracy;
- wiedzy i kompetencji nauczycieli z pracy z platformą cyfrową;
- kompetencji pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej
prowadzących szkolenia oraz udzielających doradztwa nowym grupom
odbiorców.
2. Opracowanie i wdrożenie:
- "Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;
- e-platformy kompatybilnej z treściami kompendium wraz z 20 kursami e-learningowymi.
3. Udostępnienie rezultatów pracy intelektualnej wraz ze stałym
wsparciem dla uczestniczących w projekcie organizacji oraz innym
podmiotom i osobom prowadzącym działalność edukacyjną w Polsce oraz w
języku polskim za granicą.
Projekt jest odpowiedzią na realne potrzeby placówek prowadzących polską oświatę poza granicami kraju.
Innowacyjność projektu polega m.in. na przygotowaniu nawiązujących do
treści Kompendium szkoleń z zakresu psychologii i pedagogiki oraz pracy z
TIK, które pomogą nauczycielom
w pracy z e-platformą oraz udoskonalą warsztat kadry pedagogicznej.
§ 2
PRZEDMIOT PROJEKTU
Podstawowym założeniem oraz głównym celem i przedmiotem projektu jest opracowanie
i wdrożenia w ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych i
innowacyjnych, szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania
nauczycieli, prowadzących działalność edukacyjną w Polsce oraz w języku
polskim za granicą, w tym:
"Kompendium nauczyciela – psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy”;
- e-platformy kompatybilnej z treściami kompendium wraz z 20 kursami e-learningowymi.
Aby osiągnąć założone cele, obok zaplanowanych działań w krajach
instytucji partnerskich, realizacja projektu zakłada również
przeprowadzenie mobilności pracowników merytorycznych instytucji
partnerskich do kraju każdej instytucji partnerskiej.
Cele mobilności:
- zapewnienie stałego kontaktu, doradztwa oraz wsparcia nauczycieli
polonijnych przez pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej
oraz PASSH w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu (m.in.
dzięki wykorzystaniu e-learningu)
- poszerzenie umiejętności nauczycieli polonijnych związanych z psychologicznymi
i pedagogicznymi aspektami pracy
- możliwość zaprezentowania innowacyjnych narzędzi i metod pracy z uczniem oraz ich przetestowania w lokalnych warunkach
- aktywne włączenie się wszystkich partnerów w wypracowanie rezultatów
oraz produktów projektu, stanowiących pomoc i wsparcie dla
poszczególnych nauczycieli oraz instytucji prowadzących edukację
polonijną (m.in. współorganizowanie kursów e-learningowych)
- możliwość wymiany doświadczeń, elementów dobrych praktyk, a także
promocji kultury współpracy i uczenia się od siebie w środowisku
nauczycieli polonijnych z różnych krajów europejskich
- poszerzenie kompetencji kadry zarządzającej szkół polonijnych w zakresie zarządzania placówką oświatowej.
Mobilność zagraniczna odbędzie się w dniach 26-28 czerwca 2021 roku w kraju organizacji partnerskiej projektu:
Fundacji Polskiej Akademii Nauk Społecznych i Humanistycznych, Polska
§ 3
WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Uczestnikami projektu są pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca.
Nabór zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję
Rekrutacyjną a poprzedzony działalnością informacyjno-promocyjną w
formie informacji zamieszczonych na tablicy ogłoszeń w siedzibie
Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie www instytucji.
Równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd
zagraniczny bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność zostanie
zapewniona w procesie rekrutacji.
W rekrutacji będą brane pod uwagę tylko kryteria merytoryczne.
W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i
własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz
deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać
pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres:
ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie
internetowej Associació Cultural Escuela Polaca.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 10 maja 2021 r. o godz. 12:00
Każdy kandydat zostanie poinformowany o wynikach naboru droga pisemną, mailową lub telefoniczną.
§ 4
KRYTERIA UCZESTNICTWA
Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria:
• zatrudnienie lub umowa o wolontariat Associació Cultural Escuela Polaca.
• minimum roczny staż pracy w oświacie polonijnej
i deklarują:
• aktywny udział w zaplanowanych szkoleniach oraz wszelkich merytorycznych aktywnościach
• wspólną pracę nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu w trakcie i po szkoleniu
• dzielenie się uzyskaną wiedzą w organizacjach macierzystych
• udział w lokalnych działaniach/wydarzeniach informacyjnych o projekcie i działaniach upowszechniających
• wdrażanie pozyskanej wiedzy i umiejętności w codziennej praktyce pedagogicznej
• zaangażowanie w realizację projektu oraz współpracę z instytucjami oświatowymi
• chęć podnoszenia kwalifikacji
§ 5
SPOSÓB ORGANIZACJI MOBILNOŚCI - SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW
Z INSTYTUCJI PARTNERSKICH
W pierwszej, zaplanowanej w trakcie realizacji projektu mobilności typu
krótkie programy szkoleniowe dla pracowników instytucji partnerskich do
partnera zagranicznego (Fundacji Polskiej Akademii Nauk Społecznych i
Humanistycznych, Polska) weźmie udział 3 pracowników merytorycznych (2
nauczycieli i 1 przedstawiciel kadry zarządzającej instytucją)
Associació Cultural Escuela Polaca.
Wyjazd zostanie zorganizowany w terminie 25-29.06.2021. i będzie trwał 5
dni (w tym pierwszy (1, tj. 25.06.2021.) i ostatni (5, tj. 29.06.2021.)
dzień przeznaczony na podróż). Działania merytoryczne podczas
mobilności będą miały miejsce w dniach 26-28.06.2021, zgodnie z
ustalonym w porozumieniu z partnerem zagranicznym planem mobilności –
krótkiego szkolenia dla pracowników instytucji partnerskich.
W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na
odbycie mobilności (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie,
zajęcia w ramach przygotowania kulturowego).
§ 6
KOMISJA REKRUTACYJNA
Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora – Associació Cultural
Escuela Polaca przeprowadzi wybór uczestników na podstawie
kwestionariuszy zgłoszeniowych, punktacji dot. stażu pracy w oświacie
polonijnej, tj.:
- roczny staż – 1 punkt
- za każdy dodatkowy rok pracy +1 punkt
W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o wyborze uczestnika zadecyduje kolejność zgłoszeń.
W wyniku podjęcia powyższej procedury stworzona lista uczestników.
W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów utworzona zostanie
lista rezerwowa. Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej
uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza
osoba z listy rezerwowej.
Każdy kandydat do projektu zostanie poinformowany o wynikach naboru drogą pisemną, mailową lub telefoniczną.
§ 7
PROCEDURA REZYGNACJI
Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie (w uzasadnionych przypadkach)
możliwa jest po przedstawieniu pisemnego wniosku do koordynatora
projektu z instytucji partnerskiej. Wniosek taki należy złożyć nie
później niż 14 dni przed rozpoczęciem mobilności. W przypadku rezygnacji
uczestnika po zakupieniu biletów lotniczych zostaje on obciążony
kosztami tzw. przebukowania biletu.
Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej
miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy
rezerwowej.
§ 8
OBOWIĄZKI UCZESTNIKA MOBILNOŚCI I PROJEKTU
przed mobilnością zagraniczną:
- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty
polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone
materiały,
- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia
w trakcie mobilności zagranicznej:
- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,
- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej –
Associació Cultural Escuela Polaca z przebiegu krótkiego szkolenia dla
pracowników organizacji partnerskich,
- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,
- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego
wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy
intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym
po mobilności:
- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot.
prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach
upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym
dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji
partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu
- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po
zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej
- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie
przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do
org. koordynującej).
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie zostaną określone w umowie
pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności
(pracownikiem). Wzór umowy zostanie udostępniony na stronie internetowej
Associació Cultural Escuela Polaca.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – tel. +34 644407101 lub adresem mailowym – ewa.hojna@gmail.com
Szczegółowe informacje o Programie Erasmus+, Akcji 2, w ramach sektora
Edukacja szkolna - akcja KA226 - https://erasmusplus.org.pl/
Torredembarra, 4 maja 2021
Komentarze
Prześlij komentarz