Zajęcia w Tarragonie, 2 lutego
Lutowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się tradycyjnym słowem Dzień dobry, po czym wyszliśmy na korytarz szkolny by poćwiczyć dmuchanie baniek mydlanych, które odgrywają dużą rolę w oddychaniu, a następnie pomogą nam w prawidłowym mówieniu. Ćwiczenie te miało charakter logopedyczny i sprawiło dużo radości.
Wprowadzeniem do tematu dnia były puzzle o zawodach. Była to doskonała okazja do nazywania rzeczy oraz powtórki z kolorów. Niektóre z wyrazów takie jak strzykawka czy termometr sprawiły trochę trudności, jednakże dzieci doskonale znały ich zastosowanie.
Przyszedł czas na śniadanko podczas którego wysłuchiwaliśmy piosenek, które dzieci uwielbiają. Poćwiczyliśmy ''Była sobie żabka mała'', ''Moja Uiljanko'','' Jestem sobie przedszkolaczek''.

W dalszej kolejności poprosiliśmy Orły, by pomogły nam w przedstawieniu teatralnym ''Czerwony Kapturek'', jako że potrzebowaliśmy aktorów. Z pomocą starszej grupy nasz teatrzyk doszedł do skutku, dziękujemy. Interpretacja każdego ucznia utwierdza w przekonaniu, iż dzieci potrafią wyrazić swoje myśli i odczucia w języku polskim. Brawo!!!

Powrót do klasy i umycie rąk posłużył nam za pracę plastyczną. Za pomocą plasteliny dzieci wykonały prace sikorek dla kolegów z Polski. Wysłuchaliśmy ćwierkania sikorek i prawie ćwierkając pożegnaliśmy się słowem Do widzenia.
Dziękuje i do zobaczenia,
Małgosia
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i sprawdzenia zadania domowego. Każda osoba przeczytała zapisane rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej. Następnie przejrzeliśmy otrzymane listy z zaprzyjaźnionej szkoły w Poznaniu. Postanowiliśmy napisać kolejny list do naszych rówieśników.
W liście krótko się przedstawiliśmy i opowiedzieliśmy o naszej szkole i mieście Tarragona. Teraz czekamy na odpowiedź z Polski.

Po wyczerpującej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową. Uczniowie zjedli własne kanapki oraz ciasteczka i wypili malinową herbatkę.

Na zakończenie przeczytaliśmy drugi rozdział z książki ´´Spotkania z innymi´´. Uczniowie tym razem zapoznali się z historią pana Jacka, który przebywał w obozie koncentracyjnym.
Po wysłuchaniu piosenki: ´´Gdzie strumyk płynie z wolna´´ i posprzątaniu klasy udaliśmy się do domów.
ZADANIE DOMOWE: Proszę, aby dzieci zapoznały się z piosenką ´´Gdzie strumyk płynie z wolna´´:
(http://www.gralandia.pl/piosenka/4423-Gdzie-strumyk-plynie-z-wolna.html).
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz