Zajecia w Castelldefels, 16 lutego

Na początku nasze dzieci przywitał LEO odważny, muzykalny i WRAŻLIWY.
Połączenie tych wszystkich cech odnaleźliśmy w bajce "CALINECZKA", dzieci dowiedziały się, że o to co mamy należy dbać, a żebyśmy mogli osiągnąć jakieś marzenie, musimy umiejętnie, delikatnie ale wytrwale nad tym pracować.
Mała Calineczka zachwyciła dzieci - nie wszystkie znały tę bajkę.
Aby się rozruszać, pobawiliśmy się w ulubione zabawy naszych Maluszków - baloniku nasz malutki, kółko graniaste. Tak rozruszani zabraliśmy się do "pracy" - mieliśmy trudne zadanie do wykonania, na gałązkach przyniesionych przez obowiązkowe dzieci musieliśmy umieścić ptaszki ulepione z plasteliny.
Podczas pracy dzieci na wiele sposobów "tworzyły" plastelinowe figurki, a była to niebywała okazja, aby poznać ich niebywałą wyobraźnię.
Po wykonaniu naszych prac, odpoczęliśmy chwilkę przegryzając owoce i ciasteczka.
Po krótkiej przerwie wróciliśmy do zabawy.

Ostatnią zabawą "Stary niedźwiedź" zakończyliśmy sobotnie spotkanie. LEO pożegnał każde odchodzące dziecko zapraszając na kolejną sobotę już za 2 tygodnie.
Joanna

Zajęcia rozpoczęliśmy od tradycyjnej krótkiej rozgrzewki. Po niej dzieci usłyszały mruczenie kotów, które wiązały się z tematyką dnia - a dokładnie ze Światowym Dniem Kota.
Dzieci opowiadały czy mają kota i jak się nazywa. Następnie zobaczyły różne rasy kotów, opisywały je i nadawały im imiona, oraz koty z bajek, które doskonale znały.
Później obejrzały bajkę "Przygody Kota Filemona" a także "Kot w butach".
Po tej części przygotowały swoje własne kotki, wsłuchując się w piosenkę "Wlazł kotek na płotek".
Później było śniadanie i wyjście na podwórko, a tam zabawa w "Berka".
Po powrocie do klasy, zaczęliśmy zabawę oraz tańczenie "Labada" a na zakończenie "Stary niedźwiedź mocno śpi".
Joanna i Emilia
Bociany
Tego dnia Bociany tym razem z mniejszą frekwencją, zaczęły zajęcia od przypomnienia postulatów koronacyjnych i rozdania efektów pracy poprzedniego spotkania.
Razem z muzyczną bocianią czołówką rozpoczęliśmy rozmowę o polskiej przyrodzie, pracę z mapą geograficzną i kierunkami geograficznymi. Przypomnieliśmy sobie najważniejsze geograficzne informacje o Polsce. Film o prehistorycznych początkach ziem polskich zaskoczył młode Bociany – ruchy tektoniczne ziemi, zlodowacenia i pokrycie morzem terenów dzisiejszej Polski oraz występowanie prehistorycznych gatunków zwierząt zapoczątkowało rozmowę o najciemniejszych zakątkach polskiej przyrody – jaskiniach i ich mieszkańcach. Za pomocą suchych liści i gałęzi próbowaliśmy stworzyć prehistoryczne pejzaże.
Po przerwie na odzyskanie sił i napojeniu spragnionych nietypowo dziś Bocianów udaliśmy się na spacer.
Po powrocie do sali rozmawialiśmy o występujących w Polsce zwierzętach, niespotykanych w Hiszpanii gatunkach. Z wielkim zaciekawieniem porównaliśmy występujące w lasach ’groźne misie brunatne’ i ‘ wstydliwe wilki’ oraz ich pożywienie. Odcinek ‘ Bolek i Lolek – Kłusownicy’, który przybliżył temat zwierząt leśnych i ich ochrony w lasach polskich, przyjacielska postawa bohaterów wobec zwierząt i zawód kłusownika bardzo zaciekawił dzieci i chyba równie mocno zaskoczył.
Pod koniec zajęć poznaliśmy kilka polskich idiomów związanych właśnie ze zwierzętami, a wykonane do nich ilustracje pomogły nam stworzyć wspólnie grę memory, która na pewno będzie nam towarzyszyć na kolejnych zajęciach. Już dziś czekamy na kolejną sobotę z Bocianami, żeby razem z Mikołajem Kopernikiem móc zaobserwować zbliżającą się zmianę pory roku.
Komentarze
Prześlij komentarz