Zajęcia w Barcelonie, 29 października

Poziomki 

Sobotnie zajęcia w grupie Poziomek miały charakter soczyście owocowy ale o tym nieco później. Poranek rozpoczęliśmy od wesołego przywitania się z naszą kochaną Babcią Sabiną, nauczycielkami, pomarańczową małpką o imieniu "Miki" oraz koleżankami i kolegami z grupy. 
Następnie przypomnieliśmy sobie nazwy owoców oraz kolory jakie je charakteryzują. Po porannej burzy mózgów udaliśmy się na zajęcia plastyczne. Przy stolikach czekały na nas kartki z konturem poziomki. Zadaniem dzieci było ich pokolorowanie a następnie wyklejenie różowymi skrawkami. Powstały prawdziwe arcydzieła wykonane metodą wydzieranki. Dzieci z dumą prezentowały swoje prace. 
Po tak wyczerpującym zadaniu przyszedł czas na odpoczynek i drugie śniadanie. Gdy już brzuszki były pełne zajęliśmy się tą soczyście smakowitą częścią zajęć. Każdy dostał po kawałku grejpfruta, banana i cytryny. Zadaniem dzieci było odgadnięcie jaki to owoc oraz jaki ma smak. Wszyscy z wielkim zaciekawieniem poznawali nowe smaki oraz ich polskie nazwy. Większość krzywiła się kosztując gorzkiego grejpfruta oraz kwaśnej cytryny ale za to wszystkie dzieci z chęcią zajadały słodkiego banana. 
Gdy już wszystkie smakołyki pełne witamin zostały skonsumowane udaliśmy się na zajęcia sportowe. Dzieci bawiły się w ganianego, chowanego, jeździły na motorkach oraz grały w piłkę. 
Po zajęciach sportowych wróciliśmy do sali. Ostatnia część zajęć była równie bardzo pracowita. Poziomki tworzyły prace przedstawiające kiście winogron. W efekcie powstały fantastyczne prace. Wszyscy z dumą prezentowali swoje arcydzieła rodzicom. 
Dziękujemy za sobotnie zajęcia i zapraszamy na następne. 

Pozdrawiamy, 
Basia, Iza oraz Babcia Sabina 

Jagódki 

Ostatnie zajęcia Jagódki jak zwykle zaczęły od przywitania się w przyjaznym kręgu. Następnie podczas zabawy niektóre dzieci zamieniły się w zwierzątka, które szukały domu. Okazało się, że wiele z nich ma zdolności aktorskie! Tym samym mogliśmy zacząć rozmowę na temat domu. 
Dzieci wymieniły spostrzeżenia jak mogą wyglądać domy. Jagódki doskonale wiedzą, że niektóre z nich są duże, małe czy wysokie. Pewne budynki są tak wysokie, że trzeba użyć windy! Na koniec rozmowy uczniowie wymienili pomieszczenia jakie znajdują się w naszych mieszkaniach oraz różne urządzenia, które możemy tam znaleźć. Następnie pracując w grupach dzieci układy puzzle, które przedstawiały różne urządzenia domowe, np. suszarka, pralka, żelazko. Tym samym miały okazję poćwiczyć koordynację wzrokowo- ruchową. 
Po krótkiej przerwie śniadaniowej nadszedł czas na wykonanie prac plastycznych. Każdy miał okazję stworzyć piękne, kolorowe żelazko. Do wykonania tej pracy dzieci użyły kolorowego papieru, folii aluminiowej oraz kawałka wełny. Żelazka wyszły przepięknie! 
Ku radości wszystkich, dzieci wybrały się na patio, gdzie każdy miał okazję zaczerpnąć trochę świeżego powietrza. 
Po powrocie do sali Jagódki miały szansę poznać obsługę aparatu fotograficznego oraz komputera. Teraz każde z nich wie, że robiąc zdjęcia możemy zmienić kolor, a podczas edycji na komputerze możemy wyciąć pewne elementy! 
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i do zobaczenia na kolejnych zajęciach! 

Pozdrawiamy, 
Kaja i Pauliny 

Malinki 


Jako że zbliża się pierwsze typowo listopadowe święto, Wszystkich Świętych, od niego właśnie zaczęliśmy nasze ostatnie w październiku zajęcia w grupie Malinki. Z racji tego, że święto to ma w Polsce dość podniosły, nieco smutny charakter, skontrastowaliśmy jego tradycję z katalońska castanyadą czy anglosaskim Halloween. Aby lepiej zrozumieć, na czym dokładnie polega, pomógł nam wiersz Doroty Rozwens pt. „Wszystkich Świętych” oraz praca plastyczna, na której dzieci mogły odwzorować tradycyjną wizytę na grobach bliskich, znicze, kwiaty i poczuć trochę klimat tego szczególnego dnia. Następnie, naszym głównym blokiem tematycznym były części ciała i garderoby oraz opis postaci. Z pomocą planszy tematycznych przypomnieliśmy sobie już znane nam części ciała, bądź też poznaliśmy nowe, mniej używane i bardziej skomplikowane, takie jak kark, goleń, bark czy przedramię. Powtórzyliśmy podstawowe części garderoby i byliśmy już gotowi do naszego ćwiczenia na wzajemne opisywanie kolegów i koleżanek. Chodziło o to, aby każdy pomyślał o jakiejś koleżance lub jakimś koledze z klasy, następnie opisał jego wygląd i ubranie, a reszta klasy musiała zgadnąć, o kogo chodzi. Wszystkie Malinki bardzo chętnie uczestniczyły w tym ustnym ćwiczeniu, spisały się doskonale i dzięki wspaniałym opisom, mogliśmy bezbłędnie odgadnąć imiona opisywanych dzieci. Dla utrwalenia materiału, dzieci dostały jako zadanie domowe karty pracy, na których mają podpisać zaznaczone części ciała. 

Po przerwie rekreacyjnej na patio, gdzie, jak zwykle, dziewczynki okupowały domek zabaw i zjeżdżalnię, a chłopcy grali w piłkę i kosza, wróciliśmy do klasy na część językową, tym razem poświęconą literkom A Ą B C Ć D. Z pomocą kart pracy ucznia wyszukiwaliśmy wyrazy rozpoczynające się na te literki lub je zawierające, po czym zapisywaliśmy wybrane słowa. W tym roku mamy na ten cel przeznaczone specjalne zeszyty, w których będziemy ćwiczyć alfabet polski i pisownię. 
Na koniec, w cyklu Wielcy Polacy, przedstawiona została sylwetka Karola Wojtyły, czyli pierwszego polskiego papieża, Jana Pawła II. Jako dodatkowe zadanie domowe, prosimy o pokolorowanie karty pracy z sylwetką papieża i przygotowanie krótkiego opisu nt. treści rysunku. 
Dziękujemy i zapraszamy na zajęcia 11 listopada, w Dzień Niepodległości. Będzie uroczyście! 

Gosia, Karolina i Patrycja 

PRACA DOMOWA: Karty pracy: „Części ciała” oraz „Karol Wojtyła” 

Jarzębina 

Zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęliśmy od pogratulowania Soni i Hani wyróżnienia w konkursie: „Śladami Polaków w. . .” Brawo!!! 
Następnie przeczytaliśmy tekst „Legenda o chlebie”. Wyjaśniliśmy słowa trudne i niezrozumiałe oraz dyskutowaliśmy na temat tego czy trzeba się dzielić i czy chętnie się dzielimy. Dyskutując próbowaliśmy uzasadniać swoją opinię używając zwrotów: „ gdyż”, „ponieważ”, „dlatego że”. Zwróciliśmy też uwagę na pisownie wyrazów: telewizorów, komputerów, znajdujących się w tekście. Poznaliśmy zasadę pisowni ‘ó’ w wyrazach z końcówką „-ów”, „ówka” „ówna” oraz ćwiczyliśmy pisownię tych wyrazów. 
Rozmawialiśmy też o Dniu Wszystkich Świętych, o tym jak wygląda ten dzień w Polsce oraz jak spędzamy go tutaj. 
Kartki z kalendarza tym razem dotyczyły rocznicy urodzin Lecha Wałęsy oraz Józefa Wybickiego. Rozmawialiśmy o tym, jak wyglądało życie w czasach komunizmu i czym się różniło od naszego obecnego życia. 
Jako prace domową uczniowie mają dokończyć ćwiczenia, których nie zdążyli zrobić na lekcji oraz zrobić ćwiczenie nr 3 z kserówek. 

Pozdrawiamy, 
Ania i Agata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?